Od ideje do podjetja v 10 dneh (1. del)

Postopek od ideje do ustanovitve podjetja je ponavadi dolgotrajen in dobro premišljen, toda prav lahko se zgodi, da se, bodisi zaradi zasuka na trgu, bodisi zaradi drugih okoliščin, podjetnik znajde v situaciji, ko poti nazaj ni več in mora v izjemno kratkem času ustanoviti podjetje.
Od ideje do podjetja v 10 dneh (1. del)

Od ideje do podjetja v 10 dneh (Vir slike: sxc.hu)

Michelle Fish je danes uspešna podjetnica, toda pred časom se je znašla v izredno stresni situaciji, saj je vedela, da bo nekaj njenih naslednjih potez odločalo o prihodnosti njenega posla. Tamkajšnja davčna uprava je namreč od nje zahtevala izplačilo ogromnega zneska, ki ga je bila dolžna iz podjetja, v katerem je Michelle pred tem delovala kot partnerica.

Kljub dejstvu, da je ostala brez denarja, se nadebudna podjetnica ni vdala, saj je bila tik pred ustanovitvijo startupa. Uspelo ji je prilagoditi in spremeniti prej sicer dobro premišljen načrt poslovanja in podjetje Integra Staffing si je počasi, a vztrajno, priborilo svoje mesto na tržišču. 

V zelo kratkem času je uspelo tudi podjetniku Jeremyju Ostermillerju, ki je moral ukrepati izjemno hitro, če je hotel obdržati pravo smer poslovanja njegovega tehnološkega startupa Altitude Digital. V podjetje je vložil še zadnjih 500 dolarjev, nato pa je moral poskrbeti, da ne bo ostal na cesti brez vsega premoženja. 

Vabljeni ste na MP delavnico: Od ideje do poslovnega modela!

Kot kažeta omenjena primera, je uspešen zagon poslovanja v zelo kratkem času res mogoč, toda gre za izjemno težavno nalogo, ki so ji kos le najmočnejši in najodločnejši podjetniki, spremlja pa jo tudi zelo veliko stresa, zato se takšno početje v večini primerov odsvetuje.

V kolikor pa ste se znašli v situaciji, ko poti nazaj ni več, časa pa vam že močno primanjkuje, si preberite 10 ključnih korakov, ki so potrebni za uspešen zagon poslovanja v simboličnih 10 dneh.  

1. dan – Skicirajte osnovni poslovni načrt

Ne glede na to, ali gre za profesionalen dokument, dolg 25 strani, ali zgolj za nekaj skic združenih v smiselno celoto – poslovni načrt je nuja za prav vsak startup.

Tega se dobro zavedata tudi podjetnika Nick Friedman in Omar Soliman, saj jima je natančno načrtovanje pomagalo obdržati fokus in spremeniti investicijo v višini 80 tisoč dolarjev v močno podjetje z imenom College Hunks Hauling Junk, ki ima danes prek 500 zaposlenih in skoraj 50 franšiz po Združenih državah Amerike. 

Več: Poslovni načrt

2. dan – Raziščite tržišče

Izredno pomembno je, da zberete čim več informacij o vaši konkurenci, ciljni publiki, zakonskih določbah ipd. Ugotoviti morate, ali v izbrani panogi potrebujete določena dovoljenja ali licence za opravljanje dejavnosti, nato pa je vaša naloga, da čim prej sprožite postopke za pridobitev le-teh. 

Jeff Turner, lastnik podjetja National Storm Shelters, je v fazi raziskave trga opravil kar nekaj razgovorov s potencialnimi strankami, pa tudi s konkurenti. Pridobil je ključne informacije, ki so potrdile njegov instinkt: da za njegov produkt obstaja veliko tržišče. Njegovo podjetje od takrat dalje vsako leto zasluži prek 1,5 milijona dolarjev, številka pa še raste. 

Več: Raziskava trga

3. dan – Ustvarite blagovno znamko

Priporočeno je, da pred ustanovitvijo podjetja del svojega časa namenite tudi izbiri firme (imena) podjetja in izdelavi logotipa, ki vas bo v bodočnosti spremljal na vsakem koraku. Logotip mora biti privlačen na pogled, a hkrati tudi enostaven, saj si želite, da si ga bodo potencialne stranke zapomnile.

Ko izberete firmo in logotip, začnite z izdelavo letakov, plakatov, poslovnih vizitk, promocijskega materiala ipd. Blagovno znamko lahko širite tudi s pomočjo družabnih medijev, kot so Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram in LinkedIn, toda pri tem ne pozabite, da gre za dolgotrajen proces in ne za enkratno opravilo.

Več: Ime podjetja in Blagovna znamka

4. dan – Poiščite zaupanja vrednega pravnika

Friedman iz podjetja College Hunks Hauling Junk svetuje, da za enostavne pravne zadeve poskrbite kar sami. Za prvo pravno storitev njegovega odvetnika je namreč prejel račun v višini 1.500 dolarjev, nedolgo za tem pa ugotovil, da bi za enako storitev prek spleta plačal le 300 dolarjev. 

Izkoristite moč svetovnega spleta in na ta način prihranite kakšen evro, toda le v primeru, da ste prepričani, da boste nalogi kos. Seveda to ne pride v poštev za različna overjanja pogodb in sklepanje poslov, ki jih mora prej prebrati izkušen pravnik.

Vabljeni ste na MP delavnico: Od ideje do poslovnega modela!

Več: Pravne pasti mladega podjetja

5. dan – Minimizirajte stroške poslovanja

Ostermiller je tik pred zagonom podjetja ugotovil, da sam ne bo zmogel vsega. Odločil se je, da za pomoč zaprosi dva pripravnika, katerima je obljubil, da ju bo ob ustanovitvi podjetja tudi redno zaposlil. Želel je čim bolj oklestiti stroške poslovanja, saj njegovo bodoče podjetje še ni ustvarjalo profita. Delo je opravljal v domači kleti, najeta pripravnika pa sta svoje zadolžitve reševala kar iz bližnjih kavarn ali od doma. 

Tudi Friedman svetuje, da čim bolj minimizirate stroške poslovanja. “V kolikor razvoj tehnologije ni vaša primarna dejavnost, morate biti izjemno previdni, da v tehnologijo ne investirate preveč sredstev, saj lahko le-ta kar naenkrat postane zelo draga.”

Več: Vitko podjetje

Preostalih 5 korakov vam predstavimo prihodnji teden!

Vir: Entrepreneur

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

07.12.2018 od 9:00 do 12:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

13.12.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Vse za podjetje