Slovenskemu projektu HeritageLab prestižna evropska nagrada
Evropska komisija je med štiri zmagovalne ekipe izbora razdelila 200 tisoč evrov (foto: Twitter EU Social Innovation)
Evropska komisija je za temo letošnjega izbora Evropske socialne inovacije 2018 izbrala zaposlovanje mladih. V izboru 720 projektov so organizatorji najprej izbrali 30 polfinalistov, nato 10 finalistov, zaključek pa je prinesel zmago projektu HeritageLab iz Idrije. Izvajajo ga mladi v društvu Idrija 2020. Z njim želijo na podjetniški način oživeti slovensko dediščino.
Kaj je HeritageLab?
“HeritageLab je ideja inkubatorja za poslovne ideje, ki gradijo na kulturni dediščini. Kot večina inkubatorjev bo sestavljen iz mentorske podpore, usposabljanj, mreže kontaktov in ‘networking’ dogodkov. Za razliko od drugih inkubatorjev se bo specializiral za dediščino in posebnosti le-te,” so svoj projekt predstavili člani društva Idrija 2020.
Za polfinalni nastop so pripravili Razvojni načrt. Po dodatnem poletnem usposabljanju na mentorskem programu v Romuniji pa so skupaj z 10 finalisti idejo predstavili žiriji v Bruslju.
S čim se ukvarja društvo Idrija 2020?
Društvo Idrija 2020 je bilo ustanovljeno leta 2013 z namenom razvoja mladinskega sektorja in politik v sferah, ki mnogokrat presegajo okvire mladinskih organizacij. Največ pozornosti namenjajo strateškemu razvoju lokalnih skupnosti, razvoju podjetništva, oživljanju dediščine ter promociji novih ustvarjalnih rešitev, ki bi pripomogle k razvoju Idrije v mladim prijazno občin.
Od ustanovitve so v društvu Idrija 2020 izvedli več skupnih projektov. Sodelovali so z drugimi mladinskimi društvi in za svoje delovanje prejeli več nagrad.
Do nagrade v močni konkurenci
Trdo delo je prineslo rezultat in bilo kot ena izmed štirih zmagovalnih idej nagrajeno z denarno nagrado v višini 50 tisoč evrov. Člani društva bodo sredstva namenili nadaljnemu razvoju projekta, ki ga nameravajo testirati v praksi. Želijo zagnati inkubator s podporo strokovnih mentorjev ter obenem pritegniti soinvestitorje.
Poslovni model za nove poslovne priložnosti
“Želimo razumeti, kaj so specifike področja dediščine in kakšne naj bodo aktivnosti, da bodo učinki največji. Poleg tega raziskujemo možnosti poslovnih modelov, ki bi omogočili dolgoročno delovanje tovrstnega programa. Ne želimo biti odvisni od projektnega financiranja in javnih razpisov,” razkrivajo v društvu Idrija 2020.
Njihov poslovni model nakazuje učinkovito povezavo lokalnih institucij ter mladih inovatorjev. Preko inkubatorja bi lahko s skupnimi močmo razvijali nove poslovne priložnosti na področju lokalne dediščine.