
Ekipa Nizkocenovci.si, ki je nedavno pridobila 300 tisoč evrov težko investicijo, išče novega člana (Vir slike: Nizkocenovci.si).
V slovenski startup sta pred kratkim investirala bolgarski sklad semenskega kapitala Launchub in češki Credo. Vsak po 150 tisoč evrov, skupno torej 300 tisoč evrov. Z Launchubom je bila ekipa v stikih zadnji dve leti, do njih so Bolgari kar sami pristopili spet pred kratkim in jih povabili k sodelovanju.
Z investitorji zgradite osebne odnose
V pridobivanje investicije je potrebno vložiti precej energije, pravi vodja podjetja, Matej Gaser. Poleg obetavnega produkta in načrta, ki je vreden investicije, mora ekipa še zgraditi osebne odnose z investitorji. »To lahko naredite z udeležbami na dogodkih, kot so Pioneeers (na dunajskem so spoznali predstavnike češkega sklada, op.a.) in Capital on stage, kjer se spoznate z investitorji in zgradite veliko boljše temelje za nadaljnjo komuniciranje z njimi, kot če jih kontaktirate pred elektronske pošte,« svetuje.
Med pridobivanjem investicije so spoznali, da je ta proces precej podoben prodajnemu procesu. »Proces moraš razdelati in z vsakim investitorjem iti skozi ta proces, hkrati pa ga tudi izboljšati,« pomemben pa je tudi časovni vložek in določanje datuma, kdaj zapreti investicijsko rundo. »Kontakte lahko nabirate prej in investitorjem poveste, da niste še v fazi investiranja. Ko začnete s to fazo, jih obvestite in peljete skozi proces.«
Češki sklad predlagal še višjo valuacijo
Z investicijo je cena podjetja narasla na 1,5 milijona evrov, valuacijo so postavili kar sami, a jo uspešno argumentirali pred investitorji. Kot pravi sogovornik, je češki sklad predlagal celo višjo valuacijo, a so se zaradi danih okoliščin odločili za nadaljevanje z valuacijo, za katero so se dogovorili z bolgarskim skladom. »Merimo, da v naslednjih dveh do treh letih postanemo podjetje, vredno 100 milijonov evrov, dolgoročno pa si želimo še višje,« pri temu naj bi jim pomagala tudi tehnologija, ki jo gradijo, ta omogoča diverzifikacijo produkta in poslovnega modela.
Merimo, da v naslednjih dveh do treh letih postanemo podjetje, vredno 100 milijonov evrov, dolgoročno pa si želimo še višje, pravi Matej Gaser (Vir slike: Nizkocenovci.si).
Kako najti cenejši prevoz do Stuttgarta?
Investicijo bodo namenili razvoju produkta, »ki zdaj agregira podatke o letalih, vlakih in avtobusih in te podatke obdela v smiselne kombinacije transportov, ki so cenovno in časovno ugodne,« pojasnjuje Gaser. »Če uporabnik potuje iz Sofije v Stuttgart, najcenejši trenutni let prek Lufthanse stane okoli 140 evrov. Naša rešitev je, da najdemo bližnji poceni let in ga povežemo z direktnim vlakom do Stuttgarta,« s čimer uporabniku prihranijo kup denarja, njegov cilj pa bo enak. V centru mesta.
Ekipa zaposluje
Ekipa trenutno išče novega programerja z znanjem PHP in SQL ter poznavanjem MVC-ja: »Programiramo v PHPju, zaželjeno je poznavanje MVCja. Ponujamo konkurenčno plačo in možnost pridobitve deleža v podjetju.« V kratkem načrtujejo še več zaposlitev, in sicer pomoč pri administraciji, financah in razvoju posla. »Zelo bomo veseli vseh, ki menijo, da nam kot startupu lahko pomagajo s svojimi izkušnjami in znanjem, zato vabimo vse, da nam pošljejo elektronsko sporočilo na info@nizkocenovci.si,« še dodaja Gaser.
Namesto v vojno s konkurenti, so jim ponudili roko
Njihov začetni poslovni model je bil popolnoma drugačen. Želeli so pridobiti provizijo od letalskih prevoznikov, s čimer bi postali neposredna konkurenca ogromnim igralcem, kot sta SkyScanner in Kayak. Po nekaj pivotih so se odločili, da gredo z njimi raje kot v »vojno« v sodelovanje z njimi. »Tako omogočimo njihovim več 100 milijonov mesečnih uporabnikov uporabo istih in izboljšanih funkcionalnosti, kakor jih je omogočala spletna stran Nizkocenovci.si (v tujini se uporablja GoAvio.com). Na naši spletni strani se bo opravil zgolj še zaključni korak – plačilo in nakup naših kombinacij vlak in let.« Števila uporabnikov na svoji spletni strani (teh je zdaj okoli 12 tisoč) ne načrtujejo drastično povečati, bodo pa zato povečali domet svojih ponudb in tako pridobili uporabnike, ki so bolj nagnjeni k nakupu.
Ekipa se trenutno intenzivno usmerja na nemški trg, ko bodo pokrili Evropo, pa jih čaka Azija, razkriva Matej Gaser (Vir slike: Nizkocenovci.si).
Letos pričakujejo 15 milijonov evrov prihodkov
V prejšnjem letu so bili njihovi prihodki zanemarljivi, po ocenah Gaserja so znašali okoli 17 tisoč evrov. K slabim rezultatom je prispeval predvsem nedelujoč poslovni model. »Do konca tega leta pa s tem poslovnim modelom pričakujemo okoli 15 milijonov evrov prihodkov. Seveda je to odvisno, če bo razvoj šel po načrtih in v kolikor bo implementacija pri partnerjih izvedena v dogovorjenih rokih.« Trenutni poslovni model namreč temelji na prodaji prej omenjenih kombinacijah z dodano maržo, kar jim prinaša večjo poslovno priložnost.
Sodelovanje z Ryanairom tudi takrat, ko ni direktnega leta
Pomoč lahko ponudijo tudi Ryanairu, ki je v zadnjem četrtletju podvojil dobiček. Ekipa mu lahko ponudi »rešitev za njihovo skrb za prihodnost, saj s svojim početjem razširjamo njihov doseg, s tem ko podaljšamo njihov let z vlakom ali avtobusom. Tako lahko uporabljamo njihove lete tudi za destinacije, kamor ne letijo direktno«. Prepričan je, da se bo ta trg razvijal tudi v prihodnje, tudi na račun tega, da se nizkocenovni prevozniki vse bolj zavedajo, da se morajo posluževati novih taktik za pridobivanje kupcev, če želijo vzdrževati svojo rast.
Najprej Evropa, nato še Azija
»Trenutno je naša ponudba najboljša za nekajurne lete znotraj Evrope, predvsem za vhodne in izhodne lete v in iz Nemčije,« razkrije Gaser. Ekipa se zdaj intenzivno usmerja na nemški trg, ko bodo pokrili Evropo, pa jih čaka Azija.