Kako pripraviti uspešno kampanjo na Adrifundu?

Mnoge ekipe pozabljajo, kako pomembna je prisotnost na družabnih omrežjih in izgradnja skupnosti že v času priprav. Klemen Slakonja je po mnenju Mateja Rauha, direktorja platforme Adrifund, izstopajoč in redek primer (Vir slike: Bojan Rauh).

Kako pripraviti uspešno kampanjo na Adrifundu?

Izdelali ste izdelek, za katerega menite, da bo Slovencem še kako dobrodošel. Prototip imate v rokah, vse, kar vam manjka, so sredstva za proizvodnjo. Rešitev predstavljajo platforme za množično financiranje, med njimi tudi prva slovenska tovrstna platforma – Adrifund.
Kako pripraviti uspešno kampanjo na Adrifundu?

Mnoge ekipe pozabljajo, kako pomembna je prisotnost na družabnih omrežjih in izgradnja skupnosti že v času priprav. Klemen Slakonja je po mnenju Mateja Rauha, direktorja platforme Adrifund, izstopajoč in redek primer (Vir slike: Bojan Rauh).

V teh dneh se na platformi Adrifund predstavlja Klemen Slakonja, ki je večini znan kot televizijski obraz in komik. Slakonja, ki nas je v preteklosti navduševal z izvirnimi video posnetki, v katerih je upodobil tako domače kot tudi tuje osebnosti, na omenjeni platformi zbira sredstva za nov posnetek. Tokrat namerava upodobiti kandidata za predsednika Združenih držav Amerike Donalda Trumpa.

Bo Trump zaživel?

Pred tremi meseci se je predstavil z uspešnico Putin, Putout, ki jo je v celoti financiral sam, sledilo je iskanje sponzorja, »ki bi bil pripravljen pokriti produkcijske stroške novih spotov«. Tudi milijoni ogledov (do danes 5,7 milijonov ogledov) mu niso prinesli »niti desetino zneska, ki bi ga potreboval za kritje stroškov novega videa«, je zapisal na Facebooku. Zato se je odločil za pomoč domače in tuje množice. Slakonja je v času pisanja tega članka zbral več kot 4.500 evrov prispevkov, do uspešne kampanje ga čaka še nekaj tisočakov pomoči. Cilj je zbrati 10 tisoč evrov.

Kampanjo Klemna Slakonje lahko podprete tukaj. Trajala bo do 7. julija.

Kako se lotiti kampanje na Adrifundu, smo povprašali njenega pobudnika in direktorja Mateja Rauha (o nastanku prve slovenske platforme za množično financiranje lahko preberete v članku Slovenska platforma za množično financiranje nastala iz diplomske naloge). »Pogosto dobim takšno vprašanje. Odvisno je od narave projekte, zneska, ki ga zbira ekipe in same prepoznavnosti ekipe oziroma posameznika,« odgovarja na vprašanje, koliko časa naj ekipe posvetijo pripravi kampanje. Tiste uspešnejše se pripravljajo nekaj tednov, priznava pa, da je bilo v primeru Slakonje vse zelo hitro pripravljeno, in sicer zaradi bližajočega se roka, ko naj bi Klemen izdal svoj novi video o Trumpu. To naj bi bilo 18. julija. Pri pripravi kampanje je pomagala tudi ekipa Adrifundove partnerske platforme Karolina fund iz Islandije.

