Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing

Vikend je bil čas za kavice, nabiranje nove energije in Shawshank Redemption. Red, Andy in moja malenkost se družimo vsakič, ko želim potrditev, da se vztrajnost in jasen cilj splačata.
Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing

Čez 3 leta bo ostal le performance marketing (Vir slike: Pixabay.com)

Awareness in branding sta čisto legitimna cilja marketinga (če sta cilja), a vlaganje v neoprijemljive branding kampanje je v zatonu. Preprosto prepametni smo, da bi metali denar stran. Oziroma tisti, ki imajo denar, postajajo prepametni – govorim o naročniku, o direktorju, o vodji marketinga. Če še ni vprašal po povratku investicije, bo prav kmalu.

Omenjeni film je sicer preveč pomirjujoč, da bi bila vzporednica z marketinškim svetom popolna, a prispodoba kaznilnice je čisto na mestu. Marketing, kot se ga je delalo v preteklosti, bo ostal za štirimi zidovi in le redkokdo ga bo še obiskal.

Get busy living or get busy dying. V vsakem primeru smo zaposleni, samo v enem se splača.

Performance ni le digitalno oglaševanje

Mislim, da performance marketing ne bo potreboval dolgih 19 let, da se izkoplje na površje. Večino tunela je že izkopal. Naslednja tri leta so popolnoma dovolj, da se pokaže, kdo je material za preživetje in kdo ostaja zadaj. Kdo bo znal dosegati rezultate in investirati ter kdo le zapravlja budgete.

Ste pomislilil: “Pa saj marketing bi že sedaj moral biti osredotočen na rezultate”? Seveda. Bi moral biti. Internet nam že 20 let omogoča dostop do strank in potrošnikov. Pripeljal nam je bager za rušenje zidov … in še vedno uporabljamo žepe za prenašanje kamenčkov na dvorišče. 

Performance miselnost je že trdno zasidrana v digitalnem oglaševanju – in zato se izraz performance marketing najpogosteje uporablja skupaj s kraticami, kot so PPC, CTA in RTB. Pri interaktivnem oglaševanju za vsako konverzijo natančno vemo, koliko smo zanjo plačali in kako jo še izboljšati. Ponudniki digitalnega oglaševanja so možnost merjenja in optimizacije dobro monetizirali. Kaj pa preostala marketinška sfera? Se bojimo kanalizacije in raje ostajamo v udobni coni komforta?

Na drugi strani tunela je performance marketing filozofija, ki nadgrajuje, presega in povsem ovrže prevečkrat slišano frazo “50% vložka v marketing vržemo stran, samo ne vemo, katero polovico”. Z vsemi marketinškimi aktivnostmi stremi k doseganju konkretnih prodajnih in poslovnih rezultatov, ki jih zna izmeriti in izboljšati. Z metrikami, kot je customer lifetime value, se osredotoča na kupca, ne na kampanjo.

Kupec obvlada digital, kdaj ga bomo dohiteli?

Že kar nekaj časa poslušamo in razpravljamo o novih nakupnih navadah, popolnoma drugačnih, kot jih poznamo iz učbenikov. Digital je pač prinesel celo vrsto novih poti, kanalov in možnosti nakupovanja.

Včeraj zjutraj sem v navalu impulzivnosti na spletu kupila sončna očala. Z obstoječih mi je odpadel vijak in ni se mi ljubilo reorganizirati dneva za obisk pri optiku. Saj niso bila draga. Online shopping se mi je zdel bistveno bolj učinkovit in zanimiv. Če bi Vero Moda vedela, kako ljuba mi je njihova znamka postala v zadnjih letih in katere njihove artikle (poleg novih očal) že imam, bi mi verjetno lahko prodala še eno garderobno omaro. Če bi vedela.

Kupec pričakuje osebno komunikacijo

Na drugi strani digital igra izjemno močno vlogo v B2B sferi, kjer naj bi racionalno in premišljeno kupovali. Dolgi nakupni procesi dajejo še več možnosti za raziskovanje, preverjanje, primerjanje in dodatno preučevanje. To zaposleni delajo na Googlu … in na vaši spletni strani. Ali veste?

Prejšnji teden sem za zahtevnega naročnika izbirala Marketing automation sistem. Najti je bilo treba optimalen presek med budgetom, želenimi zmogljivostmi in seveda posebnimi zahtevami. Prečesala sem celo kopico znanih in manj znanih ponudnikov, primerjala cenike, funkcije in ali te res omogočajo, kar želim, ter prebrala vrsto forumov in ocen, preden sem izbrala 3 favorite. Skozi celoten proces izobraževanja se je dalo vplivati name z informacijami, ki sem jih potrebovala. Od treh finalistov se eden niti ni pretirano odzval na moja vprašanja – ni mi treba poudarjati, da ni bil izbran in najbrž nikoli ne bo. Na drugi strani je eden od ponudnikov, ki sploh ni bil v finalu, ker je bil za ta projekt predrag, z menoj uspel vzpostaviti skoraj prijateljski odnos in takoj ob naslednji priložnosti ga bom z veseljem poklicala. In dobro ve, da priložnost za posel bo.

Brezplačno si prenesite prvi Marketing automation vodič v slovenščini >>

V vlogi kupca digitalna orodja s pridom uporabljamo. Ko pridemo iz službe, svobodno zadihamo in se prepustimo informacijam, ki jo ponujajo telefoni, tablice in računalniki. To znanje nam lahko v poslu zelo koristi. Z nekaj volje in vztrajnosti se lahko naučimo operirati s tistim bagrom in malo geološko kladivce prepustimo komu drugemu.

Performance marketingar je zagovornik kupca, poznavalec tehnologije in sogovornik uprave

Marketing, osredotočen na rezultate, pametno uporablja digitalna orodja za dosego svojega cilja – zagotavljati kupcu informacije, ki jih potrebuje na (večinoma online) nakupni poti in mu pomagati naprej po lastnem prodajnem lijaku. Osredotočen na rezultate hitro poskrbi, da sta nakupna pot in prodajni lijak kar ena in ista stvar. In osredotočen na rezultate zna uporabiti digital pri pogovoru z direktorjem in zagotavljanju večjih budgetov … pardon, investicij.

Performance marketing torej prinaša dobiček

Osredotočenost na rezultate ima to tendenco. Digitalni svet je prinesel nove, bolj ali manj kompleksne nakupne poti, nove možnosti interakcij s kupcem in njihovo izboljševanje. Digitalna orodja marketinškim aktivnostim omogočajo upravičenje vsakega vloženega evra in prikaz, kaj smo z njim naredili. Neznank ni več.

Torej “get busy performing”. Ker v nasprotnem primeru boste ostali sami za debelimi zidovi, prehiteli vas bodo tako vozniki bagrov kot bankirji s kladivci.

Avtorica kolumne je Lea Lipovšek, direktorica marketinga v agenciji Madwise.

Pokličite le najbolj “vroče” kontakte

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Kolumna: Tehnologije, ki oblikujejo našo prihodnost

Kolumna: Tehnologije, ki oblikujejo našo prihodnost

Leto 2018 bo verjetno še en mejnik v razvoju IT. Hitrost, s katero se spreminja IT, se dodatno pospešuje, kar prinaša velike transformacije za gospodarstvo in celotno družbo. Nove tehnologije se širijo in postajajo del našega vsakdana. Umetna inteligenca je prisotna v naših pametnih telefonih, navidezna resničnost je na konferencah že običajen pojav. Tu so še chatboti, internet stvari, rešitve za strojno učenje, tehnologija blockchain in roboti, ki jih uporablja vse več podjetij in še bi lahko naštevali. Preberite več >>

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Po podatkih Coindeska je bilo v prvih treh mesecih letošnjega leta s primarnimi izdajami kripto žetonov (ICO) zbranih za 6,3 mrd USD sredstev. Ta znesek presega vsoto vseh zbranih sredstev v letu 2017. Samo v januarju so slovenski ICO projekti (CargoX, X8Currency, InsurePal, Origin Trail in ostali) zbrali za več kot 50 mio EUR sredstev. Ponudba na kripto trgu v obliki ICO projektov torej obstaja, prav tako obstaja povpraševanje (investitorji). Površen opazovalec ICO industrije bi lahko na osnovi prej navedenih dejstev hitro sklepal, da je svoj ICO vedno lažje izpeljati. Ali je res tako? Preberite več >>

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Vse odkar smo javno naznanili projekt InsurePal in pričeli z globalno kampanjo, sem prejel ogromno pohval, kritik pa tudi skeptičnih pogledov in vprašanj o tem, kako in zakaj smo zavarovalništvo »prestavili« na tehnologijo veriženja blokov. Preberite več >>

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Preberite več >>

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Spletno trgovino Top izbira sva ustanovila dva najboljša prijatelja. Že v prvem letniku srednje šole sva sanjala, da bova nekoč skupaj odprla podjetje. Želja je iz letnika v letnik naraščala, z njo pa so se rojevale tudi nove poslovne ideje. Preberite več >>

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Zakaj je trinajsti januar čisto drugačen od denimo drugega oktobra? Morda imamo kakšno stranko več ali pa nujen elektronski naslov manj, a poslovno se ne razlikujeta dosti. Ali pač? Preberite več >>

Oznake: , , , ,