Ne Silicijeva, temveč “Slovenska dolina”

Bučen aplavz ob zaključku jubilejnega, 50. Startup cafe, je razkril, da so zanimivi gostje obiskovalce navdušili z debato o slovenskem startu-up ekosistemu.
startup-cafe

Na 50. Startup cafe je debata tekla o razvoju slovenskega start-up ekosistema (foto: Simon Maljevac)

Moderator 50. Startup cafe Jernej Pintar iz Tehnološkega parka Ljubljana je za omizje povabil dobre poznavalce podjetniškega dogajanja v Sloveniji in tujini. Debata je tekla o plusih in minusih slovenskega start-up ekosistema, ki je nekaterim državam lahko za zgled, a ima obenem še ogromno priložnosti za napredek.

“V Sloveniji se sicer pritožujemo, da imamo takšne in drugačne preglavice, a je v osnovi sistem dober. Zavedati se moramo, da je za dober posel potrebno sestaviti veliko koščkov v primeren mozaik. Vlada se zaveda s kakšnimi težavami se soočajo slovenski start-upi, vendar se rešitvi teh težav ne posveča dovolj,” je opozoril Aleš Pustovrh iz ABC Acceleratorja. Po njegovem mnenju je Slovenija kar nekaj korakov pred številnimi državami iz bližnje okolice. Kljub temu pogreša večje zanimanje poslovnih angelov in tujih fondov za investicije v start-up okolje.

Več pozornosti nameniti marketingu

Pustovrh slovenskim podjetnikom svetuje, naj več pozornosti posvečajo marketingu, saj se še vedno premalo pojavljajo v medijih. Slovenija naj bi bila odlična država za razvoj start-upov, a so slovenski podjetniki preveč zadržani in se nepotrebno obremenjujejo z mnenjem okolja. “Preveč pozornosti namenjamo temu, kaj bodo rekli sosedi,” je navrgel Pustovrh, ki z veliko mero optimizma pričakuje prihodnost.

startup-cafe-publika

Številni obiskovalci so z zanimanjem prisluhnili debati na Startup cafe (foto: Simon Maljevac)

“Premoremo precejšen potencial in verjamem, da bodo prihodnje generacije start-upov deležne veliko večje podpore. Denar je potrebno reinvestirati. Trenutno temu še ni tako, tako da se start-upi v začetnih fazah soočajo s precejšnjimi težavami. Ne smemo se slepiti, da Slovenija lahko postane nova Silicijeva dolina. To zagotovo ne bo postala nikoli in to je po mojem mnenju dobro. Ustvariti moramo svojo zgodbo in postati Slovenska dolina,” je dodal Pustovrh.

Kako postati prepoznaven start-up?

Zbrane je nagovorila tudi Sharon T. Freeman, serijska podjetnica, ki je ena izmed najboljših poznavalk start-up ekosistemov v Severni Ameriki. Gostja iz Združenih držav Amerike je pojasnila, da se vse države soočajo z določenimi težavami. Pri odpravi le-teh morajo skupno delovati tako državni organi kot banke ter podjetniški inkubatorji. Velik vpliv na gospodarsko uspešnost določene države ima tudi dijaspora, ki lahko poskrbi za navezovanje poslovnih kontaktov v tujini, pri čemer je izpostavila madžarske veze v Združenih državah Amerike.

“Vse inštitucije se morajo truditi spoznati, kako lahko postanete prepoznavni v gospodarskih velesilah. Moj sin vas naprimer pozna po košarkarskih uspehih. V Združenih državah Amerike se še kako radi pohvalimo s poslovnimi uspehi. Včasih smo malce bolj molčeči le zaradi davčne inšpekcije (smeh). Uspešni ameriški poslovneži svoj zaslužek vlagajo v univerze in na ta način ustvarjajo nove poslovne povezave,” je dodala Freemanova.

Blockchain pravi recept za uspeh

Slovenija je po njenih besedah v svetu prepoznavna predvsem po trudu, ki ga vlaga v razvoj blockchain tehnologije in to je eden izmed pravih receptov za uspeh. Vsaka podobna poteza pri razvoju novih tehnologij je zelo pogumna. Najslabša strategija je, če ne počneš ničesar. Freemanova meni, da bi morali povsod po svetu bistveno več pozornosti nameniti izobraževanju investitorjev, saj je vsaka investicija zelo kompleksna.

Uspešni podjetniki se ne želijo izpostavljati

Tudi Stanislava Vabšek iz Start:up Slovenija je potrdila, da ima Slovenija veliko uspešnih podjetij in izvoznikov, ki se nočejo izpostavljati v javnosti. Slovenija s konferenco PODIM in podobnimi dogodki privablja vplivneže, ki pripomorejo k boljšemu povezovanju s tujimi partnerji, kar je lahko dober obet za prihodnosti.

Sodelujoči na Startup cafe so bili enotni v oceni, da ima Slovenija kot majhen trg določene prednosti, saj se vsakemu start-upu zainteresirani deležniki lahko bolj posvetijo ter mu pomagajo pri povezavah, mreženju in nasvetih, medtem ko v večjih državah preživijo zgolj najmočnejši.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

Grosupeljčanki Andreja Uranič in Ana Berišaj imata radi funkcionalne elemente in prečudovite linije, s katerimi navdušujeta svoje stranke in potrošnike. Podjetniško udejstvovanje sta nadgradili z ustanovitvijo GIG coworkinga v Grosupljem. Preberite več >>

Moderna, trajnostna in okolju prijazna božična YELKA

Moderna, trajnostna in okolju prijazna božična YELKA

Te dni na Kickstarterju poteka slovenska kampanja za projekt YELKA. Gre za inovativno božično jelko, ki jo lahko uporabljate leta in leta. Izdelana je iz slovenskega lesa. Preberite več >>

Je TAIA prevajalska rešitev za 21. stoletje?

Je TAIA prevajalska rešitev za 21. stoletje?

Konec oktobra je skupina prevajalskih strokovnjakov, uspešnih podjetnikov in blockchain svetovalcev predstavila prevajalsko platformo TAIA. Z uporabo umetne inteligence bo trajanje prevajanja prepolovljeno. Preberite več >>

Organicer – pametni rokovnik, ki je požel uspeh na Kickstarterju

Organicer – pametni rokovnik, ki je požel uspeh na Kickstarterju

Slovenski projekt Organicer je pametni rokovnik, ki omogoča pretvorbo fizičnih zapiskov v digitalno obliko. S tem uporabnikom olajša organizacijo časa. Kampanja je postavljen cilj dosegla že v 10 dneh. Preberite več >>

Kaj nam o dizajnu lahko pove vrečka sladkorja?

Kaj nam o dizajnu lahko pove vrečka sladkorja?

Vsi smo že videli podolgovate vrečke sladkorja, ki jih prejmemo v kavarni ob naročilu kave ali kake druge pijače. Pa veste, da jih pravzaprav vsi odpiramo na napačen način, ki ga oblikovalec ni predvidel? V prispevku predstavljamo, česa se lahko naučimo na podlagi tega primera. Preberite več >>

Flashqua ni zgolj navadna “flaška” za vodo

Flashqua ni zgolj navadna “flaška” za vodo

V bogatem naboru takšnih in drugačnih flašk na tržišču je grafična oblikovalka Kim Urbas prepričana, da je ravno njena Flashqua tista prava. "Njena posebnost je, da je oblikovana popolnoma po želji uporabnika," poudarja mlada podjetnica. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

07.12.2018 od 9:00 do 12:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

13.12.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

Vse za podjetje