
Vir: Pixabay.com
Salesforce je ameriško podjetje s programsko opremo v oblaku. Ponuja storitev upravljanja odnosov s strankami (CRM) in prodaja tudi kompleten paket poslovnih aplikacij, osredotočenih na storitve za stranke, avtomatizacijo trženja, analitiko in razvoj aplikacij.
Soustanovitelj in direktor Salesforcea Marc Benioff, je o svojem zadnjem nakupu dejal: »Podjetji sta kot nalašč drug za drugega. Salesforce in Slack bosta skupaj oblikovala prihodnost poslovne programske opreme in spremenila način dela v digitalnem svetu«.
Direktor Slacka Stewart Butterfield ni bil nič manj vznemirjen kot njegov bodoči šef: »Ker ima programska oprema vedno bolj pomembno vlogo pri delovanju vsake organizacije, si delimo vizijo zmanjšane kompleksnosti, večje moči in prilagodljivosti ter navsezadnje večje stopnje usklajenosti in organizacijske okretnosti. Osebno verjamem, da je to najbolj strateška kombinacija v zgodovini programske opreme«, je dejal Butterfield.
Vsak delavec v vsakem podjetju mora komunicirati in to komunikacijo lahko Slack močno okrepi. Še več, olajša tudi zunanjo komunikacijo s strankami in partnerji, kar je zelo koristno za podjetje, kot je Salesforce.
Slack je bil zrel za prevzem, saj je z vstopom v leto 2020 je izgubil približno 40% vrednosti. Podjetje je po zadnjem poročilu o dobičku izgubilo 16% vrednosti in preden so sklenili posel z Salesforce, je bil Slack vreden le nekaj dolarjev na delnico več, kot je bila njena neposredna referenčna cena.
V obeh četrtletjih, ki sta se končala 31. julija 2020, so izgubili 147,6 milijona dolarjev. Slackova nenavdihujoča javna ocena in njena vijugava pot do donosnosti je bila tarča za takšen prevzem. Edino presenečenje tukaj je cena.
Nova pogodba prav tako postavlja Salesforce bolj na raven – in v konkurenco – s svojim nadrejenim tekmecem in nekdaj partnerjem Microsoftom, katerega izdelek Teams na trgu neposredno izziva Slack.
Microsoft, ki je v preteklosti odkupil Slack za delček tega, kar danes plačuje Salesforce, je v zadnjih četrtletjih Teams postavil kot ključno prednostno nalogo in ne želi prepustiti katerega koli dela trga poslovne programske opreme drugemu podjetju.
Zgodovinska rast podjetja je Slacku zbrala več kot milijardo dolarjev, medtem ko je zasebno zaslužila impresivnih 7 milijard dolarjev, preden je lani podjetje postalo javno. Toda Slack se je vedno soočal s trdno konkurenco, kot je ne samo Microsoft, ampak tudi Cisco, Facebook, Google in celo Asana in Monday.com.
Za Slack je bila pot na javne trge polna hrupa in prevelikih pričakovanj. Podjetje je bilo zelo znano, tako znano kot je podjetje za programsko opremo sploh lahko. Sedaj pa je javno življenje Slacka prekinil ogromen nakup. Takšen je svet tehnike.