Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute
Od ideje do globalne platforme. (Vir slike: InsurePal)
Veliko je takšnih, ki idejo podpirajo, v njej prepoznavajo prelomni potencial in predvsem z veliki ponosom spremljajo zgodbe o prodoru slovenskih podjetnikov na globalni trg. Ti vedo, da na ta način našo deželo umeščamo na zemljevid inovativnih podjetij, krepimo gospodarstvo in ustvarjamo še kako potrebna delovna mesta z dodano vrednostjo.
Je ICO res obljubljena dežela?
Veliko je tudi tistih, ki se želijo podati po podobni poti in na ICO (prvo javno ponudbo) gledajo kot na obljubljeno deželo. Iz čisto lastne izkušnje lahko potrdim, da še zdaleč ni tako. Področje zbiranja zagonskih sredstev s prodajo kripto žetonov je res svet priložnosti, ki pa je zaradi svojih specifik izjemno zahteven in nepredvidljiv. Ključno je predvsem vprašanje, ali ideja, ki jo posameznik/podjetje zasleduje, resnično potrebuje tehnologijo veriženja blokov in poslovni model, ki temelji na žetonih, ali pa se nekdo za ICO odloči le zato, da bi pridobil čim več kapitala po »najlažji metodi«.
Če je odgovor prvi in če menite, da resnično imate revolucionarno rešitev, potem je svet decentralizacije morda res prava pot. Vsekakor se ravno v tej srenji trenutno vzpostavljajo najbolj inovativna podjetja, ki stare poslovne modele dobesedno postavljajo na glavo in uporabnikom v vse večjem številu ponujajo rešitve, ki so za njih ugodnejše. Predvsem pa odražajo »zeitgest« oziroma odsev časa, v katerem živimo.
Ključ do uspeha: trdo delo in pozitivne vrednote
Seveda so tudi tisti, ki vidijo le končni rezultat, pri tem pa zanemarijo več mesecev (in tudi let) prehodnih načrtovanj, dogovarjanj, sestavljanja ekipe, pridobivanja partnerjev, testiranja trga in odzivov morebitnih uporabnikov. Pri tem vsekakor spregledajo tudi številne nepredvidljive stroške, ki vključujejo letalske poti na vse konce sveta, uspehe in neuspehe pri pridobivanju partnerjev, medijsko in oglaševalsko podporo, CGP in znamčenje, uvrščanje na borze in še in še. Nič ni zastonj; tako tudi v kripo svetu dobra ideja brez trdega dela, izkušene ekipe, grajenja mreže, neizmerne predanosti vseh sodelujočih in tudi finančnega vložka soustanoviteljev vse težje uspe.
Po drugi strani pa je kripto svet po številu uporabnikov še vedno majhen in na začetku. Zato moramo izobraziti tudi »tradicionalni trg«, če želimo, da naš produkt ali rešitev doseže kritično maso. Vesel sem, da smo z InsurePalom posegli v ta segment in pridobili sredstva za gradnjo platforme, ki bo predstavljala alternativo in nadgradnjo obstoječemu zavarovalniškemu sistemu. Predvsem pa sem ponosen, da smo v svoj poslovni model vključili element socialnega vplivanja, saj bomo z njim poleg kratkoročnega učinka (tj. nižje cene zavarovanj) gradili tudi na dolgoročnem ozaveščanju posameznikov in vzajemni odgovornosti, kar deluje v korist celotne družbe.
Za pridobivanje zagonskih sredstev na tovrsten način je vsekakor pomembno, da zgodnji podporniki prepoznajo tržni potencial, zaupajo kompetencam ekipe in da se poleg tega tudi identificirajo z vrednotami, na katerih podjetje gradi. Te ne smejo biti naravnane le na maksimiziranje dobička za podjetje, temveč morajo v ospredje ponovno postaviti posameznika in družbeno dobro. Verjemite tudi, da je skupnost, ki se oblikuje znotraj kripto sveta, veliko bolj odkrita, kritična in vpeta v sam razvoj produkta. To bo od vas zahtevalo popolno transparentnost in sprotno komunikacijo, saj se lahko vsak korak neposredno odrazi v vrednosti žetona.
InsurePal uspešno začenja svojo pot
Kampanja za zbiranje sredstev za InsurePal se je uspešno zaključila. Javnosti smo se prvič aktivno predstavili pred tremi meseci. Pred tem smo si postavili zahtevna vprašanja: Zakaj bi preplačeval za zavarovanje, če sem skrben in odgovoren zavarovanec? Zakaj bi svoje osebne podatke shranjeval pri centralizirani ustanovi in ne pri sebi? Kako lahko shranim podatke na blockchainu in jih posredujem zavarovalnici le takrat, ko se za to odločim sam? Kako lahko poenostavim sklenitev zavarovanja s pametno pogodbo?
Od trenutka, ko smo se odločili, da je ideja zrela za trg, je z nami veliko časa in trdega dela. A zavedam se, da smo šele na začetku. Hkrati pa resnično verjamem, da bomo na nekaj zgornjih vprašanj lahko odgovorili ravno z zavarovalniško platformo na tehnologiji veriženja blokov – InsurePal.