
Neplačila (vir slike: sxc.hu)
1. Pravočasno obveščajte o neplačilu računov
Verjetno boste že nekaj dni pred potekom valute na računu vedeli, da računa ne boste morali plačati pravočasno. Predlagamo vam, da bodočega dolžnika vnaprej obvestite o tem, da ste zabredli v težave ter da boste svojo obveznost poravnali z zamikom. Tako bo le ta vedel kaj se dogaja s plačilom njegovih računov ter lahko ustrezno planiral svoje obveznosti.
2. Odgovarjajte na opomine
Če vam dolžnik pošlje opomin po navadni ali elektronski pošti, če vas kliče oziroma kako drugače opozarja na vaš dolg, ga nikar ne ignorirajte. Javite se na telefon in elektronsko pošto, se opravičite ter razjasnite situacijo. Ponudite tudi konkretne datume za poplačilo vaših obveznosti. Najslabše kar lahko storite v tej situaciji je, da se ne javljate ter tako dolžnike pustite tavati v temi, hkrati pa si povečate možnost, da pride do dodatnih stroškov v primeru zunanje ali izvensodne izterjave..
Poskusite svoje obveznosti premakniti na kasnejše obdobje, napravite časovni program plačil. Poskrbite za to, da se boste novih rokov plačil resnično držali.
3. Iščite načine za kompenzacijo
Če imate dlje časa neplačan račun do enega izmed vaših partnerjev, s tem nanj vplivate na kar nekaj načinov. Kot prvo, zmanjšujete mu likvidnost. Za opravljanje vaše storitve je namreč podjetje porabilo svoja denarna sredstva ali druge resurse. Hkrati je tudi že plačalo DDV, čeprav od vas še ni prejelo plačila. Račun izdan vašemu podjetju tudi povišuje poslovni izid podjetja, kar konec leta pomeni plačilo davka na dobiček pri d.o.o. oziroma dohodnine pri s.p.. Ponudite svojemu dolžniku svojo storitev. Morda podjetje, ki ste mu dolžni potrebuje prav storitev, ki jo vi ponujate.
4. Terjajte svoje dolžnike
Vsa podjetja na trgu svojo storitev opravljajo za denar. Prav tako tudi vi. Če ste opravili storitev je prav, da vam stranke za to plačajo. Sledite plačilnim rokom. Stranko že nekaj dni po zamudi plačila opomnite na to, da račun ni bil plačan. Sprva je to opozorilo lahko zelo diskretno. “Ste morda založili račun?” “Niste prejeli računa?” V primeru, da se stranka izmika, jo poskusite doseči prek drugih kanalov. Bistvenega pomena je, da veste v kakšni situaciji je dolžnik. V primeru, da sami ne morete izterjati dolga, se obrnite na zunanje izterjevalce. Mi uporabljamo storitve podjetja Eos Ksi. Le v primeru rednih plačil boste lahko tudi sami plačevali svoje obveznosti.
5. Preverite svoje stranke, naberite si nekaj denarne zaloge
V trenutni situaciji smo v veliko primerih priča nerednim plačilom. Plačilno disciplino svojih strank lahko enostavno preverite na spletu, prek orodij za preverjanje bonitet. Mi uporabljamo Bonitete.si.
Preden naročite storitve, ki jih ne potrebujete nujno, premislite, če jih boste lahko pravočasno plačali. Svoje stranke lahko razdelite v dve skupini. V prvi skupini so redni plačniki, dolgoročne stranke za katere veste, da bodo svoje račune plačali v roku. V drugo skupino sodijo tiste stranke za katere veste, da redno zamujajo; ter nove stranke, pri katerih še ne veste kakšna bo plačilna disciplina.
Priporočamo vam tudi, da si v podjetju, če je le mogoče, naberete nekaj denarne zaloge. Na ta način boste ohranili dobre poslovne odnose s partnerji ter vplivali na izboljšanje splošne plačilne discipline v državi.