
Najbolj ostra rivalstva v svetu tehnologije.
Področje: e-trgovina
Vodilni: Amazon
Amazon, trgovina, ki ponuja vse od knjig, hrane in oblačil, obstaja že od leta 1994. Veliko trgovcev poleg fizične ponuja tudi spletno različico trgovine, Amazon pa je s svojim pristopom, ki na prvo mesto postavlja splet, utrdil svoje vodilno mesto na področju spletnega nakupovanja.
Izzivalec: Jet
Cilj mladega spletnega podjetja, ki je bilo ustanovljeno leta 2015, je premagati Amazon. Spletna trgovina Jet ponuja izdelke po 4 do 5 odstotkov nižji ceni kot Amazon. Nižje cene prepričajo kupce, da se raje odločijo za nakup pri tem ponudniku.
Ocena škode: Amazon ostaja prvi.
Medtem ko se Jet ukvarja z iskanjem ustreznega poslovnega modela, so Amazonovi prihodki še vedno visoki. Vseeno Jeta ne gre odpisati: podjetje je zbralo več kot 565 milijonov dolarjev investicij, ljudje pa pri nakupovanju radi privarčujejo. Članstvo pri Amazonu sicer zagotavlja določene dodatne ugodnosti (npr. brezplačno dostavo), vendar Jetove nizke cene privabljajo stranke, ki jih bolj kot dodatne ugodnosti zanima nižja cena.
Pred petimi leti še niso obstajali, danes pa so vredni milijarde >>
Področje: komercialni prevozi na Kitajskem
Vodilni: Didi Kuaidi
Didi Kuaidi je kitajska aplikacija za posredovanje in iskanje prevozov, ki je nastala z združitvijo dveh konkurenčnih podjetij. Samo v januarju je aplikacijo uporabilo 10 milijonov novih uporabnikov. Podjetje je preseglo prag dobička v več kot 200 mestih od skupno 400, v katerih ponuja svoje storitve. Prihodki podjetja so prvič presegli 800 milijonov dolarjev bruto.
Izzivalec: Uber
V ZDA je delovanje podjetja za posredovanje in iskanje prevozov Uber že zelo razširjeno, kar pa ne velja za Kitajsko. Kitajska podružnica podjetja Uber, ki naj bi bila vredna 8 milijard dolarjev, zapravlja ogromno denarja, da bi poslovala z dobičkom. Soočiti se mora z zapletenim kitajskim trgom in močno konkurenco.
Ocena škode: Didi Kuaidi in Uber pospešeno znižujeta cene svojih storitev in hkrati zapravljata ogromno denarja.
Po besedah direktorja Uberja je Didi Kuaidi nedonosen v vseh mestih. Kitajska podružnica Uberja zapravi 1 milijardo dolarjev letno za tekmovanje s podjetjem Didi Kuaidi.
Področje: vesoljska tekma
Vodilni: Space X
Cilj podjetja SpaceX, ki ga je ustanovil Elon Musk leta 2002, je izdelati rakete za večkratno uporabo, ki bi nosile tovor na Mednarodno vesoljsko postajo, za kar je podjetje podpisalo pogodbo z Naso, in nekoč celo ponesle ljudi na Mars. Podjetju težave povzroča pravilen, navpičen, pristanek raket, ki bi omogočal ponovno uporabo rakete. Na nek način jih je prehitelo podjetje Blue Origin.
Izzivalec: Blue Origin
O podjetju Blue Origin se ni veliko govorilo, dokler se njegov ustanovitelj Jeff Bezos, direktor Amazona, ni pohvalil z uspešnim navpičnim pristankom rakete. Cilj podjetja v nasprotju s SpaceX ni oskrbovanje vesoljske postaje ali pot na Mars, temveč potovanje ljudi v vesolje.
Ocena škode: Spor na Twitterju je povzročil rivalstvo med podjetjema
Spor se je začel, ko je Jeff Bezos tvitnil, da so rakete za večkratno uporabo zelo redke, vendar se lahko njihova uporaba in izdelava zdi preprosta. Direktor SpaceX Elon Musk je hitro odvrnil, da je njegovo podjetje opravilo podobne teste, kar pomeni, da takšne rakete niso tako redke. Čeprav gre za hvalevreden dosežek, Musk pravi, da rakete podjetja Blue Origin dosežejo le desetino hitrosti, ki je potrebna za polet v vesolje in pot na Mars.
Področje: spletni video
Vodilni: YouTube
YouTube je spremenil svetovni splet s platformo, na kateri lahko vsak deli svoje posnetke s celim svetom in postane slaven. Vsekakor ima podjetje, ki je v lasti Googla, še vedno primat na področju spletnega videa, vendar njegov sloves odskočne deske za viralne posnetke ogrožata dve družabni omrežji, ki si prizadevata privabiti čim več uporabnikov.
Izzivalca: Facebook in Snapchat
Časi, ko je Facebook omogočal le preproste objave statusov, so že zdavnaj minili. Uvedba samodejnega predvajanja videov je povzročila porast števila uporabnikov. Facebook veliko pozornosti namenja tudi prenosom v živo; prizadevajo si, da bi bila časovnica bolj kot časopisu podobna televizijskemu kanalu.
Snapchat z možnostjo preprostega snemanja in pošiljanja posnetkov hitro postaja nevaren tekmec YouTubu in Facebooku. Njegova moč leži v popularnosti med mladimi, s čimer se vedno težje spopada Facebook.
Na Facebooku si na dan ogledamo 8 milijard videov, pri čemer kot ogled šteje najmanj trisekundni ogled videa. Direktor Snapchata Evan Spiegel je sporočil, da njegovo podjetje beleži enako število ogledov. Po drugi strani si YouTube prizadeva, da bi se uspešnost podjetja merila glede na dolžino gledanja videov.
Preberite tudi drugi del Najbolj ostra rivalstva v svetu tehnologije >>
Vir: Business Insider