Normirani s.p. ali dejanska obdavčitev?

V članku tokrat na praktičnem primeru osebam z registriranim s.p. predstavljamo, kako izbrati zanje najugodnejši način ugotavljanja davčne osnove.
davčni izračun

Samostojni podjetnik ima za izračun svoje davčne osnove na voljo dva načina. (Vir slike: Pixabay)

Poznamo dva načina ugotavljanja davčne osnove

S.p. pri poslovanju prejema dohodek iz dejavnosti, ki je obdavčen po Zakonu o dohodnini. Da lahko plača davek, pa mora najprej poznati svojo davčno osnovo. To izračuna po eni izmed dveh metod izračuna davčne osnove. Odločitev, kateri način bo zavezanec izbral, je zelo pomembna in se odraža v višini davka, ki ga bo na koncu moral plačati. Razlike med obema metodama so za isti primer pri uporabi različnih metod lahko ogromne, kar bo razvidno tudi iz našega praktičnega primera. Pri izbiri pa zavezanec sicer nima popolnoma prostih rok, saj ga pri tem omejuje zakonodaja.

Ugotavljanje davčne osnove z upoštevanjem dejanskih prihodkov in odhodkov

Pri ugotavljanju davčne osnove z upoštevanjem dejanskih prihodkov in odhodkov, davčno osnovo predstavlja dobiček. Ta se izračuna kot razlika med dohodki in davčno priznanimi odhodki v davčnem letu, ki je enako koledarskemu. Zavezanec lahko uveljavlja tudi različne olajšave, ki zmanjšajo njegovo davčno osnovo.

Ta metoda je primerna v primerih, ko bodo zavezančevi davčno priznani odhodki presegli 80% dohodkov. Ko je davčna osnova znana, zavezanec od tega plača akontacijo dohodnine po lestvici stopnje dohodnine, ki je dostopna na spletni strani FURS-a. Če se zavezanec odloči za to metodo, je zanj obvezno vodenje poslovnih knjig.

Ugotavljanje davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov

Druga, enostavnejša metoda, je primerna za ugotavljanje davčne osnove zavezancev z  manjšim obsegom poslovanja ali za tiste, ki šele začenjajo z dejavnostjo. Zavezanec izhaja iz davčno priznanih dohodkov, od katerih odšteje pavšalno določene odhodke, ki znašajo 80% ustvarjenih dohodkov.

Gre za poenostavljen način ugotavljanja davčne osnove, pri katerem za zavezanca ne obstaja obveznost vodenja poslovnih knjig. Dovolj je, da vodi le evidenco izdanih knjigovodskih listin in evidenco osnovnih sredstev. Ker je vodenje evidenc preprosto, lahko zavezanec to opravlja sam. Pri tem prihrani denar, ki bi ga drugače moral porabiti na računovodskih storitvah.

Da se zavezanec lahko odloči za to metodo, pa mora izpolnjevati pogoje, ki jih določa Zakon o dohodnini. Njegovi dohodki iz dejavnosti v davčnem letu pred tem ne smejo presegati 50.000 evrov (v primeru da ne zaposluje delavcev) oziroma 100.000 evrov (v primeru da je bila pri zavezancu neprekinjeno vsaj 5 mesecev obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovana vsaj ena oseba). Ta metoda se lahko uporabi tudi v primeru, da je zavezanec na novo začel z opravljanjem dejavnosti  v zadnjih 6 mesecih prvega davčnega leta.

Kako sistem deluje v praksi

Poglejmo si praktičen primer, kjer nas bo zanimalo ali je za konkretno osebo z registriranim s.p. iz davčnih vidikov bolj smiselno ugotavljanje davčne osnove preko metode z upoštevanjem dejanskih odhodkov ali metode z upoštevanjem normiranih odhodkov.

Petra je za opravljanje storitev grafičnega oblikovanja 1.1.2017 registrirala s.p. V celem letu je imela 20.000 evrov dohodkov, stroškov pa je nabrala le 1.000 evrov. Ker ima s.p. prvo leto, uveljavlja tudi delno oprostitev plačila prispevkov za PIZ.

V primeru da bi Petra izbrala način ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov, bi njen izračun potekal takole:

Davčno osnovo bi izračunala tako, da bi od dohodkov odštela v pavšalu priznane stroške v višini 80 % njenih dohodkov. V tem primeru dodatnih olajšav za zmanjšanje davčne osnove ne bi mogla uveljavljati, davčna stopnja pa bi bila fiksno določena in bi znašala 20%.

Njena davčna osnova bi torej znašala: 20.000 – 16.000 = 4.000 evrov

Od tega bi nato plačala 20% davka, kar bi v njenem primeru znašalo 800 evrov.

V primeru da bi Petra izbrala način ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem dejanskih odhodkov, bi bil njen izračun nekoliko bolj zapleten.

Davčno osnovo bi v tem primeru izračunala tako, da bi od dohodkov odštela davčno priznane  dejanske odhodke, kar bi predstavljalo njen dobiček. Od dobička bi nato odštela še vrednost olajšav, v njenem primeru splošne davčne olajšave.

Splošna olajšava se odmeri po lestvici, ki je dostopna na spletni strani FURS-a in je odvisna od višine skupnega dohodka v tekočem letu. Skupni dohodek predstavlja vsoto dobička in obračunanih prispevkov, ki za samozaposleno osebo mesečno trenutno (december 2017) znašajo 355,36 evrov. Dobiček se izračuna tako, da se od dohodkov odštejejo davčno priznani odhodki. Med davčno priznane odhodke spadajo tudi obračunani prispevki.

Petrin dobiček: 20.000  – (1.000 + 4.264,32) = 14.735,68

Skupni dohodek = 14.735,68€ + 4.264,32€ = 18.999,68€

Iz lestvice bi lahko nato razbrala, da znaša splošna olajšava v njenem primeru 3.302,7 evrov.

Sedaj ima vse podatke za izračun svoje davčne osnove: 20.000 – 5.264,32 – 3.302,7 = 11.432,98 evrov

Od davčne osnove bi nato plačala davek, ki bi ga izračunala po objavljeni lestvici stopenj dohodnine. V njenem primeru je to: 1.283,41 evrov  + 27 % vrednosti nad zneskom 8.021,34 evrov.

11.432,98 – 8.021,34 = 3.411,64 evrov  —-> od tega zneska predstavlja 27% = 921,14 evrov.

Plačala bi torej 1.283,41€ + 921,14€ = 2.204,55€ davka.

Petri se za izračun davčne osnove očitno bolj splača postati normirani s.p. in uporabiti metodo z upoštevanjem normiranih odhodkov.

VIR:

Bojan Tičar: Uvod v korporacijsko davčno pravo

Finančna uprava – Davčni vodnik

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP računovodstvo

MP računovodstvo

MP računovodstvo je mreža računovodskih servisov po vsej Sloveniji. Vsa računovodstva uporabljajo sistem e-računovodstva, kar podjetnikom omogoča nižanje stroškov, lažji pregled nad delom in možnost za hitrejše poslovno odločanje. Preberite več >>


Finančna uprava RS v prenovo portala eDavki

Finančna uprava RS v prenovo portala eDavki

Finančna uprava Republike Slovenije se je lotila obsežne prenove portala eDavki (edavki.durs.si). Prenova bo zajemala več faz. Od 8. julija dalje bodo zavezancem na voljo grafično prenovljeni eDavki, pri katerih bo na novo strukturirana vsebina strani. Preberite več >>

Davčne blagajne – kdaj in za koga

Davčne blagajne – kdaj in za koga

Uporaba davčnih blagajn je za zavezance postala obvezna 2. januarja 2016. Zakon je sicer predvidel tudi predhodno obdobje do 31. decembra 2017, v katerem je bilo še naprej možno uporabljati zgolj vezano knjigo računov. S 1.1.2018, pa je na tem področju stopilo v veljavo kar nekaj novosti. Preberite več >>

Študentska napotnica ali pogodba o zaposlitvi: kaj je za delodajalce ugodnejše?

Študentska napotnica ali pogodba o zaposlitvi: kaj je za delodajalce ugodnejše?

Včasih je veljalo, da študentsko delo za delodajalce predstavlja ugodnejšo alternativo sklenitvi pogodbe o zaposlitvi. Pa je temu res še vedno tako? Preberite več >>

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2018 na podlagi Pravilnika o določitvi olajšav in lestvice za odmero dohodnine za leto 2018. Preberite več >>

Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

PayPal je verjetno najbolj poznan in uporabljan posrednik med kupcem in prodajalcem na področju elektronskega poslovanja. Storitve, ki jih nudi so preproste, varne in omogočajo hitro poslovanje na globalni ravni. Preverili smo, kako je s prijavo Paypal računa FURSu. Preberite več >>

Davčna primerjava: s.p. in d.o.o.

Davčna primerjava: s.p. in d.o.o.

Za odločitev med s.p. in d.o.o. je potrebno upoštevati višino stroškov davčno-socialne obremenitve ustvarjenega dobička, poleg tega pa še pravno formalnih razlik med obema oblikama podjetja. Več o davčnih razlikah med s.p. in d.o.o. v nadaljevanju. Preberite več >>

S.p. v tujini, davek v Sloveniji

S.p. v tujini, davek v Sloveniji

V slovenski davčni zakonodaji je sprejeto načelo obdavčitve po svetovnem dohodku. To pomeni, da so davčni rezidenti dolžni plačati v Sloveniji dohodnino od vseh svojih dohodkov, ne glede na to, ali imajo dohodki svoj vir v Sloveniji ali izven nje. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: AI4GOOD – powered by Huawei

26.09.2018 od 12:30 do 17:00
Konferenca: AI4GOOD – powered by Huawei

Umetna inteligenca (Artificial intelligence) je med podjetniki svetovnega kova, kot sta Elon Musk in Jeff Bezos, izredno pogosta tema pogovorov. Kako pa je z uporabo oziroma razvojem umetne inteligence v Sloveniji? Vabimo vas na brezplačno konferenco AI4GOOD – powered by Huawei, na kateri bomo preverili stanje ter napovedali trende.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.10.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

16.10.2018 od 16:00 do 18.10.2018 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Email Marketing Master Class

24.10.2018 od 15:00 do 18:00
Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

Vse za podjetje