Premalo poudarka na družabnih omrežjih

A Slakonja je prepoznaven, prisoten je na družabnih omrežjih, kjer ima veliko število sledilcev in oboževalcev (na Facebooku ima več kot 98 tisoč všečkov, na Instagramu več kot 3.800 sledilcev, na Twitterju pa več kot 5.400), kar je po mnenju Rauha izstopajoč in redek primer. »Pri nekaterih naših kampanjah se je izkazalo, da je bil ravno to eden od odločilnih dejavnikov, zakaj kampanja ni bila uspešna. Nekateri so Facebook stran odprli isti dan, kot so zagnali kampanjo. Množico je treba seznaniti že prej, s čim se ukvarjaš. Že prej je treba graditi skupnost in v obdobju zbiranja denarja ogromno delati na promociji. Opažamo, da na tem delu nosilcem projektov manjka znanja, zato se z ekipo tudi trudimo in te informacije podamo vsem, ki se zanimajo za objavo projekta na Adrifundu,« pove mladi podjetnik.

Klemen Slakonja na platformi Adrifund zbira 10 tisoč evrov. Sredstva mu bodo omogočila pripravo novega video posnetka, tokrat s predsedniškim kandidatom Donaldom Trumpom. Če bo kampanja uspešna, si ga bodo nekateri podporniki lahko ogledali ekskluzivno še pred objavo na YouTubu (Vir slike: Bojan Rauh).

»Če boš čakal na kavču, da bo denar sam prišel…«

Promocija je nujna. Tudi med kampanjo (ne samo pred), podobno kot na Kickstaterju, da primerjavo. »Vsi poznamo uspešne Kickstarter kampanje, vendar pa mnogi površno preberejo ali pa se ne pozanimajo, kaj pomeni uspešna kampanja. Koliko predpriprav, koliko truda je potrebno vložiti za promocijo. Brez promocije bo težko uspešna oziroma je to nemogoče. Če boš čakal na kavču, da bo denar sam prišel… to je utopija! Pravo delo se komaj začne, ko kampanja zaživi

Dodajte osebno noto

Bistveno je, da predstavite, kdo ste, kaj je vaš izdelek ali ideja, zakaj zbirate sredstva in kaj vam manjka (zagon proizvodnje, orodja in podobno). »Opis naj bo jedrnat, jasen in kratek. Zanimivosti prihranite za konec. Pišite v prvi osebi, saj je to tista osebna nota, ki prepriča ljudi, da pomagajo človeku do cilja.« Vključite tudi privlačne nagrade, ki so bistvene pri nagradni obliki množičnega financiranja, kakršnega izvaja Adrifund.

Pripravite privlačen vizualni material

Kaj video in fotografije? Podobno kot pri Kickstarterju, pravi. »Bolje, da nimate fotografije, kot da umestite slab slikovni material. Vendar pa boste pri višjih zneskih težko pritegnili pozornost ljudi brez videa in foto materiala. Vizualni material mora biti privlačen

Ne omejujte se na Slovenijo

Slakonja se predstavlja s kampanjo v angleščini, podobnega koraka pa se nekatere kampanje ne lotijo. »Adrifund je na voljo v angleščini in slovenščini. Če meriš samo na Slovence, je vseeno škoda, da se predstaviš zgolj v maternem jeziku. Imamo namreč tudi obisk strani iz tujih držav in je škoda, da se ekipe omejijo zgolj na Slovenijo,« zato svetuje tudi pripravo projekta v angleščini. Tudi podpora za Slakonjo prihaja deloma iz tujine.

»Ne spustimo projekta za vsako ceno na platformo.«

Od predstavitve platforme se je predstavilo nekaj več kot 10 projektov, Rauh pa pravi, da je bilo prijav sicer precej več. »Kampanje gredo skozi izbirni postopek, saj želimo, da so projekti, ki se predstavljajo na platformi, dobro pripravljeni in imajo tako čim boljše možnosti za uspeh.« Ko ekipa ali posameznik odda obrazec, ga ekipa Adrifunda kontaktira, svetuje jim, kako se lotiti priprave in kasneje vodenja kampanje. »Na platformi ne objavimo vsakega prijavljenega projekta, saj najprej ocenimo njegovo vsebinsko primernost, kot tudi pripravljenost spletne kampanje.«

O kampanjah, ki se še pripravljajo, je skrivnosten, slišati pa je, da bi se lahko predstavili tudi projekti z družbeno noto. Čakajo tudi na odziv jadranske regije, kateri je Adrifund tudi namenjen. Ekipa, ki šteje štiri člane, napoveduje še nekatere posodobitve na platformi. Med njimi bo zagotovo tudi števec, ki bo odšteval število razpoložljivih nagrad, razkriva sogovornik.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Konferenco Trendi digitalnega marketinga 2020 bomo zaradi COVID-19 izvedli v obliki webinarja! Že tretjič zapored vas  vabimo na spletno konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.   Več >


Chipolo na IFA sejmu: “Vedno je prostor za več podjetij”

Chipolo na IFA sejmu: “Vedno je prostor za več podjetij”

V torek, 10. septembra, se je zaključil sejem zabavne elektronike IFA v Berlinu. Na sejmu je sodelovalo tudi slovensko podjetje Chipolo, s katerim smo spregovorili nekaj besed. Več >

Aquaro uspešno zaključuje svojo Kickstarter kampanjo

Aquaro uspešno zaključuje svojo Kickstarter kampanjo

Pametni nadzornik za vodo Aquaro, ki ga je razvilo slovensko podjetje, se je podal na platformo za množično financiranje Kickstarter, kjer je že v prvih dneh dosegel zastavljeni finančni cilj. Več >

Fermentirajmo kombučo – Kefirko ponovno na Kickstarter

Fermentirajmo kombučo – Kefirko ponovno na Kickstarter

Znamka Kefirko, znana po svojih inovativnih izdelkih za domačo fermentacijo in pripravo kefirja, sira, drož, kombuče in drugega, je na platformi za množično financiranje Kickstarter 16. aprila predstavila svojo 5. kampanjo, tokrat za novi Kombuča Fermentor. Več >

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Z vzponom digitalnih inovacij postaja razvoj platform za množično financiranje vse pomembnejši, množično financiranje pa med podjetniki postaja vse bolj priljubljen način zbiranja kapitala. Platforme podjetnikom služijo kot dinamična vozlišča, kjer njihove ideje lahko najdejo podporo svetovnega občinstva. Več >

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je s sredstvi Evropskega regionalnega sklada podprlo vzpostavitev specializiranega podpornega okolja za socialna podjetja. Več >

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Še dober mesec dni bo na Kickstarterju, platformi za množično financiranje inovativnih projektov, zagonska sredstva zbiral novi slovenski projekt Kiff. Gre za ročno izdelan lesen inhalator za eterična olja, ki sta ga razvila študenta medicine Matej Žnidarič in Žan Michel Žurga. Projekt je že prvi dan kampanje na Kickstarterju zbral več kot 1500 evrov, njun cilj je v dobrem mesecu dni zbrati vsaj 5000 evrov. Več >

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Te dni lahko na Kickstarterju podprete nov slovenski projekt Evolve Garden. Gre za kit, ki omogoča enostavno gojenje “mikrozelenjave” in začimb na okenski polici, kuhinjskem pultu ali celo v pisarni. Izdelek je v celoti izdelan v Evropski uniji iz naravi prijaznih materialov in zasleduje “low waste” trende. Več >

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Kickstarter med Slovenci ostaja priljubljeno orodje zbiranja sredstev za razvoj podjetniške ideje. Koliko slovenskih projektov se je na tej platformi za množično financiranje predstavilo v letu 2019 in kolikšna je bila uspešnost njihovih kampanj? Več >

Slovenski projekt na Kickstarterju: 2-in-1 holder for phone & GoPro

Slovenski projekt na Kickstarterju: 2-in-1 holder for phone & GoPro

Naprava "2-in-1 holder for phone& GoPro" je namenjena stabilizaciji pametnega telefona med vožnjo z avtom, kolesom, motorjem. Uporabna pa je tudi za domačo rabo kot podstavek za telefon. Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki