
Anja in Alen Marić (Vir: Woodway)
Anja in Alen Marić sta se na podjetniško pot podala konec leta 2013. Ideja se je porodila, ko sta na potovanju po Švedski v izložbi zagledala lesene ure, ki jih takrat pri nas še ni bilo. Kmalu za tem sta vzpostavila blagovno znamko Woodway, pod okriljem katere sta se lotila prodaje lesenih modnih dodatkov priznanih proizvajalcev. Leta 2015 sta osvojila tudi naziv mladi podjetnik leta.
Od prvih podjetniških korakov do sedaj je preteklo že skoraj 6 let. V tem obdobju je prišlo do številnih sprememb. Anja Marić je za naš portal razložila, kako izgleda zdajšnji način poslovanja, kako se podjetje loteva osvajanja novih trgov, kater izdelek prihaja jeseni v ponudbo; z nami pa je delila tudi nekatere podjetniške nauke, ki sta jih z Alenom osvojila na samostojni poti.
Podjetniška ideja je zaživela kljub skromnim začetnim sredstvom
Alen in Anja sta podjetniško idejo leta 2013 realizirala brez večjih finančnih vložkov. Kako jima je to uspelo?
»Na to vprašanje ne znam odgovoriti, ker je danes to tudi zame znanstvena fantastika. Nimam pojma, kako nama je uspelo (smeh). Začela sva z minimalnim finančnim vložkom. Skupaj z dvema majhnima otrokoma smo živeli od ene plače. Polovica plače je šla za podjetje. V tistem času sem od Zavoda za zaposlovanje dobila subvencijo za samozaposlitev v višini 5.000 evrov; to nama je zelo pomagalo. Takoj sva šla v odprtje d.o.o.-ja in vanj vložila 7.500 €. S tem zneskom nama je uspelo postaviti Woodway.«
Ključ je tudi v tem, da sta Anja in Alen poslovanje vzpostavila korak za korakom. Na začetku sta kupila le manjše količine izdelkov, ki sta jih nato prodala naprej. Ko sta jih prodala, sta naročila novo zalogo. Vse je potekalo zelo postopoma in premišljeno.

Lončki za pitje za na pot (Vir: Woodway)
Zaprtje fizičnih trgovin in lansiranje lastne linije izdelkov
Zelo kmalu po ustanovitvi podjetja je prišlo tudi do odprtja več fizičnih trgovin po vsej Sloveniji, ki so uspešno poslovale. Vseeno pa sta Anja in Alen kmalu ugotovila, da jima nadzor nad vsakodnevnim poslovanjem trgovin jemlje veliko časa in energije, hkrati pa jima ne predstavlja posebnega izziva in da to ni to, kar si želita.
»Ugotovila sva, da ne želiva imeti lokalne trgovine, ki deluje le v Sloveniji, ampak si želiva širitve v tujino. Želela sva ustvariti nek širši koncept. Že takrat smo poskusili čim več izdelkov razvijati pod svojo blagovno znamko. Na eni točki sva ugotovila, da sva nagnjena k razvijanju, ustvarjanju vedno novih in novih idej. Da pa tega ne moreva delati s starim konceptom, ker gre preveč energije in čas v delovanje trgovin.«
Sledila je odločitev, da zapreta vse fizične trgovine. Zadnjo sta zaprla septembra lani. Tako sta se lahko v večji meri posvetila lansiranju svojih izdelkov. Lansko leto sta trgu predstavila prvi bolj resen lastni produkt, bambusov lonček za na pot.
Nove smernice blagovne znamke Woodway
»V začetku je šlo za ponudbo nišnih, unikatnih izdelkov, zdaj pa se skušava z lansiranjem novih produktov približati več ljudem. Iščeva nove rešitve. Tako je nastal bambusov lonček, ki se je že nekoliko odmaknil od klasičnih lesenih izdelkov in je namenjen tistim, ki imajo radi lep design. Gre za produkt z možnostjo večkratne uporabe, kar je dobro za okolje.«

Bambusov lonček (Vir: Woodway)
V roku nekaj let načrtovana ponovna vzpostavitev fizičnih trgovin
Anja je povedala, da je v prihodnje v načrtu ponovna vzpostavitev fizičnih trgovin, vendar nameravata najprej nekaj časa posvetiti vzpostavitvi lastne proizvodnje in zasnovati večje število svojih produktov. Ko bo podjetje pripravljeno, ko bo v ponudbi vsaj 80 % lastnih izdelkov, bo testna trgovina predvidoma odprta nekje v starem delu Ljubljane.
Lanskoletni prihodki so znašali 420.000 €
V lanskem letu je prišlo do velikih sprememb poslovanja, saj je bila zaprta še zadnja fizična trgovina, v ponudbo pa so prišli povsem novi izdelki. Kljub pričakovanim nižjim prihodkom pa odstopanje ni bilo drastično.
»Lansko leto smo zaključili s 420.000 € neto, letos gremo pa spet počasi navzgor. Posledica padca prihodkov je bila ta, da smo eno zgodbo zaključevali in postavljali drugo. Bili smo presenečeni, da smo novo zgodbo začeli z zelo solidnimi prihodki. Tega prehoda smo se nekoliko bali, potem pa se je vse pozitivno izteklo. Letos smo do sedaj že na tem znesku, ki smo ga lani pridobili v celem letu.«
Woodway izdelki na voljo že v 35 državah
Trenutno največji hit je njihov bambusov lonček za na pot, ki je v prodaji že v kar 35 državah. Woodway izdelki so sicer na voljo v več kot 1.000 trgovinah po Evropi in Kanadi. Njihovi glavni trgi so Italija, Slovenija in Kanada, so pa prisotni tudi v številnih evropskih državah.
»Italija nima nobenega pravega ponudnika takih produktov. Gre tudi za velik trg, zato smo se osredotočili nanjo.«
Slovenski kupci lahko Woodway izdelke naročijo prek njihove spletne trgovine ali jih kupijo v DM-u, DZS-ju, knjigarnah Felix, čajnicah CHAI ter v nekaterih lokalnih trgovinah z zdravo prehrano.
Pristop na tuje trge prek sejmov in direktnega stika s trgovinami
Anja meni, da je v podjetništvu najbolj pomembno, da si neprestano aktiven, da iščeš nove možnosti in delaš. Ko z blagovno znamko vstopajo na nov trg, to najprej naredijo s pojavljanjem na večjih sejmih. Sicer pa se iskanja primernih trgovin za njihove izdelke lotevajo prek Instagrama, Facebooka in Googla.
»Na tak način preverjamo, kateri tip produktov posamezne trgovine prodajajo in če je določena trgovina zanimiva za nas. Tako si gradimo bazo potencialnih poslovnih partnerjev. Potem na njihove maile pošljemo predstavitveno sporočilo in jim razložimo, s čim se ukvarjamo. Na tak način z njimi navežemo stik. S to metodo imamo zelo pozitivne izkušnje.«

WELL flaške (Vir: Woodway)
Na začetku moraš biti zadovoljen z majhnimi zmagami
Anja je priznala, da sta se z Alenom kljub velikemu uspehu podjetja tekom poslovanja srečala tudi s številnimi manj prijetnimi dogodki.
»Že stokrat sem si obljubila, da bom postala bolj nezaupljiva. Potem na koncu potegneš črto in ugotoviš, da to nisi ti in da četudi si bil zaradi nekaterih svojih lastnosti ogoljufan, moraš to vzeti v zakup. Še vedno verjamem, da tisti, ki je priden in ki dela, dobi na koncu, kar si želi oziroma kar mu pripada. Verjamem, da se goljufije obnesejo le na kratek rok. Je pa tega v poslovnem svetu veliko, več, kot sem sprva mislila.«
Anja ugotavlja, da veliko podjetnikov začenja svojo pot s previsokimi cilji. Sama zagovarja majhne korake, ki te v končni fazi lahko pripeljejo do velikih zmag.
»Mogoče nekateri prehitro sanjajo velike sanje. Treba je iti korak za korakom in na tak način lahko prideš tudi do velikih stvari. Na začetku moraš biti zadovoljen z vsako majhno zmago. To prinese tiste prave rezultate. Ne smeš obupati. Zelo moraš biti potrpežljiv in dajati sebe v to. Pripravljen moraš biti iskati rešitve izven okvirjev.«
Septembra bo pod blagovno znamko na voljo nov izdelek
Od dalje septembra bo v sklopu izdelkov Woodway v spletni trgovini in v fizičnih trgovinah z Woodway produkti na voljo tudi posebna flaša WELL iz jekla, ki lahko v sebi zadrži 550 ml tekočine. Zaradi dvojne stene ima ta tudi termo učinek, zato vroča tekočina ostane vroča še 12 ur, mrzla pa še 24 ur po polnjenju. Posebnost flaše je tudi v tem, da jo krasi posebej design. Kupci lahko izbirajo med 19 različnimi motivi.
»To je prvi produkt, za katerega računamo, da se bo prodajal sam od sebe. Prva testiranja, ki smo jih naredili, so pokazala zelo dobre rezultate. Največja želja nam je ustvariti produkt, ki je res dober in da ljudem tisto, kar potrebujejo oziroma iščejo in si na tak način olajšajo vsakdan.«
Svojo flaško lahko naročite na naslednji povezavi. V sklopu prednaročil je celotna kolekcija znižana za 25 %.