Socialno podjetništvo – družbeno podjetništvo

Socialno podjetništvo je oblika podjetništva, ki jo odlikujejo tri nujne sestavine: podjetniška ideja z vsebovanim poslovnim modelom, organizacijska struktura podjetja, ki temelji na demokratičnih načelih, in delovanje po načelih neprofitnosti.
Socialno podjetništvo

Socialno podjetništvo

Socialno podjetništvo je oblika podjetništva, ki jo odlikujejo tri nujne sestavine:

  1. Podjetniška ideja, ki je temelj vsakega podjema, rešuje akutni družbeni problem in vsebuje poslovni model, ki zagotavlja finančno vzdržnost podjetja in dobiček.
  2. Organizacijska struktura podjetja temelji na demokratičnih načelih in na enakopravnosti vseh zaposlenih.
  3. Podjetje deluje po načelih neprofitnosti – dobiček vlaga nazaj v lastno dejavnost.

Na prvi pogled je morda definicija jasna in razumljiva. Pa vendar imam občutek, da »v praksi« marsikdo ne razume te definicije, zato naj napišem še, kaj socialno podjetništvo ni. Ni rešitev, ki je padla z Marsa in povzročila takšne spremembe, da nam ne bo potrebno več delati in bomo živeli le še od sociale.

Socialna podjetja niso skupine prostovoljcev, ki delajo zastonj

Socialna podjetja niso podjetja, ki prejemajo trajne subvencije države. Socialno podjetništvo ni marketinška »pocukrana« krilatica, ki bi jo bilo dobro zapisati na spletno stran.

V bistvu gre za uporabo podjetniških veščin, znanj in orodij pri reševanju družbenih problemov. Posameznica se socialnega podjetja loti, ker jo nekaj v družbi moti. Korist obče skupnosti postavi pred svoje osebne koristi. Zazna nek problem in poskusi najti rešitev, ki v sebi nosi poslovni model, ki ji omogoča trajnost in razvoj.

Socialno podjetništvo ustvarjajo visoke dodane vrednoti v finančnem smislu, dosega pa ogromen vpliv na skupnost

Ponavadi se socialne podjetnice lotevajo področij, ki so za klasične podjetnice nezanimive, ker ne prinašajo visokega (finančnega) donosa. Lotevajo se tudi področij, ki bi jih lahko reševala država, pa jih ne zna, ne zmore ali noče. Pogosto rešujejo kopičenje raznovrstnih odpadkov in materialov, se borijo proti brezposelnosti, izobražujejo, spodbujajo zdrav način življenja, zvišujejo prehransko samooskrbo, ustvarjajo dostopne turistične produkte ipd.

Socialna podjetja sicer po večini ne ustvarjajo visoke dodane vrednoti v finančnem smislu, dosegajo pa ogromen vpliv (družbeni kapital) na skupnost, v kateri delujejo. Večkrat rečem, da socialna podjetja delajo ljudi bolj srečne in naletim na posmeh pri sogovorcih. Pa vendar se je v situaciji, v kateri trenutno živimo, dobro vprašati, ali smo se rodili na ta svet, da bomo bogati ali da bomo srečni?

Socialno podjetništvo torej ni romantika in ni parkirišče za kakšne “falirane” podjetnice, ki bi iz obupa delale že na pol zastonj. Gre za poligon, kjer zaradi oteženih okoliščin zvozijo le najbolj sposobne, ki bi klasično podjetje zlahka vodile, vendar jim največ pomeni, da pomagajo okolju, v katerem delujejo – rešujejo svet.

Vsekakor je potrebno poudariti, da so ravno največji izzivi socialnega podjetništva tudi največje prednosti. Ker socialna podjetja rešujejo težave skupnosti, izhajajo iz nje in rastejo skupaj z ljudmi od samega začetka. To pa je za socialno podjetje najboljša reklama.

Ni boljšega kot načrtovati in graditi podjetje s svojimi kupci

Ko kupci spoznajo, da se resnično trudiš za njih, da jim pomagaš, da si pošten, da dobiček vlagaš nazaj v okolje, kjer živijo, to pričnejo resnično spoštovati in nagrajevati. Ko jim je enkrat jasno, da to, da si socialno podjetje, ni le napis na spletni strani, ampak filozofija podjetja, postanejo tvoji najzvestejši navijači, ki jih ne bo nobena klasična podjetnica premamila z ugodnejšo ponudbo. Stranke namreč v enem trenutku spoznajo, da več, kot finančno pomagajo socialnemu podjetju, več pomagajo sebi.

Bistvo vsega pa je pošteno poslovanje. Socialna podjetnica je poštena podjetnica, ker poštena podjetnica naredi vedno prav! Se vam zdi, da je to pravljica? Da ne bo šlo? Da je človek človeku volk? Vtipkajte v Google »social entrepreneurship« in se čudite. Spoznali boste, da je človek človeku goska!

* V članku sem namenoma uporabil žensko obliko, ker raziskave kažejo, da so v socialnem podjetništvu bistveno bolj uspešne ženske, ker imajo bolj razvit občutek za skupnost. Moški smo hazarderji in špekulanti. To se v socialnem podjetništvu ne obnese.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Ustanovitev in registracija podjetja (VEM / SPOT točka)

Ustanovitev in registracija podjetja (VEM / SPOT točka)

Ob ustanovitvi podjetja (registracija podjetja) se je najprej potrebno odločiti za obliko podjetja. Najpogostejša je odločitev za samostojnega podjetnika (s.p.), predvsem popoldanskega s.p. Sledi odprtje družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.). Po pridobitvi vseh informacij sledi registracija podjetja na VEM / SPOT točki. Preberite več >>


Kaj mora gostinec urediti po odprtju s.p.?

Kaj mora gostinec urediti po odprtju s.p.?

Ko podjetnik uredi vse potrebno za ustanovitev, oziroma vpis s.p. v register, se njegovo delo šele dobro začne. V članku navajamo nekaj pomembnih podrobnosti, na katere podjetnik po odprtju s.p. ne sme pozabiti. Pogoji za opravljanje posamezne dejavnosti so vezani na vsako dejavnost posebej, mi pa smo kot primer vzeli gostilniško dejavnost. Preberite več >>

Kakšen je postopek ustanovitve društva?

Kakšen je postopek ustanovitve društva?

Društvo je prostovoljno, samostojno in nepridobitno združenje, ki ga ustanovitelji ali ustanoviteljice, v skladu z Zakonom o društvih, ustanovijo zaradi uresničevanja skupnih interesov. V članku tokrat predstavljamo okviren postopek ustanovitve in osnovne dokumente, ki so potrebni za uspešno izvedbo postopka. Preberite več >>

Za registracijo podjetja je potrebno soglasje lastnika objekta

Za registracijo podjetja je potrebno soglasje lastnika objekta

Pred nekaj leti so spremembe zakona o gospodarskih družbah vpeljale pomembno novost, ki se tiče tistih, ki ustanavljate podjetje: za registracijo podjetja na naslovu prostora, ki ni v vaši lasti, je potrebno izrecno soglasje lastnika. Preberite več >>

Razpolaganje z osnovnim kapitalom družbe

Razpolaganje z osnovnim kapitalom družbe

Osnovni kapital je pri določenih vrstah pravnih subjektov obvezen. To naj bi upnikom omogočalo večjo gotovost, da bodo njihove terjatve zares poplačane. Preberite več >>

Kako do svoje turistične agencije?

Kako do svoje turistične agencije?

Turizem zadnja leta s hitrim porastom števila ljudi, ki se odločajo za potovanja in počitnice doživlja pravi razcvet. Temu povpraševanju sledi tudi ponudba, saj se povečuje tudi število turističnih agencij. Tokrat v članku predstavljamo pogoje, ki jih mora posameznik izpolnjevati za odprtje svoje turistične agencije. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: ali lahko ustanovitelj podjetja prejema štipendijo?

Odgovor strokovnjaka: ali lahko ustanovitelj podjetja prejema štipendijo?

V današnjem prispevku se bomo posvetili vprašanju našega bralca, ki bi rad pridobil Zoisovo štipendijo, poleg tega pa bi postal tudi družbenik na novo ustanovljenega podjetja. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,