Socialno podjetništvo – družbeno podjetništvo

Socialno podjetništvo je oblika podjetništva, ki jo odlikujejo tri nujne sestavine: podjetniška ideja z vsebovanim poslovnim modelom, organizacijska struktura podjetja, ki temelji na demokratičnih načelih, in delovanje po načelih neprofitnosti.
Socialno podjetništvo

Socialno podjetništvo

Socialno podjetništvo je oblika podjetništva, ki jo odlikujejo tri nujne sestavine:

  1. Podjetniška ideja, ki je temelj vsakega podjema, rešuje akutni družbeni problem in vsebuje poslovni model, ki zagotavlja finančno vzdržnost podjetja in dobiček.
  2. Organizacijska struktura podjetja temelji na demokratičnih načelih in na enakopravnosti vseh zaposlenih.
  3. Podjetje deluje po načelih neprofitnosti – dobiček vlaga nazaj v lastno dejavnost.

Na prvi pogled je morda definicija jasna in razumljiva. Pa vendar imam občutek, da »v praksi« marsikdo ne razume te definicije, zato naj napišem še, kaj socialno podjetništvo ni. Ni rešitev, ki je padla z Marsa in povzročila takšne spremembe, da nam ne bo potrebno več delati in bomo živeli le še od sociale.

Socialna podjetja niso skupine prostovoljcev, ki delajo zastonj

Socialna podjetja niso podjetja, ki prejemajo trajne subvencije države. Socialno podjetništvo ni marketinška »pocukrana« krilatica, ki bi jo bilo dobro zapisati na spletno stran.

V bistvu gre za uporabo podjetniških veščin, znanj in orodij pri reševanju družbenih problemov. Posameznica se socialnega podjetja loti, ker jo nekaj v družbi moti. Korist obče skupnosti postavi pred svoje osebne koristi. Zazna nek problem in poskusi najti rešitev, ki v sebi nosi poslovni model, ki ji omogoča trajnost in razvoj.

Socialno podjetništvo ustvarjajo visoke dodane vrednoti v finančnem smislu, dosega pa ogromen vpliv na skupnost

Ponavadi se socialne podjetnice lotevajo področij, ki so za klasične podjetnice nezanimive, ker ne prinašajo visokega (finančnega) donosa. Lotevajo se tudi področij, ki bi jih lahko reševala država, pa jih ne zna, ne zmore ali noče. Pogosto rešujejo kopičenje raznovrstnih odpadkov in materialov, se borijo proti brezposelnosti, izobražujejo, spodbujajo zdrav način življenja, zvišujejo prehransko samooskrbo, ustvarjajo dostopne turistične produkte ipd.

Socialna podjetja sicer po večini ne ustvarjajo visoke dodane vrednoti v finančnem smislu, dosegajo pa ogromen vpliv (družbeni kapital) na skupnost, v kateri delujejo. Večkrat rečem, da socialna podjetja delajo ljudi bolj srečne in naletim na posmeh pri sogovorcih. Pa vendar se je v situaciji, v kateri trenutno živimo, dobro vprašati, ali smo se rodili na ta svet, da bomo bogati ali da bomo srečni?

Socialno podjetništvo torej ni romantika in ni parkirišče za kakšne “falirane” podjetnice, ki bi iz obupa delale že na pol zastonj. Gre za poligon, kjer zaradi oteženih okoliščin zvozijo le najbolj sposobne, ki bi klasično podjetje zlahka vodile, vendar jim največ pomeni, da pomagajo okolju, v katerem delujejo – rešujejo svet.

Vsekakor je potrebno poudariti, da so ravno največji izzivi socialnega podjetništva tudi največje prednosti. Ker socialna podjetja rešujejo težave skupnosti, izhajajo iz nje in rastejo skupaj z ljudmi od samega začetka. To pa je za socialno podjetje najboljša reklama.

Ni boljšega kot načrtovati in graditi podjetje s svojimi kupci

Ko kupci spoznajo, da se resnično trudiš za njih, da jim pomagaš, da si pošten, da dobiček vlagaš nazaj v okolje, kjer živijo, to pričnejo resnično spoštovati in nagrajevati. Ko jim je enkrat jasno, da to, da si socialno podjetje, ni le napis na spletni strani, ampak filozofija podjetja, postanejo tvoji najzvestejši navijači, ki jih ne bo nobena klasična podjetnica premamila z ugodnejšo ponudbo. Stranke namreč v enem trenutku spoznajo, da več, kot finančno pomagajo socialnemu podjetju, več pomagajo sebi.

Bistvo vsega pa je pošteno poslovanje. Socialna podjetnica je poštena podjetnica, ker poštena podjetnica naredi vedno prav! Se vam zdi, da je to pravljica? Da ne bo šlo? Da je človek človeku volk? Vtipkajte v Google »social entrepreneurship« in se čudite. Spoznali boste, da je človek človeku goska!

* V članku sem namenoma uporabil žensko obliko, ker raziskave kažejo, da so v socialnem podjetništvu bistveno bolj uspešne ženske, ker imajo bolj razvit občutek za skupnost. Moški smo hazarderji in špekulanti. To se v socialnem podjetništvu ne obnese.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Ustanovitev in registracija podjetja (VEM / SPOT točka)

Ustanovitev in registracija podjetja (VEM / SPOT točka)

Ob ustanovitvi podjetja (registracija podjetja) se je najprej potrebno odločiti za obliko podjetja. Najpogostejša je odločitev za samostojnega podjetnika (s.p.), predvsem popoldanskega s.p. Sledi odprtje družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.). Po pridobitvi vseh informacij sledi registracija podjetja na VEM / SPOT točki. Preberite več >>


MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Kako do svoje turistične agencije?

Kako do svoje turistične agencije?

Turizem zadnja leta s hitrim porastom števila ljudi, ki se odločajo za potovanja in počitnice doživlja pravi razcvet. Temu povpraševanju sledi tudi ponudba, saj se povečuje tudi število turističnih agencij. Tokrat v članku predstavljamo pogoje, ki jih mora posameznik izpolnjevati za odprtje svoje turistične agencije. Preberite več >>

Subvencija za samozaposlitev

Subvencija za samozaposlitev

Subvencija za samozaposlitev je več kot dobrodošla pomoč za vsakega podjetnika začetnika. Tovrstne zagonske pomoči Zavod RS za zaposlovanje ponuja vsakih nekaj let. Kmalu bosta aktualni subvencija za samozaposlitev žensk in subvencija za samozaposlitev mladih do 28. leta. Višina subvencije je 5.000 evrov. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Sprememba popoldanskega s.p. v s.p.

Odgovor strokovnjaka: Sprememba popoldanskega s.p. v s.p.

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka bomo predstavili postopek prehoda s "popoldanskega" s.p. (opravljanje dejavnosti kot postranski poklic) na "navadni" ali drugače rečeno "polni" s.p. Sprememba pride v poštev tedaj, ko podjetniku preneha zaposlitev za polni delovni čas. Preberite več >>

Osnovni kapital in osnovni vložki

Osnovni kapital in osnovni vložki

Osnovni kapital je kapital, ki je potreben za odprtje podjetja, za družbo, kot je na primer družba z omejeno odgovornostjo ali kapitalska družba oziroma družba, za katero je z zakonom določen nek minimalni osnovni kapital. Zagotovimo ga lahko v denarju ali pa v obliki stvarnega vložka v podjetje. Preberite več >>

Oprostitev plačila prispevkov ob odprtju podjetja

Oprostitev plačila prispevkov ob odprtju podjetja

Od 1. julija 2013 dalje je ob 1. vpisu v poslovni register mogoče uveljavljati delno oprostitev plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Preberite več >>

Normiran s.p. in dejanski s.p. – kakšna je razlika?

Normiran s.p. in dejanski s.p. – kakšna je razlika?

Ste se odločili, da boste postali samostojni podjetnik? Potem morate poleg dejavnosti, ki jo boste opravljali, določiti tudi ime podjetja, njegov sedež, vedeti pa morate tudi, ali boste odprli dejanski ali normiran s.p. Preberite več >>

Ali družbenik odgovarja s svojim premoženjem za obveznosti?

Ali družbenik odgovarja s svojim premoženjem za obveznosti?

Vse družbe, razen tihe, so kot pravne osebe nosilke pravic in obveznosti v pravnem prometu. Gospodarska družba odgovarja zanje z vsem svojim premoženjem. Preberite več >>

Razpolaganje z osnovnim kapitalom družbe

Razpolaganje z osnovnim kapitalom družbe

Osnovni kapital je pri določenih vrstah pravnih subjektov obvezen. To naj bi upnikom omogočalo večjo gotovost, da bodo njihove terjatve zares poplačane. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje