
Google izgubil bitko proti Evropski komisiji (Vir slike: dispatcheseurope.com)
Evropska komisija je odločila, da je podjetje Alphabet Inc., ki stoji za spletnim iskalnikom Google in storitvijo Google Shopping, neposredno kršilo evropska konkurenčna pravila. Ameriški tehnološki gigant je namreč na spletnem iskalniku Google, ki ima prevladujoči položaj na področju spletnega iskanja, omejeval konkurenco pri ponujanju storitev konkurentov in prednost pri prikazovanju raje dajal svojim storitvam.
Posledično so konkurenčna podjetja utrpela večjo poslovno škodo: zaradi slabe uvrstitve v spletnem iskalniku je bistveno upadel obisk na njihovih spletnih straneh, kar je pomenilo tudi upad njihovega prometa. Nekatere spletne strani v Veliki Britaniji so tako utrpele 85 odstotni, v Nemčiji 92 odstotni, v Franciji pa 80 odstotni upad prometa. Evropska komisija naj bi našla konkretne dokaze, ki dokazujejo, da je za nenaden upad kriv prav ameriški gigant. Nasprotno dokazi kažejo, da je velik porast prometa v enakem obdobju požel Google: za 45 krat se je povečal promet v Veliki Britaniji in za 35 krat v Nemčiji.
Kršitve so bile zaznane v 13 evropskih državah
Ker je Alphabet Inc. s svojim ravnanjem oviral delovanje konkurence, evropskim potrošnikom iz 13 evropskih držav (Nemčija, Velika Britanija, Francija, Italija, Nizozemska, Španija, Češka, Avstrija, Belgija, Danska, Norveška, Poljska in Švedska) pa onemogočal svobodno izbiro, mora sedaj za svoja dejanja plačati rekordno kazen: 2,42 milijarde evrov je namreč najvišja kazen, ki jo je katerokoli podjetje prejelo zaradi kršenja pravil o konkurenčnosti v Evropi.
Poleg denarne kazni mora Google odslej enakopravno obravnavati lastne in konkurenčne storitve: uvrstitev in prikaz v spletnem iskalniku Google mora biti realna, torej mora Google za uvrščanje storitev v iskalniku uporabljati povsem enake procese, ne glede na to, za čigavo storitev gre. To mora storiti v 90 dneh, v nasprotnem primeru bo moralo podjetje Evropski komisiji plačati dodatno kazen.
Darko Dujič, Ceneje.si: “Zmagal je razum”
Odločitev Evropske komisije je komentiral tudi mag. Darko Dujič, direktor podjetja Ceneje, ki upravlja vodilne portale za primerjalno nakupovanje v regiji. Po njegovem mnenju se tako povečujejo možnosti za za razvoj boljših konkurenčnih rešitev in vertikalnih iskalnikov: “Google ima nedvomno prevladujoč položaj kot splošni iskalnik, a sedaj bo moral omogočiti uporabnikom, da bodo hitreje prišli do specializiranih rešitev, ki jih nekateri na trgu neodvisno razvijamo in ponujamo, kar je dobra novica.” Ob tem je dodal še: “Zmagal je razum, to je priložnost za manjše regijske in lokalne ponudnike, da bodo opaženi v Googlovem iskalniku in, kar je najpomembneje, spletni uporabnik bo spet lažje našel specializirane rešitve za nakupovanje na spletu.”
Vir: Reuters