
Pri 19 letih do svoje spletne trgovine. Levo Damjan Petkovšek, desno Rok Tomažič.
V srednji šoli ni bilo dneva, ko ne bi govorila o najini poslovni poti. Če je želja dovolj močna, ni ovir. In tako sva po končanem četrtem letniku hitro registrirala podjetje ter s pomočjo zunanjih izvajalcev postavila spletno trgovino. Dejala sva, da bo to najin »faks«. Težko se je bilo odločiti, kaj prodajati ljudem, kaj še ne obstaja. Inovatorja v resnici nisva, znava pa že obstoječo stvar izboljšati in prodati.
Odločila sva se, da se bova usmerila v spletno trgovino za ovitke za mobilne naprave. Tako je nastala Top izbira. Da bi najini ovitki dobili dodano vrednost, želiva izdelovati ovitke s poslikavami, kar je zagotovo prihodnost te panoge. Po skoraj enemu letu lahko rečeva, da sva se soočila z veliko izzivi in ovirami. Opazila sva, da veliko ljudi ne ve, kako bi se spoprijeli z ustanovitvijo spletne trgovine. Spletna trgovina terja veliko časa in zahteva veliko znanja, zato mora vsak podjetnik »vsrkati«veliko znanja. Pogovarjala sva se z veliko ljudmi, ki upravljajo spletne trgovine, in tudi sama prestala veliko izzivov. Zato izpostavljava 5 najpomembnejših točk za uspešno vodenje trgovine.
1. Temeljita analiza konkurence
Najbolj pomembna točka je definitivno pregled celotnega trga, saj le tako lahko vidimo, kaj ponuja konkurenca, in se lahko osredotočimo na njihov način prodaje in ga poskušamo izboljšati. Na začetku oblikovanja svoje spletne trgovine nimaš podatkov, koliko oziroma katere stvari se že prodajajo in katere ne. Zato si lahko ogledaš ponudbo konkurence in si tako vedno korak pred njimi.
2. Dobri odnosi z dobavitelji
Brez dobrih partnerjev v svetu spletnih trgovin enostavno ne gre. Dobri odnosi z dobavitelji so obvezni za dobro poslovanje. Kako navežemo dobre odnose? Glavni sestavini sta definitivno poštenost in resnost, saj nihče ne bi želel poslovati z nekom, ki ne komunicira redno in ne upošteva dogovorov.
3. Prisluhnite strankam
Stranke so tisto, zaradi česar bo vaša spletna trgovina uspešna, zato jim prisluhnite. Vprašajte stranke, kaj se jim zdi dobro in kaj slabo ter kaj je zanje najbolj pomembno. Le tako boste ugotovili, na katerem področju se morate izpopolnjevati (dobavni roki, širša izbira, lažja dostopnost …).
4. Komuniciranje s strankami
Vaša trgovina bo uspešna le, če bodo vaše stranke zadovoljne. Ne pozabite na njihove potrebe in jih redno obveščajte o stanju njihovega naročila. Po prejemu paketa stranko vprašajte, ali je zadovoljna s produktom. Navsezadnje dober glas seže v deveto vas!
5. Obvladovanje Googlovih orodij in jezika SEO
Ponujate lahko najboljše in najcenejše produkte na svetu, vendar ti brez reklame žal niso vredni nič. Najbolj pomembno je, da gradite na SEO optimizaciji, saj je brezplačna in najbolj učinkovita. Obvezno pa je tudi obvladovanje orodij Google Adwords in Google Analytics, saj brez teh metod v spletnih vodah ne morete uspeti.
Prispevek je pripravil Rok Tomažič, soustanovitelj spletne trgovine Top izbira