Blagovna znamka vam ne zagotavlja tudi pravice do uporabe domene!

Marsikdo si ob hkratni omembi domene in blagovne znamke predstavlja, da zaščita blagovne znamke avtomatično zajema tudi zaščito istoimenske domene. Temu seveda ni tako, v članku pa vam razkrivamo zakaj.
domene

Registracija blagovne znamke njenemu imetniku še ne zagotavlja tudi pravice do uporabe istoimenske spletne domene. (Vir slike: Pixabay)

Z vedno večjim obsegom poslovanja preko spleta se veča tudi število podjetij, ki se odločijo za registracijo domene imena, pod katerimi poslujejo. Za podjetja, ki šele začenjajo s poslovanjem, je pametno, da pred registracijo domene poleg njene razpoložljivosti preverijo tudi obstoj morebitnih blagovnih znamk s podobnimi imeni. S tem se lahko izognejo potencialnim kasnejšim neprijetnostim in si prihranijo veliko nepotrebnih stroškov. Za podjetja, ki blagovno znamko že imajo registrirano, pa velja opozoriti, da jim le ta avtomatično ne daje tudi pravice do uporabe istoimenske domene.

Domena kot način identifikacije pri spletnem poslovanju

Domena je naslov spletne strani in predstavlja vstopno točko za interakcijo različnih subjektov na spletu. Uporabnikom omogoča lažje brskanje po spletnih straneh, imetnikom pa boljšo prepoznavnost. Domene sicer ne spadajo pod pravice intelektualne lastnine (kot npr. blagovna znamka), pa vendarle predstavljajo pomemben način identifikacije pri spletnem poslovanju.

Da bi bilo domeno mogoče registrirati, mora ustrezati naslednjim pogojem:

  • mora biti razpoložljiva (ne sme biti zasedena ali rezervirana)
  • vsebuje lahko le dovoljene znake
  • dolžina niza pred piko mora biti vsaj 2 in ne več kot 63 znakov
  • prvi ali zadnji znak ne sme biti vezaj, na tretjem in četrtem mestu pa ne sme biti dveh vezajev

Kako do domene?

Sam postopek registracije domene je razmeroma preprost in poceni, saj se cene za domene s končnico .si začenjajo že pri slabih 10 evrov letno. Obstaja veliko domenskih končnic, smiselno pa je zakupiti tiste najbolj pogoste (.com, .net., .org) ter domene držav, kamor je usmerjena lokalna komunikacija podjetja.

Za registracijo se je potrebno obrniti na enega od slovenskih registrarjev, pri katerem se tudi preveri razpoložljivost domene. Le to se nato registra za določeno obdobje (ponavadi eno leto), registracijo pa se lahko podaljšuje.

Pri registraciji domene pride do vzpostavitve pogodbenega razmerja med prijaviteljem in registrarjem, to razmerje pa prijavitelju ne daje absolutnih pravic. Priporočljivo je, da se varstvo domene zato podkrepi tudi z registracijo blagovne znamke, ki bo domeni nudila močnejše varstvo.

Blagovna znamka kot sredstvo za razlikovanja blaga in storitev različnih ponudnikov

Blagovne znamke so sestavljene iz besed, črk, figurativnih elementov ali kombinacije le teh in se lahko pojavljajo v različnih barvnih kombinacijah. Gre torej za znake, ki jih je mogoče grafično prikazati. Registracija blagovne znamke imetniku na trgu zagotavlja unikatnost ter razlikovanje njegovih produktov in storitev od tistih, ki jih nudijo njegovi konkurenti. Imetnik ima izključno pravico do uporabe svoje znamke, kar pomeni, da je upravičen vsem ostalim preprečiti, da bi brez dovoljenja uporabljali njegovo podobo ali ime, v povezavi s podobnimi vrstami blaga in storitev. Eden od glavnih namenov blagovnih znamk je namreč preprečevanje zmede na trgu med potrošniki.

Razlike med domeno in blagovno znamko

Pojma domene in blagovne znamke se morda na prvi pogled zdita podobna, a sta dejansko precej različna. Bistvena razlika med blagovno znamko in domeno leži v temeljni značilnosti znamk, da ščitijo le specifičen krog blaga in storitev. Zaščita blagovne znamke namreč zajema le razrede, ki jih je imetnik znamke s svojo registracijo zajel. To pomeni, da na trgu potencialno lahko obstaja več podjetij, ki uporabljajo isto ime ali znak, v primeru da ščitijo drugačno blago in storitve. Še ena pomembna značilnost znamk je njihova teritorialna omejenost. Zaščita znamke se namreč razteza le na območje, za katerega se je znamka registrirala.

Domena za razliko od znamke ni vezana ne na določen teritorij, niti na specifično področje delovanja. Vsaka domena mora biti zato edinstvena in drugačna od drugih domen. To konkretno pomeni, da lahko obstaja samo en “facebook.com”. Domene prav tako niso teritorialno omejene in se zaradi načina delovanja spleta uporabljajo globalno.

Domenski spori niso več redkost

Z razmahom spletnega poslovanja in večanjem števila registracij blagovnih znamk bodo primeri, ko želijo imetniki blagovnih znamk registrirati tudi istoimensko domeno, pa ta ni več na voljo, bolj pogosti. Imetniki znamk prednostne pravice na istoimenski domeni načeloma sicer nimajo. To je posledica rimskega načela, na katerem temelji registracija domen, prior tempore potior iure (prvi po času, močnejši po pravici).

Imetniki pravic intelektualne lastnine pa izjemoma vseeno imajo možnost od prijavitelja domene zahtevati, da jim prepusti v uporabo svojo registrirano domeno. V takšnih primerih pride do t.i. domenskega spora s strani imetnika pravice, zoper nosilca domene.

Postopek alternativnega reševanja domenskih sporov (ARDS) sproži oseba, ki meni, da je upravičena do domene, ki jo je registriral nekdo drug. Postopek je hiter in razmeroma poceni, v primeru da je neuspešen, pa ni izključena možnost reševanja spora preko sodnih postopkov.

Vrsta sporov do katere pogosto prihaja, je t.i. cybersquatting. Oseba, ki ni imetnik blagovne znamke registrira domeno, ki predstavlja znamko druge osebe. To domeno nato po visoki ceno ponudi v prodajo imentiku znamke. Do spora pa lahko pride tudi v primerih, ko tretja oseba, ki ne ravna v dobri veri, izkorišča domeno z namenom privabljanja kupcev na svojo spletno stran.

Pogoji za sprožitev domenskega spora

Imetnik določene pravice lahko domenski spor sproži v naslednjih primerih:

  • domena je enaka ali zamenljivo podobna znamki, ki velja na območju Slovenije ali firmi iz sodnega registra Slovenije
  • domena krši avtorske pravice
  • domena krši registrirano geografsko označbo
  • domena posega v pravice na osebnem imenu ali druge pravice po slovenskem pravu
  • nosilec domene nima pravno priznanega interesa do te domene
  • domena je registrirana ali se uporablja v slabi veri

Vir: Inštitut za intelektualno lastnino, register.si

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Trenutno je brexit vroča tema, ki se še vedno vsakodnevno pojavlja na naslovnicah novic. EU je pred kratkim odobrila že drugo prestavitev brexita, tokrat do 31. oktobra. Nekaj časa za dosego dogovora je torej še ostalo, preverili pa smo, kakšen bo položaj imetnikov mednarodnih znamk, v katerih je imenovana v EU, v primeru, da dogovora ne bo. Preberite več >>

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

V članku tokrat predstavljamo statistične podatke glede prijavljenih in registriranih znamk, modelov in patentov na področju Slovenije in širše. Številke predvsem na mednarodnem področju z leti naraščajo, kar nam lahko pove, da se podjetniki vedno bolj zavedajo pomena zaščite njihove intelektualne lastnine. Preberite več >>

Top 10 najdražjih blagovnih znamk

Top 10 najdražjih blagovnih znamk

V članku predstavljamo deset znamk, ki imajo trenutno največjo vrednost na svetu. Kot je opaziti, so njihovi imetniki predvsem velika podjetja, ki so na trgu prisotna že desetletja. Rast vrednosti znamke do takšnih razsežnosti torej zahteva svoj čas in trud, saj ni dosežena kar čez noč. Preberite več >>

Kako zgraditi vrednost blagovne znamke?

Kako zgraditi vrednost blagovne znamke?

Ko je blagovna znamka registrirana, lahko njena vrednost raste ali pada. To je odvisno od tega, koliko podjetnik vanjo vlaga, pa tudi od tržnih sil in samega uspeha podjetja. Vlaganje v znamko naj podjetnik dojema kot naložbo, saj blagovna znamka predstavlja del premoženja podjetja. Lahko se jo licencira, proda ali uporabi pri poroštvu, zato vprašanje njene vrednosti vsekakor ni brezpredmetno. Preberite več >>

Kakšna je razlika med slovensko znamko in znamko EU

Kakšna je razlika med slovensko znamko in znamko EU

Pred registracijo znamke je podjetnik soočen s kar nekaj temeljnimi odločitvami, ena od teh je tudi izbira območja zaščite njegove znamke. V članku smo zato razdelali osnovne prednosti in slabosti ter razlike pri registraciji znamke v Sloveniji ali v EU, ki bodo podjetniku v pomoč pri njegovi odločitvi. Preberite več >>

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry je letošnjega februarja proti Twitterju vložil tožbo, v kateri ga obtožuje kršitve patentov, ki ščitijo njihovo tehnologijo mobilnega sporočanja. Preberite več >>

Kršitev in pravno varstvo blagovne znamke

Kršitev in pravno varstvo blagovne znamke

Pred vstopom na trg je priporočljivo pregledati ustrezne baze podatkov, saj obstaja možnost, da so logotip, besedna zveza ali slogan, s katerimi se želite pojavljati in predstavljati na trgu, že pravno zavarovani kot blagovna znamka. Preberite več >>

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Znamka imetniku služi kot sredstvo identifikacije, hkrati pa omogoča tudi razločevanje njegovih proizvodov in storitev od tistih, ki jih trži njegova konkurenca. Ko se podjetnik odloči pričeti s postopkom registracije znamke, naj prej poskrbi, da se izogne nekaterim najpogostejšim napakam, ki so opisane v nadaljevanju. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

17.05.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

Lastniki spletnih trgovin ponavadi najprej poskrbijo za to, da je njihova spletna stran za obiskovalce - potencialne kupce - privlačna, enostavna in uporabna. Da bi se izognili morebitnim kaznim, pa je takoj za tem treba zadostiti tudi vsem pravnim zahtevam!
Preberite več >>

Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

03.06.2019 od 15:00 do 07.06.2019 18:00
Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

14.06.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje