
Ekipa se naslednje širi še na Poljsko in Slovaško (Vir slike: Modri planet).
Spomnimo, 3DSurvey je fotogrametrični program, ki omogoča izračun 3D modelov iz 2D fotografij. Z dronom preletijo izbrano območje, ga fotografirajo z navadnim fotoaparatom in slike nato prenesejo v program 3DSurvey. Na podlagi algoritmov računalniškega vida v prvi fazi izračunajo oblak točke, nato še vodotesno ploskev, v tretji fazi pa naredijo še natančen ortofoto načrt. »Podobno kot Google Earth, vendar bolj natančno,« je Marko Mesarič lani povedal za Mladi podjetnik.
Rešitev uporabna na številnih področjih
Njihove stranke so v večini geodetska podjetja, tudi arheologi in naravovarstveniki. »Z razvojem multispektralnih kamer se uporabnost in povpraševanje širi tudi na kmetijstvo področje,« pravi Tomaž Izak, eden od članov. Rešitev je uporabna marsikje, uporabnost je prepoznala tudi medicina, a potreben je bil fokus na eno dejavnost, dodaja Tomaž. Začeli so z geodezijo in meritvami iz zraka.
V novi državi iščejo obstoječe distributerje, ki poznajo delo geodetov
Lani so bili dostopni na hrvašem in bosanskem trgu, danes imajo distributerje še v Nemčiji, Švici, Franciji, Koreji in na Kitajskem. »V državi, v katero širimo prodajo, iščemo obstoječega distributerja, zastopnika geodetske opreme,« saj je ta seznanjen z delom geodetov in ve, kaj je v trendu in kaj se išče na tem trgu. Ekipa potencialni stranki predstavi svoj produkt prek webinarja, kasneje stopi v fizični stik z njo, da se spoznajo in dodatno pokažejo program. »Po podpisu distributerske pogodbe poteka še kratek izobraževalni proces prodaje in marketinga,« dodaja.
Naslednje leto se širijo na Poljsko in Slovaško
Največ programov – lansko ceno paketa so ohranili, so ga pa še razširili na izobraževalno in brezplačno licenco za pregledovanje 3D modelov in oblakov točk – so prodali v Sloveniji in na Hrvaškem, sledijo Bosna in Hercegovina, Nizozemska, Italija ter Francija, poudarja pa, da so s prodajo komaj začeli, saj jim je lanska investicija prinesla dodatne izzive in priložnosti za razvoj.
»V začetku naslednjega leta načrtujemo še širitev na Poljsko in Slovaško. Izšla bo tudi nova različica 3DSurveyja, ki bo omogočala še večjo natančnost in preračune večjih slikovnih paketov,« razkriva sogovornik.
Z rastjo prodaje bo rastla tudi ekipa
Ekipa, ki je investicijo prejela s strani Slovenskega podjetniškega sklada, le-to pa še koristijo, želi doseči redno prodajo, nato bodo začeli z iskanjem dodatnega investitorja, »s katerim bi resnično osvojili svet«. Poudarja, da je marketing težak v tej panogi, predvsem pa drag, zato potrebujejo ogromno sredstev. Del jih bodo po pričakovanjih pridobili naslednje leto sami, saj načrtujejo 10-kratno povečanje prodaje. Ekvivalentno s prodajo bo, dodaja, rastla tudi ekipa, ki se je letos osredotočila na razvoj produkta. »Potrebujemo še dodatnega razvojnika in prodajnike.«
Preboj v konkurenco, ki jo predstavljajo enaki igralci kot lani, bo po besedah Izaka težak, a so na dobri poti. »Ocenjujemo, da je naš program popolnoma konkurenčen ostalim, kupci ga vzljubijo in pohvalijo.«