
Poročilo Consumer Report pravi, naj podjetje Elona Muska deaktivira sistem za samodejno vožnjo v svojih avtomobilih (Vir slike: YouTube).
Trenutna tehnologija avtopilota Tesle omogoča usmerjanje znotraj pasu, menjavo voznega pasu s preprostim dotikom smernika in upravljanje hitrosti z uporabo aktivnega tempomata. Da ne bi avto zdrsnil s ceste in se uspešno izognil trkom s sprednje in bočne strani, preprečuje digitalni nadzor motorja, zavor in upravljanja. Sistem je sestavljen iz več senzorjev, ki so razporejeni po vseh straneh avtomobila, opremljen pa je tudi s prednjim radarjem, ki omogoča zaznavanje vozil in drugih premikajočih se predmetov.
Elon Musk je zdaj najavil, da bodo vsi novi Teslini avtomobili, vključno z modeli X, S in 3 imeli vgrajeno samovozečo tehnologijo. Z njo bodo opremljeni tudi vsi nadaljnji modeli.
Podporni sistem bo temeljil na osmih 360-stopinjskih kamerah, 12 ultrasoničnih senzorjih, ki bodo sposobni zaznati ovire na dvakrat daljši razdalji kot obstoječi sistem in radarju. V razvoju je tudi računalnik, ki bo obdelal pridobljene podatke in sprejemal vozniške odločitve. Kot poudarja Musk, bo ta tehnologija služila kot nekakšna pomoč vozniku in povečala varnost vožnje.
Programska oprema podjetja se iz dneva v dan izboljšuje, poseben dejavnik pa so podatki, ki jih podjetje pridobi. Je pa še v velikem zaostanku glede na sposobnosti strojne opreme.
Da bi stestirali svoj avtopilot, ki so ga predstavili lani, Musk napoveduje, da bodo konec letošnjega leta bodo Teslina vozila potovala iz Los Angelesa do newyorškega Times Squarea – brez da bi voznik položil roke na volan.
Musk poudarja, da bi bile podjetju v veliko pomoč tudi spremembe v zakonodaji. V ZDA zgolj štiri države – Kalifornija, Florida, Michigan in Nevada – dovoljujejo aktivacijo omejenih samovozečih funkcij na večjih prometnih cestah, kot so avtoceste.
Musk Teslino tehnologijo vztrajno zagovarja navkljub majski nesreči, v kateri je ena oseba izgubila življenje. Poudarja, da so podobni sistemi v letalstvu stalnica že več kot pol stoletja.
Priložnost v samovozeči tehnologiji so prepoznala tudi številna druga podjetja. Uber je v Pittsburghu prejšnji mesec na ulice poslal prve samovozoče taksije, Googlov samovozeči program pa je v začetku tega meseca opravil že več kot 3,2 milijona kilometrov.