Testiranje različnih metod jutranjega obredja

Dejanje jutranjega prebujanja še vedno predstavlja bolj umetnost kot znanost, zato se je Kevin Roose odločil, da sam sebe postavi v vlogo poskusnega osebka in preizkusi različne jutranje rutine ter njihov raznovrsten vpliv na svoje počutje.
Testiranje različnih metod jutranjega obredja

Testiranje različnih metod jutranjega obredja (Freeimages.com)

Medtem ko je spanje uspešno raziskovano s strani moderne nevrobiologije, je samo dejanje jutranjega prebujanja še vedno bolj umetnost kot znanost. In ta je seveda odvisna od povsem lastnih preferenc vsakega posameznika. Z rekom Marka Twaina: »Poskušal sem začeti tako z zgodnjim jutranjim kot poznim bujenjem in slednje mi mnogo bolj ustreza,« pa bi se verjetno lahko strinjal marsikateri posameznik.

Kevin Roose v vlogi poskusnega osebka

Klinična koordinatorka spalne diagnostike v San Franciscu, Tetyana Swan, ima mnogo nasvetov, kako se zbuditi dobro naspan, ko pa pride do vprašanj, kateri alarm za jutranje bujenje je najboljši, je mnenja, da je le-to odvisno od povsem lastnih preferenc vsakega individuuma. Včasih moramo zato preizkusiti različne metode, da ugotovimo, katera bi bila dejansko najbolj ustrezna za nas same.

Navade, ki bodo izboljšale vaše delo in počutje >>

Kevin Roose se je s tem namenom odločil, da sam sebe postavi v vlogo poskusnega osebka, in preizkusi različne jutranje rutine ter njihov vpliv na svoje počutje. Te je poimenoval:

  • Razvoj konsistentne rutine
  • Pravi alarm za bujenje
  • Metoda R.I.S.E. U.P.
  • Skodelica kave
  • Zajtrk
  • Izbira svoje variacije jutranjega obredja

1. Razvoj konsistentne rutine

Spalna vztrajnost je znanstveno poimenovanje za stanje, ki se začne neposredno po prebuditvi. Študija, izvedena na Victoria Univerzi v Avstraliji leta 1999, je pokazala, da spalna vztrajnost v povprečju povzroči, da smo za približno 50 odstotkov slabši pri kognitivnih testih v prvih treh minutah prebujenosti iz globokega spanja. 

To stanje lahko traja tudi več kot 30 minut in se zgodi tudi pri dobro spočitih in naspanih subjektih. Spalna vztrajnost poškoduje esencialne kognitivne sposobnosti budnosti, ki je potreba pri procesu racionalnega in ustreznega sprejemanja odločitev.

Znanstveniki zato svetujejo konsistenten spalni vzorec – vsak dan pojdimo spat in se poskušajmo zbuditi ob enaki uri. Allison Harvey, profesorica klinične psihologije in direktorica raziskovalne klinike Golden Bear Sleep na Univerzi Berkley v Kaliforniji, meni, da vedno ista ura za omenjeno dejavnost sčasoma postane sidro in da se vsi ritmi v našem telesu kmalu naravnajo okoli slednjega.

Kdo so podjetniki, ki ne rabijo spanca?

2. Pravi alarm za bujenje

Pri jutranjem obredju je vsekakor pomembno upoštevati tudi pravi alarm za bujenje. Pri tem je priporočljivo odstraniti vse neprijetne, ponavljajoče se visoke zvoke, podobne ksilofonu. Kevin Roose je tako v svojem ‘spalnem eksperimentu’ preizkusil zvoke več alarmnih budilk, kupljenih na Amazonu, za katerega pravi, da resnično predstavlja širok izbor; od takih, ki simulirajo ptičje petje, do budilke proizvajalca SleepForAll.com, ki pri bujenju uporablja posebna pršila, s katerimi prši aromatične vonje v sobo ob dogovorjenem času in na tak način najprej zbudi vaš nos.

3. Metoda R.I.S.E. U.P.

Pri jutranjem obredju pa ni pomembno samo to, kdaj se prebudimo in kateri alarm si naravnamo, vendar vse, kar sam jutranji obred tudi sestavlja po prvih dveh točkah, ki smo jih omenili zgoraj. Dr. Harvey svojim pacientom, ki trpijo za izjemno močno spalno vztrajnostjo, svetuje upoštevanje R.I.S.E. U.P. metode:

Vzdržati se dremanjaRefrain from snoozing

Povišana aktivnost v prvi uri – Increase activity for the first hour

Tuš ali umivanje obraza – Shower or wash face

Izpostaviti se soncu – Expose yourself to sunlight

Optimistična glasba – Upbeat music

Poklicati prijatelj-a/-ico – Phone a friend

Zadnji korak – poklicati prijatelj-a/-ico je namenjen povišani stopnji budnosti s tem, ko smo prisiljeni osredotočiti svojo pozornost na poslušanje druge osebe že v zgodnjem jutru. Kevin Roose, ki je vse omenjene metode preizkusil tudi sam, pravi, da si je namesto klepetanja s prijateljem izbral poslovne pogovore, ki jih je načrtoval že od 6.30. ure zjutraj. Sam pravi, da je bil rezultat presenetljiv – buden je bil že nekaj minut po zvonjenju alarma in uspel obdržati visoko raven energije skozi celotno jutro.

4. Skodelica kave

Več kot polovica Američanov se vsak dan prebudi s skodelico kave – in pri tem jih znanost vsekakor podpira. Po izsledkih večjega števila raziskav, tudi raziskave izvedene v letu 2001, s strani strokovnjakov iz Univerze v Pensilvaniji in Harvarda, kofein pomaga pri spalni inerciji, saj nas veliko hitreje zbudi.

Kevin Roose je pri svojem eksperimentu preizkusil različne pripomočke za bujenje. Od vseh mu je najbolj pomagala prav ledeno hladna kava, ki jo je skuhal dan pred tem in čez noč pustil v zamrzovalniku. Hladna vsebina skodelice je namreč prebudila njegove brbončice in roke, v katerih jo je držal.

Jutro je za podjetnika najpomembnejši del dneva >>

5. Zajtrk

Tudi zajtrk je dejavnik, ki nas lahko hitreje prebudi, pri čemer seveda zmaga tak z visoko vsebnostjo vlaknin, nad tistim, ki je visoko obogaten z maščobami.

Ameriška študija iz leta 2011 kaže tudi pomen temne čokolade, saj naj bi mladi odrasli, ki so jo jedli v eksperimentu, imeli boljše vizualne funkcije in funkcije kratkoročnega spomina. Tudi žvečilni gumi naj bi bil dejavnik, ki lahko poviša kognitivne funkcije individuuma.

6. Izbira svoje različice jutranjega obredja 

Kevin Roose je tako iz eksperimenta jutranjega obredja ugotovil, katere so tiste različice, ki so najbolj pisane na kožo njemu samemu. Svoj napredek je spremljal z izdelovanjem evidence, kjer je na lestvici od 1 do 10 zapisoval, kako spočitega se počuti. Pri tem je vsako jutro samega sebe preverjal tudi s testom spomina.

Največja lekcija eksperimenta tako leži v tem, da kar je za eno osebo popolni optimum jutranjega vstajanja, je za drugo lahko pravi pekel. Sami boste torej morali izbrati svojo najbolj adekvatno variacijo!

Vir: Medium.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Če ste podjetnik, potem obstaja velika verjetnost, da ste prejeli pismo, ki vam ga je poslal tuj spletni poslovni imenik EBN European Business Number. Pismo ni novost, a kot kaže, je prišlo do novega vala pošiljanja, zato bodite pozorni. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

Z izterjavo dolga pričnite pravočasno

Z izterjavo dolga pričnite pravočasno

Je minil rok plačila, denarja pa še vedno ni na vašem računu? Če boste zgolj čakali, lahko do plačila preteče še kar nekaj časa, kar lahko povzroči težave s pokrivanjem stroškov tudi v vašem podjetju. Preberite več >>

Ideje za pokončno podjetniško držo in razbremenitev stresnega dneva

Ideje za pokončno podjetniško držo in razbremenitev stresnega dneva

Redno gibanje je izjemno pomembno za ohranjanje zdravja in vitalnosti. Vendar pri napetem življenjskem slogu pogosto zmanjka volje in energije za šport. Preberite več >>

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

V povprečju se človek v odrasli dobi prebudi v 25 tisoč novih dni in le od njega samega je odvisno, kako jih bo izkoristil. Skrivnost dobro izkoriščenih dni naj bi se skrivala predvsem v dobri jutranji rutini, saj naj bi prav ta določala, kako bo potekal posameznikov dan. Preberite več >>

Nejc Zupan: »Podjetja, ki ne bodo delala na daljavo, čez desetletje, dve ali tri ne bodo več obstajala«

Nejc Zupan: »Podjetja, ki ne bodo delala na daljavo, čez desetletje, dve ali tri ne bodo več obstajala«

V sodobnem svetu so geografsko razpršene ekipe vedno bolj pogoste, saj moderna tehnologija posameznikom s celega sveta omogoča sprotno sodelovanje. Delo na daljavo vključuje različne izzive – v nadaljevanju ponujamo nekaj nasvetov, kako se soočiti z njimi. Preberite več >>

Sedem načinov kako znižati stroške tiskanja

Sedem načinov kako znižati stroške tiskanja

Tiskanje lahko predstavlja pomemben vir stroškov v podjetju. Že pred nakupom tiskalnika se pozanimajte, kateri je varčnejši pri porabi črnila. Preberite več >>

Predlog za branje: Richard Branson: Losing My Virginity

Predlog za branje: Richard Branson: Losing My Virginity

Richard Branson je znani podjetnik, vlagatelj in človekoljub. Pod njegovim vodstvom deluje poslovna skupina Virgin, ki združuje več kot 400 podjetij. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje