Ne Silicijeva, temveč “Slovenska dolina”

Bučen aplavz ob zaključku jubilejnega, 50. Startup cafe, je razkril, da so zanimivi gostje obiskovalce navdušili z debato o slovenskem startu-up ekosistemu.
startup-cafe

Na 50. Startup cafe je debata tekla o razvoju slovenskega start-up ekosistema (foto: Simon Maljevac)

Moderator 50. Startup cafe Jernej Pintar iz Tehnološkega parka Ljubljana je za omizje povabil dobre poznavalce podjetniškega dogajanja v Sloveniji in tujini. Debata je tekla o plusih in minusih slovenskega start-up ekosistema, ki je nekaterim državam lahko za zgled, a ima obenem še ogromno priložnosti za napredek.

“V Sloveniji se sicer pritožujemo, da imamo takšne in drugačne preglavice, a je v osnovi sistem dober. Zavedati se moramo, da je za dober posel potrebno sestaviti veliko koščkov v primeren mozaik. Vlada se zaveda s kakšnimi težavami se soočajo slovenski start-upi, vendar se rešitvi teh težav ne posveča dovolj,” je opozoril Aleš Pustovrh iz ABC Acceleratorja. Po njegovem mnenju je Slovenija kar nekaj korakov pred številnimi državami iz bližnje okolice. Kljub temu pogreša večje zanimanje poslovnih angelov in tujih fondov za investicije v start-up okolje.

Več pozornosti nameniti marketingu

Pustovrh slovenskim podjetnikom svetuje, naj več pozornosti posvečajo marketingu, saj se še vedno premalo pojavljajo v medijih. Slovenija naj bi bila odlična država za razvoj start-upov, a so slovenski podjetniki preveč zadržani in se nepotrebno obremenjujejo z mnenjem okolja. “Preveč pozornosti namenjamo temu, kaj bodo rekli sosedi,” je navrgel Pustovrh, ki z veliko mero optimizma pričakuje prihodnost.

startup-cafe-publika

Številni obiskovalci so z zanimanjem prisluhnili debati na Startup cafe (foto: Simon Maljevac)

“Premoremo precejšen potencial in verjamem, da bodo prihodnje generacije start-upov deležne veliko večje podpore. Denar je potrebno reinvestirati. Trenutno temu še ni tako, tako da se start-upi v začetnih fazah soočajo s precejšnjimi težavami. Ne smemo se slepiti, da Slovenija lahko postane nova Silicijeva dolina. To zagotovo ne bo postala nikoli in to je po mojem mnenju dobro. Ustvariti moramo svojo zgodbo in postati Slovenska dolina,” je dodal Pustovrh.

Kako postati prepoznaven start-up?

Zbrane je nagovorila tudi Sharon T. Freeman, serijska podjetnica, ki je ena izmed najboljših poznavalk start-up ekosistemov v Severni Ameriki. Gostja iz Združenih držav Amerike je pojasnila, da se vse države soočajo z določenimi težavami. Pri odpravi le-teh morajo skupno delovati tako državni organi kot banke ter podjetniški inkubatorji. Velik vpliv na gospodarsko uspešnost določene države ima tudi dijaspora, ki lahko poskrbi za navezovanje poslovnih kontaktov v tujini, pri čemer je izpostavila madžarske veze v Združenih državah Amerike.

“Vse inštitucije se morajo truditi spoznati, kako lahko postanete prepoznavni v gospodarskih velesilah. Moj sin vas naprimer pozna po košarkarskih uspehih. V Združenih državah Amerike se še kako radi pohvalimo s poslovnimi uspehi. Včasih smo malce bolj molčeči le zaradi davčne inšpekcije (smeh). Uspešni ameriški poslovneži svoj zaslužek vlagajo v univerze in na ta način ustvarjajo nove poslovne povezave,” je dodala Freemanova.

Blockchain pravi recept za uspeh

Slovenija je po njenih besedah v svetu prepoznavna predvsem po trudu, ki ga vlaga v razvoj blockchain tehnologije in to je eden izmed pravih receptov za uspeh. Vsaka podobna poteza pri razvoju novih tehnologij je zelo pogumna. Najslabša strategija je, če ne počneš ničesar. Freemanova meni, da bi morali povsod po svetu bistveno več pozornosti nameniti izobraževanju investitorjev, saj je vsaka investicija zelo kompleksna.

Uspešni podjetniki se ne želijo izpostavljati

Tudi Stanislava Vabšek iz Start:up Slovenija je potrdila, da ima Slovenija veliko uspešnih podjetij in izvoznikov, ki se nočejo izpostavljati v javnosti. Slovenija s konferenco PODIM in podobnimi dogodki privablja vplivneže, ki pripomorejo k boljšemu povezovanju s tujimi partnerji, kar je lahko dober obet za prihodnosti.

Sodelujoči na Startup cafe so bili enotni v oceni, da ima Slovenija kot majhen trg določene prednosti, saj se vsakemu start-upu zainteresirani deležniki lahko bolj posvetijo ter mu pomagajo pri povezavah, mreženju in nasvetih, medtem ko v večjih državah preživijo zgolj najmočnejši.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Čedalje več start-upov se odloča za zaposlovanje ljudi, ki delo opravljajo na daljavo

Čedalje več start-upov se odloča za zaposlovanje ljudi, ki delo opravljajo na daljavo

Start-upi se čedalje pogosteje odločajo za to, da zaposlijo ljudi, ki dela ne opravljajo na sedežu podjetja, ampak od doma ali s katere druge lokacije. V nadaljevanju si lahko preberete, zakaj ima tak način sodelovanja z zaposlenimi številne prednosti za podjetje. Preberite več >>

0xcert prepričal vlagatelje širom sveta

0xcert prepričal vlagatelje širom sveta

Slovensko podjetje Oxcert, ki je razvilo prvi protokol za upravljanje nedenarnih sredstev na blockchainu, je s prodajo kriptožetonov zbralo 10 milijonov dolarjev. Preberite več >>

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Z uporabo platforme SunContract lahko uporabniki dostopajo do električne energije po nižji ceni. Gre za produkt slovenskega znanja, ki temelji na blockchain tehnologiji. Preberite več >>

Slovenski start-up NERVteh pridobil milijonsko investicijo

Slovenski start-up NERVteh pridobil milijonsko investicijo

Mlado visokotehnološko podjetje NERVteh, ki se ukvarja z razvojem tehnologij za ocenjevanje in usposabljanje voznikov ter testiranjem algoritmov za avtonomno vožnjo, je pridobilo 1,2 milijona dolarjev vredno investicijo s strani ameriškega investicijskega sklada VectolQ. Preberite več >>

Je na trgu dovolj denarja za financiranje podjetništva?

Je na trgu dovolj denarja za financiranje podjetništva?

Sodelujoči na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so skušali priti do odgovora na vprašanje, kakšen je najprimernejši način financiranja podjetij. Pozitivna gospodarska rast podprta z novimi tehnologijami podjetnikom omogoča dokaj pestro izbiro. Preberite več >>

Tiko Pro pomaga start-upom in mednarodnim projektom

Tiko Pro pomaga start-upom in mednarodnim projektom

Podjetje Tiko Pro iz Maribora že vrsto let pomaga podjetjem pri pridobivanju nepovratnih sredstev. Obenem je vključeno v mednarodni projekt ABS Network, ki plete mrežo znanja med slovenskimi in avstrijskimi strokovnjaki na področju učinkovitega koriščenja sončne energije. Preberite več >>

S predavanjem Nika Slavniča se je zaključil prvi program ICOrelator

S predavanjem Nika Slavniča se je zaključil prvi program ICOrelator

V sredo, 20. junija 2018, se je s predavanjem Nika Slavniča zaključil večmesečni brezplačni mentorski program ICOrelator v organizaciji Tehnološkega parka Ljubljana, IRP (Tovarna podjemov) in Zavoda mladi podjetnik, z vsebinsko podporo Blockchain Think Tanka, Bitcoin društva Slovenije in podjetja Bitnik. Rezultati programa so vzpodbudni, odzivi udeležencev, tako mentorjev kot podjetniških ekip, pa pozitivni. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje