Javno nastopate? Izognite se trem ključnim napakam.

Prezentacija, ki si jo bomo zapomnili še dolgo, je prežeta s prepričljivostjo in v sebi nosi vsaj ščepec inspiracije. Predstavljamo nekaj najbolj pogostih napak, ki se jim je pri javno obarvanih predstavitvah potrebno izogniti za vsako ceno.
Napovednik podjetniških dogodkov

Napovednik podjetniških dogodkov (Vir slike: Freeimages.com)

Neprilagoditev svojega sporočila ciljni publiki

Govorci vse prevečkrat padejo v slabo navado izvajanja generičnih predstavitev, ki niso prilagojene ciljni skupini poslušalcev. Ti slednje posledično po vsej verjetnosti ne bodo prav intenzivno poslušali … Poslušalci se namreč zavedajo, kdaj govornik ni opravil svoje domače naloge in njihovi odzivi lahko pri tem zajemajo od razočaranja in frustracije do jeze in ignorance.

V izogib temu se pred samo predstavitvijo vprašajte: »Kdo je moja ciljna skupina? Kaj so njihovi nerešljivi problemi? Do katere stopnje so seznanjeni z mojo temo?« Vse najboljše govorne prakse so namreč v prvi vrsti odvisne tudi od tega, kako dobro poznamo svoje občinstvo.

Nevzpostavitev očesnega kontakta

Velika večina govorcev in predavateljev ne uspe vzpostaviti smiselnega očesnega kontakta s svojimi poslušalci. Podzavestno tako govornik bega z očmi po celotni dvorani, namesto da bi si vzel čas in se s pogledom zaustavil na vsakem posebej. Pomanjkanje očesnega kontakta pa lahko nakazuje na marsikaj: od neiskrenosti in nezainteresiranosti, do odtujenosti ali negotovosti, celo arogance.

Strokovnjaki tako svetujejo, da naj bi uporaba pravega očesnega kontakta s posamezno osebo iz občinstva trajala od dve do tri sekunde. Uporaba neverbalne komunikacije z očmi naj bi bila namreč po mnenju strokovnjakov najpomembnejša neverbalna veščina, ki jo lahko poseduje govorec.

Prezentacija brez inspiracije

Že veliki Aristotel je bil mnenja, da je celo bolj vitalnega pomena kot logičnost vsebine (Logos), Patos, ki vključuje aktivnosti v desnem delu možganov, kar lahko dosežemo s spodbujanjem čustev, empatije, uporabo humorja, imaginacije, barv, zvokov in zgodb.

Številne študije namreč dokazujejo, da posamezniki v prvi vrsti sprejmejo odločitve na podlagi emocij (Pathos), šele nato pogledajo in ovrednotijo dejstva (Logos).

Aristotlovo razmišljanje lahko apliciramo na svet govorništva – pri čemer boste s svojim tonom besed, akcij, uporabo vizualnih pripomočkov najprej inspirirali svoje občinstvo in v njih vzbudili srečo, presenečenje, upanje, vznemirjenost, ljubezen, empatijo, ranljivost, žalost, strah, krivdo ali zavist, šele nato poskrbite, da tovrstnemu delu predstavitve sledi še upravičenost emocij s kredibilnimi analizami in podatki.

Vir: Business Insider

Vabimo vas na delavnico Trening javnega nastopanja
Datum: 6.4., 13.4. in 20.4. 2016 od 17:00 do 19:30 (delavnica skupno vsebuje 3 srečanja!)
Kraj: Center Sonček
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Kako pripraviti govor, ki si ga bodo ljudje zapomnili?

Kako pripraviti govor, ki si ga bodo ljudje zapomnili?

Nastopanje pred občinstvom je odlična priložnost, da predate ljudem želeno sporočilo. Podjetniki se dostikrat znajdejo v situaciji, ko morajo govoriti o svoji ideji in o njej prepričati druge. Vendar se morate, če želite, da bi bila predstavitev uspešna, držati nekaterih temeljev. Podajamo vam nekaj napotkov. Preberite več >>

Kako izboljšati svoje govorniške sposobnosti in odpraviti mašila?

Kako izboljšati svoje govorniške sposobnosti in odpraviti mašila?

Dobre govorniške sposobnosti so za vsakega podjetnika izjemnega pomena. Kot podjetnik morate biti prepričljivi pri komunikaciji s svojimi zaposlenimi, v stiku s strankami ter pri predstavitvi svoje dejavnosti potencialnim poslovnim partnerjem in javnosti. Preberite več >>

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Ni univerzalne formule, ki bi človeka pripravila na izvrsten javni nastop. Obstajajo pa iztočnice, s katerimi si lahko pomagate in postanete govorec, ki ga bodo želele slišati množice. Preberite več >>

5 najpogostejših govorniških napak

5 najpogostejših govorniških napak

Govori na konferencah in simpozijih lahko podjetniku pomagajo pri samopromociji in povezovanju, zato le redki zavrnejo priložnost za javni nastop. Preberite več >>

7 lekcij najboljših govorcev na svetu

7 lekcij najboljših govorcev na svetu

Kaj imajo skupnega odlični govorci? Njihove predstavitve in govori so popolnoma drugačni od povprečnih. Česa se lahko naučimo od njih? Preberite več >>

Skrivnosti javnega nastopanja

Skrivnosti javnega nastopanja

Za obrazom Simona Sineka, enega najbolj priljubljenih predavateljev na konferencah TED, se skriva sramežljiv človek, ki je v svoj uspeh vložil na stotine ur treningov in učenja o javnem nastopanju. Preberite več >>

5 lekcij javnega nastopanja iz TED govorov

5 lekcij javnega nastopanja iz TED govorov

Ste se kdaj, ko ste navdušeno spremljali TED govore, vprašali, zakaj so govorci samozavestni, znajo z besedami in pustijo tako močan pečat pri slušateljih? Preberite več >>

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Ko začnemo svoj nastop, imamo na voljo 60 sekund, da pritegnemo pozornost, vzpostavimo kredibilnost in motiviramo občinstvo k poslušanju, pravi Darlen Price. Preberite več >>

Oznake: