Kako uspešno upravljati s terjatvami?

Številna podjetja se soočajo s finančnimi skrbmi, saj za opravljene storitve ne dobijo obljubljenega plačila. Tako iz meseca v mesec izgubljajo dragocen čas, denar in živce, saj se namesto s poslovanjem ukvarjajo z izterjavo terjatev.
SAOP, Spletni seminar, Davčni inšpektor

Kaj moramo urediti pred prihodom davčnega inšpektorja? (Vir slike: Pixabay)

Na srečo obstaja kar nekaj načinov, ki vam lahko pomagajo pri uspešnemu upravljanju terjatev – na kratko vam bomo predstavili nekaj rešitev.

Najbolj uspešna je še vedno preventiva

Za uspešno finančno poslovanje podjetja še vedno obstaja preverjen recept, ki bi se ga morali držati pred sklenitvijo kakršnega koli poslovnega odnosa: preverjanje bonitetne ocene.

Ne glede na finančno zaledje se je dobro pred začetkom poslovanja pozanimati, s kom pravzaprav poslujete. Če ste dosledni in si vzamete nekaj minut časa, da preverite boniteto podjetja, morebitne blokade računov in ostale podatke, ki so prosto dostopni na spletu, si lahko naredite ogromno uslugo in se elegantno izognete nadaljnjim zapletom pri poslovanju.

V kolikor pa se v celotni zgodbi vseeno kaj zalomi, smo v nadaljevanju pripravili 5 korakov do učinkovite rešitve za upravljanje s terjatvami.

5 korakov za učinkovito upravljanje s terjatvami

Pri zapiranju terjatev je najbolj pomembno, da se držite omenjenih korakov, saj boste s tem povečali učinkovitost unovčenja terjatev.

1. Odkup terjatev

Ena izmed možnih odločitev za podjetja, ki želijo zapreti odprte terjatve, je odkup terjatev brez regresne pravice. Ena izmed glavnih prednosti tega načina poplačila terjatev je, da sredstva v višini od 80 do 90 odstotkov nakupne vrednosti terjatve prejmete takoj, preostalo pa prejmete izplačano, ko kupec poravna terjatev.

V kolikor odkup terjatev brez regresne pravice prevzame za to usposobljeno podjetje, vam ni potrebno več skrbeti za izterjavo, saj je to skrb prevzela institucija, ki vam je terjatev odkupila.

2. Odkup terjatev na podlagi verižne kompenzacije

Verižna kompenzacija je postopek, ki omogoča unovčevanje posredno odkupljenih zapadlih terjatev. V proces izterjave je namreč vključenih več členov, kjer se na podlagi zbranih informacij oblikuje kompenzacijska veriga, na podlagi katere imajo vsi udeleženci verige koristi, saj se izvede medsebojni pobot odprtih postavk. Ta postopek je najpogosteje uporabljen v Sloveniji, saj je eden najcenejših.

3. Konvertiranje terjatev

Konvertiranje terjatev je eden od novejših načinov zapiranja zapadlih terjatev, ki se je v mnogo primerih izkazal za učinkovitega. Konventiranje odprtih terjatev poteka s pomočjo pobota v sklopu AJPES-a (Agencija za javno pravne evidence in storitve), kjer sodeluje večje število gospodarskih subjektov, ki v sistem prijavljajo svoje obveznosti do dobaviteljev.

Tovrstni način upravljanja s terjatvami je še posebej primeren za uvozna in storitvena podjetja ter družbe, ki imajo težave z zagotavljanjem tekoče likvidnosti. Glavni prednosti tovrstnega unovčevanja terjatev sta hitro poplačilo ter nizki stroški pobota.

4. Mediacija – izvensodna izterjava

Mediacija oziroma izvensodna izterjava je proces, kjer med upnika in dolžnika vstopi tretja oseba. Izvensodna izterjava omogoča obsežne možnosti pogajanja in profesionalec lahko dolžnika ponavadi že z nekaj strokovnimi in s premišljenimi potezami prepriča, da v najkrajšem možnem času izvede plačilo zapadlih terjatev.

Preberite tudi: Kolumna: 5 nasvetov, ko ne morete plačati dolgov

V primerjavi s sodno izterjavo je izvensodna izterjava mnogo cenejša, saj ni potrebno plačati sodnih taks ter drugih sodnih stroškov, medtem ko so učinki pogosto enaki. Najpomembnejša pridobitev izvensodne izterjave je podpisana izjava o prepoznavi dolga, ki se lahko kasneje v primeru sodnega postopka uporabi kot verodostojna listina in znatno skrajša sodni postopek.

5. Sodna izterjava

Sodna izterjava je zadnja postaja in je prava odločitev v primeru, da so bili vsi koraki do tedaj neuspešni. Na podlagi verodostojne listine, pridobljene v izvensodni izterjavi, se bo zadeva rešila hitreje. Sodno izterjavo vedno spremlja ustrezen sodni postopek.

Zaradi pritožbe dolžnika se v večini primerov ta postopek konča v sodni dvorani, zato je smiselno, da ga vodi podjetje, ki ima za to usposobljene pravnike. Na ta način si namreč zagotovite, da bo celoten postopek potekal čim hitreje in boste v najkrajšem možnem času prejeli ustrezno plačilo. Sodna izterjava je kljub vsemu postopek, ki ga je smiselno uporabiti šele, kadar izčrpate vse ostale možnosti dogovora.

Avtor prispevka je Nejc Apšner, Achilles d.o.o.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. V MP sta vam v vsakem trenutku na voljo dva pravnika.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva, kjer bodo naši strokovnjaki z vami delili svoje 10 letne izkušnje iz sveta podjetništva.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Subvencioniranje delovnega časa in turistični boni: tretji protikorona paket tik pred sprejetjem

Subvencioniranje delovnega časa in turistični boni: tretji protikorona paket tik pred sprejetjem

Poslanci bodo na izredni seji potrjevali predlog tretjega protikorona zakona namenjenega zagonu gospodarstva po epidemiji, ki je predvidoma vreden milijardo evrov. Najbolj odmevna ukrepa, ki ju prinaša predlog sta subvencioniranje skrajšanega delovnega časa in boni, namenjeni za pomoč turizmu. Trenutno veljavni ukrepi se iztekajo z 31. majem, zato se s sprejemom zakona precej mudi. Preberite več >>

Čakanje na delo: vse kar morate vedeti delodajalci

Čakanje na delo: vse kar morate vedeti delodajalci

Številke delavcev, ki trenutno ne delajo zaradi posledic epidemije koronavirusa so visoke. Takšnim delavcem morajo delodajalci ob izpolnitvi zakonoskih pogojev izplačevati nadomestila plač,  kar pa lahko predstavlja veliko breme v že tako precej negotovi in neugodni poslovni situaciji. Preberite več >>

Zelena luč drugemu paketu protikorona zakonodaje!

Zelena luč drugemu paketu protikorona zakonodaje!

Vlada je na včerajšnji seji sprejela Predlog novele Zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo ter Predlog zakona o zagotovitvi dodatne likvidnosti gospodarstvu za omilitev posledic epidemije COVID-19. Tako imenovana protikorona paket 1 in protikorona paket 2 bosta predložena v obravnavo in sprejetje Državnemu zboru, po nujnem postopku. Preberite več >>

Drugi sveženj protikorona zakonodaje že na poti

Drugi sveženj protikorona zakonodaje že na poti

Vlada bo z obravnavo popravkov in dopolnitev trenutno veljavne protikorona zakonodaje pričela 21. aprila, njihovo sprejetje pa lahko pričakujemo do konca prihodnjega tedna. Kateri so torej najpomembnejši sklopi, ki jih drugi sveženj ukrepov obravnava in na kakšen način širi krog upravičencev do pomoči? Preberite več >>

Samozaposleni: izjava za pridobitev mesečnega temeljnega dohodka v eDavkih že na voljo!

Samozaposleni: izjava za pridobitev mesečnega temeljnega dohodka v eDavkih že na voljo!

V aplikaciji eDavki je že omogočen dostop do izjave, s katero bodo samozaposleni uveljavili pravico do mesečnega temeljnega dohodka. Preberite več >>

PROTIKORONA PAKET – kdo bo upravičen do odpisa prispevkov?

PROTIKORONA PAKET – kdo bo upravičen do odpisa prispevkov?

Novelirani interventni zakon (ZIUZEOP-A) omogoča, da določenim subjektom ob izpolnjevanju zakonskih pogojev prispevke za čas epidemije krije država. Kateri so ti upravičenci, kakšne pogoje morajo izpolnjevati in kako do oprostitve plačila razlagamo v nadaljevanju. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

Vse za podjetje