Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

Avtor — 15.02.2017
Veliko razmišljamo o tem, kaj bomo povedali, premalokrat pa, kako bomo to povedali. Ko govorimo o profesionalnem nastopu, so ton, glasnost, razumljivost in dinamičnost ravno tako pomembni kot vsebina. Če želite, da bo vaše sporočilo učinkovito, potem se izogibajte naslednjim spodrsljajem.
Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

»Joj, zmanjkalo mi je časa,« ni izgovor, ki ga izrečejo vrhunski javni govorci (Vir slike: Pixabay.com)

Mašila, ponavljanje in jecljanje
»Amm«, »torej«, »pač« so pogosta mašila, ki jih uporabljamo v vsakdanjem pogovoru, a pri profesionalnem nastopu so prva stvar, ki se je moramo znebiti. Mašila pogosto uporabljamo zato, ker se nam zdi, da bi zaradi tišine lahko izgubili pozornost občinstva, a učinek je v resnici ravno obraten. Namesto mašil raje vdihnite in naredite pavzo. Občinstvo boste s kratkim predahom v resnici še bolj pridobili na svojo stran.

Prehitro ali tiho govorjenje
Prehitro govorjenje je pogosto posledica živčnosti, pri čemer poslušalci zaradi prehitrega tempa z mislimi počasi odtavajo proč. Še posebej se lahko zalomi pri predstavitvah, kjer je jasnost povedanega izjemno pomembna. Prehitro govorjenje lahko vodi v momljanje, prehitevanje, lahko pa se zgodi tudi, da boste kakšno besedo pojedli. Če želite, da vas ljudje slišijo, potem govorite glasno in udarno. Dobra in zelo enostavna vaja za zmernejši tempo in glasnejše govorjenje je globok vdih pred začetkom govora. Lahko pa poskusite tudi z nekajminutnimi dihalnimi vajami, ki vas bodo sprostile.

Vabimo vas na delavnico Trening javnega nastopanja

Monoton govor
Se spomnite tiste dolgočasne učiteljice za zgodovino, ki je vse pripovedovala v enakem tonu? Ne bodite takšni. Poslušalci si želijo dinamičnega govorca, ki z glasom slika dogajanje in ga podkrepi tudi s kretnjami in mimiko. To ne pomeni, da morate iti z glasom do najvišje višave ali najgloblje nižine, ampak le, da uporabite svoj glas v prid tistemu, kar govorite. Najenostavnejša pot do dinamičnega govora? Sprostite se in dihajte.

Izgovore pustite doma
Pri svojem nastopu se izogibajte izgovorov kot je na primer: »Nekoliko sem utrujen od potovanja« ali pa »Se opravičujem, mačka imam.« Morda se vam zdi smešno ali celo prikupno, a pravi profesionalci si takšnih izgovorov ne smejo privoščiti. Dajte vse od sebe in se izkažite. Če vas nekdo nekaj vpraša, mu odgovorite na vprašanje takoj – ne šele čez 5 minut, ko ste to tako ali tako nameravali povedati.

»Ali tisti zadaj vidite?«
Poskrbite, da je besedilo na vaših prosojnicah dovolj berljivo tudi za tiste v zadnjih vrstah. Upoštevajte seveda velikost prostora in starost obiskovalcev. Držite se načela »manj je več«. Veste, kaj se zgodi, če je na prosojnici preveč besedila? Poslušalci ga začnejo brati … in nehajo poslušati vas. Na prosojnice vključite le naslove ali besede, za katere želite, da si jih poslušalci zapomnijo. Če že vključite tristavčno poved, potem povejte, da je to nekaj, kar morajo vsi prebrati. In dovolite jim 6 do 10 sekund, da to dejansko storijo. Nikoli, zares nikoli, pa ne berite besedila s prosojnic.

»Joj, zmanjkalo mi je časa.«
Pripravite se na svojo predstavitev. Načrtujte, koliko časa boste porabili zanjo, koliko vam vzame posamezna prosojnica in se tega tudi držite. Končajte 5 minut pred rokom in ponudite prostor za vprašanja. Če jih zbrani nimajo, jih povabite na odmor za kavo, kjer lahko sproščeno debatirate z njimi. Če obiskovalcem ponudite 5 minut, pridobite njihovo hvaležnost, če jim jih vzamete, jih spravite v slabo voljo.

Bodite pripravljeni, nasmejani, profesionalni, samozavestni in zvesti sami sebi. Občinstvo vas bo vzljubilo, če boste jasni, dosledni in če ne boste tratili njihovega časa.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Video: Govorite kot pravi vodja

Video: Govorite kot pravi vodja

Simon Lancaster velja za enega najuglednejših govoropiscev na svetu. Tekom večletne kariere je ustvaril nešteto govorov za znane politične osebnosti, zadnja leta pa se ukvarja predvsem s predavanji in tudi z ustvarjanjem govorov za podjetnike. Preberite več >>

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Ko začnemo svoj nastop, imamo na voljo 60 sekund, da pritegnemo pozornost občinstva, vzpostavimo kredibilnost, jih usmerimo k naši temi in motiviramo k poslušanju, pravi Darlen Price, avtorica knjige o javnem nastopanju. Preberite več >>

Early Bird za Trening javnega nastopanja le še danes!

Early Bird za Trening javnega nastopanja le še danes!

Trening javnega nastopanja bo temeljil na individualnem pristopu, podkrepljen pa bo z vajami, snemanji in analizami. Skozi teorijo in prakso bomo razvijali komunikacijske veščine ter spodbujali vašo samozavest pri javnem nastopanju. Preberite več >>

Podjetniki, izpilite svoje javno nastopanje!

Podjetniki, izpilite svoje javno nastopanje!

Ne glede na podjetniško panogo, v katero vstopate, boste kot podjetnik zagotovo potrebovali odlične govorniške sposobnosti. Če želite uspeti, boste namreč morali tudi javno nastopati - pred mediji, poslovnimi partnerji in nenazadnje tudi pred investitorji! Preberite več >>

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Ni univerzalne formule, ki bi človeka pripravila na izvrsten javni nastop, kljub temu pa obstaja nekaj iztočnic, s katerimi si lahko pomagate, da postanete govorec, ki ga bodo želele slišati množice. Chris Anderson je v TED govoru razkril, za kaj gre. Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop. Preberite več >>

NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

Imate priložnost, da se vpišete na posebno listo obveščanja o 4-tedenskem treningu javnega nastopanja. Z vpisom si zagotovite EDINSTVENO in ČASOVNO OMEJENO ceno, ki je po preteku ponudbe ne bo mogoče dobiti nikjer na našem portalu. Berite dalje! Preberite več >>

5 najpogostejših govorniških napak

5 najpogostejših govorniških napak

Govori na konferencah in simpozijih lahko podjetniku močno pomagajo pri samopromociji in povezovanju s drugimi akterji na trgu, zato le redki zavrnejo priložnost za govor na prepoznavnih konferencah in okroglih mizah. Preberite več >>

Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Startupi, ki za nadaljnji razvoj potrebujejo finančno injekcijo, iščejo naklonjenost investitorjev. Pitchi, kot imenujemo te javne predstavitve, jih lahko popeljejo do cilja – investicije, ki jim zagotovi potrebna sredstva in znanje za nadaljnjo pot. Preberite več >>

Priprave na pitch: najprej ugotovite, komu boste pitchali!

Priprave na pitch: najprej ugotovite, komu boste pitchali!

»Pitchali ste pred starši, ko ste si kot otrok zaželeli nove igrače. Če je bil pitch dober, sta starša privolila v nakup,« je povedal podjetnik Peter Bruner. Čeprav so pitchi naš vsakdan, imajo le malo skupnega s poslovnimi pitchi. Tistimi, namenjeni investitorjem, partnerjem ali zgolj občinstvu. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP dogodek: Facebook oglaševanje

MP dogodek: Facebook oglaševanje

Facebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje