Predpriprave za uspešno Indiegogo kampanjo (Vir slike: positivekhabar.com)
Predpriprava je bistvena za uspešno kampanjo zbiranja sredstev na Indiegogu, Kickstarterju ali katerikoli drugi spletni platformi za množično financiranje. Ustvarjalci Indiegoga so prav zaradi pomembnosti predpriprave pripravili nekaj navodil za vse, ki nameravate na ta način v prihodnosti zbirati sredstva za svoje mlado podjetje.
Za začetek izberite ekipo, ki vam bo pomagala pri pripravi kampanje
Naj bodo to prijatelji, družinski člani, soustvarjalci projekta ali pa najeta ekipa: dejstvo je, da boste brez pomoči ekipe težko dosegli vidnejše rezultate z vašo crowdfunding kampanjo. Poiskati si morate pomoč pri pridobivanju občinstva in to še pred začetkom zbiranja sredstev. Skupaj oblikujte zgodbo, ki bo govorila o vaši ekipi in vašem produktu in ki jo boste nato delili z množico na različnih kanalih.
Časovnica predpriprav za uspešno Indiegogo kampanjo
Ko se bliža čas pričetka vaše spletne kampanje, si pomagajte s spodnjo časovnico.
60 DNI PRED ZAČETKOM
Dva meseca pred začetkom kampanje vas čaka še precej dela. Delati morate predvsem na treh področjih:
- zgraditvi baze email kontaktov: ker je kontakt preko emaila več kot 30 odstotno bolj učinkovit kot katerikoli drugi način komunikacije s potencialnimi kupci, je email marketing najboljša izbira, ko je govora o trženju crowdfunding kampanje;
- razvrstitvi email kontaktov v ustrezne kategorije: medtem ko so nekateri vaši sledilci z vami že od samega začetka razvoja produkta, so drugi o vas šele izvedeli. Ločite jih glede na takšne in podobne dejavnike in temu prilagodite svoje email marketing kampanje;
- širjenju baze email kontaktov: ne glede na to, koliko kontaktov že imate v svoji email bazi, to skušajte še dodatno razširiti. Večje kot bo vaše občinstvo, večje bodo možnosti, da uspete.
50 DNI PRED ZAČETKOM
Posvetiti se boste morali družabnim omrežjem, saj je prodaja, gradnja blagovne znamke (kmalu boste morali razmisliti, ali je smiselna tudi registracija blagovne znamke) in širjenje podjetja precej lažje, ko ima podjetje že zgrajeno močno prisotnost na družabnih omrežjih. Poskrbeti boste morali za naslednje:
- zgraditi svojo prisotnost na družabnih omrežjih: ni nujno, da ustvarite spletni profil prav na vsakem omrežju, temveč le na tistih, kjer je prisotnega največ vašega občinstva;
- avtomatizirati objavljanje na družabnih omrežjih: s pomočjo programske opreme, ki je na voljo za brezplačno uporabo, lahko vso vsebino, ki jo objavite na svojih spletnih straneh, avtomatično objavite tudi na družbenih omrežjih.
40 DNI PRED ZAČETKOM
Nastopil je čas, da pričnete razmišljati o podrobnostih vaše spletne kampanje. Z brainstormingom boste skupaj z ekipo prišli do zanimivih idej. Na plano privlecite tablo, nato pa tekom sestanka nanjo zapišite ideje, ki se vam porodijo. Po tem boste morali delati predvsem na dveh stvareh:
- na gradnji osnutka svoje spletne kampanje: v tem trenutku morajo vaše objave na družabnih omrežjih in vaše email marketing kampanje že govoriti zgodbo o vašem projektu.
- na pripravi besedila, ki ga boste uporabili v kampanji: kratko, a privlačno besedilo bo bralca navdušilo nad vašim projektom in ga spodbudilo k podpori, ko bo projekt zaživel. Na tem mestu morate tudi že pripraviti video posnetek, ki bo predstavil vaš produkt in vašo ekipo.
30 DNI PRED ZAČETKOM
Veliko dela ste že opravili in nastopil je čas, da se posvetite še nagradam, ki jih boste ponudili svojim podpornikom. Gre za pomemben del vsake kampanje množičnega financiranja, zato morajo biti ustvarjene s premislekom. Praviloma gre za štiri vrste nagrad:
- digitalne dobrine: podpornikom ponudite digitalno različico vašega končnega produkta (npr. video ali pdf dokument);
- izkušnja: podpornikom ponudite doživetje, ki si ga bodo zapomnili (npr. vstopnice za prireditev, ki jo organizirate, Skype pogovor s kreatorji projekta, priložnost preživetja dneva v proizvodnji z vašo ekipo);
- storitev: podpornikom ponudite svoje znanje ali znanje članov svoje ekipe (npr. lekcije igranja kitare);
- produkt: podpornikom ponudite končni izdelek, za katerega v kampanji zbirate sredstva.
15 DNI PRED ZAČETKOM
Ste tik pred štartom kampanje, zato se morate dodatno posvetiti področjem, ki ste jih že dobro pričeli izvajati pred tedni:
- nadgradite svojo taktiko objavljanja na družabnih omrežjih: redno objavljajte sveže informacije o vašem projektu, vsebine naj bodo zanimive in zabavne. Uporabite tudi video in slikovno gradivo;
- vzpostavite kontakt z interesenti: komentirajte njihove objave o vašem produktu, sprašujte za mnenje in se jim zahvalite, ko podajo konstruktivno kritiko. Na ta način boste zgradili svoj ugled in ljudi prepričali v to, da ste vredni zaupanja.
7 DNI PRED ZAČETKOM
Imate le še teden dni časa, da uredite vse potrebno pred začetkom vaše kampanje zbiranja sredstev na Indiegogu. Za večino ste že poskrbeli, kljub temu pa ne pozabite še na naslednje:
- spišite email kampanje z obvestilom o pričetku kampanje: ljudem boste morali sporočiti, da je nastopil čas za štart vaše kampanje. V email ne pozabite vključiti tudi poziva k akciji (nakupu), ki jim bo jasno povedal, kako, kdaj in kje vas lahko podprejo;
- preverite še zadnje podrobnosti vaše spletne kampanje: še enkrat preberite celotno besedilo in poiščite morebitne napake, enako pa poprosite tudi prijatelje in znance. Pomembno je, da dobite tudi mnenje popolnih tujcev, saj je sedaj še zadnji čas, da določene stvari popravite.
Vir: Indiegogo.com