Kolumna: 5 nasvetov, ko ne morete plačati računov

Neplačila (vir slike: sxc.hu)

Kolumna: 5 nasvetov, ko ne morete plačati računov

Tisti naši bralci, ki že imate svoje podjetje ter redno poslujete predvsem s pravnimi osebami, ste se verjetno že srečali s problemom neplačil. Posledično je verjetno tudi nekaj izmed vas postalo neplačnikov. Ponujamo vam 5 nasvetov, ki pomagajo pri razrešitvi omenjene situacije.
Kolumna: 5 nasvetov, ko ne morete plačati računov

Neplačila (vir slike: sxc.hu)

1. Pravočasno obveščajte o neplačilu računov

Verjetno boste že nekaj dni pred potekom valute na računu vedeli, da računa ne boste morali plačati pravočasno. Predlagamo vam, da bodočega dolžnika vnaprej obvestite o tem, da ste zabredli v težave ter da boste svojo obveznost poravnali z zamikom. Tako bo le ta vedel kaj se dogaja s plačilom njegovih računov ter lahko ustrezno planiral svoje obveznosti.

2. Odgovarjajte na opomine

Če vam dolžnik pošlje opomin po navadni ali elektronski pošti, če vas kliče oziroma kako drugače opozarja na vaš dolg, ga nikar ne ignorirajte. Javite se na telefon in elektronsko pošto, se opravičite ter razjasnite situacijo. Ponudite tudi konkretne datume za poplačilo vaših obveznosti. Najslabše kar lahko storite v tej situaciji je, da se ne javljate ter tako dolžnike pustite tavati v temi, hkrati pa si povečate možnost, da pride do dodatnih stroškov v primeru zunanje ali izvensodne izterjave..

Poskusite svoje obveznosti premakniti na kasnejše obdobje, napravite časovni program plačil. Poskrbite za to, da se boste novih rokov plačil resnično držali.

3. Iščite načine za kompenzacijo

Če imate dlje časa neplačan račun do enega izmed vaših partnerjev, s tem nanj vplivate na kar nekaj načinov. Kot prvo, zmanjšujete mu likvidnost. Za opravljanje vaše storitve je namreč podjetje porabilo svoja denarna sredstva ali druge resurse. Hkrati je tudi že plačalo DDV, čeprav od vas še ni prejelo plačila. Račun izdan vašemu podjetju tudi povišuje poslovni izid podjetja, kar konec leta pomeni plačilo davka na dobiček pri d.o.o. oziroma dohodnine pri s.p.. Ponudite svojemu dolžniku svojo storitev. Morda podjetje, ki ste mu dolžni potrebuje prav storitev, ki jo vi ponujate.

4. Terjajte svoje dolžnike

Vsa podjetja na trgu svojo storitev opravljajo za denar. Prav tako tudi vi. Če ste opravili storitev je prav, da vam stranke za to plačajo. Sledite plačilnim rokom. Stranko že nekaj dni po zamudi plačila opomnite na to, da račun ni bil plačan. Sprva je to opozorilo lahko zelo diskretno. “Ste morda založili račun?” “Niste prejeli računa?” V primeru, da se stranka izmika, jo poskusite doseči prek drugih kanalov. Bistvenega pomena je, da veste v kakšni situaciji je dolžnik. V primeru, da sami ne morete izterjati dolga, se obrnite na zunanje izterjevalce. Mi uporabljamo storitve podjetja Eos Ksi. Le v primeru rednih plačil boste lahko tudi sami plačevali svoje obveznosti.

5. Preverite svoje stranke, naberite si nekaj denarne zaloge

V trenutni situaciji smo v veliko primerih priča nerednim plačilom. Plačilno disciplino svojih strank lahko enostavno preverite na spletu, prek orodij za preverjanje bonitet. Mi uporabljamo Bonitete.si.

Preden naročite storitve, ki jih ne potrebujete nujno, premislite, če jih boste lahko pravočasno plačali. Svoje stranke lahko razdelite v dve skupini. V prvi skupini so redni plačniki, dolgoročne stranke za katere veste, da bodo svoje račune plačali v roku. V drugo skupino sodijo tiste stranke za katere veste, da redno zamujajo; ter nove stranke, pri katerih še ne veste kakšna bo plačilna disciplina.

Priporočamo vam tudi, da si v podjetju, če je le mogoče, naberete nekaj denarne zaloge. Na ta način boste ohranili dobre poslovne odnose s partnerji ter vplivali na izboljšanje splošne plačilne discipline v državi.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kolumna: Tehnologije, ki oblikujejo našo prihodnost

Kolumna: Tehnologije, ki oblikujejo našo prihodnost

Leto 2018 bo verjetno še en mejnik v razvoju IT. Hitrost, s katero se spreminja IT, se dodatno pospešuje, kar prinaša velike transformacije za gospodarstvo in celotno družbo. Nove tehnologije se širijo in postajajo del našega vsakdana. Umetna inteligenca je prisotna v naših pametnih telefonih, navidezna resničnost je na konferencah že običajen pojav. Tu so še chatboti, internet stvari, rešitve za strojno učenje, tehnologija blockchain in roboti, ki jih uporablja vse več podjetij in še bi lahko naštevali. Več >

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Po podatkih Coindeska je bilo v prvih treh mesecih letošnjega leta s primarnimi izdajami kripto žetonov (ICO) zbranih za 6,3 mrd USD sredstev. Ta znesek presega vsoto vseh zbranih sredstev v letu 2017. Samo v januarju so slovenski ICO projekti (CargoX, X8Currency, InsurePal, Origin Trail in ostali) zbrali za več kot 50 mio EUR sredstev. Ponudba na kripto trgu v obliki ICO projektov torej obstaja, prav tako obstaja povpraševanje (investitorji). Površen opazovalec ICO industrije bi lahko na osnovi prej navedenih dejstev hitro sklepal, da je svoj ICO vedno lažje izpeljati. Ali je res tako? Več >

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Vse odkar smo javno naznanili projekt InsurePal in pričeli z globalno kampanjo, sem prejel ogromno pohval, kritik pa tudi skeptičnih pogledov in vprašanj o tem, kako in zakaj smo zavarovalništvo »prestavili« na tehnologijo veriženja blokov. Več >

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Več >

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Spletno trgovino Top izbira sva ustanovila dva najboljša prijatelja. Že v prvem letniku srednje šole sva sanjala, da bova nekoč skupaj odprla podjetje. Želja je iz letnika v letnik naraščala, z njo pa so se rojevale tudi nove poslovne ideje. Več >

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Zakaj je trinajsti januar čisto drugačen od denimo drugega oktobra? Morda imamo kakšno stranko več ali pa nujen elektronski naslov manj, a poslovno se ne razlikujeta dosti. Ali pač? Več >

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Na svetovnem trgu založništva trenutno vlada poplava managerskih knjig, priročnikov in receptov, kako uspeti osebno in poslovno. A le peščica se jih uspe prebiti v ospredje in uveljaviti v poslovni praksi. K sreči se tudi okolje in tehnologija hitro spreminjajo, z njimi pa tudi vedenje potrošnikov. Več >

15 korakov, kako pustiti službo in ustanoviti svoje podjetje?

15 korakov, kako pustiti službo in ustanoviti svoje podjetje?

Skoraj vsak se kdaj znajde v situaciji, ko zaradi različnih razlogov v službi ne vidi več svetle prihodnosti. Žal se večina teh sprijazni s situacijo in še naprej nesrečni hodijo v službo, s tem pa delajo škodo tako sebi, kot tudi podjetju. Več >

Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing

Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing

Vikend je bil čas za kavice, nabiranje nove energije in Shawshank Redemption. Red, Andy in moja malenkost se družimo vsakič, ko želim potrditev, da se vztrajnost in jasen cilj splačata. Več >

Marketinška tehnologija prinaša prodajne rezultate

Marketinška tehnologija prinaša prodajne rezultate

Poznate marketinško avtomatizacijo in njene ključne prednosti? Kupec več kot 70% svoje nakupne poti opravi na spletu. Marketing automation vam omogoča, da ga na tej poti spremljate in mu prodate več! V nadaljevanju si lahko preberete, kaj je marketing automation in kakšne so ključne zmogljivosti. Več >

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki