
Pri strukturi svojega govora se zgledujte po TED govorih (Vir slike: eventstag.com)
TED je neprofitna organizacija, ki je posvečena idejam, vrednim širjenja. Njena pot se je pričela leta 1984 kot konferenca, ki je združevala tehnologijo, zabavo in oblikovanje (Technology, Entertainment, Design), danes pa se je razrasla na številna področja, tako od znanosti do globalnih izzivov.
Na TED konferenci vodilni svetovni misleci posredujejo svoje ideje v 3–18 minutnih govorih. Med najbolj znanimi govorci so bili doslej zagotovo Bill Gates, Al Gore, Jane Goodall, Elizabeth Gilbert, Richard Branson, Nandan Nilekani, Philippe Starck, Ngozi Okonjo-Iweala, Isabel Allende, Gordon Brown in drugi. Video posnetki govorov so kasneje vsakomur brezplačno dostopni na spletu.
4-tedenski Trening javnega nastopa je kot nalašč zate. Preveri >>
Kaj je TEDx?
Program TEDx posameznikom in skupina omogoča, da po vzoru TED organizirajo lokalni dogodek ter vanj vključijo nove obiskovalce, željne znanja in dobrih idej. Pri dogodku TEDx se izmenjujejo nastopi lokalnih govornikov, z željo, da zanetijo poglobljeno razpravo, in posnetki TED govorov.
TEDx predstavlja neodvisno organiziran dogodek. V Sloveniji je zagotovo največji med njimi TEDxLjubljana, ki v zadnjih letih napolni Gallusovo dvorano Cankarjevega doma.
Kaj je vaša ideja?
Glavno geslo TED in TEDx dogodkov so ideje, vredne širjenja. Ideje morajo biti nove, zanimive, presenetljive, predstavljati obstoječe paradigme v novi luči … Je vaša ideja pripravljena na govor? Zapišite svojo idejo v enem ali dveh stavkih na papir. Vsak TED oziroma TEDx govor posreduje idejo na način, da na koncu občinstvo lahko v kratkem povzame idejo govorca.
Kakšna je najboljša struktura govora?
Začnite udarno. Imate le nekaj sekund, da zares pritegnete pozornost občinstva. Predstavite, ZAKAJ boste govorili o nečem. Predstavite razlog, zakaj stojite na odru in predstavljate to idejo. Povežite se z občinstvom in mu predstavite problem oziroma nekaj, s čimer se lahko poistoveti, da bo nato lahko prisluhnilo vaši ideji.
Predstavite KONCEPT svoje ideje: razložite, za kaj gre, kaj je vodilo vašega govora, kaj želite, da si ljudje zapomnijo. Predstavite, KAKO deluje vaša ideja v praksi – najlažje to storite, če predstavite svoje izkušnje. In na koncu se obrnite k občinstvu – pokažite jim, kako lahko to idejo preizkusijo sami.
Pripravite POZIV K AKCIJI. Le na ta način boste občinstvo spodbudili k temu, da bo idejo zares »osvojilo«, da se bo z njo povezalo in o njej razmišljalo. Ne pozabite seveda, da mora biti – enako kot začetek – tudi zaključek zares udaren, da boste pustili vtis.
Govor mora slediti naslednji strukturi:
- ZAKAJ govorite o določeni temi? Kaj ta tema predstavlja za občinstvo?
- KAJ je glavna ideja, ki jo želite predstaviti? Kakšen je KONCEPT vaše ideje?
- KAKO idejo lahko preizkusite v praksi? Razložite, na kakšen način ste jo vi preizkusili.
- KAKO si lahko z idejo pomaga občinstvo? Kaj je dodana vrednost vaše ideje za njih? Dodajte POZIV K AKCIJI.

Za dober govor je pomembna struktura. (Vir slike: Pixabay)
Je ideja vašega govora pripravljena? Zapišite jo v enem ali dveh stavkih.
Pomagajte si s pripomočki
Nastop lahko podprete s pripomočki, kot je denimo prezentacija na računalniku, a pazite, da ne boste imeli preveč besedila in alinej. Prezentacija naj zgolj podpira vaš nastop, ne pa prevzema vašega mesta na odru.
Ne pozabite: stvari naj bodo čim bolj enostavne. Ena poved na prosojnici je dovolj. Namesto besedila se raje »igrajte« z vizualnimi elementi: vključite fotografije ali videe, ki bodo dopolnili nastop na način, kot ga sicer sami ne morete.
Vaja, vaja, vaja in še enkrat – vaja
Ko imate strukturo pripravljeno, si govor razdelite v vsebinske sklope. Nato pa čim več vadite; pred svojimi bližnjimi, sodelavci, prijatelji in kolegi. Prosite jih za povratne informacije – in na podlagi tega tudi izboljšajte svoj nastop. Testno občinstvo naj vas opozarja na napake, kot so mašila, zato da boste lažje ozavestili, kaj počnete narobe in kako to izboljšati. Sprejmite dobronamerno kritiko, se iz nje kaj naučite in vadite toliko časa, dokler napak ne odpravite.
In ko bo šlo zares, ne pozabite na dihanje. Sprostite se. Vdihnite in izdihnite. Govor znate do potankosti, zdaj z njim samo še navdušite občinstvo.
4-tedenski Trening javnega nastopa je kot nalašč zate. Preveri >>