Na Kickstarter se prijavite le z resnim projektom

V sredo dopoldne je v kavarni Sputnik potekalo predavanje: “Kaj še ostane Kickstarterju?”, ki je privabilo več kot 30 obiskovalcev. Ti so z zanimanjem prisluhnili strokovnjakoma s področja spletnih platform za množično financiranje Žigi Bercetu in Anžetu Miklavcu.
kickstarter cafe (Vir: Simon Maljevac)

kickstarter cafe (Vir: Simon Maljevac)

So zlata leta Kickstarterja že minila? Nikakor ne. Vendar pa strokovnjaki s tega področja opozarjajo, da se je treba v kampanjo podati s kakovostno zastavljenim projektom.

Tradicionalni Startup cafe z naslovom: “Kaj še ostane Kickstarterju?” je v sredo dopoldne v kavarno Sputnik privabil več kot 30 obiskovalcev. Ti so z zanimanjem prisluhnili strokovnjakoma s področja spletnih platform za množično financiranje Žigi Bercetu in Anžetu Miklavcu. V zadnjem času se pojavlja vprašanje, kaj v obdobju ICO manije sploh še lahko ponudijo platforme, kot so Kickstarter, Indiegogo in Adrifund? Kot smo lahko izvedeli na predavanju, kar precej.

Predavanje o množičnem financiranju (Vir: Simon Maljevac)

Predavanje o množičnem financiranju (Vir: Simon Maljevac)

Po letu 2016 je sledil padec

Berce je ponovno pripravil pregled slovenskih kampanj na omenjenih treh spletnih platformah za leto 2017 in postregel s številnimi zanimivimi podatki.

“V lanskem letu je v Sloveniji potekalo 80 kampanj, od tega jih je bilo uspešnih 30. Slovenski podjetniki so lani s pomočjo množičnega financiranja na platformah Kickstarter, Indiegogo in Adrifund skupaj zbrali 743.485 evrov. Večina uspešnih projektov je potekala na Kickstarterju in Adrifundu. Predvsem pri slednjem, ki je regijsko omejen, so zelo angažirani in pripravljeni na pomoč pri projektih. Leto 2016 je bilo daleč najbolj uspešno leto na področju množičnega financiranja, medtem ko je bilo lani zbranega za milijon evrov manj denarja,” je razkril Berce. Po njegovem mnenju je eden izmed vzrokov za to tudi manjše zanimanje s strani medijev. Še vedno je največ zanimanja na področju “dizajnerskih” projektov. Lani je bil sicer najbolj opazen porast na področju razvoja iger, ki imajo po Bercetovih besedah ogromno potenciala za nadaljnjo rast.

Kickstarter v Sputniku (Vir: Simon Maljevac)

Kickstarter v Sputniku (Vir: Simon Maljevac)

Hit leta računalniška igrica in “naramnice”

Za najboljšega izmed projektov lanskega leta se je izkazala računalniška igrica Mordhau. V sklopu kampanje je bilo zbranih 242.144 evrov s strani 4.375 podpornikov. Kot največje presenečenje je bil označen projekt S-Holder “naramnice za srajce” NV Teama, ki je zbral kar 2024% od predvidenega zneska. Za uspešne razvojnike je značilno, da vedo, kdo so njihove potencialne stranke in kje jih lahko najdejo. Z vsako naslednjo kampanjo nato naredijo korak naprej. V primeru, ko želi podjetje predstaviti produkt, ki je vezan na določen letni čas, je pomembno, da na podlagi tega izbere pravo obdobje za začetek kampanje.

Naj kampanja (Vir: Simon Maljevac)

Naj kampanja (Vir: Simon Maljevac)

Prebuja se tudi Štajerska

Množično financiranje je znotraj Slovenije po pričakovanjih najbolj razvito v prestolnici. Pri sodelovanju v njem pa je aktivnih 16 slovenskih mest. Med njimi se najbolj očitno prebujata Celje in Maribor. Vse večjo aktivnost je zaznati med pripadnicami nežnejšega spola, ki so se po uspešnosti kampanj že izenačile z moškimi. Njihova prednost naj bi se kazala predvsem v sistematičnosti, saj so aktivne skozi celotno kampanjo, medtem ko pri moških začetni zagon hitreje popusti.

Slovenske kampanje 2017 (Vir: Simon Maljevac)

Slovenske kampanje 2017 (Vir: Simon Maljevac)

Preživeli bodo le dobri projekti

“Konkurenca je iz leta v leto močnejša, zato morajo biti predstavitve projektov izdelane na zelo kakovosten način. Izredno pomemben je predstavitveni video. Precej denarja je treba vložiti v marketinške aktivnosti in PR. Kickstarter je pred leti veljal za hit, a se številke lahko hitro obrnejo. Dobri projekti bodo preživeli, ostali pač ne. Zavedati se je treba, da Kickstarter kampanja lahko služi kot dober temelj za nadaljnji razvoj, ne more pa prinesti bogastva. Z njeno pomočjo lahko dobite odlične podatke, ki vam lahko služijo za v prihodnje,” je zaključil Berce.

Žiga Berce (Vir: Simon Maljevac)

Žiga Berce (Vir: Simon Maljevac)

Bo tudi tretja zgodba uspešnica?

Eden izmed tistih, ki lahko iz prve roke postrežejo z uporabnimi informaciji za uspešno množično financiranje, je zagotovo Anže Miklavec. Ta bo po dveh uspešnih kampanjah “GOAT STORY” (termovka za kavo) in “Gina” (kavni aparat) v tretje predstavil projekt stekleničke za vodo. Po njegovem mnenju je trend Kickstarter kampanj še vedno rastoč, je pa naloga zbiranja finančnih sredstev vse bolj zahtevna.

“Treba je narediti bombastičen produkt in ga podpreti z dobrimi marketinškimi aktivnostmi. V zadnjem obdobju so se pojavili drugačni komunikacijski kanali, zato se treba temu prilagoditi. Brez spremljanja trendov ne gre. Seveda je še vedno osnova dober produkt, v katerega je treba vložiti ogromno časa in denarja,” meni Miklavec. Po začetni “Kickstarter evforiji” se zadeve spreminjajo. Konkurenca je iz leta v leto večja, iz leta v leto se vse bolj odpira azijski trg. Pojavlja se večje število konkurentov, več časa je treba nameniti podrobnostim in testiranju produkta.

Vsak vložen evro v PR se povrne

Miklavec je takole predstavil svojo pot do uspeha: “Razvoj produkta skušamo še pred vstopom na platformo pripeljati do konca, saj je na ta način tveganje manjše. Zavedamo se, da se vsak dodatno vložen evro v področje odnosov z javnostjo povrne, saj denar ustvari še več denarja. Vedno skušamo na trgu predstaviti nekaj novega, kar ima veliko uporabno vrednost. Pri delu se soočaš tudi z napakami. Pri našem zadnjem produktu smo se odločili, da se najprej posvetimo razvoju, nato pa se bomo osredotočili na marketinško plat.”

ICO za software, Kickstarter za produkte

Mladi in uspešni podjetnik meni, da se bo v prihodnje ICO osredotočal na “software”, medtem ko bo Kickstarter namenjen produktom. Tehnologija se bo razvijala naprej. Od vsakega posameznika pa je odvisno, ali bo pravočasno začutil spremembe in na njih ustrezno reagiral.

Start up cafe (Vir: Simon Maljevac)

Start up cafe (Vir: Simon Maljevac)

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: AI4GOOD – powered by Huawei

Konferenca: AI4GOOD – powered by Huawei

Umetna inteligenca (Artificial intelligence) je med podjetniki svetovnega kova, kot sta Elon Musk in Jeff Bezos, izredno pogosta tema pogovorov. Kako pa je z uporabo oziroma razvojem umetne inteligence v Sloveniji? Vabimo vas na brezplačno konferenco AI4GOOD – powered by Huawei, na kateri bomo preverili stanje ter napovedali trende. Preberite več >>

Email Marketing Master Class

Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>


0xcert prepričal vlagatelje širom sveta

0xcert prepričal vlagatelje širom sveta

Slovensko podjetje Oxcert, ki je razvilo prvi protokol za upravljanje nedenarnih sredstev na blockchainu, je s prodajo kriptožetonov zbralo 10 milijonov dolarjev. Preberite več >>

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Z uporabo platforme SunContract lahko uporabniki dostopajo do električne energije po nižji ceni. Gre za produkt slovenskega znanja, ki temelji na blockchain tehnologiji. Preberite več >>

“Zadovoljne stranke so najboljša promocija”

“Zadovoljne stranke so najboljša promocija”

Kreatorji stekleničke EQUA so lahko izredno zadovoljni s potekom kampanje na Kickstarterju. Za eno izmed trenutno najpametnejših stekleničk na tržišču so zabrali skoraj petkrat več sredstev od načrtovanega zneska. Preberite več >>

MP konferenca: Kako najti pravi finančni vir za podjetje?

MP konferenca: Kako najti pravi finančni vir za podjetje?

Petkova konferenca Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! bo ob sodelovanju številnih priznanih strokovnjakov postregla tudi z okroglo mizo o različnih načinih financiranja podjetij. Preberite več >>

Gamebook bo uporabniku odprl nova obzorja

Gamebook bo uporabniku odprl nova obzorja

Na Kickstarterju poteka kampanja za zbiranje sredstev za Gamebook. Gre za zbirko starodavnih abstraktno strateških namiznih iger slovenskih avtorjev Hane Jesih in Petra Plantana. Preberite več >>

Steklenička EQUA hitro postala hit na Kickstarterju

Steklenička EQUA hitro postala hit na Kickstarterju

Slovensko podjetje EQUA je na platformi Kickstarter zagnalo kampanjo za novo pametno stekleničko. V dobrih 24 urah je projekt podprlo več kot 800 ljudi, tako da je zbrani znesek že presegel želenih 50 tisoč ameriških dolarjev. Preberite več >>

S FIXRIP Box-om bodo vaša poškodovana oblačila kot nova

S FIXRIP Box-om bodo vaša poškodovana oblačila kot nova

Na trgu se je znašel produkt FIXRIP Box, s katerim lahko uporabnik sam popravi ali zakrpa poškodovana oziroma strgana oblačila ter s tem prihrani dragoceni čas in denar. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: AI4GOOD – powered by Huawei

26.09.2018 od 12:30 do 17:00
Konferenca: AI4GOOD – powered by Huawei

Umetna inteligenca (Artificial intelligence) je med podjetniki svetovnega kova, kot sta Elon Musk in Jeff Bezos, izredno pogosta tema pogovorov. Kako pa je z uporabo oziroma razvojem umetne inteligence v Sloveniji? Vabimo vas na brezplačno konferenco AI4GOOD – powered by Huawei, na kateri bomo preverili stanje ter napovedali trende.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.10.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

16.10.2018 od 16:00 do 18.10.2018 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Email Marketing Master Class

24.10.2018 od 15:00 do 18:00
Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

Vse za podjetje