Maja in Larsen, Beesmetic (Vir: Beesmetic)
Čebelji pridelki imajo številne pozitivne učinke na človekovo zdravje. Teh se sicer zavedamo s tem, ko med vnašamo v vsakodnevno prehrano. Le redki pa vedo, da med in čebelji vosek zaradi vsebnosti številnih vitaminov, mineralov in antioksidantov blagodejno vplivata tudi na našo kožo. Med ima namreč protivnetne in antimikrobne lastnosti, s čimer poskrbi za navlažitev, nego in hranjenje kože, čebelji vosek pa kožo obnavlja, ščiti in skrbi za njeno elastičnost.
Ekipi študentov se je z zavedanjem tega dejstva porodila ideja o ustanovitvi startupa Beesmetic, ki se ukvarja z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih produktov oziroma t.i. medene kozmetike. Ekipo sestavljajo Larsen Cundrič, Raja Kužnik, Rebeka Udvanc in Maja Gazvoda.
Razvoj ideje o medeni kozmetiki
Raja je že v srednji šoli izdelala prvi balzam za ustnice in razmišljala o tem, da bi lahko izdelavo medene kozmetike pretvorila v poslovno idejo. K realizaciji ideje je povabila še Rebeko, s katero sta začeli obiskovati podjetniški krožek na Gimnaziji Novo mesto. Kasneje se jima je pridružil še Larsen.
V Sloveniji je sicer čebelarska tradicija precej močna. Člani ekipe, ki vsi prihajajo z Dolenjske, so v tej panogi prepoznali potencial za ustvarjanje nečesa novega. Znanje o izdelavi naravne kozmetike so združili s čebelarstvom in tako je nastala kozmetična linija Beesmetic.
»Opazovali smo čebelarje, kako na stojnicah prodajajo med, vosek, propolis in ostale čebelje pridelke. Glede na to, da je bil vsak iz ekipe že prej tako ali drugače povezan s čebelarstvom (čebelarski krožek v osnovni šoli, pomoč pri točenju medu, ustvarjanje kozmetike iz čebeljih produktov), smo se zavedali pozitivnih učinkov čebeljih pridelkov na človekovo zdravje.«
Prvi koraki v podjetništvo
»Že na podjetniškem krožku na gimnaziji smo se ukvarjali s prodajo in v tistem času tudi dosegli prvo mesto na podjetniškem tekmovanju Popri v Sloveniji ter drugo mesto na svetovnem tekmovanju Genius Olympiad v New Yorku. Začeli smo dobivati popraševanja od različnih butičnih trgovinic, vendar takrat nismo mogli vzpostaviti nobenega sodelovanja. Kot študenti smo se pozanimali, kako najlažje in najbolj učinkovito, brez da bi pri tem izgubili študentski status in štipendijo, odpreti podjetje. Tako smo se odločili za odprtje d.o.o.-ja.«
Še pred odprtjem podjetja se je ekipi pridružila še četrta članica, Maja. Tako je vsak od njih v startup prinesel določena znanja; znanje o izdelavi naravne kozmetike, o čebelarstvu, biotehnologiji, designu, računalništvu in podjetništvu.
V ponudbi balzam, negovalna ploščica in dezodorant
Medena kozmetika Beesmetic je trenutno na voljo v njihovi spletni trgovini ter na policah trgovine Dobrote Dolenjske. V ponudbi so medeni balzami za ustnice, negovalna ploščica in dva različna dezodoranta.
»Med v balzamu pospešuje celjenje ranjenih ustnic, ščiti jih pred vetrom in mrazom ter jih ohranja zdrave in sijoče tudi v mrzlih zimskih dneh. Negovalna ploščica služi kot krema ali losjon za roke in telo, le da je v trdi, maslu podobni, obliki. Odlična je za nego suhe in poškodovane kože, saj spodbuja njeno obnavljanje in vlaženje ter ji vrača mehkobo. Uporabna je tudi za nego razdražene kože po britju in po sončenju. Naravna, nežna, a učinkovita dezodoranta vpijeta neprijeten vonj, na koži pa delujeta antibakterijsko. Pri tem ne zamašita por in ne zavirata izločanja toksinov in zdravju škodljivih snovi.«
Marketinga se lotevajo prek različnih kanalov
»Marketing zaenkrat poteka preko socialnih omrežij (Facebook, Instagram). Skušamo biti prisotni na čim več različnih dogodkih, na stojnicah ipd. Osebni stik je namreč najbolj učinkovit pri pridobivanju zvestih strank. Z marketingom smo se začeli intenzivno ukvarjati s pomočjo zunanjega mentorja, ki nam ga je predlagal Ljubljanski univerzitetni inkubator.«
V prodaji kmalu nov izdelek
»Trenutno poteka razvoj novega izdelka, za kateri izdelek gre, naj zaenkrat ostane skrivnost.«
Ekipa v začetku naslednjega leta sicer načrtuje tudi spremembo podobe izdelkov. Po Larsenovih besedah bodo v letu 2020 več časa posvetili “brandingu” in marketingu. Izdelavo svojih izdelkov bodo zaupali največjim strokovnjakom na področju naravne kozmetike. Pri izdelavi pa bodo še vedno uporabljeni čebelji produkti iz domačih čebelnjakov in druge naravne sestavine.