
90-milijonska investicija za nadaljnji razvoj električnega letečega avtomobila. (Vir slike: Lilium)
Podjetje Lilium, o katerem smo že pisali v prispevku Evropski dosežki na področju električnih avtomobilov, so štirje podjetniki ustanovili leta 2015 v Münchnu. Pred časom so patentirali majhno zračno plovilo, ki lahko vzleti in pristane navpično (kot helikopter), po vzletu pa leti kot običajno letalo.
90-milijonska investicija
Med novimi vlagatelji v zagonsko podjetje so soustanovitelj podjetja Skype in milijarder Niklas Zennström, kitajski tehnološki gigant Tencent in družba tveganega kapitala Obvious Ventures, soustanovitelj katere je Ev Williams, soustanovitelj in bivši direktor podjetja Twitter. Skupno je podjetje Lilium zbralo že več kot 100 milijonov dolarjev investicij.
Zennström je v izjavi zapisal: »Podjetje Lilium zaseda vodilni položaj v novi industriji eVTOL (angl. electric vertical take off and landing). Njihova edinstvena transformativna tehnologija bo imela močan pozitiven učinek na svet in prihodnje generacije.«
»Zdaj ima Lilium sredstva in vire za nadaljnji razvoj komercialno uspešnega potniškega zračnega plovila, ki bo spremenil uveljavljene načine potovanja in pomagal rešiti najzahtevnejše izzive našega časa.«
Se bomo v prihodnosti prevažali z letečimi taksiji?
Električno zračno plovilo podjetja Lilium lahko doseže hitrost do 300 km/h, eno polnjenje pa mu omogoča približno uro letenja. Končni cilj podjetja je, da bo s svojimi letali prevažalo potnike na podoben način kot taksiji. Letala bi lahko letela nad večjimi mesti in pristajala na terminalih na strehah stolpnic.

Prikaz Liliumovih zračnih plovil na strehi stolpnice. (Vir slike: Lilium)
Cene takšnih prevozov še niso znane. V podjetju pa že razvijajo mobilno aplikacijo, ki bi jo lahko uporabljali za rezervacijo enega od miniletal.
»Težko je reči, ali bodo takšni prevozi cenejši od tradicionalnih letalskih prevozov,« je v pogovoru s spletnim medijem Business Insider pred kratkim dejal operativni direktor Liliuma Remo Gerber. Dodal je tudi, da je možno tudi dodajanje novih povezav med bližnjimi kraji.
Razvoj petsedežnega zračnega plovila
Liliumovi inženirji so uspešno razvili in testirali dvosedežni prototip letala. Zdaj pa želijo razviti tudi petsedežno plovilo, ki bi se ponašalo z enako vzdržljivostjo akumulatorja, poleg tega pa ne bi bilo glasnejše od običajnega motornega kolesa.
»Dokazali so, da je mogoče iz lebdenja preiti v letenje,« pravi Gerber in dodaja: »To je zelo pomembno, saj tako iz drona nastane zračno plovilo.«
Remo Gerber v pogovoru z Business Insiderjem ni razkril, kdaj bo javnosti predstavljen prvi prototip petsedežnega letala. Omenil pa je, da podjetje do komercialne uporabe letečih avtomobilov loči še nekaj let. Ob tem je kot eno največjih ovir oziroma izzivov, s katerimi se sooča podjetje, navedel pridobivanje dovoljenj.
Kaj pa konkurenca?
Lilium ni edino podjetje, ki se ukvarja z razvojem nove generacije majhnih zračnih plovil. Soustanovitelj Googla Larry Page je na primer podprl zagonsko podjetje Kitty Hawk.
Operativni direktor podjetja Lilium ni želel komentirati, kako se načrti podjetja Kitty Hawk razlikujejo od njihovih. Opozoril pa je na dejstvo, da drugi podobni projekti ne uporabljajo enake tehnologijo za navpično vzletanje in pristajanje, poleg tega pa v zraku ne letijo kot letala.
Nekateri tekmeci razvijajo tudi avtonomna zračna plovila. Gerber pravi, da bodo Liliumova letala vsaj v začetnih fazah upravljali piloti.
Vir: Business Insider