
Ekipa Ličila.si (Vir slike: Ličila.si)
Takrat smo dobili kar dva podjetnika leta. Čeprav je od takrat minilo komajda dve leti, se je v podjetju Konverzija, ki upravlja spletno trgovino Ličila.si, veliko spremenilo. Pravzaprav uresničilo. To, kar je mladi podjetniški par napovedal. »Novembra in decembra lani smo vstopili tudi na hrvaški in madžarski trg, in sicer z bolj “generično” blagovno znamko Pink Panda. Z nekaj vložki smo zadevo pospešili tako daleč, da smo že po dveh mesecih postali na obeh novih trgih dobičkonosni. Zdaj nas čaka še malce sistemizacije, a smo se vmes malce izgubili v drobnarijah, ki so se zdaj potrojile,« potem pa jih čakajo nove investicije in upanje za novo uspešno rast.
Goljufije rušijo zaupanje v spletne nakupe
Njuni začetki so bili nekoliko težki. K temu je prispevalo predvsem nezaupanje v spletno nakupovanje. Sicer pa opažata, da smo Slovenci postali malo bolj zaupljivi do tovrstnega nakupovanja. Vsako leto se namreč vse več ljudi opogumi in poskusi opraviti nakup prek spleta. »Je pa težava, ko nato v kakšni televizijski oddaji vidiš prispevek o nekem prodajalcu sumljivih shujševalnih tablet in praškov iz neke otoške države, kjer jih slovenski inšpektorji sploh ne morejo oglobiti. Takšni trgovci in prispevki v javnosti nemudoma dvignejo nezaupanje. Po drugi strani pa vsaj ni takšnih primerov kot na Hrvaškem, o katerih berem. Ko kdo prek spleta naroči Playstation, dobi pa tri kilograme belega krompirja,« o težavah in posledično nezaupanju kupcev pove Gregor.
Vztrajnost in modrost na prvem mestu
K dobrim rezultatom – obetavni prodajni rezultati so bili tudi eden od razlogov, zakaj ju je po njunem mnenju komisija izbrala za Mlada podjetnika leta – je prispevala tudi vztrajnost in modrost, ki ju mora imeti vsak mladi podjetnik, da lahko uspe. »Kot odlično pove Jeff Bezos, moraš biti vztrajen. Da vztrajaš in ne obupaš pri težavah, ovirah in izzivih, ki prihajajo ves čas. Po drugi strani pa modrost, da oceniš, kdaj poskusiti še kaj drugega oziroma na drugačen način,« veliko prednost priznata poznavanju metodologije lean startup. Ta omogoča, »da z minimalni resursi preizkusiš čim več svojih idej«.
Vir slike: Ličila.si
V mislih naj bo lean startup
Lean startup metodologija je namreč tista, ki ne pušča dovolj prostora za dvom in vprašanja v zraku. »Sili te v nenehno testiranje tvojih podjetniških hipotez in sicer na najcenejši način. Od tam pa je potem samo še vprašanje vztrajnosti in bolečega ega, ko se tvoja ideja lahko hitro izkaže v resnici za slabo,« razmišljata.
O razmerah glede mladega podjetništva v Sloveniji, pravita, da se izboljšuje. »K temu so zagotovo ogromno prispevali ravno pri Mladem podjetniku. Vsekakor pa moram omeniti tudi mladinski inkubator Ustvarjalnik, ki se ukvarja z mlajšimi bistrimi glavami. Glavami, ki morda še ne vedo, da so podjetniki oziroma da bi si sploh kdaj to želeli. Potem pa kar ´padejo´v to in začnejo razvijate izredno zanimive ideje pri 16.ih ali 17.ih letih.«
Po padcu se poberi in pojdi naprej z novo lekcijo!
Ker sta v enem od intervjujev kmalu po prejetju naziva dejala, da v njunem podjetniškem slovarju beseda ´napaka´ne obstaja, nas je zanimalo, kaj bi, če bi lahko, spremenila na njuni poti: »Dobro vprašanje. Dobro bi bilo od prvega dne morda malce bolj ´strogo´ razmejiti, kaj kdo dela in iz tega narediti boljšo sistematizacijo. Ne govorim o kakšni hierarhični strukturi in organigramu. Ampak o neki osnovni smeri. Tako lahko tudi lažje vidiš, kaj so prednosti katerega od partnerjev in jih tako lažje, bolj jasno skušaš dopolniti z novimi sodelavci. Sicer pa – učnih izkušenj bo v vsakem primeru veliko,« pomembno pa je, dodaja, da se po padcu pobereš in greš naprej z novo osvojeno lekcijo.
Kot rečeno, leta 2012 sta osvojila naziv Mladi podjetnik, ki jima je, povesta v smehu, prinesel tudi »večji obseg ´egota´« ter »kredibilnost pri pogovorih s potencialnimi poslovnimi partnerji«. Če sta začela v garaži in bila sama za vse, imata zdaj, ponosno povesta, skladišče, pisarne in večjo ekipo.