Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Spletno trgovino Top izbira sva ustanovila dva najboljša prijatelja. Že v prvem letniku srednje šole sva sanjala, da bova nekoč skupaj odprla podjetje. Želja je iz letnika v letnik naraščala, z njo pa so se rojevale tudi nove poslovne ideje.
Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Pri 19 letih do svoje spletne trgovine. Levo Damjan Petkovšek, desno Rok Tomažič.

V srednji šoli ni bilo dneva, ko ne bi govorila o najini poslovni poti. Če je želja dovolj močna, ni ovir. In tako sva po končanem četrtem letniku hitro registrirala podjetje ter s pomočjo zunanjih izvajalcev postavila spletno trgovino. Dejala sva, da bo to najin »faks«. Težko se je bilo odločiti, kaj prodajati ljudem, kaj še ne obstaja. Inovatorja v resnici nisva, znava pa že obstoječo stvar izboljšati in prodati.

Odločila sva se, da se bova usmerila v spletno trgovino za ovitke za mobilne naprave. Tako je nastala Top izbira. Da bi najini ovitki dobili dodano vrednost, želiva izdelovati ovitke s poslikavami, kar je zagotovo prihodnost te panoge. Po skoraj enemu letu lahko rečeva, da sva se soočila z veliko izzivi in ovirami. Opazila sva, da veliko ljudi ne ve, kako bi se spoprijeli z ustanovitvijo spletne trgovine. Spletna trgovina terja veliko časa in zahteva veliko znanja, zato mora vsak podjetnik »vsrkati«veliko znanja. Pogovarjala sva se z veliko ljudmi, ki upravljajo spletne trgovine, in tudi sama prestala veliko izzivov. Zato izpostavljava 5 najpomembnejših točk za uspešno vodenje trgovine.

1. Temeljita analiza konkurence

Najbolj pomembna točka je definitivno pregled celotnega trga, saj le tako lahko vidimo, kaj ponuja konkurenca, in se lahko osredotočimo na njihov način prodaje in ga poskušamo izboljšati. Na začetku oblikovanja svoje spletne trgovine nimaš podatkov, koliko oziroma katere stvari se že prodajajo in katere ne. Zato si lahko ogledaš ponudbo konkurence in si tako vedno korak pred njimi.

2. Dobri odnosi z dobavitelji

Brez dobrih partnerjev v svetu spletnih trgovin enostavno ne gre. Dobri odnosi z dobavitelji so obvezni za dobro poslovanje. Kako navežemo dobre odnose? Glavni sestavini sta definitivno poštenost in resnost, saj nihče ne bi želel poslovati z nekom, ki ne komunicira redno in ne upošteva dogovorov.

3. Prisluhnite strankam

Stranke so tisto, zaradi česar bo vaša spletna trgovina uspešna, zato jim prisluhnite. Vprašajte stranke, kaj se jim zdi dobro in kaj slabo ter kaj je zanje najbolj pomembno. Le tako boste ugotovili, na katerem področju se morate izpopolnjevati (dobavni roki, širša izbira, lažja dostopnost …).

4. Komuniciranje s strankami

Vaša trgovina bo uspešna le, če bodo vaše stranke zadovoljne. Ne pozabite na njihove potrebe in jih redno obveščajte o stanju njihovega naročila. Po prejemu paketa stranko vprašajte, ali je zadovoljna s produktom. Navsezadnje dober glas seže v deveto vas!

5. Obvladovanje Googlovih orodij in jezika SEO

Ponujate lahko najboljše in najcenejše produkte na svetu, vendar ti brez reklame žal niso vredni nič. Najbolj pomembno je, da gradite na SEO optimizaciji, saj je brezplačna in najbolj učinkovita. Obvezno pa je tudi obvladovanje orodij Google Adwords in Google Analytics, saj brez teh metod v spletnih vodah ne morete uspeti.

Prispevek je pripravil Rok Tomažič, soustanovitelj spletne trgovine Top izbira

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Kolumna: Tehnologije, ki oblikujejo našo prihodnost

Kolumna: Tehnologije, ki oblikujejo našo prihodnost

Leto 2018 bo verjetno še en mejnik v razvoju IT. Hitrost, s katero se spreminja IT, se dodatno pospešuje, kar prinaša velike transformacije za gospodarstvo in celotno družbo. Nove tehnologije se širijo in postajajo del našega vsakdana. Umetna inteligenca je prisotna v naših pametnih telefonih, navidezna resničnost je na konferencah že običajen pojav. Tu so še chatboti, internet stvari, rešitve za strojno učenje, tehnologija blockchain in roboti, ki jih uporablja vse več podjetij in še bi lahko naštevali. Preberite več >>

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Po podatkih Coindeska je bilo v prvih treh mesecih letošnjega leta s primarnimi izdajami kripto žetonov (ICO) zbranih za 6,3 mrd USD sredstev. Ta znesek presega vsoto vseh zbranih sredstev v letu 2017. Samo v januarju so slovenski ICO projekti (CargoX, X8Currency, InsurePal, Origin Trail in ostali) zbrali za več kot 50 mio EUR sredstev. Ponudba na kripto trgu v obliki ICO projektov torej obstaja, prav tako obstaja povpraševanje (investitorji). Površen opazovalec ICO industrije bi lahko na osnovi prej navedenih dejstev hitro sklepal, da je svoj ICO vedno lažje izpeljati. Ali je res tako? Preberite več >>

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Vse odkar smo javno naznanili projekt InsurePal in pričeli z globalno kampanjo, sem prejel ogromno pohval, kritik pa tudi skeptičnih pogledov in vprašanj o tem, kako in zakaj smo zavarovalništvo »prestavili« na tehnologijo veriženja blokov. Preberite več >>

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Preberite več >>

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Zakaj je trinajsti januar čisto drugačen od denimo drugega oktobra? Morda imamo kakšno stranko več ali pa nujen elektronski naslov manj, a poslovno se ne razlikujeta dosti. Ali pač? Preberite več >>

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Na svetovnem trgu založništva trenutno vlada poplava managerskih knjig, priročnikov in receptov, kako uspeti osebno in poslovno. A le peščica se jih uspe prebiti v ospredje in uveljaviti v poslovni praksi. K sreči se tudi okolje in tehnologija hitro spreminjajo, z njimi pa tudi vedenje potrošnikov. Preberite več >>

Oznake: , ,