Rekordna kazen za Google zaradi zlorabe monopolnega položaja

Google je pravkar izgubil svojo največjo bitko z enim izmed regulatornih teles. Evropska komisija je namreč spletnemu gigantu naložila 2,42 milijonov evrov kazni zaradi zlorabe monopolnega položaja: namesto da bi na svojem spletnem iskalniku prikazoval realne rezultate, je Google prednost pri prikazovanju dajal svojim storitvam.
google proti eu

Google izgubil bitko proti Evropski komisiji (Vir slike: dispatcheseurope.com)

Evropska komisija je odločila, da je podjetje Alphabet Inc., ki stoji za spletnim iskalnikom Google in storitvijo Google Shopping, neposredno kršilo evropska konkurenčna pravila. Ameriški tehnološki gigant je namreč na spletnem iskalniku Google, ki ima prevladujoči položaj na področju spletnega iskanja, omejeval konkurenco pri ponujanju storitev konkurentov in prednost pri prikazovanju raje dajal svojim storitvam.

Posledično so konkurenčna podjetja utrpela večjo poslovno škodo: zaradi slabe uvrstitve v spletnem iskalniku je bistveno upadel obisk na njihovih spletnih straneh, kar je pomenilo tudi upad njihovega prometa. Nekatere spletne strani v Veliki Britaniji so tako utrpele 85 odstotni, v Nemčiji 92 odstotni, v Franciji pa 80 odstotni upad prometa. Evropska komisija naj bi našla konkretne dokaze, ki dokazujejo, da je za nenaden upad kriv prav ameriški gigant. Nasprotno dokazi kažejo, da je velik porast prometa v enakem obdobju požel Google: za 45 krat se je povečal promet v Veliki Britaniji in za 35 krat v Nemčiji.

Kršitve so bile zaznane v 13 evropskih državah

Ker je Alphabet Inc. s svojim ravnanjem oviral delovanje konkurence, evropskim potrošnikom iz 13 evropskih držav (Nemčija, Velika Britanija, Francija, Italija, Nizozemska, Španija, Češka, Avstrija, Belgija, Danska, Norveška, Poljska in Švedska) pa onemogočal svobodno izbiro, mora sedaj za svoja dejanja plačati rekordno kazen: 2,42 milijarde evrov je namreč najvišja kazen, ki jo je katerokoli podjetje prejelo zaradi kršenja pravil o konkurenčnosti v Evropi.

Poleg denarne kazni mora Google odslej enakopravno obravnavati lastne in konkurenčne storitve: uvrstitev in prikaz v spletnem iskalniku Google mora biti realna, torej mora Google za uvrščanje storitev v iskalniku uporabljati povsem enake procese, ne glede na to, za čigavo storitev gre. To mora storiti v 90 dneh, v nasprotnem primeru bo moralo podjetje Evropski komisiji plačati dodatno kazen.

Darko Dujič, Ceneje.si: “Zmagal je razum”

Odločitev Evropske komisije je komentiral tudi mag. Darko Dujič, direktor podjetja Ceneje, ki upravlja vodilne portale za primerjalno nakupovanje v regiji. Po njegovem mnenju se tako povečujejo možnosti za za razvoj boljših konkurenčnih rešitev in vertikalnih iskalnikov: “Google ima nedvomno prevladujoč položaj kot splošni iskalnik, a sedaj bo moral omogočiti uporabnikom, da bodo hitreje prišli do specializiranih rešitev, ki jih nekateri na trgu neodvisno razvijamo in ponujamo, kar je dobra novica.” Ob tem je dodal še:Zmagal je razum, to je priložnost za manjše regijske in lokalne ponudnike, da bodo opaženi v Googlovem iskalniku in, kar je najpomembneje, spletni uporabnik bo spet lažje našel specializirane rešitve za nakupovanje na spletu.”

Vir: Reuters

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na VEM točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Slovensko podjetje sklenilo sodelovanje z japonskima multinacionalkama

Slovensko podjetje sklenilo sodelovanje z japonskima multinacionalkama

Slovensko podjetje XLAB d.o.o. se je povezalo z uglednima japonskima podjetjema Microsoft Japan in SB C&S. Namen sodelovanja je zagotoviti japonskim podjetjem programsko opremo, s katero bi le ta lažje organizirala delo na daljavo za svoje zaposlene. Preberite več >>

Poslovanje podjetij v letu 2018 – kaj pravi statistika?

Poslovanje podjetij v letu 2018 – kaj pravi statistika?

Kako so slovenska podjetja poslovala v letu 2018 v primerjavi z letom 2017? Kolikšno dodano vrednost so ustvarila? V katerih dejavnostih so bili prihodki od prodaje najvišji? Preberite več >>

Ženske v podjetništvu – statistični podatki

Ženske v podjetništvu – statistični podatki

Kljub temu, da v podjetniškem svetu še vedno prevladujejo moški, delež podjetnic vse bolj narašča. V ZDA so preučevali, kolikšna je povprečna starost podjetnic, s katerimi izzivi se najpogosteje srečujejo, v katerih panogah delujejo in v kolikšni meri so zadovoljne s svojo izbiro. Preberite več >>

Projektno poročanje – zadnji korak do sredstev

Projektno poročanje – zadnji korak do sredstev

Mikro in mala podjetja, ki prejmejo sredstva na javnem razpisu, se prevečkrat prepozno zavejo, kako obsežen in dolgotrajen je postopek projektnega poročanja. Zaradi napačnih poročil zato mnogi ne uspejo počrpati vseh sredstev, ki so jim bila dodeljena. Preberite več >>

Evegreen – povpraševanja se vrstijo z vseh koncev sveta

Evegreen – povpraševanja se vrstijo z vseh koncev sveta

Podjetje Evegreen, ki se ukvarja z izdelavo biorazgradljivih lončkov in proizvodnjo bioplastike, se je pred kratkim udeležilo sejma Chinaplas 2019 na Kitajskem. Nedolgo nazaj pa so za 100 % biorazgradljiv lonček prejeli zlato priznanje s strani Savinjsko-Šaleške gospodarske zbornice. Preberite več >>

Naziv Slovenski podjetnik 2019 pripada Marjanu Batagelju

Naziv Slovenski podjetnik 2019 pripada Marjanu Batagelju

Na dvodnevnem kongresu podjetnikov v Portorožu, ki je potekal ob koncu prejšnjega tedna, je bil tradicionalno razglašen tudi Slovenski podjetnik leta 2019. Naziv je pripadel Marjanu Batagelju, večinskemu lastniku družbe Postojnska jama d.d. Preberite več >>

Oznake: