Kako je Steve Jobs prodal svoje ideje in kako to lahko naredite vi

Avtor Matej Mušič — 21.04.2015
Komentiraj!
Steve Jobs je znal svoje predstavitve spreminjati v umetnost s trenutki, o katerih se je govorilo ne le dan po predstavitvi, temveč tudi po več let kasneje. Njegovi nastopi so lahko odlična inspiracija tudi za podjetnike, ki želijo prodati svoje ideje in izdelke.
Kako je Steve Jobs prodal svoje ideje in kako to lahko naredite vi

Kako je Steve Jobs prodal svoje ideje in kako to lahko naredite vi (Vir slike: sxc.hu)

Za vsak nastop je bil napisan scenarij, ki so ga pred izvedbo tudi vadili. V nadaljevanju si lahko preberete, kako je Jobs predstavil svoje največje ideje. Upamo, da bodo v navdih tudi pri vaših predstavitvah.

1. Prvi Macintosh

Pred tridesetimi leti niso poznali programov za izdelavo prezentacij, kot sta PowerPoint in Apple Keynote. Leta 1984 je Steve Jobs predstavil prvi računalnik Macintosh z genialno potezo. Preden je razkril računalnik je pokazal nekaj slik računalnika in dejal:

"Videli ste slike računalnika Macintosh. Sedaj bi vam Macintosh rad predstavil osebno. Vse slike, ki jih boste videli na velikem zaslonu, bo predvajala naprava, ki se skriva v torbi."

Odšel je na sredino zatemnjenega odra, iz torbe počasi razkril Macintosh, vstavil disketo in prepustil računalniku, da je opravil svoje delo in tako navdušil občinstvo.

Nauk: Ne potrebujete prezentacij, da bi navdušili ljudi.

2. Prvi iPhone

Človeški možgani lahko naenkrat procesirajo od tri do štiri kose informacij. Tega se je zavedal tudi Steve Jobs, ki je na predstavitvi iPhona uporabil pravilo treh. Občinstvu je rekel:

"Predstavljamo vam tri revolucionarne izdelke. iPod z zaslonom na dotik, mobilni telefon in napravo za komunikacijo preko interneta. iPod, mobilni telefon, internet. iPod, mobilni telefon, internet. Razumete? To je le ena naprava, iPhone"

Nauk: Predstavite le 3 prednosti ali značilnosti vašega produkta in ne 23.

3.  Prvi MacBookAir

Jobs je prvi MacBookAir predstavil kot najtanjši prenosnik na svetu, tako tanek, da bi ga lahko spravili v pisemsko ovojnico. Večina govornikov bi pokazala slike računalnika, toda Jobs je z elegantno potezo potrdil svoje trditve in potegnil prenosnik iz ovojnice. Naslednji dan je imela večina revij na naslovnicah sliko Jobsa, kako vleče MacBookAir iz ovojnice.

Nauk: Ne govorite o izdelku. Pokažite ga in to naredite s stilom.

4. Trgovina iTunes

Leta 2003 je Jobs svoje kupce prepričal, da bodo plačevali 99 centov za pesmi. Začel je z opisom slabosti spletnih strani, ki pesmi ponujajo brezplačno, kot so slaba kvaliteta, nezanesljivost prenosov in kraja. Temu je ponudil rešitve, kot so kvaliteta, zanesljivi prenosi in dobra karma.

Nauk: Imejte antagonista, ki ustvarja problem in ponudite junaka, ki ima rešitev.

5. V norosti se skriva genij

Jobs je po vrnitvi k Applu, ki je bil na robu bankrota, na koncu ene izmed predstavitev dejal:

"Mislim, da moraš biti malo drugačen, da kupiš Applov računalnik. Ljudje velikokrat mislijo, da so ljudje, ki kupujejo Applove izdelke nori. Mi v tej norosti vidimo genije"

Nauk: Motivirajte svoje kupce, ekipe, zaposlene in partnerje. Dajte jim smisel, da ostanejo z vami.

Vir: entrepreneur.com

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice