DELAVNICA: OPTIMIZACIJA SPLETNIH STRANI

Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

Veliko razmišljamo o tem, kaj bomo povedali, premalokrat pa, kako bomo to povedali. Če želite, da bo vaše sporočilo učinkovito, se izogibajte naslednjim spodrsljajem.
Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

»Joj, zmanjkalo mi je časa,« ni izgovor, ki ga izrečejo vrhunski javni govorci (Vir slike: Pixabay.com)

Ko govorimo o profesionalnem nastopu, so ton, glasnost, razumljivost in dinamičnost ravno tako pomembni kot vsebina. Izogibajte se naslednjim napakam.

Mašila, ponavljanje in jecljanje

»Amm«, »torej«, »pač« so pogosta mašila, ki jih uporabljamo v vsakdanjem pogovoru, a pri profesionalnem nastopu so prva stvar, ki se je moramo znebiti. Mašila pogosto uporabljamo zato, ker se nam zdi, da bi zaradi tišine lahko izgubili pozornost občinstva, a učinek je v resnici ravno obraten. Namesto mašil raje vdihnite in naredite pavzo. Občinstvo boste s kratkim predahom v resnici še bolj pridobili na svojo stran.

Prehitro ali tiho govorjenje

Prehitro govorjenje je pogosto posledica živčnosti, pri čemer poslušalci zaradi prehitrega tempa z mislimi počasi odtavajo proč. Še posebej se lahko zalomi pri predstavitvah, kjer je jasnost povedanega izjemno pomembna. Prehitro govorjenje lahko vodi v momljanje, prehitevanje, lahko pa se zgodi tudi, da boste kakšno besedo pojedli.

Če želite, da vas ljudje slišijo, potem govorite glasno in udarno. Dobra in zelo enostavna vaja za zmernejši tempo in glasnejše govorjenje je globok vdih pred začetkom govora. Lahko pa poskusite tudi z nekajminutnimi dihalnimi vajami, ki vas bodo sprostile.

4-tedenski Trening javnega nastopa je kot nalašč zate. Preveri >>

Monoton govor

Se spomnite tiste dolgočasne učiteljice za zgodovino, ki je vse pripovedovala v enakem tonu? Ne bodite takšni. Poslušalci si želijo dinamičnega govorca, ki z glasom slika dogajanje in ga podkrepi tudi s kretnjami in mimiko. To ne pomeni, da morate iti z glasom do najvišje višave ali najgloblje nižine, ampak le, da uporabite svoj glas v prid tistemu, kar govorite. Najenostavnejša pot do dinamičnega govora? Sprostite se in dihajte.

Izgovore pustite doma

Pri svojem nastopu se izogibajte izgovorov, kot sta na primer: »Nekoliko sem utrujen od potovanja.« ali pa »Se opravičujem, mačka imam.« Morda se vam zdi smešno ali celo prikupno, a pravi profesionalci si takšnih izgovorov ne smejo privoščiti. Dajte vse od sebe in se izkažite. Če vas nekdo nekaj vpraša, mu odgovorite na vprašanje takoj – ne šele čez 5 minut, ko ste to tako ali tako nameravali povedati.

»Ali tisti zadaj vidite?«

Poskrbite, da je besedilo na vaših prosojnicah dovolj berljivo tudi za tiste v zadnjih vrstah. Upoštevajte seveda velikost prostora in starost obiskovalcev. Držite se načela »manj je več«. Veste, kaj se zgodi, če je na prosojnici preveč besedila? Poslušalci ga začnejo brati … in nehajo poslušati vas. Na prosojnice vključite le naslove ali besede, za katere želite, da si jih poslušalci zapomnijo. Če že vključite tristavčno poved, potem povejte, da je to nekaj, kar morajo vsi prebrati. In dovolite jim 6 do 10 sekund, da to dejansko storijo. Nikoli, zares nikoli, pa ne berite besedila s prosojnic.

»Joj, zmanjkalo mi je časa.«

Pripravite se na svojo predstavitev. Načrtujte, koliko časa boste porabili zanjo, koliko minut vam vzame posamezna prosojnica; in se tega tudi držite. Končajte 5 minut pred rokom in ponudite prostor za vprašanja. Če jih zbrani nimajo, jih povabite na odmor za kavo, kjer lahko sproščeno debatirate z njimi. Če obiskovalcem ponudite 5 minut, pridobite njihovo hvaležnost, če jim jih vzamete, jih spravite v slabo voljo.

Bodite pripravljeni, nasmejani, profesionalni, samozavestni in zvesti sami sebi. Občinstvo vas bo vzljubilo, če boste jasni, dosledni in če ne boste tratili njihovega časa.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Kako izboljšati svoje govorniške sposobnosti in odpraviti mašila?

Kako izboljšati svoje govorniške sposobnosti in odpraviti mašila?

Dobre govorniške sposobnosti so za vsakega podjetnika izjemnega pomena. Kot podjetnik morate biti prepričljivi pri komunikaciji s svojimi zaposlenimi, v stiku s strankami ter pri predstavitvi svoje dejavnosti potencialnim poslovnim partnerjem in javnosti. Preberite več >>

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Ni univerzalne formule, ki bi človeka pripravila na izvrsten javni nastop. Obstajajo pa iztočnice, s katerimi si lahko pomagate in postanete govorec, ki ga bodo želele slišati množice. Preberite več >>

5 najpogostejših govorniških napak

5 najpogostejših govorniških napak

Govori na konferencah in simpozijih lahko podjetniku pomagajo pri samopromociji in povezovanju, zato le redki zavrnejo priložnost za javni nastop. Preberite več >>

7 lekcij najboljših govorcev na svetu

7 lekcij najboljših govorcev na svetu

Kaj imajo skupnega odlični govorci? Njihove predstavitve in govori so popolnoma drugačni od povprečnih. Česa se lahko naučimo od njih? Preberite več >>

Skrivnosti javnega nastopanja

Skrivnosti javnega nastopanja

Za obrazom Simona Sineka, enega najbolj priljubljenih predavateljev na konferencah TED, se skriva sramežljiv človek, ki je v svoj uspeh vložil na stotine ur treningov in učenja o javnem nastopanju. Preberite več >>

5 lekcij javnega nastopanja iz TED govorov

5 lekcij javnega nastopanja iz TED govorov

Ste se kdaj, ko ste navdušeno spremljali TED govore, vprašali, zakaj so govorci samozavestni, znajo z besedami in pustijo tako močan pečat pri slušateljih? Preberite več >>

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Ko začnemo svoj nastop, imamo na voljo 60 sekund, da pritegnemo pozornost, vzpostavimo kredibilnost in motiviramo občinstvo k poslušanju, pravi Darlen Price. Preberite več >>

Video: Govorite kot pravi vodja

Video: Govorite kot pravi vodja

Simon Lancaster velja za enega najuglednejših piscev govorov na svetu. V karieri je napisal nešteto govorov za politične osebnosti, zadnja leta pa se ukvarja predvsem s predavanji in pisanjem govorov za podjetnike. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

12.04.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje