
Pri pridobivanju medijske pozornosti za svojo kampanjo množičnega financiranja upoštevajte predstavljene nasvete. (Vir slike: Pixabay)
Ko oblikujete kampanjo množičnega financiranja, boste hitro soočeni z izzivom, kako razširiti informacije o svojem projektu, da ne bo ostal zamejen na vašo ozko mrežo prijateljev, družinskih članov in znancev.
Pri tem vam lahko pomaga načrtovana strategija za odnose z javnostmi, saj z njeno pomočjo ne boste le predstavili svoje kampanje novi publiki, temveč boste gradili tudi zaupanje podpornikov. V prispevku tako predstavljamo nekaj nasvetov, kako pridobiti medijsko pozornost za kampanjo.
Seznanite se s publikacijami, ki se ukvarjajo z vašim področjem
Čeprav želite čim prej začeti s širjenjem informacij o svoji kampanji, je pomembno, da najprej opravite kratko raziskavo. Ugotoviti morate, katere publikacije bere oziroma spremlja vaša ciljna publika. Novinarji so namreč plačani, da pišejo članke o temah, ki zanimajo njihove bralce – zato se morate seznaniti z mediji in novinarji, ki pokrivajo področja in novice, povezane z vašim področjem.
Ste ustvarili inovacijo na področju shranjevanja? Publikacijo o notranji opremi bo morda zanimalo, kako bo vaš izdelek pripomogel k rastočemu trendu minimalizma. Ste razvili inovativne Bluetooth slušalke za športnike? Pri najpopularnejših tehnoloških publikacijah se pozanimajte, ali lahko predstavijo, kako bo vaš izdelek koristil tekačem in drugim športnikom.
Vzdržujete odnose z vplivnimi novinarji
Novinarji preberejo na stotine predstavitev izdelkov in kampanj dnevno. Da vas v tej gori sporočil ne bi spregledali, morate oblikovati in vzdrževati profesionalne odnose z vplivnimi novinarji, preden jim pošljete svoje predstavitve. Sledite jim na družabnih omrežjih, pogovarjajte se z njimi, delite druge prispevke, ki so jih napisali, poskusite jih srečati na različnih dogodkih ali konferencah. Ko boste tako pripravljeni na predstavitev svoje zgodbe, boste le nadgrajevali temelje odnosa in si tako zagotovili več priložnosti za objave.
Oblikujte in vzdržujte profesionalne odnose z novinarji. (Vir slike: Bigstockphoto)
Oblikujte zbirko osnovnih materialov za medije (angl. media kit)
Preden stopite v stik z novinarji, zberite vse svoje medijske materiale na enem mestu. Potrudite se in oblikujte zbirko vseh pomembnih materialov (angl. media kit), ki mora vsebovati informacije o vašem izdelku, razlago vašega namena in vizije, pričevanja zadovoljnih uporabnikov, pogosta vprašanja in odgovore nanje, podatke o ceni, vaše kontakte in kvalitetne fotografije.
Ko vas bodo tako novinarji prosili za dodatne informacije o vašem izdelku, boste imeli vse materiale že pripravljene. T. i. media kit lahko objavite tudi na svoji spletni strani, da je dostopen vsem zainteresiranim novinarjem in drugim posameznikom.
Ne varčujte pri fotografijah
Svoj inovativni izdelek morate pokazati ljudem, tako da si bodo lahko predstavljali, kako bo izboljšal njihovo življenje. Zato ne varčujte pri fotografiranju in izdelajte kvalitetne fotografije, ki jih lahko pošljete zainteresiranim medijem. Fotografije vašega izdelka bodo pritegnile tudi več pozornosti potencialnih podpornikov.
Prilagodite svojo predstavitev
Spoznali ste delo primernih publikacij, oblikovali odnose z vplivnimi novinarji in pripravili različne materiale za medije; kaj pa zdaj? Osredotočite se na prilagajanje svoje predstavitve posameznim novinarjem oziroma medijem, da se bo skladala z njihovim izbranim področjem. Tako se boste lažje odločili, na kateri vidik svoje kampanje se boste osredotočili v posamezni predstavitvi.
Ste v enem tednu dosegli kar 250 odstotkov svojega cilja na platformi za množično financiranje? Boste svoj izdelek začeli množično proizvajati že čez en mesec? Je vaše izdelke v svoje trgovine sprejela znana trgovska veriga? Izbrani vidik naj se sklada z usmeritvijo publikacije ali novinarja.
Svojo predstavitev prilagodite interesom novinarja oziroma publikacije. (Vir slike: Picjumbo)
Še en odličen način oblikovanja konteksta za vašo zgodbo je sledenje trendom v industriji. Kako se vaš projekt sklada z najnovejšimi inovacijami? Ali zapolnjuje določeno nišo? Ali usmerjate svoje napore v sodelovanje s publikacijami, ki pokrivajo takšne trende?
Ne pozabite, da je zgodba vaše ekipe prav tako, če ne celo bolj, pomembna od same kampanje. Če boste novinarju predstavili posebnosti svojega projekta v primerjavi z drugimi, bo lahko na njihovi podlagi oblikoval zanimivo zgodbo, ki bo pritegnila bralce in potencialne podpornike – kar je vaš končni cilj. Množično financiranje je tako pomembno, ker združuje ljudi v uresničevanju idej; več ljudi kot dosežete, več ljudi bo potencialno podprlo vašo idejo.
Naj bo kratko in jedrnato
Svoja besedila oblikujte tako, da bodo kratka, jedrnata in nepozabna. Novinarji ne bodo brali dolgih opisov projektov, zato naj bo vaša predstavitev neposredna, jedrnata in relevantna za njihovo publikacijo. Zadeva v vašem sporočilu mora pritegniti njihovo pozornost. V predstavitvi uporabite alineje, da boste na kratko predstavili pomembne elemente.
Ob ključnih dogodkih napišite in razpošljite sporočila za javnost
Sporočila za javnost prihranite le za najpomembnejša obvestila, na primer premiero filma, prvi dan sprejemanja naročil za novo serijo izdelkov, sodelovanje z velikim trgovcem itd. Sporočila za javnost pošljite vsem relevantnim publikacijam, da povečate svoj doseg.
Povzetek: bodite realistični in pripravljeni
Na svetu se dogaja toliko stvari, da novinarji ne morejo poročati o prav vseh. V stik boste verjetno stopili z veliko novinarji, vendar se morate zavedati, da ne bodo vsi pokrivali vaše zgodbe, marsikdo se vam verjetno sploh ne bo odzval na vaše elektronsko sporočilo.
Naj vas to ne ustavi! Če vam novinar odgovori, da ne bo poročal o vaši zgodbi, ga prosite za povratne informacije, da boste lahko izboljšali in prilagodili svojo strategijo.
Zagotavljanje kvalitetnega medijskega pokrivanja je lahko naporno in dolgotrajno delo. Pridobivanje pozornosti novinarjev zahteva pripravo in odločnost ter dobro mero vztrajnosti. Če se osredotočite na primerne publikacije, svojo predstavitev oblikujete na zanimiv način in zagotovite privlačne fotografije, boste hitro razširili svojo zgodbo in svojim strankam pokazali, da nad vašim projektom ni navdušen le ozek krog vaših prijateljev in znancev.
Medijska pozornost lahko služi kot dokaz podpore s strani strokovnjakov; preden se boste zavedali, bo tako vaša kampanja začela pridobivati vedno večje število podpornikov.
Vir: Indiegogo