
Pred Uberjem je zanimivo leto (Vir slike: YouTube).
V začetku lanskega novembra je Uber zaprl vrata pisarne v starem mestnem jedru Frankfurta, in sicer le 18 mesecev po njenem odprtju. Do umika Uberja iz petega največjega nemškega mesta naj bi prišlo zaradi nesporazuma z lokalnimi licenciranimi vozniki taksijev, ki so se upirali sodelovanju z ameriškim podjetjem, čeprav taksijev ni dovolj glede na povpraševanje. Po navedbah tujih medijev je v Frankfurtu na voljo zgolj 1.700 taksijev.
Uber je bil v Frankfurtu že začasno prepovedan – deželno sodišče je storitev zaradi pomanjkanja licence za posredovanje voženj začasno prepovedalo -, že nekaj mesecev pozneje pa je prvostopenjsko odločitev odpravilo. Zdaj pa se je Uber povsem umaknil iz Frankfurta.
Poznavanje lokalne zakonodaje je ključnega pomena
Po besedah Martina Fassnachata, profesorja na šoli za managment v Vallendarju, Uberju veliki met v Nemčiji ni uspel zaradi nepoznavanja zakonodaje. »Če želite biti uspešni v Nemčiji, morate poznati zakonodajo,« po njegovem mnenju pa je Uber ni vzel dovolj resno. Svojo storitev sicer še vedno nudi v nekaterih drugih nemških mestih, na primer v Berlinu in Munchnu, ni pa več na voljo v Hamburgu in Dusseldorfu, kjer so storitev odpovedali po zgolj dveh mesecih uporabe. Nedavno so storitev UberPop odpovedali še v Amsterdamu.
V Maleziji pričakujejo 100 tisoč novih Uberjevih voznikov
Ne glede na težave, na katere je naletel na evropskih tleh, pa startup, ki je danes vreden več kot 60 milijard dolarjev, doživlja preporod v Maleziji. Kot poročajo azijski mediji, se Malezija pripravlja na 100 tisoč novih voznikov Uberja. Toliko naj bi jih namreč v letošnjem letu vozilo po tamkajšnjih ulicah. Po besedah Leona Foonga, ki je na čelu malezijske izpostave, je bilo v ta namen aktiviranih že okoli 60 tisoč ljudi. »V dolini Klang živi sedem milijonov ljudi, tako da smo komaj na začetku,« je dodal.
Kitajska zanimiv trg, a z že močno konkurenco
Mamljiva je tudi Kitajska, kjer pa je Uber že naletel na prve težave z zakonodajnim področjem. Za uspešen preboj bo moral prebroditi tako zakonodajno področje kot tudi konkurenco na cesti. Med največjimi konkurenti je Didi Kuaidi (ki je nastal z lansko združitvijo dveh taksi služb, Didi Dache in Kuaidi Dache) oba pa delujeta v sivi coni. Tovrstne storitve so na Kitajskem prepovedane, voznikom pa se bolje »splača« voziti z Uberjem, saj startup pokrije morebitne stroške kazni. Uber je v primerjavi z Didi Kuaidijem pravi palček (na Kitajskem): na voljo je v 21 kitajskih mestih, Didi pa v 360.
Uber je v dveh letih francoskim taksistom pobral skoraj 40 odstotkov posla >>