Slovenci v svet s prvim pametnim držalom za avtomobile

Bluejay (slo. modra šoja) ni le ptica pevka iz družine vranov. Je tudi prvo pametno držalo v avtomobilu, ki so ga razvili deloma tudi Slovenci. Za njim namreč stoji podjetje The Kiwi Factory, katerega lastnik je 30-letni Novozelandec Nicholas Bartlett. Predstavljajo se na Kickstarterju.
Slovenci v svet s prvim pametnim držalom za avtomobile

Pametno držalo Bluejay je na voljo v treh barvah, zanj pa je treba odšteti najmanj 99 dolarjev (Vir slike: Bluejay).

Namen pametnega držala Bluejay je olajšanje uporabe telefona med vožnjo, ki slovi kot eno najnevarnejših opravil. Ekipa je pomislila ravno na ta del pri razvoju pripadajoče aplikacije, zato je vključila prednastavljena sporočila, s katerim se lahko hitro odzovemo na sporočila ali pa opravimo klic. Vanj je vnesla tudi poseben sistem zaznavanja nesreč, ki samodejno pošlje sporočilo ali opravi klic na prednastavljeno številko in tako poskrbi, da so naši bližnji obveščeni o situaciji.

Kampanjo Bluejay lahko podprete tukaj >>

Kaj zmore Bluejay?

Bluejay zmore še precej več, saj je njegovo srce pameten čip. Ta lahko med drugim zazna oddaljenost telefona in tako uporabniku pomaga najti avtomobil v podzemni garaži ali pa telefon v njem, sposoben ga je voditi do najbližjega parkirišča, na katerem ga opozori pred iztekom plačane parkirnine, bencinske postaje, restavracije, trgovine. Modra šoja spremlja tudi določeno dogajanje v avtomobilu, obvešča nas o številu kilometrov, ki jih lahko napredimo s preostalim gorivom, kdaj zamenjati olje, priporoča nam tudi tlak v pnevmatikah. In ko se peljete po cesti proti domu, lahko kar prek njega vklopite gretje ali pa spustite zastore, saj je povezljiv z našim pametnim domom.

Bluejay lahko namestimo v avtomobil na tri načine: na ventilatorsko režo, s pomočjo vakuumskega držala ali nedrsljive podloge, kar pomeni, da ga lahko namestimo na vsako podlago avtomobila in v katerikoli avto. »Telefon se pritrdi na Bluejayjev magnet s pomočjo priložene kovinske ploščine, ki jo namestimo na zadnjo stran katerega koli telefona,« pravi Martin Mikeln, vodja projekta in dodaja, da je ploščica testirana s strani proizvajalca telefona, tako da ne ovira signala in ne moti delovanja telefona.

Zdi se, kot da je bila ekipi ideja o Bluejayju nenehno pred očmi. Vsi so namreč strastni oboževalci jeklenih konjičkov, ki jih nenehno premlevajo. »Najprej smo raziskovali možnosti IFFT-navdahnjenih tipk in stikal, potem pa se je v procesu raziskovanja interakcije telefona in naprave porodila ideja, da mora biti naprava na prvo žogo funkcionalna in začeli smo jo oblikovati kot pametno držalo za telefon,« pravi Maja Voje, ena od članic. Sledilo je tehnično testiranje, vse od moči magneta, delovanja čipa, Smart Bluetooth povezljivosti, nato pa tudi produktov problem-solution fit.

Bluejay omogoča tudi upravljanje z glasbo, saj se je aplikacija sposobna povezati s storitvami, kot sta Spotify in Pandora (Vir slike: Bluejay).

Številni intervjuji s profili ciljnih kupcev, ankete, intervjuji z industrijskimi eksperti in drugimi proizvajalci pametnih čipov so ekipo pripeljali do spoznanja, da je njihov ciljni kupec avtomobilski navdušenec, ki najverjetneje prihaja iz ZDA, in ima od 25 do 35 let. »Zanima jih znamka Tesla in oddaja Top Gear,« nam v smehu zaupa Vojetova. »Globalno gledano ima trg več kot milijardo potencialnih strank, saj je naš potencialni kupec lahko praktično vsak voznik, ki ima pametni telefon,« dodaja. Izjemno zanimanje so pokazali prebivalci iz držav z večjo kupno močjo, poleg ZDA tudi Velika Britanija, Avstralija, Nova Zelandija, Nemčija, Avstrija in skandinavske države. »Blaznega zanimanja iz Azije, kot ga je bilo zaslediti pri Goat Mugu, nismo imeli. Morda pa nas bo med kampanjo na Kickstarterju preseneti Japonska.«

Pametno držalo je dobilo ime po čudoviti ptici, kot jo opisuje Vojetova. Gre za modro šojo, ki v angleščini pomeni Bluejay, asociacijo za ime po ptici pa so dobili po svojem imenu. Ime podjetja so namreč izbrali, ker njihov ustanovitelj Barlett prihaja iz Nove Zelandije, po odprtju pa so jih mediji označili za valilnico projektov. »Najprej smo bolj v šali kot zares rekli, da bomo vse naše razvojne projekte poimenovali po pticah. Bluejayji, zanimivo, izvirajo iz Severne Amerike, ki je tudi naš ciljni trg,« del besede pa se povezuje tudi s tehnologijo Bluetooth, ki jo ekipa uporablja v napravi. Ljubko ime, ki si ga človek hitro zapomni, pa ima le eno težavo, razkriva sogovornica: na družbenih omrežjih jih večkrat zamenjajo s kanadskim bejzbol klubom Bluejays. »Ampak gre za simpatično težavo, ki nam kdaj pa kdaj prinese tudi kakšen nepričakovan všeček ali pa deljenje objave

S kampanjo na Kickstarterju – kjer so zbrali že več kot 18 tisoč dolarjev, cilj pa je 80 tisoč – želijo potrditi product – market fit (t.i. ujemanje produkta in trga), ki so ga predvideli po testni kampanji, in zbrati sredstva za nadaljnji razvoj projekta. Do zdaj so ga financirali interno, zdaj pa je po besedah Vojetove že prerasel njihove zmožnosti. »Sredstva, zbrana na Kickstarterju, bodo porabljena za postavitev proizvodnje, saj izdelava orodja za proizvodno linijo stane nekaj deset tisoč evrov in ni smiselna za majhne količine, saj produkta marža enostavne ne more absorbirati tega stroška,« pojasnjuje. Kje točno bo potekala proizvodnja pametnega pomočnika, še ne vedo, preučujejo pa več ponudb. Zato pa je znano, da bo izdelan iz visoko kakovostnega aluminija in karbonski vlaken, večina materiala pa kupljenega pri slovenskih proizvajalcih.

Bluejay se bo predstavil tudi na MP dogodku: Česa smo se naučili v Kickstarter kampanji?

»Cena za zgodnje podpornike (t.i. early bird) je 99 dolarjev, pozneje bo produkt stal 119 dolarjev. Podporniki lahko svoje prve Bluejayje pričakujejo v juliju 2016,« načrte za naprej pa opisuje kot »navdihujoče«. V pripravi imajo že prototipe, s katero bo možno napravo oznamčiti z drugo blagovno znamko, saj so prepričani, da »lahko so-znamčenje postane pomemben prodajni kanal«.

Vzpostavili bo tudi spletno prodajo, odprti pa so tudi za distribucije prek drugih kanalov, a poudarja, da je v času, ko preverjajo ujemanje produkta in trga, ključnega pomena učenje od kupcev in izboljšava produkta.

Kdo so Bluejayjevci in kdo je pomagal pri rojstvu modre šoje?
(Poleg Maje Voje, ki je poskrbela za marketing) V prvi vrsti Nicholas Barlett, idejni vodja projekta, velik avtomobilski navdušenec in priznan tehnološki podjetnik. Martin Mikeln, vodja projekta in magistrski študent elektrotehnike, ki ima kljub rosnim 26 letom za seboj že kup uspešnih projektov, rečejo mu tudi The Martin, saj jih vsak dan preseneti z novim talentom.
Luka Perović
, strokovnjak za big data in industrijski oblikovalec Slobodan Cvijetić, Bartek Dolega, ki prihaja iz Poljske, pomagal pa jim je pri razvoju čipov. Nekatere naloge, na primer prototipiranje, so zaupali zunanjim sodelavcem.
Seznam teh med drugim vključuje podjetja Renderji.com, ki je sodelovalo tudi z Bellabeatom, Adstar, katerega eden od članov je tudi Jure Knehtl, ter podjetja MDM, NP3 in Waltech International (na sliki Nicholas Barlett in Martin Mikeln, vir slike: Bluejay).

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Konferenco Trendi digitalnega marketinga 2020 bomo zaradi COVID-19 izvedli v obliki webinarja! Že tretjič zapored vas  vabimo na spletno konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.   Preberite več >>


Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Z vzponom digitalnih inovacij postaja razvoj platform za množično financiranje vse pomembnejši, množično financiranje pa med podjetniki postaja vse bolj priljubljen način zbiranja kapitala. Platforme podjetnikom služijo kot dinamična vozlišča, kjer njihove ideje lahko najdejo podporo svetovnega občinstva. Preberite več >>

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je s sredstvi Evropskega regionalnega sklada podprlo vzpostavitev specializiranega podpornega okolja za socialna podjetja. Preberite več >>

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Še dober mesec dni bo na Kickstarterju, platformi za množično financiranje inovativnih projektov, zagonska sredstva zbiral novi slovenski projekt Kiff. Gre za ročno izdelan lesen inhalator za eterična olja, ki sta ga razvila študenta medicine Matej Žnidarič in Žan Michel Žurga. Projekt je že prvi dan kampanje na Kickstarterju zbral več kot 1500 evrov, njun cilj je v dobrem mesecu dni zbrati vsaj 5000 evrov. Preberite več >>

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Te dni lahko na Kickstarterju podprete nov slovenski projekt Evolve Garden. Gre za kit, ki omogoča enostavno gojenje “mikrozelenjave” in začimb na okenski polici, kuhinjskem pultu ali celo v pisarni. Izdelek je v celoti izdelan v Evropski uniji iz naravi prijaznih materialov in zasleduje “low waste” trende. Preberite več >>

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Kickstarter med Slovenci ostaja priljubljeno orodje zbiranja sredstev za razvoj podjetniške ideje. Koliko slovenskih projektov se je na tej platformi za množično financiranje predstavilo v letu 2019 in kolikšna je bila uspešnost njihovih kampanj? Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: 2-in-1 holder for phone & GoPro

Slovenski projekt na Kickstarterju: 2-in-1 holder for phone & GoPro

Naprava "2-in-1 holder for phone& GoPro" je namenjena stabilizaciji pametnega telefona med vožnjo z avtom, kolesom, motorjem. Uporabna pa je tudi za domačo rabo kot podstavek za telefon. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: oWinder

Slovenski projekt na Kickstarterju: oWinder

Na Kickstarterju lahko podprete slovenski projekt: oWinder je navijalec avtomatskih mehanskih ur s posebnim načinom navijanja in pogona, kar mu omogoča neslišno delovanje. Zagotavlja točen čas in daljšo življenjsko dobo ročnim uram. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: LayOn travel pad

Slovenski projekt na Kickstarterju: LayOn travel pad

Na Kickstarterju lahko podprete slovenski projekt LayOn travel pad. Gre za idealen pripomoček za popotnike, ki se lahko uporablja kot ležalka ali vzglavnik. Preberite več >>

Slovenski projekt na Adrifundu: ekološka sveča EDINA

Slovenski projekt na Adrifundu: ekološka sveča EDINA

Na slovenski platformi za množično financiranje Adrifund lahko podprete kampanjo za projekt EDINA. Gre za okolju prijazno nagrobno svečo, ki jo je možno v celoti reciklirati. Za njeno izdelavo bodo uporabljeni naravni materiali, ki so proizvedeni izključno v Sloveniji. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje