Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek.
barve in podjetništvo

Ko kupujemo, 93 odstotkov potrošnikov gleda na videz izdelka, 6 odstotkov na vsebino, le 1 odstotek pa se odloča na podlagi čuta, kot sta vonj in zvok, ugotavlja WebPageFX.

80 odstotkov potrošnikov meni, da barva bistveno vpliva na prepoznavnost blagovne znamke. Čas za odločitev glede nakupa pa je zelo kratek – odločitev in ocena izdelka naj bi padla že v 90 sekundah. Zanimivo je, da si v večini primerov oceno izdelamo na podlagi barve izdelka. Kako pomembne so barve, je razvidno tudi v oglasih. Barvni imajo precej večji učinek kot črno-beli.

Kakšen vpliv imajo barve na nas?

Rdeča pospeši srčni utrip, vpliva pa tudi na stimulacijo apetita, zato jo izredno rade uporabljajo restavracije. Tako izbor barve logotipa McDonald’s, Coca Cole, Kellogg’s kar naenkrat ni več presenetljiv, mar ne? Rdeča barva se uporablja tudi pri akcijah in popustih, saj spodbuja nujnost. Katera podjetja imajo rdeč logotip? Poleg naštetih tudi Lay’s, YouTube, CNN in Lego.

Rumena spodbuja optimizem in mladost. Je barva, ki vzbuja pozornost, stimulira mentalne procese in živčni sistem. Spodbuja tudi komunikacijo. Podjetja, ki so izbrala rumeno barvo, so Nikon, Ikea in National Geographic.

Modra barva se uporablja predvsem s strani korporativnih blagovnih znamk oziroma podjetij, saj izraža produktivnost in neinvazivnost. Daje občutek varnosti in zaupanja v znamko. Spominja na vodo, pomirja. Modro barvo predvsem preferirajo moški, je pa tudi najbolj razširjena barva, ki se uporablja v delovnih prostorih. Katera podjetja uporabljajo modro barvo? Facebook, Twitter, LinkedIn, Skype, Dell, Ford, Oral-B.

Oranžna barva označuje agresivnost, spodbuja pa akcijo – prodaja, nakup, naročnina. Predstavlja prijazno in samozavestno znamko, entuziazem in toplino. Podjetja, ki imajo v logotipu oranžno barvo, so Amazon, Mozilla, Fanta, Hooters, Harley-Davidson.

Zelena se uporablja v povezavi z bogastvom in je dolgo veljala kot simbol plodnosti. Simbolizira pa tudi denar. Nudi sprostitev v trgovinah. Nekatere raziskave kažejo, da imajo delavci v zelenih delovnih prostorih manj težav z želodcem. Podjetja oziroma znamke, ki so izbrala zeleno barvo, so Animal Planet, Android, Tropicana, Spotify, Starbucks in Xbox.

Vijolična pomirja in je namenjena izdelkom za lepotne in pomlajevalne učinke. Prikazuje bogastvo in uspeh, kar navezujemo z dejstvom, da je kupica kraljev nosila oblačila vijolične barve. Danes pa je vijolična barva v politiki prej izjema kot pravilo. Yahoo, Hallmark, Craigslist in Taco Bell so izbrali vijolično barvo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

V dobi, ki jo zaznamujejo naraščajoče kibernetske grožnje in s tem povezani visoki stroški podjetij, se tradicionalni pristopi boja proti kibernetskim napadom kažejo za neuspešne. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

Ugled vašega podjetja je njegova največja vrednost. V času, ko se informacije širijo s svetlobno hitrostjo, lahko vaš ugled zelo hitro pripomore k napredku poslovanja, ali pa ravno nasprotno: k njegovemu propadu. Naučite se strategij, da zaščitite dober ugled. Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje