Kakšna pravna oseba je zavod?

Avtor — 09.07.2017
V poslovnem svetu se podjetniki soočajo s številnimi odločitvami. Že pri ustanovitvi podjetja se lahko močno zaplete – s. p., d. o. o., d. n. o., d. d. in tako dalje, možnosti je ogromno. Paleto pa lahko še razširimo, če vzamemo v obzir druge pravne oblike, ki obstajajo.
oblika podjetja zavod

Kakšna oblika podjetja je zavod? (Vir slike: Pixabay.com)

Poleg najbolj klasičnih oblik podjetja lahko izberemo tudi zavod. Kaj je to in v katerih primerih ta oblika koristi?

Zavod je oblika pravne osebe, ki ima določene pravice, obveznosti in odgovornosti. Vse to določa Zakon o zavodih, ki pa ni edini pomembni dokument, ki odloča o delovanju zavoda – prav tako pomemben je akt o ustanovitvi, ki močno ureja delovanje te pravne osebe.

Kdaj torej izbrati zavod namesto podjetja ali društva? Predvsem se zavodi ustanavljajo v primeru, da gre za dejavnosti na področju kulture, športa, izobraževanja, pa tudi zdravstva, socialne varnosti, vzgoje in podobno. V vsakem primeru pa mora veljati, da da cilj opravljanja dejavnosti ni pridobivanje dobička. Zavod sicer lahko opravlja več dejavnosti, tudi gospodarske, in lahko opravlja javno službo na podlagi koncesije. Morajo pa te dejavnosti urejati ustrezni dokumenti. Poleg že omenjenega akta o ustanovitvi pride tu v poštev tudi statut, pa tudi morebitni drugi akti.

Ustanovitev zavoda

Postopek ustanovitve zavoda je podoben tistemu, ki se izvede pri ustanovitvi društva. Najprej je treba sprejeti akt o ustanovitvi ter podati predlog za vpis zavoda v sodni register. Z vpisom v register začne veljati status pravne osebe in pravna sposobnost. Akt o ustanovitvi mora vključevati vse potrebne informacije o samem zavodu, pa tudi o članih in funkcijah, ki jih bodo ti zasedali. Na čelu zavoda je direktor, medsebojne pravice in dolžnosti ustanoviteljev oziroma članov pa se določajo s pogodbo.

Oznake:
MP izobraževanja

MP dogodek Facebook oglaševanjeFacebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več o delavnici >>