Mutanti minimalno sprejemljivega produkta

Minimalno sprejemljiv produkt (Vir slike: leanstartupcircle.com)

Mutanti minimalno sprejemljivega produkta

Po porastu priljubljenosti minimalno sprejemljivega produkta, so se pojavile številne nove različice tega koncepta, ki pa v nasprotju z originalom ne prinašajo uspeha, temveč zgolj težave.
Mutanti minimalno sprejemljivega produkta

Minimalno sprejemljiv produkt (Vir slike: leanstartupcircle.com)

Koncept minimalno sprejemljivega produkta (ang. Minimum Viable Product), znan tudi po kraticah MVP, se je v svetu tehnoloških startupov pričel uveljavljati kmalu po tem, ko sta ga v ospredje postavila Steve Blank in Eric Ries.

Gre za eno najpomembnejših tehnik pri razvoju t. i. vitkega startup podjetja, omogoča pa hitro, cenovno ugodno in enostavno preverjanje odziva strank na produkte oz. storitve podjetja, ki trenutno še niso dokončno razviti in dokončani. V kolikor se tekom preverjanja izve, da željenega odziva ni, je škoda minimalna, saj je bil tudi vložek minimalen, v nasprotnem primeru, torej ko tržišče pokaže jasno zanimanje za produkt ali storitev, pa podjetje dobi zeleno luč za nadaljnje investicije časa in denarja v njen razvoj.

Pri minimalno sprejemljivem produktu torej ne gre za končno različico produkta, temveč zgolj za (delno izdelan) prototip, a obstajajo tudi variacije minimalno sprejemljivega produkta, ki podjetnikom omogočajo predstavitev ideje tudi brez prototipa. Tovrsten način predstavitve pride v poštev predvsem v primerih, kjer bi že razvoj delno izpopolnjenega izdelka predstavljal zelo visok strošek.

Najpogostejše so naslednje štiri variacije MSP, njihova izbira pa je odvisna predvsem od sredstev, ki so na voljo (število osebja, časovni vložek, denarna sredstva), in ciljne publike:

Cilj razvoja minimalno sprejemljivega produtka je prodaja koncepta ideje tržišču.

  1. Skica: Gre za odlično izbiro za podjetje, ki se sooča s pomanjkanjem osebja, časa in denarja, hkrati pa cilja predvsem na tehnični tip publike z veliko domišljije. Ker vedo, da si njihova ciljna publika zmore predstavljati, kako bo njihova vizija izgledala v končni izvedbi, produkt v podjetju predstavijo zgolj preko enega izmed vizualizacijskih orodij, ki predstavi funkcije, strukturo ter vsebino končnega produkta.
  2. Slika: Nekoliko izpopolnjena variacija zgoraj omenjene skice predstavlja še natančnejši izgled končnega produkta, saj so v skico dodane tudi podrobnosti. Slika je nekoliko varnejša možnost, ki jo je dobro izbrati pri publiki, ki ni toliko vešča pri vizualiziranju konceptov.
  3. Hitri prototip: Včasih ljudje potrebujejo nekaj več kot le skico ali sliko končnega produkta. Prepriča jih le stvar, ki jo lahko primero v roke, jo pregledajo in si zamislijo, kako bo ta delovala v končni izvedbi. Gre torej za hitro izdelano verzijo prvega prototipa, a vseeno takšen način predstavitve produkta podjetju vzame nekoliko več časa in truda, predvsem pa sredstev.
  4. “Lite” prototip: Omenjena različica MSP je primerna predvsem za podjetja, ki imajo zadostno število članov ekipe in tudi dovolj denarnih sredstev, da razvijejo delno delujočo verzijo končnega produkta, ki bo delovala tudi kot temelj za nadaljnji razvoj, če do njega pride.

Poleg izbire pravega minimalno sprejemljivega produkta se moramo odločiti tudi za pravi poslovni model.

Minimalno sprejemljiv produkt se je že večkrat izkazal za odličen način, kako prodati koncept ideje tržišču. A le, v kolikor gre za kvalitetno izdelan MSP.

V zadnjem času so se namreč pojavile nove različice MSP, ki pravzaprav pomenijo zgolj površno izdelano in slabo predstavljeno verzijo končnega produkta. To seveda ni nikakršen MSP in podjetju ponavadi prinese zgolj škodo, saj ne more prinesti realnega odziva tržišča, temveč povzroči predvsem negativne reakcije potencialnih strank, ne glede na to, da je ideja v ozadju morda odlična.

MSP naj bo torej namenjen validaciji trga, ne pa odganjanju strank. Vedno izberite takšnega, ki ga boste lahko kvalitetno izvedli glede na denarna sredstva, število članov ekipe in čas, ki ga imate na voljo. Če vam primanjkuje denarnih sredstev ali časa za uresničitev 3. ali 4. različice, se raje lotite izvedbe 1. ali 2. različice.

Vir: invisionapp.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025 je v Mariboru znova združil vrhunske startupe, vlagatelje in tehnološke vizionarje iz celega sveta. Tridnevni dogodek je s pestro vsebino, mreženjem in tekmovanjem Podim Pitching Competition navdušil več kot 1.000 udeležencev iz 23 držav. Več >

Chipolo predstavlja svoj najnovejši iskalnik predmetov – Chipolo POP

Chipolo predstavlja svoj najnovejši iskalnik predmetov – Chipolo POP

Slovensko podjetje Chipolo, ki je znano po pametnih rešitvah za iskanje ključev, denarnice in telefona, predstavlja svoj najnovejši izdelek – Chipolo POP. S svežim, igrivim imenom in sodobno tehnologijo POP združuje vse najboljše lastnosti preteklih iskalnikov predmetov ter ponuja še več – v šestih živahnih barvah, z globalnim dosegom in izjemno enostavno uporabo. Gre za prvi barvit iskalnik, ki je združljiv z aplikacijama Apple Najdi ali Google Poišči mojo napravo. Več >

Browser Use: kako je Gregor Žunič soustvaril globalni hit v svetu UI

Browser Use: kako je Gregor Žunič soustvaril globalni hit v svetu UI

V svetu umetne inteligence (UI) se pojavlja vse več orodij, ki omogočajo avtomatizacijo različnih spletnih nalog. Eden izmed najvidnejših projektov na tem področju je Browser Use, ki sta ga leta 2024 ustanovila Magnus Müller in Slovenec Gregor Žunič v okviru pospeševalnika Student Project House na ETH Zürich. Več >

Ustanovitelja FRESH 32: »Delaj, popravljaj, dokler ne klikne.«

Ustanovitelja FRESH 32: »Delaj, popravljaj, dokler ne klikne.«

Inovacije se ne dogajajo le za zasloni pametnih telefonov in v algoritmih umetne inteligence. FRESH 32 je zgodba, ki dokazuje, da lahko tudi vsakdanje navade – kot je umivanje zob – postanejo pametnejše, trajnostne in bolj učinkovite. Več >

Ministrstvo načrtuje podvojitev števila startupov v Sloveniji

Ministrstvo načrtuje podvojitev števila startupov v Sloveniji

Slovenski startup forum 2025 je v torek na Bledu združil več kot sto predstavnikov startupov, vlade in mednarodnih strokovnjakov. Cilj je bil jasen - okrepiti povezave v ekosistemu in spodbuditi rast startupov. Ti so ključni za tehnološki razvoj in globalno konkurenčnost Slovenije. Več >

Mladi podjetnik leta 2024 je Grega Ivančič iz Glow seven!

Mladi podjetnik leta 2024 je Grega Ivančič iz Glow seven!

Danes v Kristalni palači v Ljubljani poteka konferenca Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! 2024. Pridružite se nam ob spremljanju podjetniškega panela z zanimivimi gosti in govora lanskega zmagovalca izbora Mladi podjetnik leta. Osrednji dogodek pa so predstavitve letošnjih kandidatov in razglasitev zmagovalca. Več >

Investicijski potencial startupov navdušil investitorje

Investicijski potencial startupov navdušil investitorje

Na Tovarni podjemov v Mariboru se je zgodil Demo dan Start:up Slovenija, kjer je deset najbolj obetavnih slovenskih startupov predstavilo svoje inovativne ideje in tehnologije pred investicijsko komisijo in obiskovalci. Več >

Mesec kibervarnosti: Napadalci ciljajo na naše telefone

Mesec kibervarnosti: Napadalci ciljajo na naše telefone

V torek, 1. oktobra, se je vsej Evropi pričela kampanja Evropski mesec kibervarnosti, katere namen je okrepiti odpornost sistemov in storitev EU, opolnomočiti državljane in narediti korak naprej k bolj kibernetsko varni in ozaveščeni družbi. Več >

FeelRooty: “Življenje podjetnikov je danes ekstremno hitro”

FeelRooty: “Življenje podjetnikov je danes ekstremno hitro”

MagicRooty je okusen naravni napitek, nadomestek kave in prehransko dopolnilo za krepitev možganov. Razvito je bilo, da dvigne raven energije, izboljša fokus in podpre delovanje vaših možganov. Grega Gostinčar, eden izmed soustanoviteljev, nam je omogočil kratek vpogled v zakulisje znamke FeelRooty. Več >

Center Rog: Kmalu polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI

Center Rog: Kmalu polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI

6. in 7. marca bo potekal polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI. Podjetniška žirija je nedavno pregledala rekordnih 203 poslovnih modelov. V nadaljevanju predstavljamo program polfinalnega dogodka in potek tekmovanja. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki