Slovenija med državami z največjim podjetniškim duhom

Amwayev indeks podjetniškega duha meri mednarodno primerljive podatke o podjetniškem duhu v 44 državah in pove, kako naklonjen je reprezentativni del populacije k začetku novega posla. Rezultati med preučevanimi državami uvrščajo Slovenijo na 8. mesto.
Slovenija med državami z največjim podjetniškim duhom

Amwayev indeks podjetniškega duha glede na države (Vir slike: Amway)

Novi Amwayev indeks podjetniškega duha (AESI), ki so ga predstavili v letu 2015 kot sestavni del Amwayevega globalnega poročila o podjetništvu, kaže, da so države Evropske unije v primerjavi s svetovnim povprečjem nekoliko manj nagnjene k ustanovitvi lastnega posla.

V povprečju je 47 odstotkov evropskih anketirancev izrazilo željo, da postanejo podjetniki. Mladi evropski respondenti v primerjavi z drugimi starostnimi skupinami kažejo največjo željo po samozaposlitvi, saj jo izraža 60 odstotkov. Z višjo starostjo želja po podjetništvu oslabi, kljub temu pa so anketiranci srednjih let najbolj samozavestni glede posedovanja potrebnih virov in sposobnosti, saj jih tako meni 47 odstotkov.

Slovenija glede na AESI indeks na 8. mestu med preučevanimi državami

Če odgovore slovenskih anketirancev analiziramo glede na 3 dimenzije, ki jih meri novi AESI indeks, jih 71 odstotkov izraža željo postati podjetnik. Da jih družina ali prijatelji ne bi mogli nikoli odvrniti od začetka novega posla, potrjuje 77 odstotkov, da posedujejo potrebne veščine in vire za začetek novega posla, pa meni 63 odstotkov vprašanih.

Povprečje teh treh dimenzij kaže, da je naklonjenost k začetku novega posla v Sloveniji višja od povprečja EU kakor tudi od svetovnega povprečja in Slovenijo tako uvršča na 8. mesto med preučevanimi državami.

Zanimivo je, da v Sloveniji pri tem ne zaznavamo opaznih razlik med moškimi in ženskami. Moški so npr. nekoliko bolj samozavestni glede svojih zmožnosti postati podjetnik, saj pritrdilno odgovarja 66 odstotkov vprašanih moških in 59 odstotkov žensk. Glede stabilnosti proti pritiskom družbe pozitivno odgovarja 78 odstotkov žensk in 76 odstotkov moških, tako moški kot ženske pa izražajo enako željo (71 odstotkov).

Strah pred neuspehom še vedno predstavlja oviro

Letošnje poročilo vključuje tudi zaznane ovire podjetništva v Evropi. Rezultati razkrivajo, da je mogoče okvir podjetništva v Evropski uniji izboljšati.

Percepcija prijaznosti do podjetništva v Evropski uniji v primerjavi z lanskim letom ostaja na isti ravni, zelo pa se razlikuje med posameznimi državami. V državah, za katere je značilno izogibanje negotovosti, vprašani zaznavajo družbo kot manj prijazno do podjetništva. Poleg tega imajo pri percepciji posamezne družbe kot (ne)prijazne do podjetništva pomembno vlogo tudi vrednote posamezne kulture. Ko govorimo o prijaznosti do podjetništva v slovenski družbi, približno en od štirih respondentov odgovarja, da je ta prijazna do podjetništva.

Strah pred neuspehom še vedno ostaja bistvena ovira v Evropski uniji, pa tudi v svetovnem povprečju. Velik vpliv na to ima še danes finančna kriza, saj vidijo anketirani iz EU finančne vidike podjetništva kot oviro. “Finančne obremenitve” in “grožnja gospodarske krize” sta razloga, ki v največji meri spodbujata strah. Zdi se, da je generacija Y pod posebej velikim psihološkim stresom. Teh je bolj strah v primerjavi z vprašanimi, ki so starejši od 50 let.

Pozitivnost ponovno prevladuje

72 odstotkov vprašanih v EU ima pozitiven odnos do podjetništva.

Na vprašanje o dveh najprivlačnejših dejavnikih za odprtje svojega podjetja so respondenti navedli “neodvisnost od delodajalca, biti sam svoj šef” in “samoizpolnitev, možnost uresničitve lastnih idej”. Med vsemi starostnimi skupinami imajo vprašani, mlajši od 35 let, najmočnejše prepričanje v “neodvisnost”. Izpostaviti je potrebno, da respondenti iz držav z višjim BDP-jem na prebivalca ocenjujejo samoizpolnitev kot zelo pomemben razlog za ustanovitev lastnega podjetja. V državah, za katere je značilna kultura izogibanja negotovosti, so bili vsi dejavniki za ustanovitev lastnega podjetja ocenjeni kot manj mikavni.

Prof. dr. Isabell M. Welpe, Amwayeva partnerka in vodja oddelka za strategijo in organizacijo na Tehniški univerzi v Münchnu, pravi: “Na svetovni ravni opazimo izredno pozitiven odnos do podjetništva, zlasti med mlajšimi generacijami. Kljub temu je zgolj 8 odstotkov vprašanih iz EU samozaposlenih. Ta raziskava ponuja nov pogled na način, kako zapolniti vrzel neizkoriščenega podjetniškega potenciala.”

Stanje v Sloveniji

V povprečju ima 83 odstotkov slovenskih respondentov pozitiven odnos do podjetništva, negativnega pa 16 odstotkov. 

Zanje je samoizpolnitev in možnost uresničitve lastnih idej najbolj privlačen aspekt odprtja lastnega podjetja. Sledi neodvisnost od delodajalca in želja biti sam svoj šef. Za več kot polovico slovenskih respondentov je strah pred neuspehom glavna ovira pri začetku novega podjetja.

Slovenska družba glede na rezultate raziskave dojema podjetnike kot odprte za spremembe in kot osebe, ki stremijo k ugledu in uspehu.

Prof. dr. Mitja Ruzzier s Fakultete za management Univerze na Primorskem pravi, da Slovenija počasi okreva po nekaj letih recesije in gradi svojo prihodnost na mednarodnokonkurenčnih podjetjih, ki so usmerjena na trg, inovativna, v privatnem in jasnem lastništvu ter z zdravimi managerskimi praksami. To pomaga privlačiti talentirane in izobražene (mlade) ljudi v projekte in start-upe s prednostmi, ki pridejo šele v prihodnosti, in niso kratkoročni, kot so visoka plača in ostale koristi. To se izraža v višjem rezultatu o samoizpolnitvi in možnosti uresničevanja lastnih idej. Podjetništvo in biti podjetnik postaja zelo popularno, saj je splošna naklonjenost oseb pod starostjo 35 let 91 odstotkov, tistih z univerzitetno diplomo pa 96 odstotkov.

Vir: Amway.si

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani. Uredimo takoj. Prenos sedeža na naši VEM točki v 5 min. Skeniranje, prepošiljanje pošte. Največ zadovoljnih strank. Vse v ceni. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Kdo so najmlajši med najbogatejšimi

Kdo so najmlajši med najbogatejšimi

V časniku Finance oziroma reviji Manager so objavili seznam najbogatejših Slovencev. Posebej pa so izpostavili tudi najmlajše člane lestvice – dva sta se uvrstila v prvo deseterico. Preberite več >>

Najbogatejši Slovenci leta 2017

Najbogatejši Slovenci leta 2017

Časopis Finance ponovno objavlja lestvico 100 najbogatejših Slovencev. Na vrhu letos ni sprememb, za največji skok pa sta poskrbela ustanovitelja kriptoborze Bitstamp. Preberite več >>

Prva kripto država na svetu – Slovenija ali Estonija?

Prva kripto država na svetu – Slovenija ali Estonija?

Estonija je na dobri poti, da postane prva kripto država na svetu. Slovenski premier pa je napovedal, da bo Slovenija postala najbolj prepoznavna blockchain destinacija v Evropski uniji. Preberite več >>

Mudi se s prijavo računov v tujini

Mudi se s prijavo računov v tujini

Z 20. septembrom bo Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) prejela vse podatke o bančnih računih rezidentov RS v tujini. Podatke bo avtomatično prejela iz 95 držav. Preberite več >>

V 2030 le Nemčija med top 10 gospodarstvi na svetu

V 2030 le Nemčija med top 10 gospodarstvi na svetu

Podjetje PricewaterhouseCoopers, ki se ukvarja s finančno-računovodskimi storitvami, je objavilo napoved najpomembnejših svetovnih gospodarstev leta 2030. Preberite več >>

Panorganicovo jesen bodo zaznamovali novi projekti in dodatne zaposlitve

Panorganicovo jesen bodo zaznamovali novi projekti in dodatne zaposlitve

KMG Panorganic je v letošnjem letu močno razširilo svojo pridelavo tako v Sloveniji kot tudi v tujini, hkrati pa ekipa kuje nove načrte za prihodnost. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

21.11.2017 od 16:30 do 08.12.2017 18:00
Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo številne kraje v Sloveniji - toplo vabljeni, da preverite program in se nam pridružite.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Trbovlje

21.11.2017 od 16:30 do 19:00
Blockchain Roadshow: Trbovlje

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo tudi Trbovlje, kjer nas bodo prijazno gostili v Katapultu.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje