KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Blagovna znamka vam ne zagotavlja tudi pravice do uporabe domene!

Marsikdo si ob hkratni omembi domene in blagovne znamke predstavlja, da zaščita blagovne znamke avtomatično zajema tudi zaščito istoimenske domene. Temu seveda ni tako, v članku pa vam razkrivamo zakaj.
domene

Registracija blagovne znamke njenemu imetniku še ne zagotavlja tudi pravice do uporabe istoimenske spletne domene. (Vir slike: Pixabay)

Z vedno večjim obsegom poslovanja preko spleta se veča tudi število podjetij, ki se odločijo za registracijo domene imena, pod katerimi poslujejo. Za podjetja, ki šele začenjajo s poslovanjem, je pametno, da pred registracijo domene poleg njene razpoložljivosti preverijo tudi obstoj morebitnih blagovnih znamk s podobnimi imeni. S tem se lahko izognejo potencialnim kasnejšim neprijetnostim in si prihranijo veliko nepotrebnih stroškov. Za podjetja, ki blagovno znamko že imajo registrirano, pa velja opozoriti, da jim le ta avtomatično ne daje tudi pravice do uporabe istoimenske domene.

Domena kot način identifikacije pri spletnem poslovanju

Domena je naslov spletne strani in predstavlja vstopno točko za interakcijo različnih subjektov na spletu. Uporabnikom omogoča lažje brskanje po spletnih straneh, imetnikom pa boljšo prepoznavnost. Domene sicer ne spadajo pod pravice intelektualne lastnine (kot npr. blagovna znamka), pa vendarle predstavljajo pomemben način identifikacije pri spletnem poslovanju.

Da bi bilo domeno mogoče registrirati, mora ustrezati naslednjim pogojem:

  • mora biti razpoložljiva (ne sme biti zasedena ali rezervirana)
  • vsebuje lahko le dovoljene znake
  • dolžina niza pred piko mora biti vsaj 2 in ne več kot 63 znakov
  • prvi ali zadnji znak ne sme biti vezaj, na tretjem in četrtem mestu pa ne sme biti dveh vezajev

Kako do domene?

Sam postopek registracije domene je razmeroma preprost in poceni, saj se cene za domene s končnico .si začenjajo že pri slabih 10 evrov letno. Obstaja veliko domenskih končnic, smiselno pa je zakupiti tiste najbolj pogoste (.com, .net., .org) ter domene držav, kamor je usmerjena lokalna komunikacija podjetja.

Za registracijo se je potrebno obrniti na enega od slovenskih registrarjev, pri katerem se tudi preveri razpoložljivost domene. Le to se nato registra za določeno obdobje (ponavadi eno leto), registracijo pa se lahko podaljšuje.

Pri registraciji domene pride do vzpostavitve pogodbenega razmerja med prijaviteljem in registrarjem, to razmerje pa prijavitelju ne daje absolutnih pravic. Priporočljivo je, da se varstvo domene zato podkrepi tudi z registracijo blagovne znamke, ki bo domeni nudila močnejše varstvo.

Blagovna znamka kot sredstvo za razlikovanja blaga in storitev različnih ponudnikov

Blagovne znamke so sestavljene iz besed, črk, figurativnih elementov ali kombinacije le teh in se lahko pojavljajo v različnih barvnih kombinacijah. Gre torej za znake, ki jih je mogoče grafično prikazati. Registracija blagovne znamke imetniku na trgu zagotavlja unikatnost ter razlikovanje njegovih produktov in storitev od tistih, ki jih nudijo njegovi konkurenti. Imetnik ima izključno pravico do uporabe svoje znamke, kar pomeni, da je upravičen vsem ostalim preprečiti, da bi brez dovoljenja uporabljali njegovo podobo ali ime, v povezavi s podobnimi vrstami blaga in storitev. Eden od glavnih namenov blagovnih znamk je namreč preprečevanje zmede na trgu med potrošniki.

Razlike med domeno in blagovno znamko

Pojma domene in blagovne znamke se morda na prvi pogled zdita podobna, a sta dejansko precej različna. Bistvena razlika med blagovno znamko in domeno leži v temeljni značilnosti znamk, da ščitijo le specifičen krog blaga in storitev. Zaščita blagovne znamke namreč zajema le razrede, ki jih je imetnik znamke s svojo registracijo zajel. To pomeni, da na trgu potencialno lahko obstaja več podjetij, ki uporabljajo isto ime ali znak, v primeru da ščitijo drugačno blago in storitve. Še ena pomembna značilnost znamk je njihova teritorialna omejenost. Zaščita znamke se namreč razteza le na območje, za katerega se je znamka registrirala.

Domena za razliko od znamke ni vezana ne na določen teritorij, niti na specifično področje delovanja. Vsaka domena mora biti zato edinstvena in drugačna od drugih domen. To konkretno pomeni, da lahko obstaja samo en “facebook.com”. Domene prav tako niso teritorialno omejene in se zaradi načina delovanja spleta uporabljajo globalno.

Domenski spori niso več redkost

Z razmahom spletnega poslovanja in večanjem števila registracij blagovnih znamk bodo primeri, ko želijo imetniki blagovnih znamk registrirati tudi istoimensko domeno, pa ta ni več na voljo, bolj pogosti. Imetniki znamk prednostne pravice na istoimenski domeni načeloma sicer nimajo. To je posledica rimskega načela, na katerem temelji registracija domen, prior tempore potior iure (prvi po času, močnejši po pravici).

Imetniki pravic intelektualne lastnine pa izjemoma vseeno imajo možnost od prijavitelja domene zahtevati, da jim prepusti v uporabo svojo registrirano domeno. V takšnih primerih pride do t.i. domenskega spora s strani imetnika pravice, zoper nosilca domene.

Postopek alternativnega reševanja domenskih sporov (ARDS) sproži oseba, ki meni, da je upravičena do domene, ki jo je registriral nekdo drug. Postopek je hiter in razmeroma poceni, v primeru da je neuspešen, pa ni izključena možnost reševanja spora preko sodnih postopkov.

Vrsta sporov do katere pogosto prihaja, je t.i. cybersquatting. Oseba, ki ni imetnik blagovne znamke registrira domeno, ki predstavlja znamko druge osebe. To domeno nato po visoki ceno ponudi v prodajo imentiku znamke. Do spora pa lahko pride tudi v primerih, ko tretja oseba, ki ne ravna v dobri veri, izkorišča domeno z namenom privabljanja kupcev na svojo spletno stran.

Pogoji za sprožitev domenskega spora

Imetnik določene pravice lahko domenski spor sproži v naslednjih primerih:

  • domena je enaka ali zamenljivo podobna znamki, ki velja na območju Slovenije ali firmi iz sodnega registra Slovenije
  • domena krši avtorske pravice
  • domena krši registrirano geografsko označbo
  • domena posega v pravice na osebnem imenu ali druge pravice po slovenskem pravu
  • nosilec domene nima pravno priznanega interesa do te domene
  • domena je registrirana ali se uporablja v slabi veri

Vir: Inštitut za intelektualno lastnino, register.si

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Znamka imetniku služi kot sredstvo identifikacije, hkrati pa omogoča tudi razločevanje njegovih proizvodov in storitev od tistih, ki jih trži njegova konkurenca. Ko se podjetnik odloči pričeti s postopkom registracije znamke, naj prej poskrbi, da se izogne nekaterim najpogostejšim napakam, ki so opisane v nadaljevanju. Preberite več >>

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Preberite več >>

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Na nas se je pred kratkim z vprašanjem obrnil podjetnik, ki že nekaj časa pod izbranim imenom trži svoje izdelke. Ker namerava prodajo usmeriti tudi na tuje trge, želi pred tem zavarovati svoje interese in v ta namen registrirati znamko. Zanimalo ga je predvsem, kako do mednarodne znamke. Preberite več >>

Uspešnica Netflixa sprožilec 28 milijonske tožbe

Uspešnica Netflixa sprožilec 28 milijonske tožbe

Netflix je pred kratkim svojim gledalcem predstavil novo video doživetje, film Black Mirror: Bandersnatch. Ta predstavlja novo generacijo gledanja televizije in nudi povsem drugačen način doživljanja video vsebin. S precej manj navdušenja so uspešnico sprejeli pri ameriški založbi Chooseco, kjer so proti Netflixu zaradi domnevne kršitve njihove blagovne znamke že vložili tožbo. Preberite več >>

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

McDonald’s nesrečni poraženec v bitki za znamko Big Mac

McDonald’s nesrečni poraženec v bitki za znamko Big Mac

Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) je razveljavil zaščiteno blagovno znamko EU Big Mac, katere imetnik je bil gigant hitre hrane, McDonald's. To pomeni, da je ime sedaj v prosti uporabi in ga pri poslovanju lahko uporablja kdorkoli. Preberite več >>

Kako registrirati mednarodno blagovno znamko?

Kako registrirati mednarodno blagovno znamko?

V prispevku smo razdelali možnosti, ki so dane na voljo podjetniku, ki želi registrirati mednarodno blagovno znamko. Predstavili smo dva različna postopka in prednosti ter slabosti, ki izhajajo iz njiju. Za katero pot naj se torej podjetnik odloči in kateri postopek je zanj najugodnejši, je razloženo v nadaljevanju. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje