
Admir Latić, Mladi podjetnik leta 2011.
Pretekla so 3 leta, odkar si osvojil naziv Mladi podjetnik leta. Kateri so glavni mejniki, ki si jih v tem času s podjetjem Endom dosegel?
Zagotovo lahko rečem, da mi je Endom prinesel neverjetne izkušnje, tako na osebnostni kot tudi poslovni ravni. S podjetjem sem doživel vrhunec nekje v letu 2011 ter padec v letu 2013. Padec je bil moj velik mejnik, saj mi je grenka izkušnja prinesla popolnoma nov pogled name kot osebnost ter čisto nov pogled na podjetništvo in gospodarstvo. Prizadela mi je udarec, ki me je naredil drugačno osebo. Postal sem boljši oče, mož in predvsem boljši podjetnik. Dobil sem tudi novo priložnost, da stvari uredim na novo, bolj pametno in bolj varno.
Po zmagi si v intervjuju za naš portal dejal, da je bila največja težava na začetku tvoje podjetniške poti pomanjkanje izkušenj in nepoznavanje trga, kar je posledično vodilo do neplačil. Kako se danes izogibaš tej pereči problematiki? Imaš kakšen nasvet za bralce?
Zagotovo je prvi cikel moje življenske poti zaznamovan z dejstvi: neizkušen in preambiciozen ter posledično preveč zaupljiv. Delovanje v slovenskem gradbeništvu med leti 2008 – 2014 je zahtevalo posebne osebnostne lastnosti ter vrsto sposobnosti, skratka, vse je bilo obrnjeno na glavo, saj logika ni več delovala. Osebno sem dosegal vrhunske poslovne rezultate, vendar na krhkih temeljih, saj je vse temeljilo na optimističnih predpostavkah, da bodo vsi sklenjeni dogovori dejansko udejanjeni.
Postani Mladi podjetnik leta 2014 >>
Nasvet bralcem je predvsem ta, da naj se nikjer ne zadolžujejo, saj to vodi v neke vrste sodobnega suženjstva. Suženj pa je po svoji definiciji odvisen od volje svojega gospodarja. Suženj ne more sprejemati optimalnih oz. najboljših rešitev, saj morajo biti le-te potrjene s strani gospodarja. Morda zveni grobo in preveč konzervativno, vendar v kolikor niste sposobni vzpostaviti posla, pri katerem se ne zadolžujete (pri bankah, dobaviteljih itd.), potem se ne igrajte podjetništva.
Konkretneje si o poslovnih izzivih takrat dejal: »Trenutno imamo kljub solidnemu voznemu parku težave z logistiko in dostavo materiala, zato se poslužujemo zunanjih izvajalcev.« Ali si uspel težave iz leta 2011 odpraviti in s katerimi novimi se spopadaš trenutno?
Takrat smo imeli klasične razvojne težave. Hitra rast za seboj povleče ogromno operativnih problemov. Trenutno se niti približno ne soočamo s takšnimi problemi. Dejansko takratne probleme sedaj smatramo kot preproste, majhne in relativno enostavno rešljive. Danes se soočamo s problemi reorganizacije in prestrukturiranja podjetja, ureditev dolgoročno vzdržnega podjetja, ravnoprav vitkega, visoko inovativnega, a vendar relativno konzervativno organiziranega.
Ali si v tem času razširil ekipo in na katerih strokovnih področjih?
V tem času smo prvotno zelo povečali število sodelavcev in naknadno korenito zmanjšali predvsem iz ključnega razloga: podjetje mora biti vitko in dinamično, povečevanje ekipe mora biti premišljeno in terminsko pravilno tempirano. V slovenskem gradbeništvu nikoli več ne želimo biti preveliki, posledično vstopamo tudi na druge trge in uvajamo nove dejavnosti ter upamo, da bo v kratkem oddelek gradbeništva predstavljal najmanjšo enoto naše podjetniške skupine.
Na spletni strani tvojega podjetja je pridobljeni naziv Mladi podjetnik leta še vedno zelo vidno izpostavljen. Kakšen vpliv je imel na rast, prepoznavnost in poslovanje podjetja?
V Sloveniji moraš biti povprečnež. Družba ne prenese tako pozitivnih kot negativnih ekstremov. V kolikor si uspešen, si hitro označen za tajkuna, v kolikor se ti podjetniško zalomi, si “nategun”. Pri postavitvi novih temeljev mi naziv pogosto daje motivacijo in me opominja, da je življenje podjetnika narejeno iz vzponov in padcev. Pomembna je vztrajnost, vzdržljivost ter samozavest. Skratka, prepričani smo, da nam je s takšnim načinom razmišljanja uspeh zagotovljen.
Prijavi se na izbor Mladi podjetnik leta >>