5 učinkovitih korakov do uspešno opravljenega dela
Do učinkovitega dela vas loti le 5 korakov. Za delo lahko zgrabite še pred novim letom (Vir slike: Bigstockphotos).
Žal ni vse tako preprosto, kot se morda sliši. Naše pozitivne navade ne nastanejo kar tako, temveč se jih naučimo. Ob začetku novega leta, meseca ali pa tedna smo bolj polni motivacije, a to nam ne prinese rešitve. Kmalu bo prišel dan, ko bomo brez energije in hitro pristali na starih poteh.
Prinese nam jo lahko prava organizacija. Zato se bomo danes osredotočili na nasvete, ki vam bodo pomagali pri organizaciji časa. In sicer tako, da boste zvečer z veseljem in ponosom zakorakali v posteljo in komaj čakali na nov dan.
Začnite spremljati čas
Zapišite si naloge, ki jih želite opraviti. Po končanem delu zapišite, koliko časa ste potrebovali za nalogo. Tako boste spoznali sebe in v naslednjih dneh vedeli, koliko ste sposobni v enem dnevu narediti.
Zapisujte si tudi, koliko časa ste bili neproduktivni. Da bi povečali svojo produktivnost, svetujemo, da si na vsako uro ali uro in pol vzamete nekaj minut za odmor. Pretegnite se, naredite nekaj vaj za hrbtenico in se nadihajte svežega zraka. Pomagalo vam bo.
Prisluhnite strokovnjaku za produktivnost na delavnici Maksimalna produktivnost.
Določite pomen vsakega opravila
Ko natančno veste, česa si želite, bo vse lažje. Namesto da bi izgubljali čas, se osredotočite na realizacijo načrta. Zdaj, ko imate v mislih jasno pot za doseg cilja, boste lažje prebrodili vse ovire.
Na list papirja zapišite, kaj si želite narediti, zastavite si manjše cilje. Malo ljudi pozna ta trik. Ne vedo, da na tak način najlažje uspejo.
Zastavite si rok za nalogo. Z vsako stopničko, ki jo boste naredili, boste bližje cilju.
Uporabite Paretovo načelo
Paretovo načelo temelji na trditvi, da 20 odstotkov vloženega dela povzroči 80 odstotkov uspeha. Načelo je možno uporabiti na različnih področjih, od ekonomije, znanosti, posla, programske opreme pa do športa.
Razmislite o posledicah svojih dejanj
Načrtovanje je ključen dejavnik pri doseganju ciljev. Če planirate pred začetkom dela, lahko napoveste večino ovir, na katere boste naleteli med potjo. Nobena od teh ovir vas ne sme odvrniti od dela.
Uporabite koledar
Koledar naj postane vaš najboljši prijatelj. Naši možgani vsak dan pridobijo cel kup informacij. Pogosto mislimo, da so možgani sposobni si zapomniti vse naše najbolj pomembne cilje.
Naš spomin je lahko na čase precej nezanesljiv – preveč informacij je preveč, zato začnemo pozabljati stvari.
Koledar pa nas nikoli ne bo pustil na cedilu. Ne tisti na spletu kot tudi ne tisti v papirni obliki. Najboljši prijatelj naj postane vsem tistim, ki želijo načrtovati svoje aktivnosti in naloge. Zapisane naloge bomo lahko pozneje spremljali in nam pomagale pri ohranjanju fokusa na najpomembnejše stvari oziroma cilje.