
Richard Branson: Pri zaposlovanju naj vas zanima osebnost kandidatov (Vir slike: telegraph.co.uk)
Uspešni podjetnik Richard Branson zagotovo ve, kako sestaviti pravo ekipo, ki bo premikala meje v poslovnem svetu. Sam je namreč uspel ustvariti celotno mrežo podjetij, imenovano Virgin Group, ki dandanes zaposluje preko 50 tisoč ljudi po celem svetu! Poglejmo si, kaj svetuje.
Izberite kandidata, ki ima primerno osebnost za vaše podjetje
“Prva stvar, na katero morate biti pozorni pri zaposlovanju novega kandidata, je ta, ali njegova osebnost sploh sovpada s kulturo podjetja,” je na svojem LinkedIn blogu zapisal Branson. In dodal: “Veliko stvari se da naučiti, toda osebnosti posameznika ne boste mogli spremeniti.” Zato poiščite posameznike, ki so zabavni, prijazni, ljubeči in zagotovo ste na dobri poti, da zaposlite pravega človeka.
Toda previdno: osebnost posameznika se na razgovoru velikokrat ne izrazi v pravi meri, saj se mnogi kandidati takrat ne počutijo dovolj sproščeno. Vaša naloga je, da se bodo sprostili in pokazali v pravi luči. V nasprotnem primeru vam lahko pomaga le še vaša osebna presoja, ki pa je lahko bodisi pravilna bodisi napačna.
Preverite tudi znanje in izkušnje kandidata
Ko boste ugotovili, da vam osebnost posameznika ustreza, se lahko osredotočite na preverjanje njegovega znanja in poprejšnjih izkušenj. Iščite takšne kandidate, ki znajo opravljati več različnih nalog, saj potrebujete delavce, ki jih nekaj izziva ne bo ustavilo. Seveda to velja le v primeru, da ne iščete specialista za določeno delo.
Kot je še poudaril Branson, zanj izobrazba ne igra bistvene vloge pri zaposlovanju. “Morda se kandidat resda lahko pohvali z odličnim spričevalom, toda to še ne pomeni, da je primeren za delo. Dobre ocene ne pomenijo ničesar, če kandidat nima nikakršnih izkušenj ter zmagovite osebnosti.”
Pri zaposlovanju novih sodelavcev lahko včasih tudi tvegate
“Ne bojte se zaposlovati kandidatov, ki izstopajo iz množice,” meni Branson. Nekdo, ki razmišlja izven okvira, bo morda zmogel najti drugačne rešitve na obstoječe probleme in na ta način spodbujal kreativnost med ostalimi zaposlenimi.
“Pri mnogih mojih najboljših delavcih sprva ni kazalo na to, da bi se sploh lahko vklopili v poslovanje podjetja. Kasneje pa se je izkazalo, da so postali nepogrešljivi,” je pojasnil.
Zaposlenim omogočite napredovanje, namesto da zaposlujete nove vodje
Če boste na visok in pomemben položaj zaposlili napačno osebo, lahko ta oseba napravi veliko škode in celo uniči podjetje!
Veliko boljša ideja je, če že uveljavljenim delavcem omogočite napredovanje na višja in pomembnejša delovna mesta. Ti namreč podjetje že dobro poznajo, prav tako pa so si že priborili spoštovanje in zaupanje pri ostalih članih ekipe.
Vir: LinkedIn