Ko gre za nadaljnji razvoj in uspeh podjetja, ni boljšega časa, kot ZDAJ.

Ko gre za nadaljnji razvoj in uspeh podjetja, ni boljšega časa, kot ZDAJ.

Kako svoje podjetje postaviti nazaj na noge?

Od prvih zaznanih primerov koronavirusa decembra 2019 in posledične pandemije je minilo leto in pol – kaj naša čaka v prihodnosti? Smo se v tem času naučili biti bolj prilagodljivi in odporni in ali bomo to znali uporabiti tudi v prid razvoja mikro in malih podjetij, ki predstavljajo hrbtenico slovenskega gospodarstva?
Ko gre za nadaljnji razvoj in uspeh podjetja, ni boljšega časa, kot ZDAJ.

Ko gre za nadaljnji razvoj in uspeh podjetja, ni boljšega časa, kot ZDAJ.

5 ključnih nasvetov

Mikro, mala in srednje velika podjetja v Sloveniji predstavljajo kar 99,8 odstotka vseh podjetij. Zaposlujejo skoraj 70 odstotkov delovno aktivnih ljudi  ter ustvarijo 65 odstotkov prihodkov. Trajne poškodbe tega segmenta si torej težko privoščimo. Zanimivo je, kako so številni lastniki mikro in malih podjetij med krizo našli načine, kako vztrajati.

Pogovarjali smo se s Klaro Dev, samostojno podjetnico, ki ima podjetje DIHAJ GIBAJ, s katerim izvaja izobraževanja na področju športa in meditacije. »Ukvarjam se s poučevanjem pilatesa in tehnik sproščanja. Lansko leto sem bila zaradi vsesplošne situacije prisiljena čez noč zapreti vrata. Skupine v živo niso bile več dovoljene. Tudi sodelovanja z drugimi fitnesi in društvi so bila takoj pretrgana, saj so vse vadbe odpovedali,« nam je zaupala sogovornica.

Klara Dev nam je na podlagi svojih izkušenj pomagala oblikovati pet nasvetov, ki so njenemu podjetju pomagala preživeti (in se razvijati naprej) v času vsesplošne pandemije.

1. Ne dovolite, da vas pozabijo

Ne glede na to, kako kakovostni so vaši izdelki ali storitve, brez oglaševanja ne gre. Če želimo rasti, nas morajo ljudje okrog nas prepoznati. Včasih je bilo oglaševanje od ust do ust dovolj. Z vse večjo pretočnostjo informacij pa so se oblikovali tudi ostali načini oglaševanja: v medijih, na prostem, na radiu in televiziji in seveda v digitalnih medijih.

Klara Dev je s svojim podjetjem tudi ena izmed finalistk projekta #OkvirPomoči 2020. #OkvirPomoči je razpis, s katerim partnerji projekta malemu gospodarstvu brezplačno ponudijo svoje storitve, znanje in strokovno pomoč, pa tudi oglasni prostor, ki si ga sicer podjetja težje privoščijo. Projekt so zasnovali pri NLB in so ga letošnjo pomlad s partnerji Pro Plus, Europlakat in Mastercard razpisali že drugič. »To, da sem bila vidna na jumbo plakatih po celi Sloveniji, je mojo zgodbo približalo ljudem. Ne spomnim se, da bi za katero drugo akcijo prejeli klice prijateljev in vadečih. #OkvirPomoči mi je vlil upanje, motivacijo in spodbudo,« pravi Devova.

#OkvirPomoči je prvi družbeno odgovoren projekt NLB Skupine z jasno definirano trajnostno noto, ki je ena od osnovnih vodil poslovanja NLB Skupine. Tudi s spodbujanjem lokalnega gospodarstva namreč v NLB sledijo širšemu trajnostnemu cilju – podpiranju nizkoogljičnega gospodarstva in s tem izboljšanju kakovosti življenja v regiji, kjer deluje NLB Skupina. Letos so na razpis #OkvirPomoči prejeli še več prijav kot lani – dokaz, da je dobrih rešitev in ponudbe v lokalnem okolju dovolj in da sta spodbuda ter pomoč dobro sprejeti.

Nekateri slovenski podjetniki so poročali, da so jim prihodki čez noč upadli za 90 %.

2. Vlagajte v svoj razvoj

V negotovih časih se morda zdi nerazumno vlagati. A če vemo, kaj želimo z vložkom doseči, je o investiciji vsekakor smotrno razmisliti. Ko gre za nadaljnji razvoj in uspeh podjetja, ni boljšega časa, kot ZDAJ. Preteklosti ni več, prihodnost pa lahko sooblikujemo – bodisi s smiselnim vlaganjem sredstev ali pa s prilagoditvijo poslovnih procesov.

Podjetnica Klara Dev ob tem poudarja: »V zadnjem letu sem svoj čas posvetila pridobivanju novega znanja. Priučila sem se npr. jogo obraza, ki je krasna aktivnost za poučevanje prek spleta in pa tudi zelo v trendu. Ustanovila sem svojo Facebook skupinico, v kateri se nabira občinstvo, ki potrebuje jutranjo rutino, da se pripravi na aktiven in dober dan. In skupaj prek live prenosov gibamo, dihamo in uživamo. Vzpostavljanje on-line skupnosti je bila zame popolnoma nova izkušnja in šele zdaj razumem, kako zelo pomembna.«

3. Imejte oči na pecljih – priložnosti so vedno, samo poiskati jih morate

Preko Ministrstva za razvoj in tehnologijo ter institucij, specializiranih za financiranje podjetij, kot so Slovenski podjetniški sklad in različne banke, so na voljo različne finančne spodbude, od zagonskega kapitala do mikrokreditov in drugih posebnih spodbud.

Mikro, malim in srednje velikim podjetjem so na voljo tudi vavčerji, ki jim omogočajo poenostavljen dostop do sofinanciranja posameznih storitev za krepitev konkurenčnosti in kompetenc. Vavčerje – javni pozivi so odprti do leta 2023 oziroma do porabe sredstev – lahko podjetja pridobijo skozi vse leto brez prekomernih postopkov odobritve.

Povežite se s pravimi ljudmi.

Nekaterim delodajalcem so v pomoč tudi protikoronski svežnji, ki jih je v preteklem letu sprejela država. Zadnji, osmi, ki prinaša za 320 milijonov evrov ukrepov, med drugim v prvi polovici leta namenja subvencijo delodajalcem za zvišanje minimalne plače. Sicer pa so še vedno v veljavi tudi drugi ukrepi, od povračila nadomestila plače za začasno čakanje na delo do kriznega dodatka za zaposlene z nižjimi dohodki.

Bodite pozorni na denarni tok vašega podjetja, saj je ta ključnega pomena za vaše poslovanje. Denarni tok pove, koliko denarja ste prejeli v določenem času in koliko ste ga porabili za poravnanje svojih obveznosti. Z natančnim spremljanjem boste lažje ocenili, koliko kredita in kdaj ga potrebujete, kdaj ga boste lahko vrnili in kako visoke obroke boste lahko vrnili v posameznem mesecu. Pri osnovnem spremljanju vam lahko pomagajo različna spletna orodja, kot je NLB-jev kalkulator za izračun denarnega toka. Pri bolj kompleksnem spremljanju pa vam svetujemo, da se povežete z vašim bančnim svetovalcem.

4. Naj vas ne bo strah pivotiranja

Nekateri slovenski podjetniki so poročali, da so jim prihodki  čez noč upadli za 90 odstotkov. Drugi so upali, da bo kriza hitro minila in mirno nadaljevali z »običajnim poslovanjem«. Skupna izkušnja nas uči, da če želimo v nemirnih časih okrevati, moramo biti pripravljeni uvesti spremembe, zaradi  katerih bo naše podjetje dolgoročno bolj trajnostno. Dober primer so proizvodne linije, ki so se hitro preusmerile v proizvajanje in prodajo mask ali proizvodnjo sredstev za razkuževanje rok.

Tudi če ne najdete načina, kako prilagoditi svoje storitve ali izdelke trenutnim razmeram, lahko svoje podjetje naredite bolj dostopno. Ljudje smo bolj kot kdaj koli prej osredotočeni na zdravje, zato poskrbite, da bodo vaše stranke do vaših storitev lahko dostopale brez izpostavljenosti kakšnemu tveganju.

»Verjamem v vseživljenjsko učenje,« dodaja naša sogovornica. »Poleg razširjene ponudbe svojih storitev, ki jih lahko ponudim na osnovi novega znanja, se učim tudi spletnega marketinga. Svoje programe bom lahko podprla na pravi način in jih predstavila širšemu občinstvu. Naklonjenost spremembam, sledenje novostim in pa hitro reagiranje so v poslovnem smislu zame vrednote, po katerih se bom ravnala v prihodnosti.«

“To, da sem bila vidna na jumbo plakatih po celi Sloveniji, je mojo zgodbo približalo ljudem. Ne spomnim se, da bi za drugo akcijo prejeli klice prijateljev in vadečih” pravi Klara Dev.

5. Povežite se s pravimi ljudmi

Prvo pravilo svetovne knjižne uspešnice Never Eat Alone: And Other Secrets to Success, One Relationship at a Time avtorjev Keitha Ferrazzija in Tahla Raza, ki govori o mreženju, pravi »poiščite si mentorje« oziroma povežite se s pravimi ljudmi, ki vam bodo v pomoč ter podporo.

Primerna analogija je lahko upravljanje z bančnim računom – preden svoja sredstva porabimo, jih moramo (načeloma) položiti na račun. Če razmišljamo o plemenitenju in naložbah, pa je smiselno, da se povežemo s strokovnjakom ali mentorjem, ki nam s svojim uvidom in izkušnjami lahko prihrani čas in energijo. Vredno poizkusa!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na naši SPOT točki na enem mestu hkrati odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Več >


PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025 je v Mariboru znova združil vrhunske startupe, vlagatelje in tehnološke vizionarje iz celega sveta. Tridnevni dogodek je s pestro vsebino, mreženjem in tekmovanjem Podim Pitching Competition navdušil več kot 1.000 udeležencev iz 23 držav. Več >

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

280 milijonov evrov za slovensko gospodarstvo: nova finančna spodbuda podjetjem in občinam

280 milijonov evrov za slovensko gospodarstvo: nova finančna spodbuda podjetjem in občinam

Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport je s SID banko podpisalo sporazum o financiranju finančnih instrumentov v višini 190 milijonov evrov iz evropskih kohezijskih sredstev. Skupaj z lastnimi sredstvi finančnih posrednikov bo tako podjetjem in občinam na voljo skoraj 280 milijonov evrov posojil in nepovratnih sredstev. Več >

Ukinitev normiranstva za pravne subjekte

Ukinitev normiranstva za pravne subjekte

Z začetkom veljavnosti spremembe  Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb se s 1. januarjem 2025 ukinja možnost ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov za pravne osebe. Več >

Bomo leta 2030 ustvarili dvakrat več startupov kot danes?

Bomo leta 2030 ustvarili dvakrat več startupov kot danes?

Državni sektretar Matevž Frangež je ta teden na konferenci Podim predstavil izhodišča Slovenske startup strategije. Cilj strategije, ki je nastajala v sodelovanju z aktivnimi deležniki ekosistema, je do leta 2030 doseči preboj Slovenije med najbolj privlačna okolja za startup podjetja. Več >

Prijavite svoje dohodke iz tujine

Prijavite svoje dohodke iz tujine

V primeru da so nenapovedani dohodki, prejeti iz tujine, edini dohodki davčnega zavezanca, le-ta ne bo prejel Informativnega izračuna dohodnine in mora sam vložiti napoved za letno odmero dohodnine. Več >

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Ko smo v iskanju zaposlitve, je prva stvar, ki nam pade na pamet življenjepis. Ta dokument, v katerem predstavimo izobrazbo, delovne izkušnje in spretnosti, je že dolgo nepogrešljiv del prijave za delo. Klasičen CV pa bi lahko kmalu postal zastarel, opozarjajo strokovnjaki, vsaj v takšni obliki, kot ga poznamo danes. Več >

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Po nedavnih raziskavah se vedno več podjetij pri zaposlovanju obrača h kompetencam ter dokazano pridobljenim sposobnostim kandidata in ne več toliko k izobrazbi ali preteklim izkušnjam. Več >

Kaj se dogaja z novim zakonom o evidencah delovnega časa?

Kaj se dogaja z novim zakonom o evidencah delovnega časa?

Pred kratkim je minilo tri mesece od začetka uporabe novele zakona o evidencah delovnega časa zaposlenih v podjetjih. Po treh mesecih uporabe je ministrstvo že lani napovedalo, da bo uvedlo morebitne izboljšave novele zakona. Več >

© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki