Na Kickstarter se prijavite le z resnim projektom

V sredo dopoldne je v kavarni Sputnik potekalo predavanje: “Kaj še ostane Kickstarterju?”, ki je privabilo več kot 30 obiskovalcev. Ti so z zanimanjem prisluhnili strokovnjakoma s področja spletnih platform za množično financiranje Žigi Bercetu in Anžetu Miklavcu.
kickstarter cafe (Vir: Simon Maljevac)

kickstarter cafe (Vir: Simon Maljevac)

So zlata leta Kickstarterja že minila? Nikakor ne. Vendar pa strokovnjaki s tega področja opozarjajo, da se je treba v kampanjo podati s kakovostno zastavljenim projektom.

Tradicionalni Startup cafe z naslovom: “Kaj še ostane Kickstarterju?” je v sredo dopoldne v kavarno Sputnik privabil več kot 30 obiskovalcev. Ti so z zanimanjem prisluhnili strokovnjakoma s področja spletnih platform za množično financiranje Žigi Bercetu in Anžetu Miklavcu. V zadnjem času se pojavlja vprašanje, kaj v obdobju ICO manije sploh še lahko ponudijo platforme, kot so Kickstarter, Indiegogo in Adrifund? Kot smo lahko izvedeli na predavanju, kar precej.

Predavanje o množičnem financiranju (Vir: Simon Maljevac)

Predavanje o množičnem financiranju (Vir: Simon Maljevac)

Po letu 2016 je sledil padec

Berce je ponovno pripravil pregled slovenskih kampanj na omenjenih treh spletnih platformah za leto 2017 in postregel s številnimi zanimivimi podatki.

“V lanskem letu je v Sloveniji potekalo 80 kampanj, od tega jih je bilo uspešnih 30. Slovenski podjetniki so lani s pomočjo množičnega financiranja na platformah Kickstarter, Indiegogo in Adrifund skupaj zbrali 743.485 evrov. Večina uspešnih projektov je potekala na Kickstarterju in Adrifundu. Predvsem pri slednjem, ki je regijsko omejen, so zelo angažirani in pripravljeni na pomoč pri projektih. Leto 2016 je bilo daleč najbolj uspešno leto na področju množičnega financiranja, medtem ko je bilo lani zbranega za milijon evrov manj denarja,” je razkril Berce. Po njegovem mnenju je eden izmed vzrokov za to tudi manjše zanimanje s strani medijev. Še vedno je največ zanimanja na področju “dizajnerskih” projektov. Lani je bil sicer najbolj opazen porast na področju razvoja iger, ki imajo po Bercetovih besedah ogromno potenciala za nadaljnjo rast.

Kickstarter v Sputniku (Vir: Simon Maljevac)

Kickstarter v Sputniku (Vir: Simon Maljevac)

Hit leta računalniška igrica in “naramnice”

Za najboljšega izmed projektov lanskega leta se je izkazala računalniška igrica Mordhau. V sklopu kampanje je bilo zbranih 242.144 evrov s strani 4.375 podpornikov. Kot največje presenečenje je bil označen projekt S-Holder “naramnice za srajce” NV Teama, ki je zbral kar 2024% od predvidenega zneska. Za uspešne razvojnike je značilno, da vedo, kdo so njihove potencialne stranke in kje jih lahko najdejo. Z vsako naslednjo kampanjo nato naredijo korak naprej. V primeru, ko želi podjetje predstaviti produkt, ki je vezan na določen letni čas, je pomembno, da na podlagi tega izbere pravo obdobje za začetek kampanje.

Naj kampanja (Vir: Simon Maljevac)

Naj kampanja (Vir: Simon Maljevac)

Prebuja se tudi Štajerska

Množično financiranje je znotraj Slovenije po pričakovanjih najbolj razvito v prestolnici. Pri sodelovanju v njem pa je aktivnih 16 slovenskih mest. Med njimi se najbolj očitno prebujata Celje in Maribor. Vse večjo aktivnost je zaznati med pripadnicami nežnejšega spola, ki so se po uspešnosti kampanj že izenačile z moškimi. Njihova prednost naj bi se kazala predvsem v sistematičnosti, saj so aktivne skozi celotno kampanjo, medtem ko pri moških začetni zagon hitreje popusti.

Slovenske kampanje 2017 (Vir: Simon Maljevac)

Slovenske kampanje 2017 (Vir: Simon Maljevac)

Preživeli bodo le dobri projekti

“Konkurenca je iz leta v leto močnejša, zato morajo biti predstavitve projektov izdelane na zelo kakovosten način. Izredno pomemben je predstavitveni video. Precej denarja je treba vložiti v marketinške aktivnosti in PR. Kickstarter je pred leti veljal za hit, a se številke lahko hitro obrnejo. Dobri projekti bodo preživeli, ostali pač ne. Zavedati se je treba, da Kickstarter kampanja lahko služi kot dober temelj za nadaljnji razvoj, ne more pa prinesti bogastva. Z njeno pomočjo lahko dobite odlične podatke, ki vam lahko služijo za v prihodnje,” je zaključil Berce.

Žiga Berce (Vir: Simon Maljevac)

Žiga Berce (Vir: Simon Maljevac)

Bo tudi tretja zgodba uspešnica?

Eden izmed tistih, ki lahko iz prve roke postrežejo z uporabnimi informaciji za uspešno množično financiranje, je zagotovo Anže Miklavec. Ta bo po dveh uspešnih kampanjah “GOAT STORY” (termovka za kavo) in “Gina” (kavni aparat) v tretje predstavil projekt stekleničke za vodo. Po njegovem mnenju je trend Kickstarter kampanj še vedno rastoč, je pa naloga zbiranja finančnih sredstev vse bolj zahtevna.

“Treba je narediti bombastičen produkt in ga podpreti z dobrimi marketinškimi aktivnostmi. V zadnjem obdobju so se pojavili drugačni komunikacijski kanali, zato se treba temu prilagoditi. Brez spremljanja trendov ne gre. Seveda je še vedno osnova dober produkt, v katerega je treba vložiti ogromno časa in denarja,” meni Miklavec. Po začetni “Kickstarter evforiji” se zadeve spreminjajo. Konkurenca je iz leta v leto večja, iz leta v leto se vse bolj odpira azijski trg. Pojavlja se večje število konkurentov, več časa je treba nameniti podrobnostim in testiranju produkta.

Vsak vložen evro v PR se povrne

Miklavec je takole predstavil svojo pot do uspeha: “Razvoj produkta skušamo še pred vstopom na platformo pripeljati do konca, saj je na ta način tveganje manjše. Zavedamo se, da se vsak dodatno vložen evro v področje odnosov z javnostjo povrne, saj denar ustvari še več denarja. Vedno skušamo na trgu predstaviti nekaj novega, kar ima veliko uporabno vrednost. Pri delu se soočaš tudi z napakami. Pri našem zadnjem produktu smo se odločili, da se najprej posvetimo razvoju, nato pa se bomo osredotočili na marketinško plat.”

ICO za software, Kickstarter za produkte

Mladi in uspešni podjetnik meni, da se bo v prihodnje ICO osredotočal na “software”, medtem ko bo Kickstarter namenjen produktom. Tehnologija se bo razvijala naprej. Od vsakega posameznika pa je odvisno, ali bo pravočasno začutil spremembe in na njih ustrezno reagiral.

Start up cafe (Vir: Simon Maljevac)

Start up cafe (Vir: Simon Maljevac)

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Imaš poslovno idejo, ki bazira na tehnologiji blockchain? Te zanima, kako pripraviti odlično ICO kampanjo? Pripravljamo brezplačen mentorski program ICOrelator, ki bo s predavanji in individualnimi mentorstvi pomagal pri začetnih ovirah ICO kampanje. Prijava je brezplačna in nezavezujoča, zato beri dalje! Preberite več >>


Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Prve javne ponudbe kriptožetonov oziroma ICO kampanje omogočajo posameznikom, da podprejo zanimive projekte, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Na žalost pa je med obilico ICO projektov tudi veliko lažnih. Kako prepoznati kvaliteten projekt in kako se izogniti goljufom? Preberite več >>

Nova slovenska Kickstarter kampanja: odpirač steklenic Jo

Nova slovenska Kickstarter kampanja: odpirač steklenic Jo

Na Kickstarterju te dni sredstva zbira nov slovenski projekt: Jo, majhen odpirač za steklenice, ki je izdelan iz titana. Zaradi svoje majhnosti ga je možno spraviti kar v žep, hkrati pa ga odlikuje tudi enostavna uporaba. Preberite več >>

Množično financiranje in Slovenci

Množično financiranje in Slovenci

Zbiranje denarnih sredstev preko množičnega financiranja (ang. crowdfunding) je med slovenskimi podjetniškimi ekipami izjemno priljubljeno. Tekom zadnjih nekaj let smo tako našteli že več sto slovensko obarvanih projektov, ki so skupno zbrali že skoraj 10 milijonov dolarjev! Preberite več >>

Elegantne ročne ure z zamenljivimi paščki na platformi Indiegogo

Elegantne ročne ure z zamenljivimi paščki na platformi Indiegogo

Na platformi Indiegogo se predstavlja nov slovenski projekt: elegantne ure blagovne znamke Mossepic, ki se lahko pohvalijo s kar petimi zamenljivimi paščki. Preberite več >>

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovenska blagovna znamka OliLight na Kickstarterju predstavlja večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas. Zbrati želijo 140.000 dolarjev, kampanja pa traja do 26. februarja. Preberite več >>

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Na platformi Kickstarter se predstavlja nov slovenski projekt: ure podjetja Vamatic Watches. Podprete jih lahko do 18. januarja 2018. Preberite več >>

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

Ekipa gorenjskih študentov je izdelala unikaten modni dodatek za moške, s katerim se predstavlja na platformi Kickstarter. Zažarite z Martin'O GlowBow. Preberite več >>

Kickstarter predstavlja Drip

Kickstarter predstavlja Drip

Platforma za množično financiranje Kickstarter je pred kratkim predstavila novo storitev oziroma nadgradnjo svoje platforme. Drip je namenjen predvsem umetnikom. Preberite več >>

Klemen Slakonja na Kickstarterju z zabavno strateško igro s kartami

Klemen Slakonja na Kickstarterju z zabavno strateško igro s kartami

Pred nekaj dnevi je na platformi za množično financiranje Kickstarter zaživela nova slovenska kampanja: America First Cards. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje