
S tem, ko se spreminjajo delovna mesta, se, vsaj za pisarniške delavce, spreminja tudi okolje, v katerem zaposleni radi delajo in se v njem dobro počutijo. To namreč poleg dobrih odnosov med ekipo pomembno vpliva na kreativnost in zavzetost pri delu. Vse skupaj se je na glavo postavilo pred letom in pol, ko so zaradi epidemije morali pričeti delati od doma, kasneje pa so zaradi trajanja epidemije številna domača in tuja podjetja pričela zapirati pisarne ter v celoti uvedla delo na daljavo. Za vse, ki so tako čez noč ostali doma, so rešitev coworking prostori oziroma storitev managed office.
Prihranek časa za zaposlene in denarja za delodajalca
Managed office podjetjem ponuja predvsem fleksibilnost in stroškovno učinkovitost pri najemu poslovnih prostorov, saj lahko najamejo točno toliko prostora, kot ga potrebujejo, z njim pa dobijo vse, kar potrebujejo za udobno in nemoteno poslovanje – od parkirnega mesta do jutranje kave, interneta in vedno svežih zalog papirja v tiskalnikih, hišniških opravil, čiščenja in celo možnosti uporabe skupnih prevoznih sredstev, denimo električnega skiroja.
To predstavlja 10 ali celo 20 odstotkov opravil, ki bi jih sicer poleg rednih obveznosti morali opraviti zaposleni, ugotavljajo pri McKinseyu, prednost takšnega najema poslovnih prostorov pa se kaže tudi v poenostavljenem računovodstvu, saj podjetja knjižijo najem kot celotno storitev namesto vsakega stroška posebej.
Vse to so dejavniki, zaradi katerih se bodo zaposleni v managed office prostorih počutili udobno in se bodo lahko v celoti posvetili (razvoju) poslovanja podjetja, obenem pa bodo obdani s kreativnimi ljudmi iz drugih ekip, s katerimi si bodo med odmori delili skupne prostore, denimo kuhinjo, sobo za počitek ali odigrali kakšno igro ročnega nogometa za sprostitev.
Podporne službe, kot jih imajo veliki, po dostopni ceni za mikropodjetja
Prednosti “managed office” storitve so prepoznali tudi v podjetju EMSR DATA, ki ima poleg ljubljanske še pisarni v Berlinu in Hamburgu. Prav zaradi tega je Željko Petrušić, direktor podjetja, ki se ukvarja z razvojem programskih rešitev za proizvodna podjetja, dodano vrednost “managed office” storitve prepoznal v porazdelitvi stroškov podpornih služb, ki jih (mikro)podjetje potrebuje, a lahko kot del podjetja predstavljajo (pre)visoke stroške.
“V primeru managed office pa denimo storitve sprejemne pisarne, upravljanja pošte, zagotavljanja vzdrževanja prostorov in IKT infrastrukture ter kakovosti bivanja postanejo cenovno dostopni in dosegajo raven, kot so jo sicer vajeni v večjih organizacijah,” pojasnjuje Petrušić, ki se je prvič z idejo “managed office” srečal že leta 2003 v Milanu, z širitvijo na nemški trg pa je praksa najemanja managed office storitve postala njegova stalnica pri poslovanju.
Poudaril je, da je storitev v ljubljanskem hubu Zavoda mladi podjetnik, ki jo uporablja njegovo podjetje, po kakovosti primerljiva s ponudbo v Italiji, na območju nemško govorečih držav in v Veliki Britaniji, kjer ima izkušnje z najemom “managed office” storitve.
“Če izhajam iz lastnih izkušenj, potem sta managed office ali coworking prostor nepogrešljiva za podjetnike, ki opravljajo pretežno pisarniško delo, ne potujejo veliko in si želijo storitev podpore pri poslovanju na ravni velikih organizacij za nek znosen strošek, kar je za mikro podjetnika izredno pomemben faktor,” je še o tem, komu bi priporočil najem “managed office” storitve povedal Željko Petrušić.
Psihološka razbremenitev za kreativno in učinkovito delo
Da je prihodnost tovrstnih “managed office” storitev obetavna, saj ima določene doprinose tako z vidika posameznika kot z vidika skupnosti, ki se v tem konceptu združuje, se strinja tudi Alenka Kraljič, psihologinja in direktorica operativnega poslovanja v kadrovski družbi Trenkwalder. “Pride do psihološke in energijske razbremenitve odgovornih oseb v podjetjih ali lahko tudi zaposlenih, ko govorimo o urejanju fizičnih pogojev dela, o urejanju prostora za delo, o nujni opremi za delo, ipd. Če pa so to še sodobni prostori, ki dodatno pripomorejo k pozitivnemu delovnemu vzdušju, je to lahko zelo dobra vzpodbuda za zaposlene za kreativno in učinkovito delo,” je prepričana sogovornica, ki prav druženje v skupnih prostorih izpostavlja kot izjemno pomembne stvari za psihofizično stanje zaposlenih, saj pozitivno pripomorejo tudi k uravnavanju in doživljanju stresa na delovnem mestu.
Za podjetja, ki so ukinila pisarne, je zato “managed office” dobra rešitev, da predvsem zaposlenim, ki niso vajeni delati od doma in niso vajeni delati sami, omogočijo stroškovno učinkovito delovno okolje, ki bo hkrati tudi priložnost za nove poslovne povezave in pridobivanje novih veščin, tako socialnih in komunikacijskih, kot tudi organizacijskih, saj zaposleni dobi več vpogled v delovanje drugih strokovnih podjetnikov.
“V teh okvirjih govorimo večinoma o skupnosti podjetno naravnanih, podobno vizionarsko mislečih, ki si med seboj zagotovo dvigujejo motivacijo in zavzetost za vse aktivnosti, ki pri poslu pač niso vedno v veselje in zadovoljstvo,” meni Kraljičeva in dodaja, da si uporabniki “managed office” storitve na ta način gradijo tudi samopodobo, se vzpodbujajo med sabo in predvsem dobijo občutek, da niso sami in da se vsem dogajajo spremembe, ki se jim je treba iz dneva v dan prilagajati.
Sodobno urejeni prostori s storitvijo “managed office” so podjetjam na voljo v coworking prostoru MP hub. v Ljubljani. Nahaja se na Trgu komandanta Staneta 8 v Šiški, v bližini nakupovalnega centra Aleja. Kaj vse zajema “managed office” storitev Zavoda mladi podjetnik, si lahko pogledate tukaj in se pridružite druščini kreativnih in visoko motiviranih podjetnic in podjetnikov, ki prostore že uporabljajo.