Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

Veliko razmišljamo o tem, kaj bomo povedali, premalokrat pa, kako bomo to povedali. Če želite, da bo vaše sporočilo učinkovito, se izogibajte naslednjim spodrsljajem.
Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

»Joj, zmanjkalo mi je časa,« ni izgovor, ki ga izrečejo vrhunski javni govorci (Vir slike: Pixabay.com)

Ko govorimo o profesionalnem nastopu, so ton, glasnost, razumljivost in dinamičnost ravno tako pomembni kot vsebina. Izogibajte se naslednjim napakam.

Mašila, ponavljanje in jecljanje

»Amm«, »torej«, »pač« so pogosta mašila, ki jih uporabljamo v vsakdanjem pogovoru, a pri profesionalnem nastopu so prva stvar, ki se je moramo znebiti. Mašila pogosto uporabljamo zato, ker se nam zdi, da bi zaradi tišine lahko izgubili pozornost občinstva, a učinek je v resnici ravno obraten. Namesto mašil raje vdihnite in naredite pavzo. Občinstvo boste s kratkim predahom v resnici še bolj pridobili na svojo stran.

Prehitro ali tiho govorjenje

Prehitro govorjenje je pogosto posledica živčnosti, pri čemer poslušalci zaradi prehitrega tempa z mislimi počasi odtavajo proč. Še posebej se lahko zalomi pri predstavitvah, kjer je jasnost povedanega izjemno pomembna. Prehitro govorjenje lahko vodi v momljanje, prehitevanje, lahko pa se zgodi tudi, da boste kakšno besedo pojedli.

Če želite, da vas ljudje slišijo, potem govorite glasno in udarno. Dobra in zelo enostavna vaja za zmernejši tempo in glasnejše govorjenje je globok vdih pred začetkom govora. Lahko pa poskusite tudi z nekajminutnimi dihalnimi vajami, ki vas bodo sprostile.

4-tedenski Trening javnega nastopa je kot nalašč zate. Preveri >>

Monoton govor

Se spomnite tiste dolgočasne učiteljice za zgodovino, ki je vse pripovedovala v enakem tonu? Ne bodite takšni. Poslušalci si želijo dinamičnega govorca, ki z glasom slika dogajanje in ga podkrepi tudi s kretnjami in mimiko. To ne pomeni, da morate iti z glasom do najvišje višave ali najgloblje nižine, ampak le, da uporabite svoj glas v prid tistemu, kar govorite. Najenostavnejša pot do dinamičnega govora? Sprostite se in dihajte.

Izgovore pustite doma

Pri svojem nastopu se izogibajte izgovorov, kot sta na primer: »Nekoliko sem utrujen od potovanja.« ali pa »Se opravičujem, mačka imam.« Morda se vam zdi smešno ali celo prikupno, a pravi profesionalci si takšnih izgovorov ne smejo privoščiti. Dajte vse od sebe in se izkažite. Če vas nekdo nekaj vpraša, mu odgovorite na vprašanje takoj – ne šele čez 5 minut, ko ste to tako ali tako nameravali povedati.

»Ali tisti zadaj vidite?«

Poskrbite, da je besedilo na vaših prosojnicah dovolj berljivo tudi za tiste v zadnjih vrstah. Upoštevajte seveda velikost prostora in starost obiskovalcev. Držite se načela »manj je več«. Veste, kaj se zgodi, če je na prosojnici preveč besedila? Poslušalci ga začnejo brati … in nehajo poslušati vas. Na prosojnice vključite le naslove ali besede, za katere želite, da si jih poslušalci zapomnijo. Če že vključite tristavčno poved, potem povejte, da je to nekaj, kar morajo vsi prebrati. In dovolite jim 6 do 10 sekund, da to dejansko storijo. Nikoli, zares nikoli, pa ne berite besedila s prosojnic.

»Joj, zmanjkalo mi je časa.«

Pripravite se na svojo predstavitev. Načrtujte, koliko časa boste porabili zanjo, koliko minut vam vzame posamezna prosojnica; in se tega tudi držite. Končajte 5 minut pred rokom in ponudite prostor za vprašanja. Če jih zbrani nimajo, jih povabite na odmor za kavo, kjer lahko sproščeno debatirate z njimi. Če obiskovalcem ponudite 5 minut, pridobite njihovo hvaležnost, če jim jih vzamete, jih spravite v slabo voljo.

Bodite pripravljeni, nasmejani, profesionalni, samozavestni in zvesti sami sebi. Občinstvo vas bo vzljubilo, če boste jasni, dosledni in če ne boste tratili njihovega časa.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

Imate priložnost, da se vpišete na posebno listo obveščanja o 4-tedenskem treningu javnega nastopanja. Z vpisom si zagotovite EDINSTVENO in ČASOVNO OMEJENO ceno, ki je po preteku ponudbe ne bo mogoče dobiti nikjer na našem portalu. Berite dalje! Preberite več >>


NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

Imate priložnost, da se vpišete na posebno listo obveščanja o 4-tedenskem treningu javnega nastopanja. Z vpisom si zagotovite EDINSTVENO in ČASOVNO OMEJENO ceno, ki je po preteku ponudbe ne bo mogoče dobiti nikjer na našem portalu. Berite dalje! Preberite več >>

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Ko začnemo svoj nastop, imamo na voljo 60 sekund, da pritegnemo pozornost, vzpostavimo kredibilnost in motiviramo občinstvo k poslušanju, pravi Darlen Price. Preberite več >>

Podjetniki, izpilite svoje javno nastopanje!

Podjetniki, izpilite svoje javno nastopanje!

Ne glede na podjetniško panogo, v katero vstopate, boste kot podjetnik zagotovo potrebovali odlične govorniške sposobnosti. Če želite uspeti, boste namreč morali tudi javno nastopati - pred mediji, poslovnimi partnerji in nenazadnje tudi pred investitorji! Preberite več >>

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Ni univerzalne formule, ki bi človeka pripravila na izvrsten javni nastop. Obstajajo pa iztočnice, s katerimi si lahko pomagate in postanete govorec, ki ga bodo želele slišati množice. Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop. Preberite več >>

5 najpogostejših govorniških napak

5 najpogostejših govorniških napak

Govori na konferencah in simpozijih lahko podjetniku pomagajo pri samopromociji in povezovanju, zato le redki zavrnejo priložnost za javni nastop. Preberite več >>

Video: Govorite kot pravi vodja

Video: Govorite kot pravi vodja

Simon Lancaster velja za enega najuglednejših piscev govorov na svetu. V karieri je napisal nešteto govorov za politične osebnosti, zadnja leta pa se ukvarja predvsem s predavanji in pisanjem govorov za podjetnike. Preberite več >>

Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Startupi, ki za nadaljnji razvoj potrebujejo finančno injekcijo, iščejo naklonjenost investitorjev. Pitchi, kot imenujemo te javne predstavitve, jih lahko popeljejo do cilja – investicije, ki jim zagotovi potrebna sredstva in znanje za nadaljnjo pot. Preberite več >>

Priprave na pitch: najprej ugotovite, komu boste pitchali!

Priprave na pitch: najprej ugotovite, komu boste pitchali!

»Pitchali ste pred starši, ko ste si kot otrok zaželeli nove igrače. Če je bil pitch dober, sta starša privolila v nakup,« je povedal podjetnik Peter Bruner. Čeprav so pitchi naš vsakdan, imajo le malo skupnega s poslovnimi pitchi. Tistimi, namenjeni investitorjem, partnerjem ali zgolj občinstvu. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje