Slovenci v svet s prvim pametnim držalom za avtomobile
Pametno držalo Bluejay je na voljo v treh barvah, zanj pa je treba odšteti najmanj 99 dolarjev (Vir slike: Bluejay).
Namen pametnega držala Bluejay je olajšanje uporabe telefona med vožnjo, ki slovi kot eno najnevarnejših opravil. Ekipa je pomislila ravno na ta del pri razvoju pripadajoče aplikacije, zato je vključila prednastavljena sporočila, s katerim se lahko hitro odzovemo na sporočila ali pa opravimo klic. Vanj je vnesla tudi poseben sistem zaznavanja nesreč, ki samodejno pošlje sporočilo ali opravi klic na prednastavljeno številko in tako poskrbi, da so naši bližnji obveščeni o situaciji.
Kampanjo Bluejay lahko podprete tukaj >>
Kaj zmore Bluejay?
Bluejay zmore še precej več, saj je njegovo srce pameten čip. Ta lahko med drugim zazna oddaljenost telefona in tako uporabniku pomaga najti avtomobil v podzemni garaži ali pa telefon v njem, sposoben ga je voditi do najbližjega parkirišča, na katerem ga opozori pred iztekom plačane parkirnine, bencinske postaje, restavracije, trgovine. Modra šoja spremlja tudi določeno dogajanje v avtomobilu, obvešča nas o številu kilometrov, ki jih lahko napredimo s preostalim gorivom, kdaj zamenjati olje, priporoča nam tudi tlak v pnevmatikah. In ko se peljete po cesti proti domu, lahko kar prek njega vklopite gretje ali pa spustite zastore, saj je povezljiv z našim pametnim domom.
Bluejay lahko namestimo v avtomobil na tri načine: na ventilatorsko režo, s pomočjo vakuumskega držala ali nedrsljive podloge, kar pomeni, da ga lahko namestimo na vsako podlago avtomobila in v katerikoli avto. »Telefon se pritrdi na Bluejayjev magnet s pomočjo priložene kovinske ploščine, ki jo namestimo na zadnjo stran katerega koli telefona,« pravi Martin Mikeln, vodja projekta in dodaja, da je ploščica testirana s strani proizvajalca telefona, tako da ne ovira signala in ne moti delovanja telefona.
Zdi se, kot da je bila ekipi ideja o Bluejayju nenehno pred očmi. Vsi so namreč strastni oboževalci jeklenih konjičkov, ki jih nenehno premlevajo. »Najprej smo raziskovali možnosti IFFT-navdahnjenih tipk in stikal, potem pa se je v procesu raziskovanja interakcije telefona in naprave porodila ideja, da mora biti naprava na prvo žogo funkcionalna in začeli smo jo oblikovati kot pametno držalo za telefon,« pravi Maja Voje, ena od članic. Sledilo je tehnično testiranje, vse od moči magneta, delovanja čipa, Smart Bluetooth povezljivosti, nato pa tudi produktov problem-solution fit.
Bluejay omogoča tudi upravljanje z glasbo, saj se je aplikacija sposobna povezati s storitvami, kot sta Spotify in Pandora (Vir slike: Bluejay).
Številni intervjuji s profili ciljnih kupcev, ankete, intervjuji z industrijskimi eksperti in drugimi proizvajalci pametnih čipov so ekipo pripeljali do spoznanja, da je njihov ciljni kupec avtomobilski navdušenec, ki najverjetneje prihaja iz ZDA, in ima od 25 do 35 let. »Zanima jih znamka Tesla in oddaja Top Gear,« nam v smehu zaupa Vojetova. »Globalno gledano ima trg več kot milijardo potencialnih strank, saj je naš potencialni kupec lahko praktično vsak voznik, ki ima pametni telefon,« dodaja. Izjemno zanimanje so pokazali prebivalci iz držav z večjo kupno močjo, poleg ZDA tudi Velika Britanija, Avstralija, Nova Zelandija, Nemčija, Avstrija in skandinavske države. »Blaznega zanimanja iz Azije, kot ga je bilo zaslediti pri Goat Mugu, nismo imeli. Morda pa nas bo med kampanjo na Kickstarterju preseneti Japonska.«
Pametno držalo je dobilo ime po čudoviti ptici, kot jo opisuje Vojetova. Gre za modro šojo, ki v angleščini pomeni Bluejay, asociacijo za ime po ptici pa so dobili po svojem imenu. Ime podjetja so namreč izbrali, ker njihov ustanovitelj Barlett prihaja iz Nove Zelandije, po odprtju pa so jih mediji označili za valilnico projektov. »Najprej smo bolj v šali kot zares rekli, da bomo vse naše razvojne projekte poimenovali po pticah. Bluejayji, zanimivo, izvirajo iz Severne Amerike, ki je tudi naš ciljni trg,« del besede pa se povezuje tudi s tehnologijo Bluetooth, ki jo ekipa uporablja v napravi. Ljubko ime, ki si ga človek hitro zapomni, pa ima le eno težavo, razkriva sogovornica: na družbenih omrežjih jih večkrat zamenjajo s kanadskim bejzbol klubom Bluejays. »Ampak gre za simpatično težavo, ki nam kdaj pa kdaj prinese tudi kakšen nepričakovan všeček ali pa deljenje objave.«
S kampanjo na Kickstarterju – kjer so zbrali že več kot 18 tisoč dolarjev, cilj pa je 80 tisoč – želijo potrditi product – market fit (t.i. ujemanje produkta in trga), ki so ga predvideli po testni kampanji, in zbrati sredstva za nadaljnji razvoj projekta. Do zdaj so ga financirali interno, zdaj pa je po besedah Vojetove že prerasel njihove zmožnosti. »Sredstva, zbrana na Kickstarterju, bodo porabljena za postavitev proizvodnje, saj izdelava orodja za proizvodno linijo stane nekaj deset tisoč evrov in ni smiselna za majhne količine, saj produkta marža enostavne ne more absorbirati tega stroška,« pojasnjuje. Kje točno bo potekala proizvodnja pametnega pomočnika, še ne vedo, preučujejo pa več ponudb. Zato pa je znano, da bo izdelan iz visoko kakovostnega aluminija in karbonski vlaken, večina materiala pa kupljenega pri slovenskih proizvajalcih.
Bluejay se bo predstavil tudi na MP dogodku: Česa smo se naučili v Kickstarter kampanji?
»Cena za zgodnje podpornike (t.i. early bird) je 99 dolarjev, pozneje bo produkt stal 119 dolarjev. Podporniki lahko svoje prve Bluejayje pričakujejo v juliju 2016,« načrte za naprej pa opisuje kot »navdihujoče«. V pripravi imajo že prototipe, s katero bo možno napravo oznamčiti z drugo blagovno znamko, saj so prepričani, da »lahko so-znamčenje postane pomemben prodajni kanal«.
Vzpostavili bo tudi spletno prodajo, odprti pa so tudi za distribucije prek drugih kanalov, a poudarja, da je v času, ko preverjajo ujemanje produkta in trga, ključnega pomena učenje od kupcev in izboljšava produkta.
Kdo so Bluejayjevci in kdo je pomagal pri rojstvu modre šoje?
(Poleg Maje Voje, ki je poskrbela za marketing) V prvi vrsti Nicholas Barlett, idejni vodja projekta, velik avtomobilski navdušenec in priznan tehnološki podjetnik. Martin Mikeln, vodja projekta in magistrski študent elektrotehnike, ki ima kljub rosnim 26 letom za seboj že kup uspešnih projektov, rečejo mu tudi The Martin, saj jih vsak dan preseneti z novim talentom.
Luka Perović, strokovnjak za big data in industrijski oblikovalec Slobodan Cvijetić, Bartek Dolega, ki prihaja iz Poljske, pomagal pa jim je pri razvoju čipov. Nekatere naloge, na primer prototipiranje, so zaupali zunanjim sodelavcem.
Seznam teh med drugim vključuje podjetja Renderji.com, ki je sodelovalo tudi z Bellabeatom, Adstar, katerega eden od članov je tudi Jure Knehtl, ter podjetja MDM, NP3 in Waltech International (na sliki Nicholas Barlett in Martin Mikeln, vir slike: Bluejay).