Kolumna: 5 nasvetov, ko ne morete plačati računov

Tisti naši bralci, ki že imate svoje podjetje ter redno poslujete predvsem s pravnimi osebami, ste se verjetno že srečali s problemom neplačil. Posledično je verjetno tudi nekaj izmed vas postalo neplačnikov. Ponujamo vam 5 nasvetov, ki pomagajo pri razrešitvi omenjene situacije.
Kolumna: 5 nasvetov, ko ne morete plačati računov

Neplačila (vir slike: sxc.hu)

1. Pravočasno obveščajte o neplačilu računov

Verjetno boste že nekaj dni pred potekom valute na računu vedeli, da računa ne boste morali plačati pravočasno. Predlagamo vam, da bodočega dolžnika vnaprej obvestite o tem, da ste zabredli v težave ter da boste svojo obveznost poravnali z zamikom. Tako bo le ta vedel kaj se dogaja s plačilom njegovih računov ter lahko ustrezno planiral svoje obveznosti.

2. Odgovarjajte na opomine

Če vam dolžnik pošlje opomin po navadni ali elektronski pošti, če vas kliče oziroma kako drugače opozarja na vaš dolg, ga nikar ne ignorirajte. Javite se na telefon in elektronsko pošto, se opravičite ter razjasnite situacijo. Ponudite tudi konkretne datume za poplačilo vaših obveznosti. Najslabše kar lahko storite v tej situaciji je, da se ne javljate ter tako dolžnike pustite tavati v temi, hkrati pa si povečate možnost, da pride do dodatnih stroškov v primeru zunanje ali izvensodne izterjave..

Poskusite svoje obveznosti premakniti na kasnejše obdobje, napravite časovni program plačil. Poskrbite za to, da se boste novih rokov plačil resnično držali.

3. Iščite načine za kompenzacijo

Če imate dlje časa neplačan račun do enega izmed vaših partnerjev, s tem nanj vplivate na kar nekaj načinov. Kot prvo, zmanjšujete mu likvidnost. Za opravljanje vaše storitve je namreč podjetje porabilo svoja denarna sredstva ali druge resurse. Hkrati je tudi že plačalo DDV, čeprav od vas še ni prejelo plačila. Račun izdan vašemu podjetju tudi povišuje poslovni izid podjetja, kar konec leta pomeni plačilo davka na dobiček pri d.o.o. oziroma dohodnine pri s.p.. Ponudite svojemu dolžniku svojo storitev. Morda podjetje, ki ste mu dolžni potrebuje prav storitev, ki jo vi ponujate.

4. Terjajte svoje dolžnike

Vsa podjetja na trgu svojo storitev opravljajo za denar. Prav tako tudi vi. Če ste opravili storitev je prav, da vam stranke za to plačajo. Sledite plačilnim rokom. Stranko že nekaj dni po zamudi plačila opomnite na to, da račun ni bil plačan. Sprva je to opozorilo lahko zelo diskretno. “Ste morda založili račun?” “Niste prejeli računa?” V primeru, da se stranka izmika, jo poskusite doseči prek drugih kanalov. Bistvenega pomena je, da veste v kakšni situaciji je dolžnik. V primeru, da sami ne morete izterjati dolga, se obrnite na zunanje izterjevalce. Mi uporabljamo storitve podjetja Eos Ksi. Le v primeru rednih plačil boste lahko tudi sami plačevali svoje obveznosti.

5. Preverite svoje stranke, naberite si nekaj denarne zaloge

V trenutni situaciji smo v veliko primerih priča nerednim plačilom. Plačilno disciplino svojih strank lahko enostavno preverite na spletu, prek orodij za preverjanje bonitet. Mi uporabljamo Bonitete.si.

Preden naročite storitve, ki jih ne potrebujete nujno, premislite, če jih boste lahko pravočasno plačali. Svoje stranke lahko razdelite v dve skupini. V prvi skupini so redni plačniki, dolgoročne stranke za katere veste, da bodo svoje račune plačali v roku. V drugo skupino sodijo tiste stranke za katere veste, da redno zamujajo; ter nove stranke, pri katerih še ne veste kakšna bo plačilna disciplina.

Priporočamo vam tudi, da si v podjetju, če je le mogoče, naberete nekaj denarne zaloge. Na ta način boste ohranili dobre poslovne odnose s partnerji ter vplivali na izboljšanje splošne plačilne discipline v državi.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Kolumna: Tehnologije, ki oblikujejo našo prihodnost

Kolumna: Tehnologije, ki oblikujejo našo prihodnost

Leto 2018 bo verjetno še en mejnik v razvoju IT. Hitrost, s katero se spreminja IT, se dodatno pospešuje, kar prinaša velike transformacije za gospodarstvo in celotno družbo. Nove tehnologije se širijo in postajajo del našega vsakdana. Umetna inteligenca je prisotna v naših pametnih telefonih, navidezna resničnost je na konferencah že običajen pojav. Tu so še chatboti, internet stvari, rešitve za strojno učenje, tehnologija blockchain in roboti, ki jih uporablja vse več podjetij in še bi lahko naštevali. Preberite več >>

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Po podatkih Coindeska je bilo v prvih treh mesecih letošnjega leta s primarnimi izdajami kripto žetonov (ICO) zbranih za 6,3 mrd USD sredstev. Ta znesek presega vsoto vseh zbranih sredstev v letu 2017. Samo v januarju so slovenski ICO projekti (CargoX, X8Currency, InsurePal, Origin Trail in ostali) zbrali za več kot 50 mio EUR sredstev. Ponudba na kripto trgu v obliki ICO projektov torej obstaja, prav tako obstaja povpraševanje (investitorji). Površen opazovalec ICO industrije bi lahko na osnovi prej navedenih dejstev hitro sklepal, da je svoj ICO vedno lažje izpeljati. Ali je res tako? Preberite več >>

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Vse odkar smo javno naznanili projekt InsurePal in pričeli z globalno kampanjo, sem prejel ogromno pohval, kritik pa tudi skeptičnih pogledov in vprašanj o tem, kako in zakaj smo zavarovalništvo »prestavili« na tehnologijo veriženja blokov. Preberite več >>

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Preberite več >>

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Spletno trgovino Top izbira sva ustanovila dva najboljša prijatelja. Že v prvem letniku srednje šole sva sanjala, da bova nekoč skupaj odprla podjetje. Želja je iz letnika v letnik naraščala, z njo pa so se rojevale tudi nove poslovne ideje. Preberite več >>

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Zakaj je trinajsti januar čisto drugačen od denimo drugega oktobra? Morda imamo kakšno stranko več ali pa nujen elektronski naslov manj, a poslovno se ne razlikujeta dosti. Ali pač? Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje