![Nasveti Slovenca, ki bo vsaj za 5-krat presegel cilj na Kickstarterju Nasveti Slovenca, ki bo vsaj za 5-krat presegel cilj na Kickstarterju](https://mladipodjetnik.si/wp-content/uploads/2017/05/5d83506548efbcc071ae2437c9496258898c86b54b11e29fa46e8ba9_db21d6c3-e92e-452d-b42f-3c9e6121f14a.jpeg)
Kampanja Ironate je pred dnevi presegla 100 tisoč dolarjev (Vir slike: Ironate).
»Mislim, da je bil glavni dejavnik t.i. product-market fit (ustrezen produkt in ustrezen trg, op.a). Pica je univerzalna hrana, mi pa imamo izdelek, ki lahko to priljubljeno jed približa ljudem,« meni Kastelic, ki se je letos na Kickstarter predstavil še s Switch Stanceom. Zastavljeni cilj 4.300 dolarjev je presegel in s pomočjo 206 podpornikov zbral 7.970 dolarjev. S kampanjo Ironate, ki je za cilj določila 20 tisoč dolarjev, je v času pisanja zbral 114.088 dolarjev. Projekt je podprlo kar 814 podpornikov.
Ironate, s katerim lahko hrustljavo pico spečemo v le nekaj minutah, njen okus pa bo primerljiv s tisto, ki bi jo spekli v krušni ceni, sicer ni izdelek, ki bi ga uvrstili v nižji cenovni razred. Trenutno moramo za podporo na Kickstarterju zanj odšteti 128 dolarjev (po tej ceni je na voljo še 76 slovenskih posod za peko). Večina nagrad ni več na voljo. Kako je v mislih Trboveljčana nastala posoda za peko, si lahko preberete v članku Slovenec na Kickstarterju: v 3 minutah do pice.
»Prepričal jih je anti-potrošniški pogled.«
»Cena izdelka me v resnici nikoli ni pretirana skrbela. Kakovostna posoda ni poceni. Če se danes sprehodiš po katerem koli mestu po Sloveniji, vidiš kup ljudi z mobilniki za 700 ali 800 evrov, kup ljudi z avtomobili, vrednimi nekaj 10 tisoč evrov in tako naprej. Pri nas za 129 dolarjev dobiš kuhinjski pripomoček, ki ne bo zastarel po dveh letih. Izdelan je tako, da zdrži celo življenje in še dlje. Mislim, da je ljudem všeč ta nekoliko anti-potrošniški pogled,« odgovarja na vprašanje, kako prepričati ljudi, da podprejo projekt z najmanj 100 in nekaj dolarji.
Kampanjo Ironate lahko podprete do 27. oktobra >>
Ko se ustaviva pri vprašanju o odzivu – cilj kampanje so presegli za več kot petkrat -, ali so pričakovali takšen odziv, razkrije, da je bil interni cilj ekipe precej višji kot tisti, ki so si ga postavili na Kickstarterju: na od 70 do 100 tisoč dolarjev. »To je tisti znesek, ki dejansko validira produkt na trgu in nam hkrati omogoča dovolj kapitala za vzpostavitev podjetja z malo bolj dolgoročnimi cilji.« Glede na to, da je do konca kampanje še nekaj dni, bodo še dodatno presegli interne cilje.
Zanimanje za Ironate prihaja zlasti iz ZDA in severne Evrope, pravi Sašo Kastelic, idejni oče posode (Vir slike: Ironate).
Prvi dan kampanje praviloma najuspešnejši. Ironate je izjema
Raste tudi povprečni dnevni izkupiček. »Prvi dan je pri veliko kampanjah daleč najboljši, pri nas pa smo ga po tem še nekajkrat presegli,« kar je bil tudi del njihove strategije. Skozi celotno kampanjo aktivno delajo na različnih načinih promocije – a poudariti moramo, da je slovenska kampanja do odmevnega uspeha prišla brez pomoči oziroma objave v kakšnem od večjih svetovnih medijev.
Za slovensko posodo se zanimajo Singapurčani in Južnokorejci
Večina podpornikov prihaja iz ZDA, tudi severne Evrope, zlasti Nemčije in skandinavskih držav. Tudi slovenskih podpornikov je nekaj, pravi. Nekaj pa jih čaka tudi, kdaj bo Ironate v prosti prodaji. »Ponudb, bolj ali manj resnih, je veliko. Potrjeno imamo na primer naročilo trgovca iz Singapurja in Južne Koreje. Ironate bo kmalu po Kickstarter kampanji prisoten v trgovinah We the people, kjer so na voljo izključno izdelki, financirani prek Kickstarterja.«
Ekipa bo morala hitro zavihati rokave, če želi izpolniti obljubo, ki jo je dala podpornikom. Prve posode bodo podporniki po načrtih prejeli že čez dober mesec, okoli božiča. Število teh se je med kampanjo podvojilo, zato že zdaj tečejo priprave na proizvodnjo, ki bo potekala v Trbovljah. Ta se bo predvidoma začela že v naslednjih dneh.
Sašo Kastelic svetuje: 3 ključne stvari, ki jih mora imeti vsaka uspešna kampanja:
– dober produkt oziroma product-market fit,
– dober načrt, kako produkt spraviti pred oči potrošnikov in
– voljo, znanje in vztrajnosti, da načrt iz točke 2. tudi uresničijo.