DELAVNICA: OPTIMIZACIJA SPLETNIH STRANI

Dajanje posojil med podjetji

Pravna podlaga za dajanje posojil med podjetji je posojilna pogodba. Ustna posojilna pogodba je veljavna, vendar pa se v praksi pogosto zahteva in tudi priporoča pisna oblika, še posebej za potrebe naknadnega dokazovanja obstoja posojilne pogodbe.
Zakon o varstvu potrošnikov

Oddajte komentar na novi Zakon o varstvu potrošnikov. (Vir slike: Pixabay)

Dajanje posojil

Pravna podlaga za dajanje posojil je posojilna pogodba. Posojilna pogodba je pogodba, pri kateri se posojilodajalec zaveže, da bo posojilojemalcu izročil določen znesek denarja ali določeno količino drugih nadomestnih stvari, posojilojemalec pa se zavezuje, da mu bo po določenem času vrnil enak znesek denarja oziroma enako količino stvari iste vrste in kakovosti.

Pogodba je veljavna, ko stranki skleneta soglasje glede predmeta pogodbe (ustna pogodba je veljavna), vendar pa se v praksi pogosto zahteva in se tudi priporoča pisna oblika, še posebej za potrebe naknadnega dokazovanja obstoja posojilne pogodbe. Posojilna pogodba je urejena v obligacijskem zakoniku, in sicer tako za posojila, ki obstajajo med gospodarskimi subjekti (gospodarska pogodba), kot za posojila dana fizičnim osebam.

Obresti

Posojilojemalec, ki je fizična oseba, se s posojilno pogodbo lahko zaveže, da poleg glavnice dolguje tudi obresti. To pomeni, da ni nujno, da posojilna pogodba (med dvema fizičnima osebama) vsebuje obveznost plačila obresti.

V kolikor posojilno pogodbo sklepata dve podjetji in gre torej za t. i. gospodarsko pogodbo, obligacijski zakonik predvideva obstoj dogovora glede obresti, četudi te v resnici niso bile dogovorjene oziroma določene. Tako gospodarski subjekti praviloma ne morejo med seboj skleniti posojilne pogodbe, ne da bi bile pri tem dolgovane tudi obresti.

Pri določanju obrestne mere pri gospodarskih subjektih je pomembno tudi, ali se posojilo daje t. i. povezani osebi ali drugi pravni osebi. V kolikor gre za povezano osebo (pogoji za to, da gre za povezane osebe, so določeni v 16. členu Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb RS kot so npr. lastništvo določenega odstotka delnic oziroma deleža v kapitalu, udeležba pri upravljanju, obvladovanje družbe ipd. – bolj natančno o tem glej navedeni člen), veljajo posebna pravila glede določanja obrestne mere, ki so opredeljena v Pravilniku o priznani obrestni meri RS.

V takem primeru je minimalna obrestna mera predpisana in je ni mogoče znižati. Tako obrestna mera pomeni vsoto naslednjih delov: variabilni del, pribitek na ročnost ter pribitek na kreditno oceno posojilojemalca. Pri tem se variabilni del obrestne mere po posameznih valutah mesečno spreminja, vrednosti pa so objavljene v tabeli na spodnji povezavi do strani Ministrstva za finance RS.

V kolikor se posojilo daje drugi (nepovezani) pravni osebi, lahko stranki obrestno mero dogovorita svobodno. Če obrestne mere stranki ne bosta dogovorili, pa bodo veljale določbe 382. člena Obligacijskega zakonika RS, ki za tak primer določa, da je obrestna mera 6 % letno, obresti pa zapadejo hkrati z zapadlostjo glavnice (torej jih je potrebno plačati istočasno kot je potrebno vrniti posojilo).

Preberite tudi: Davčna olajšava za investicije.

VIRI:

  • Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb, Ur.l., št. 117/2006, s spremembami in dopolnitvami,
  • Obligacijski zakonik, Ur.l., št. 97/2007-UPB1,
  • Pravilnik o priznani obrestni meri, Ur.l. RS, št. 141/2006, s spremembami in dopolnitvami,
Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence. Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Zakaj bi moral vsak podjetnik potovati več?

Zakaj bi moral vsak podjetnik potovati več?

Čeprav se morda zdi kontradiktorno, so potovanja pomembno izobraževalno orodje tako za nove kot tudi za izkušene podjetnike. Spodbudila so oblikovanje številnih uspešnih podjetij. Preberite več >>

Kako zgraditi vrednost blagovne znamke?

Kako zgraditi vrednost blagovne znamke?

Ko je blagovna znamka registrirana, lahko njena vrednost raste ali pada. To je odvisno od tega, koliko podjetnik vanjo vlaga, pa tudi od tržnih sil in samega uspeha podjetja. Vlaganje v znamko naj podjetnik dojema kot naložbo, saj blagovna znamka predstavlja del premoženja podjetja. Lahko se jo licencira, proda ali uporabi pri poroštvu, zato vprašanje njene vrednosti vsekakor ni brezpredmetno. Preberite več >>

Kakšen je postopek ustanovitve društva?

Kakšen je postopek ustanovitve društva?

Društvo je prostovoljno, samostojno in nepridobitno združenje, ki ga ustanovitelji ali ustanoviteljice, v skladu z Zakonom o društvih, ustanovijo zaradi uresničevanja skupnih interesov. V članku tokrat predstavljamo okviren postopek ustanovitve in osnovne dokumente, ki so potrebni za uspešno izvedbo postopka. Preberite več >>

Kaj vas lahko na razgovoru za službo pokoplje?

Kaj vas lahko na razgovoru za službo pokoplje?

Večina nas pred razgovori čuti živčnost, pogosto tudi dvomimo v svoje sposobnosti, strah nas je vprašanj in odgovorov, ki jih bomo podali. Ti občutki so nekaj povsem normalnega, saj si želimo narediti na bodočega delodajalca čim boljši vtis. Preberite več >>

Podjetniki, se soočate z neodobravajočo okolico?

Podjetniki, se soočate z neodobravajočo okolico?

Že od nekdaj sanjate o tem, da bi postali direktor svojega lastnega podjetja, a vas pri tem ovira okolica, ki vaših načrtov ne odobrava? Se sprašujete o tem, kako prepričati prijatelje in družinske člane, da je podjetništvo tisto, kar vam je usojeno? Preberite nekaj nasvetov. Preberite več >>

Kakšna je razlika med slovensko znamko in znamko EU

Kakšna je razlika med slovensko znamko in znamko EU

Pred registracijo znamke je podjetnik soočen s kar nekaj temeljnimi odločitvami, ena od teh je tudi izbira območja zaščite njegove znamke. V članku smo zato razdelali osnovne prednosti in slabosti ter razlike pri registraciji znamke v Sloveniji ali v EU, ki bodo podjetniku v pomoč pri njegovi odločitvi. Preberite več >>

Oznake: , , , , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

12.04.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje