Zagon podjetja

Pomoč pri ustanavljanju in registraciji podjetja (vir slike: http://www.sxc.hu/)

Zagon podjetja

Predstavljamo vam nekaj najpomembnejših izhodiščnih točk na katere se lahko oprete pri ustanavljanju podjetja in njegovi registraciji.
Zagon podjetja

Pomoč pri ustanavljanju in registraciji podjetja (vir slike: http://www.sxc.hu/)

Ko se odločimo, da se bomo podali v podjetništvo, se je najprej potrebno odločiti za obliko podjetja. Najpogostejša je odločitev za samostojnega podjetnika (popoldanski ali navaden s.p.) ali pa za odprtje d.o.o.. Za lažjo odločitev si lahko pogledate tabelo v članku Razlike med s.p. in d.o.o..

Ko se posameznik odloči ustanoviti svoje podjetje mora slediti trem korakom, vse pa lahko enostavno opravi samo prek e-VEM točke ali s pomočjo podjetniških svetovalcev na VEM točkah. Ustanovitev s.p. in d.o.o. je na VEM točkah že nekaj let brezplačna, za ostale oblike podjetja pa je potrebno obiskati notarja.

USTANOVITEV S.P.

Ustanovitev s.p. v treh korakih:

1. korak je prijava v poslovni register (AJPES)

Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (v nadaljevanju AJPES) vpiše samostojnega podjetnika v Poslovni register Slovenije. Za vpis pa potrebuje naslednje podatke:

  • Predlagani datum vpisa s.p.,
  • Firma (ime in priimek podjetnika ter dodatne sestavine, označba s. p., dejavnost),
  • Skrajšana firma (vsaj ime in priimek samostojenga podjetnika in označba s.p.),
  • Sedež s.p.,
  • Dejavnosti podjetnika po Standardni klasifikaciji dejavnosti (SKD).

Več o tem, kaj definira sedež podjetja, kaj je firma podjetnika in kaj njegova dejavnost si lahko preberete v članku z naslovom Ustanovitev s.p..

2. korak je prijava na DURS

Samostojni podjetnik posameznik in druga fizična oseba, ki opravlja dejavnost in je vpisana v Poslovni register Slovenije, mora v skladu s tretjim odstavkom 44. člena ZDS-1-UPB2, v osmih dneh po vpisu v Poslovni register Slovenije, sporočiti davčnemu uradu, upoštevaje svojo organiziranost, naslednje podatke:

  • Davčna številka,
  • Osebno ime,
  • Firma oziroma ime,
  • Skrajšana firma,
  • Oseba, ki vodi poslovne knjige,
  • Podatki o poslovnih enotah doma in v tujini,
  • Podatki o številu in lokaciji poslovnih prostorov, ki se uporabljajo za opravljanje dejavnosti in pridobivanje prihodkov,
  • Številke računov v tujini,
  • Podatke o kapitalskih naložbah doma in v tujini,
  • Povezane osebe.

Prijavi je potrebno priložiti vsa dokazila, ki dokazujejo resničnost navedb v njej. Prijava na DURS se opravi preko obrazca DR-03, ki ga najdete na povezavi >>. Na omenjeni povezavi si lahko preberete tudi nekaj več o identifikaciji za namene DDV in o tem kdo je davčni zavezanec. V kolikor pa vas zanima vodenje knjig, si lahko nekaj več preberete v člankih Osnove računovodstva in Obdavčitev s.p..

3. korak je prijava na ZZZS

Prijava na Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (v nadaljevanju ZZZS) se opravi z vlogo o prijavi podatkov o pokojninskem in invalidskem ter zdravstvenem zavarovanju, zavarovanju za starševsko varstvo, zavarovanju za primer brezposelnosti in o sklenitvi delovnega razmerja.

Vloga se opravi preko obrazca M-1, z obrazcem M-DČ pa se v obvezno zdravstveno zavarovanje prijavi družinske člane.

Kje se lahko opravi registracijo podjetja?

Zgoraj opisane 3 korake lahko opravite kar preko e-VEM. Če bi raje prijavo opravili fizično se lahko odpravite na eno izmed točk VEM in tam opravite celotno prijavo,  vendar v tem primeru potrebujete že omenjene obrazce ter osebni dokument.

Z izpolnjenimi obrazci se lahko odpravite tudi na lokalno izpostavo AJPESa, DURSa in ZZZS in sami opravite prijavo. Ker pa je ta postopek zastarel in precej bolj zamuden, vam priporočamo uporabo prvih dveh postopkov registracije podjetja – torej preko e-VEM ali točke VEM.

Vsekakor je ustanovitev in registracija podjetja razmeroma zapleten postopek, zato priporočamo branje članka na temo registracije podjetja.

USTANOVITEV d.o.o.

D.o.o. je kratica za družbo z omejeno odgovornostjo. To pomeni, da družbeniki ne odgovarjajo za dolgove družbe s svojim premoženjem, ampak družba sama do višine osnovnega kapitala.

Zakaj d.o.o.?

  • Ker je najprimernejša statusna oblika kadar podjetje ustanavlja več podjetnikov skupaj.
  • Ker ustanovitelji (družbeniki) ne odgovarjajo s svojim premoženjem, ampak družba sama odgovarja s svojim premoženjem.
  • Ker je davčno ugodnejša od s.p. v primeru večjih dobičkov.

Kako ustanoviti d.o.o.?

Najlažje je, če obiščete e-VEM (za uporabo potrebujete digitalno kvalificirano potrdilo) in sami v nekaj korakih brezplačno ustanovite družbo z omejeno odgovornostjo.

Slednje velja v primeru, da gre za tako imenovano enostavno ustanovitev kjer:

  • se vložki vplačajo samo v denarju (z nakazilom na bančni račun) in celoten znesek vložkov (najmanj 7.500 evrov) se plača pred vložitvijo predloga,
  • družbena pogodba ali akt o ustanovitvi se sklene na obrazcu VEM, v katerem vsebine ni mogoče spreminjati (listina se avtomatsko generira iz sistema e-VEM, prav tako vse ostale obvezne priloge k predlogu za ustanovitev d.o.o.), in
  • pri enoosebni d.o.o.: družbenik želi voditi elektronsko knjigo sklepov in ne pisne.

V nasprotnem primeru morate obiskati notarja, kar pa ni brezplačno.

Druga možnost za ustanovitev d.o.o. je, da se odpravite na katero izmed točk VEM, kjer vam bodo svetovalci pomagali pri ustanovitvi oziroma registraciji podjetja. Seveda tudi to velja samo za “enostavne” ustanovitve, v nasprotnem primeru potrebujete usluge notarja.

Osnovni kapital

  • Osnovni kapital (osnovna glavnica) mora znašati vsaj 7500 evrov, vsak osnovni vložek pa najmanj 50 evrov.
  • Osnovni vložek je lahko zagotovljen v denarju ali kot stvarni vložek ali stvarni prevzem (če družba prevzame sedanje ali prihodnje obrate ali druge premoženjske predmete).
  • Kot stvarni vložek se lahko zagotovijo premičnine in nepremičnine, pravice in podjetje ali del podjetja. Za stvarni vložek se šteje tudi plačilo za premoženjske predmete, ki jih je družba prevzela in jih prišteje družbenikovemu vložku.
  • Pred prijavo za vpis v register mora vsak družbenik zagotoviti vsaj eno četrtino osnovnega vložka, vrednost vseh zagotovljenih vložkov pa mora znašati najmanj 7500 evrov.
  • Stvarni vložki se morajo v celoti izročiti pred prijavo za vpis v register. Če vrednost stvarnega vložka ne doseže vrednosti prevzetega osnovnega vložka, mora družbenik razliko vplačati v denarju.
  • Osnovni vložki morajo biti družbi izročeni tako, da lahko poslovodja družbe z njimi prosto razpolaga.
  • Vplačila denarnih vložkov morajo biti nakazana na poslovni bančni račun, ki ga bo podjetje uporabljalo.

Več o osnovnem kapitalu in poročilu o stvarnih vložkih lahko preberete v članku z naslovom Osnovni kapital in osnovni vložki.

Kaj podjetnik potrebuje ob ustanavljanju d.o.o.?

Ob oziroma po registraciji podjetja je modro poskrbeti še za nekaj formalnosti oziroma se poslužiti nekaterih storitev, ki so potrebne pri poslovanju podjetja ali pa pri poslovanju pomagajo:

  • Poslovni račun: Za odprtje poslovnega računa potrebujete izpis iz PRS, potrdilo o plačanih prispevkih ter vlogo za odprtje in vodenje poslovnega računa, ki ga dobite na banki.
  • Podjetniško literaturo, pravne obrazce, e-knjige, priročnike, strokovno literaturo – za lažje poslovanje podjetja.
  • Računalniško, programsko opremo, telefon, e mail ter ostalo IT opremo za pisarno.
  • Program za izdajo računov, potnih nalogov ter vodenje poslovanja podjetja.
  • Spletno trgovino z vsemi moduli: plačilne kartice, izvoz podatkov, sinhronizacija z računovodstvom.
  • Orodje za boljše vodenje ter delegiranje nalog v podjetju.
  • Promocijo podjetja. Facebook je odlično orodje za to. Bi imeli FB stran z več tisoč potencialnimi strankami?
  • Poslovno svetovanje: Svetovanje pri poslovni ideji ter izdelava poslovnega načrta.
  • Računovodstvo: Preverite ugodno MP računovodstvo za mlade podjetnike.
  • Študente za pomoč pri delu. Preverite Študentski servis Študent.
  • Pomoč pri komunikaciji z mediji in načrtovanje medijske strategije.
  • Dodatni kapital. Sodelujemo s Poslovnimi angeli Slovenije ter Banko Koper.
  • Opravljeno usposabljanje iz varstva pri delu, izdelava izjave o varnosti z oceno tveganja ter opravljen zdravniški pregled pri medicini dela.

Pod ustanovitev d.o.o. spadajo tudi: stvarni prevzemi; enoosebna družba; začasni TRR; sklenitev družbene pogodbe/akta o ustanovitvi; kaj mora pogodba vsebovati; kdaj se mora družbena pogodba skleniti v obliki notarskega zapisa; več o firmi in njenem fantazijskem imenu; sedež in poslovni naslov; opravljanje dejavnosti v lastnem stanovanju ali poslovnih prostorih; veljavni predpisi; dejavnost; knjiga sklepov; pridobitev davčne številke; Več o omenjenih tematikah si lahko preberete v članku Ustanovitev d.o.o..

Vir: Zavod Mladi Podjetnik

Oznake:, , , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki