Beeping: priložnost za dodaten zaslužek?
Beeping je spletna platforma, ki omogoča naročanje predhodno preverjenih in usposobljenih čistilcev za dom. Razvila sta jo David Mohar (levo) in Jan Dobrilovič (desno) (Vir slike: Beeping).
Svet je vse bolj naklonjen idejam, platformam, ki omogočajo hkratno iskanje več ponudnikov iste storitve. Temu sta sledila tudi David Mohar in Jan Dobrilovič, dolgoletna znanca, ki ju je tokrat povezala želja po ustvarjanju skupne zgodbe. Razvila sta platformo Beeping, ki zaradi barvne kombinacije rumene in črne spominja na čebelo in z njimi povezano marljivo delo.
Za zdaj storitev za fizične osebe, kmalu morda tudi za pravne
Beeping je platforma, ki nam omogoča iskanje čistilca. Trenutno so osredotočeni le na fizične osebe, a je v besedah Dobriloviča čutiti, da bi lahko v prihodnosti storitev razširili tudi na pravne osebe. Pred kratkim so začeli s skupno akcijo z zavarovalnico Generali, pred vrati jih čaka še nekaj dogovorov z »uglednimi podjetji glede skupnega sodelovanja«.
Imate odpor do čiščenja hladilnika? Tudi to čistijo.
Za iskanje se moramo registrirati, opravimo jo lahko prek Facebook ali Gmail profila. Sistem nato od nas zahteva vpis naših preferenc, nepremičnine, kvadrature, lokacije, postopek pa zaključimo s plačilom prek spleta. Z uporabo UPN-ja, PayPala, v prihodnosti bodo podpirali plačila z vsemi vrstami kartic. »Vse je lahko zaključeno v minuti,« pravi sogovornik. Odšteti bomo morali vsaj 29,50 evrov (do 45 kvadratnih metrov), poleg čiščenja stanovanja pa nam bodo marljive roke Beeperja (čistilci, ki bodo čistili prek Beepinga, op.a.) očistile še okna, pečico, hladilnik (za dodatne storitve, ki jih moramo dodatno plačati, je predpogoj čiščenje stanovanja). Cena narašča s kvadraturo, a ne bistveno. Če je povprečna velikost dvosobnega stanovanja 55 kvadratov, bomo odšteli 3,5 evra več, za povprečno velikost trosobnega (75 kvadratov) pa 44 evrov.
Storitev, plačana po kvadraturi stanovanja
Kdaj se bo torej čistilo? »Naročilo je možno opraviti v najmanj 24 urah pred začetkom čiščenja oziroma 24 ur po potrditvi plačila,« storitev pa se ne plačuje v urah, temveč v kvadraturi stanovanja. S tem bo monopola odrejanja ur s strani čistilcev, pravi Dobrilovič, ki razkrije, da jima na področju raziskav in analiz pomagajo tudi študenti raziskovanja ljubljanske Ekonomske fakultete.
Na sliki Beeperka, oseba, ki bo prišla v vaš dom, ko boste potrebovali čiščenje. Te osebe bo ekipa Beeperja predhodno preverila. Kot zagotavlja Dobrilovič, imajo Beeperji dolgoletne izkušnje s čiščenjem (Vir slike: Beeping).
Kdo lahko postane Beeper?
Čistiti ne more in tudi ne zna vsak, je direkten. »To je ena od pomembnih ugotovitev, ki smo ugotovili že v fazi raziskovanja. Za zdaj sodelujemo s petimi čistilci, povpraševanja pa je nekajkrat več.« Po njegovih besedah imajo vsi večletne izkušnje iz gospodinjstev, hotelov, poslovnih prostorov, vse pa predhodno preverijo. »Delajo kadar želijo oziroma si sami odrejajo urnik v svojem profilu – več želijo delati, več strank dobijo. Vsak čistilec z željo po delu in pozitivnim pristopom do strank lahko dodatno zasluži in dela to, kar dela najraje.« Opremo jim zagotovi ekipa Beepinga. Čistilec prejme plačilo »po odvedbi davka, provizije za spletno plačilo in naše marže, znesek nakažemo Beeperju «. Marža Beepinga znaša 20 odstotkov.
Njihovi čistilci imajo večinoma odprt (popoldanski) s.p. ali d.o.o., zato jim vavčerjev oziroma vrednotnic v sklopu osebnega dopolnilnega dela ne bo potrebno izdajati. »Vrednotnica ni namenjena posredovanju, temveč končnemu uporabniku,« dodaja sogovornik.
Nova investicija ob širitvi v tujino
Beeping, ki je aktiven slab mesec, je prejel konvertibilno posojilo Slovenskega podjetniškega sklada v višini 75 tisoč evrov. Nove investicije trenutno ne iščejo, bo pa ta najverjetneje potrebna v fazi širitve zunaj meja Slovenije. Slovenija je »pravi teren za start, učenje, analitiko, postavitev standardov in ključnih kazalnikov«. Pozicioniranje na tujih trgih pa je odvisno od številnih kriterijev, vse od makroekonomskih, kupne moči, družinskega proračuna, navsezadnje tudi pravno-formalnega statusa čistilcev. Takšne storitve so izjemno priljubljene na ameriškem in britanskem trgu, saj so tam že dlje časa v veljavi. »Osredotočamo se na prestolnice srednje in vzhodne Evrope, kot so Budimpešta, Zagreb, Bratislava in Praga,« tam se želijo povezati z Airbnb skupnostjo (v Ljubljani se že povezujejo). Tako bo vstop namreč hitrejši. »Osebe, ki oddajajo svojo nepremičnino prek Airbnbja, so znane z imenom in priimkom in jih je zato lažje targetirati.«
Težava trga čistilnih storitev, ki je po besedah soustanovitelja Beepinga na ravni 20. stoletja, je predvsem v tem, da kar 95 odstotkov predstavlja črni trg. Poleg tega pa imajo veliki čistilni servisi primarno fokus le na velike stranke, poslovne prostore, hotele. »To ni le v Sloveniji, ampak tudi drugje po Evropi.« Beeping se tako ponuja ne le kot možnost dodatnega zaslužka za čistilce, ki pogosto prejemajo majhno plačo, ampak tudi možnost za legalizacijo tega trga.