Zakaj so TED govorci tako prepričljivi?

Pri strukturi svojega govora se zgledujte po TED govorih (Vir slike: eventstag.com)

Zakaj so TED govorci tako prepričljivi?

Zakaj so TED govori vedno tako prepričljivi? Ker imajo izredno dobro strukturo. Preberite, katere so prvine dobrega govora, ki bodo navdušile občinstvo.
Zakaj so TED govorci tako prepričljivi?

Pri strukturi svojega govora se zgledujte po TED govorih (Vir slike: eventstag.com)

TED je neprofitna organizacija, ki je posvečena idejam, vrednim širjenja. Njena pot se je pričela leta 1984 kot konferenca, ki je združevala tehnologijo, zabavo in oblikovanje (Technology, Entertainment, Design), danes pa se je razrasla na številna področja, tako od znanosti do globalnih izzivov.

Na TED konferenci vodilni svetovni misleci posredujejo svoje ideje v 3–18 minutnih govorih. Med najbolj znanimi govorci so bili doslej zagotovo Bill Gates, Al Gore, Jane Goodall, Elizabeth Gilbert, Richard Branson, Nandan Nilekani, Philippe Starck, Ngozi Okonjo-Iweala, Isabel Allende, Gordon Brown in drugi. Video posnetki govorov so kasneje vsakomur brezplačno dostopni na spletu.

4-tedenski Trening javnega nastopa je kot nalašč zate. Preveri >>

Kaj je TEDx?

Program TEDx posameznikom in skupina omogoča, da po vzoru TED organizirajo lokalni dogodek ter vanj vključijo nove obiskovalce, željne znanja in dobrih idej. Pri dogodku TEDx se izmenjujejo nastopi lokalnih govornikov, z željo, da zanetijo poglobljeno razpravo, in posnetki TED govorov.

TEDx predstavlja neodvisno organiziran dogodek. V Sloveniji je zagotovo največji med njimi TEDxLjubljana, ki v zadnjih letih napolni Gallusovo dvorano Cankarjevega doma.

Kaj je vaša ideja?

Glavno geslo TED in TEDx dogodkov so ideje, vredne širjenja. Ideje morajo biti nove, zanimive, presenetljive, predstavljati obstoječe paradigme v novi luči … Je vaša ideja pripravljena na govor? Zapišite svojo idejo v enem ali dveh stavkih na papir. Vsak TED oziroma TEDx govor posreduje idejo na način, da na koncu občinstvo lahko v kratkem povzame idejo govorca.

Kakšna je najboljša struktura govora?

Začnite udarno. Imate le nekaj sekund, da zares pritegnete pozornost občinstva. Predstavite, ZAKAJ boste govorili o nečem. Predstavite razlog, zakaj stojite na odru in predstavljate to idejo. Povežite se z občinstvom in mu predstavite problem oziroma nekaj, s čimer se lahko poistoveti, da bo nato lahko prisluhnilo vaši ideji.

Predstavite KONCEPT svoje ideje: razložite, za kaj gre, kaj je vodilo vašega govora, kaj želite, da si ljudje zapomnijo. Predstavite, KAKO deluje vaša ideja v praksi – najlažje to storite, če predstavite svoje izkušnje. In na koncu se obrnite k občinstvu – pokažite jim, kako lahko to idejo preizkusijo sami.

Pripravite POZIV K AKCIJI. Le na ta način boste občinstvo spodbudili k temu, da bo idejo zares »osvojilo«, da se bo z njo povezalo in o njej razmišljalo. Ne pozabite seveda, da mora biti – enako kot začetek – tudi zaključek zares udaren, da boste pustili vtis.

Govor mora slediti naslednji strukturi:

  • ZAKAJ govorite o določeni temi? Kaj ta tema predstavlja za občinstvo?
  • KAJ je glavna ideja, ki jo želite predstaviti? Kakšen je KONCEPT vaše ideje?
  • KAKO idejo lahko preizkusite v praksi? Razložite, na kakšen način ste jo vi preizkusili.
  • KAKO si lahko z idejo pomaga občinstvo? Kaj je dodana vrednost vaše ideje za njih? Dodajte POZIV K AKCIJI.
TED, govor, struktura

Za dober govor je pomembna struktura. (Vir slike: Pixabay)

Je ideja vašega govora pripravljena? Zapišite jo v enem ali dveh stavkih.

Pomagajte si s pripomočki

Nastop lahko podprete s pripomočki, kot je denimo prezentacija na računalniku, a pazite, da ne boste imeli preveč besedila in alinej. Prezentacija naj zgolj podpira vaš nastop, ne pa prevzema vašega mesta na odru.

Ne pozabite: stvari naj bodo čim bolj enostavne. Ena poved na prosojnici je dovolj. Namesto besedila se raje »igrajte« z vizualnimi elementi: vključite fotografije ali videe, ki bodo dopolnili nastop na način, kot ga sicer sami ne morete.

Vaja, vaja, vaja in še enkrat – vaja

Ko imate strukturo pripravljeno, si govor razdelite v vsebinske sklope. Nato pa čim več vadite; pred svojimi bližnjimi, sodelavci, prijatelji in kolegi. Prosite jih za povratne informacije – in na podlagi tega tudi izboljšajte svoj nastop. Testno občinstvo naj vas opozarja na napake, kot so mašila, zato da boste lažje ozavestili, kaj počnete narobe in kako to izboljšati. Sprejmite dobronamerno kritiko, se iz nje kaj naučite in vadite toliko časa, dokler napak ne odpravite.

In ko bo šlo zares, ne pozabite na dihanje. Sprostite se. Vdihnite in izdihnite. Govor znate do potankosti, zdaj z njim samo še navdušite občinstvo.

4-tedenski Trening javnega nastopa je kot nalašč zate. Preveri >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Podjetniki, izpilite svoje javno nastopanje!

Podjetniki, izpilite svoje javno nastopanje!

Ne glede na podjetniško panogo, v katero vstopate, boste kot podjetnik zagotovo potrebovali odlične govorniške sposobnosti. Če želite uspeti, boste namreč morali tudi javno nastopati - pred mediji, poslovnimi partnerji in nenazadnje tudi pred investitorji! Več >

Kako pripraviti govor, ki si ga bodo ljudje zapomnili?

Kako pripraviti govor, ki si ga bodo ljudje zapomnili?

Nastopanje pred občinstvom je odlična priložnost, da predate ljudem želeno sporočilo. Podjetniki se dostikrat znajdejo v situaciji, ko morajo govoriti o svoji ideji in o njej prepričati druge. Vendar se morate, če želite, da bi bila predstavitev uspešna, držati nekaterih temeljev. Podajamo vam nekaj napotkov. Več >

Kako izboljšati svoje govorniške sposobnosti in odpraviti mašila?

Kako izboljšati svoje govorniške sposobnosti in odpraviti mašila?

Dobre govorniške sposobnosti so za vsakega podjetnika izjemnega pomena. Kot podjetnik morate biti prepričljivi pri komunikaciji s svojimi zaposlenimi, v stiku s strankami ter pri predstavitvi svoje dejavnosti potencialnim poslovnim partnerjem in javnosti. Več >

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Ni univerzalne formule, ki bi človeka pripravila na izvrsten javni nastop. Obstajajo pa iztočnice, s katerimi si lahko pomagate in postanete govorec, ki ga bodo želele slišati množice. Več >

5 najpogostejših govorniških napak

5 najpogostejših govorniških napak

Govori na konferencah in simpozijih lahko podjetniku pomagajo pri samopromociji in povezovanju, zato le redki zavrnejo priložnost za javni nastop. Več >

7 lekcij najboljših govorcev na svetu

7 lekcij najboljših govorcev na svetu

Kaj imajo skupnega odlični govorci? Njihove predstavitve in govori so popolnoma drugačni od povprečnih. Česa se lahko naučimo od njih? Več >

Skrivnosti javnega nastopanja

Skrivnosti javnega nastopanja

Za obrazom Simona Sineka, enega najbolj priljubljenih predavateljev na konferencah TED, se skriva sramežljiv človek, ki je v svoj uspeh vložil na stotine ur treningov in učenja o javnem nastopanju. Več >

5 lekcij javnega nastopanja iz TED govorov

5 lekcij javnega nastopanja iz TED govorov

Ste se kdaj, ko ste navdušeno spremljali TED govore, vprašali, zakaj so govorci samozavestni, znajo z besedami in pustijo tako močan pečat pri slušateljih? Več >

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Ko začnemo svoj nastop, imamo na voljo 60 sekund, da pritegnemo pozornost, vzpostavimo kredibilnost in motiviramo občinstvo k poslušanju, pravi Darlen Price. Več >

Video: Govorite kot pravi vodja

Video: Govorite kot pravi vodja

Simon Lancaster velja za enega najuglednejših piscev govorov na svetu. V karieri je napisal nešteto govorov za politične osebnosti, zadnja leta pa se ukvarja predvsem s predavanji in pisanjem govorov za podjetnike. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki