Be Life: Prva uradna proizvodnja kambuče v Sloveniji je zaživela

Mirza Ljubijankić dokazuje, da mladost ni ovira za vstop v podjetništvo. Na samostojno pot se je podal že pri rosnih 20 letih. Kambuča ga je navdušila v trenutku, ko jo je prvič poskusil. Kmalu je prišel na idejo, da bi odprl prvo pravo proizvodnjo te pijače v Sloveniji – in uspelo mu je.
Mirza Ljubijankić, ustanovitelj podjetja BeLife (Foto: Tina Dokl)

Mirza Ljubijankić, ustanovitelj podjetja BeLife (Foto: Tina Dokl)

Nastanek poslovne ideje

Ko je bil Mirza Ljubijankić star 18 let, je njegov oče zbolel za rakom na črevesju. To je bilo težko obdobje za celo družino, pa tudi premik v miselnosti in spoznanje o pomenu zdravega načina življenja. Očetu so želeli zaradi številnih negativnih učinkov, ki jih s sabo prinaša uporaba farmacevtskih izdelkov, zagotoviti zdravljenje po čim bolj naravnih metodah.

Brat Zlatan Ljubijankić je v tistem času živel na Kanarskih otokih. O zanimivem napitku, kambuči, pijači iz posebne gobe, je povedal Mirzi. Oba sta začela prebirati razne članke o njenih zdravilnih učinkovinah. Mirza se je nad pijačo takoj navdušil. Kmalu jo je začel izdelovati sam, za očeta in druge člane družine. Začel je tudi eksperimentirati z okusi.

Čez nekaj mesecev je Mirzi podjetnik iz Kamnika povedal o programu Ustvarjalnik, ki mladim pomaga pri razvoju podjetniških idej. Stvar ga je takoj pritegnila.

Rekel si je: »Mogoče imam pa jaz eno dobro idejo, ki je v Sloveniji še nisem videl, v tujini pa uspešno deluje.«

Udeležil se je programa in začel razvijati svojo idejo o kambuči. V lanskem letu je podjetje uspešno zaživelo. Z začetka je proizvodnja potekala kar v domači kuhinji, trenutno pa deluje v najetih prostorih v gostilni blizu Arboretuma Volčji Potok.

Trenutno so v ponudbi naslednji okusi: klasična kambuča, sadna pravljica, ingver in limonska trava ter konoplja.

Prednosti kambuče pred drugimi pijačami

Kambuča ima sicer že dolgo zgodovino uporabe. Znano je, da so jo Kitajci in Japonci uporabljali že 200 let pred našim štetjem. Imenovali so jo »eliksir življenja« oziroma »čaj nesmrtnosti«. Z njo so domnevno zdravili tudi prebavne motnje takratnega japonskega cesarja Imperiorja. Napitek iz kambuče naj bi imel številne zdravilne učinkovine, kot so razstrupljanje telesa, razbremenitev delovanja jeter, zdravljenje zaprtja, izboljšanje stanja kože in drugo.

»Na trgu dobimo pijače, ki so pasterizirane, uničene. Pijemo jih le zaradi dobrega okusa. Ve se, da so te pijače zelo sladkane. Kambuča pa je po drugi strani nizkokalorična pijača, ki vsebuje malo sladkorja. Proces pridelave je naraven. Ni pasterizirana, ima številne zdravilne učinke. Je zelo dober probiotik, vsebuje veliko encimov. To so njene glavne prednosti.«

Brata Zlatan in Mirza (Vir: osebni arhiv)

Brata Zlatan in Mirza (Vir: osebni arhiv)

Posla se Mirza loteva skupaj z bratom Zlatanom

»Jaz sem v podjetju fizično prisoten in delam v operativi. Delam v proizvodnji in v prodaji. Brat Zlatan deluje bolj v ozadju. On se s tem ukvarja, kolikor mu dopušča čas. Ima redno službo, ampak mu Be Life predstavlja življenje – tako kot meni. Zaenkrat je to zanj hobi, zame pa je služba. Pričakujem, da se mi bo kmalu enakovredno pridružil.«

Kako sploh izgleda proizvodnja kambuče?

»Proizvodnja kambuče je zelo specifična. V grobem je postopek tak: Začne se s kuhanjem čaja, nadaljuje se s fermentacijo. V sladkan čaj damo gobo oziroma kvasovke. Proces kuhanja čajev se nato nadaljuje. Sledi filtracija ter polnjenje v stekleničke.«

Mirza ima izkušnje tudi s programom Mladi podjetnik

Mladi podjetnik je program, ki ga razpisuje Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti. Program mladim nudi subvencijo v višini 5.000 evrov ter pridobivanje celovitega in v prakso usmerjenega znanja za uspešen zagon podjetja.

Mirza se je z namenom, da bi se čim bolje pripravil na vstop v podjetništvo, udeležil tudi programa Mladi podjetnik. Program je trajal 3 tedne. Spoznal je številne zanimive ljudi, pridobil pa je tudi veliko uporabnega znanja.

»Največ sem od programa odnesel s tem, ko sem dobil za mentorja Aleša Pevca, s katerim sodelujeva še danes. Trenutno delava na skupnem projektu.«

Mirza meni, da je sicer koristno pridobiti teoretično znanje, vendar pa se največ naučiš s tem, ko se lotiš konkretnega projekta in na tak način znanje spraviš v prakso. Takrat začneš pridobivati neprecenljive izkušnje, ki ti pridejo prav pri nadaljnjem poslovanju.

Pijača kambuča (Vir: osebni arhiv)

Pijača kambuča (Vir: osebni arhiv)

Poslovanje poteka na način B2B

Podjetje zaenkrat posluje izključno po principu B2B (»business to bussines«). Pri tem so stranke gostinski lokali in trgovine, ki so specializirane za zdravo prehrano. Kambučo je zaenkrat možno kupiti pri 40 ponudnikih. Med drugim v kamniški trgovini Zlata ptička, v hotelu City v centru Ljubljane in v azijski restavraciji Shambala.

»Ob hrani pride kambuča še bolj do izraza, zato smo se odločili povezati z gostinci. Sklepal sem tudi iz sebe. Dostikrat, ko sem prišel v kakšen lokal, nisem več vedel, kaj naj naročim. Zato sem želel z našim napitkom obogatiti ponudbo gostincev.«

Kakšno je poslanstvo podjetja?

Mirza si želi, da bi ohranili zdajšnji način poslovanja oziroma ga dvignili še na višjo raven. Prioriteta je delati na kvaliteti proizvodov. Ime podjetja Be Life daje poudarek zdravemu življenju; biti življenje in dajati življenje. Ker v postopku izdelave ni prisotna pasterizacija, se v pijači ohranijo številni živi organizmi.

»Namen je, da spremenimo svet brezalkoholnih, gaziranih pijač. Da ljudem ponudimo pijačo, ki je okusna in zdrava hkrati.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


5 slovenskih podjetnic zasnovalo nov izdelek za nego las

5 slovenskih podjetnic zasnovalo nov izdelek za nego las

Z namenom, da na trg lansirajo nov izdelek za nego las, je moči združilo 5 slovenskih podjetnic. Nastala je linija kozmetike, ki nosi podpis dveh znanih slovenskih blogerk. Preberite več >>

Value Add Games – namizne igre z dodano vrednostjo

Value Add Games – namizne igre z dodano vrednostjo

Poslanstvo podjetja Value Add Games je ljudem ponovno približati namizne družabne igre. Ekipa se ne ukvarja zgolj z izdajo in prodajo družabnih iger, ampak predvsem razvija svoje lastne. Prav tako skupaj z zainteresiranimi podjetji snujejo namizne igre, ki lahko služijo kot sredstvo promocije. Preberite več >>

Projekt Burger – 12. najboljši burger v Evropi

Projekt Burger – 12. najboljši burger v Evropi

Projekt Burger je postal prava atrakcija. Glas o najboljšem burgerju daleč naokrog se hitro širi. Ustanovitelja podjetja Žiga Antolin in Klemen Bassanese sta namreč iznašla recepturo odličnega okusa, pri pripravi burgerjev pa so vedno uporabljene najbolj kakovostne sestavine. Preberite več >>

Platforma Influee povezuje podjetja z influencerji

Platforma Influee povezuje podjetja z influencerji

Urban Cvek in Sebastjan Novinšek Jelovšek sta zasnovala platformo, prek katere lahko podjetja enostavno dostopajo do influencerjev, v sodelovanju s katerimi bi rada izvajala vplivnostni marketing. Preberite več >>

Iz prve roke: Izkušnje s Štartaj Slovenija

Iz prve roke: Izkušnje s Štartaj Slovenija

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo vprašali nekatere udeležence preteklih sezon Štartaj Slovenija, kaj jim je prinesla ta izkušnja. Projekt Štartaj Slovenija sicer poteka že 3 leta. Še neuveljavljenim podjetnikom ponuja možnost, da na Sparovih policah predstavijo svoje izdelke. Preberite več >>

Uroš Kavčič: »Biti sam svoj šef – to je najlepše!«

Uroš Kavčič: »Biti sam svoj šef – to je najlepše!«

Na Sparovih policah so se v sklopu prejšnje sezone projekta Štartaj Slovenija znašli tudi izdelki Marmela. Gre za produkt, ki je kombinacija marmelade in mlečnega namaza. Za izdelki stojita Valentina in Uroš Kavčič. Uroš nam je zaupal, kako so potekali podjetniški začetki in kako izgleda poslovanje v zdajšnji obliki. Preberite več >>

Oznake: