Kako uspešno upravljati s terjatvami?

Številna podjetja se soočajo s finančnimi skrbmi, saj za opravljene storitve ne dobijo obljubljenega plačila. Tako iz meseca v mesec izgubljajo dragocen čas, denar in živce, saj se namesto s poslovanjem ukvarjajo z izterjavo terjatev.
SAOP, Spletni seminar, Davčni inšpektor

Kaj moramo urediti pred prihodom davčnega inšpektorja? (Vir slike: Pixabay)

Na srečo obstaja kar nekaj načinov, ki vam lahko pomagajo pri uspešnemu upravljanju terjatev – na kratko vam bomo predstavili nekaj rešitev.

Najbolj uspešna je še vedno preventiva

Za uspešno finančno poslovanje podjetja še vedno obstaja preverjen recept, ki bi se ga morali držati pred sklenitvijo kakršnega koli poslovnega odnosa: preverjanje bonitetne ocene.

Ne glede na finančno zaledje se je dobro pred začetkom poslovanja pozanimati, s kom pravzaprav poslujete. Če ste dosledni in si vzamete nekaj minut časa, da preverite boniteto podjetja, morebitne blokade računov in ostale podatke, ki so prosto dostopni na spletu, si lahko naredite ogromno uslugo in se elegantno izognete nadaljnjim zapletom pri poslovanju.

V kolikor pa se v celotni zgodbi vseeno kaj zalomi, smo v nadaljevanju pripravili 5 korakov do učinkovite rešitve za upravljanje s terjatvami.

5 korakov za učinkovito upravljanje s terjatvami

Pri zapiranju terjatev je najbolj pomembno, da se držite omenjenih korakov, saj boste s tem povečali učinkovitost unovčenja terjatev.

1. Odkup terjatev

Ena izmed možnih odločitev za podjetja, ki želijo zapreti odprte terjatve, je odkup terjatev brez regresne pravice. Ena izmed glavnih prednosti tega načina poplačila terjatev je, da sredstva v višini od 80 do 90 odstotkov nakupne vrednosti terjatve prejmete takoj, preostalo pa prejmete izplačano, ko kupec poravna terjatev.

V kolikor odkup terjatev brez regresne pravice prevzame za to usposobljeno podjetje, vam ni potrebno več skrbeti za izterjavo, saj je to skrb prevzela institucija, ki vam je terjatev odkupila.

2. Odkup terjatev na podlagi verižne kompenzacije

Verižna kompenzacija je postopek, ki omogoča unovčevanje posredno odkupljenih zapadlih terjatev. V proces izterjave je namreč vključenih več členov, kjer se na podlagi zbranih informacij oblikuje kompenzacijska veriga, na podlagi katere imajo vsi udeleženci verige koristi, saj se izvede medsebojni pobot odprtih postavk. Ta postopek je najpogosteje uporabljen v Sloveniji, saj je eden najcenejših.

3. Konvertiranje terjatev

Konvertiranje terjatev je eden od novejših načinov zapiranja zapadlih terjatev, ki se je v mnogo primerih izkazal za učinkovitega. Konventiranje odprtih terjatev poteka s pomočjo pobota v sklopu AJPES-a (Agencija za javno pravne evidence in storitve), kjer sodeluje večje število gospodarskih subjektov, ki v sistem prijavljajo svoje obveznosti do dobaviteljev.

Tovrstni način upravljanja s terjatvami je še posebej primeren za uvozna in storitvena podjetja ter družbe, ki imajo težave z zagotavljanjem tekoče likvidnosti. Glavni prednosti tovrstnega unovčevanja terjatev sta hitro poplačilo ter nizki stroški pobota.

4. Mediacija – izvensodna izterjava

Mediacija oziroma izvensodna izterjava je proces, kjer med upnika in dolžnika vstopi tretja oseba. Izvensodna izterjava omogoča obsežne možnosti pogajanja in profesionalec lahko dolžnika ponavadi že z nekaj strokovnimi in s premišljenimi potezami prepriča, da v najkrajšem možnem času izvede plačilo zapadlih terjatev.

Preberite tudi: Kolumna: 5 nasvetov, ko ne morete plačati dolgov

V primerjavi s sodno izterjavo je izvensodna izterjava mnogo cenejša, saj ni potrebno plačati sodnih taks ter drugih sodnih stroškov, medtem ko so učinki pogosto enaki. Najpomembnejša pridobitev izvensodne izterjave je podpisana izjava o prepoznavi dolga, ki se lahko kasneje v primeru sodnega postopka uporabi kot verodostojna listina in znatno skrajša sodni postopek.

5. Sodna izterjava

Sodna izterjava je zadnja postaja in je prava odločitev v primeru, da so bili vsi koraki do tedaj neuspešni. Na podlagi verodostojne listine, pridobljene v izvensodni izterjavi, se bo zadeva rešila hitreje. Sodno izterjavo vedno spremlja ustrezen sodni postopek.

Zaradi pritožbe dolžnika se v večini primerov ta postopek konča v sodni dvorani, zato je smiselno, da ga vodi podjetje, ki ima za to usposobljene pravnike. Na ta način si namreč zagotovite, da bo celoten postopek potekal čim hitreje in boste v najkrajšem možnem času prejeli ustrezno plačilo. Sodna izterjava je kljub vsemu postopek, ki ga je smiselno uporabiti šele, kadar izčrpate vse ostale možnosti dogovora.

Avtor prispevka je Nejc Apšner, Achilles d.o.o.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. V MP sta vam v vsakem trenutku na voljo dva pravnika.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva, kjer bodo naši strokovnjaki z vami delili svoje 10 letne izkušnje iz sveta podjetništva.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

Zaprtje s.p.

Zaprtje s.p.

V članku je predstavljeno, kakšen je postopek v primeru zaprtja s.p.. Zaprtje s.p. je treba načrtovati vsaj 15 dni pred njegovim dejanskim zaprtjem v obliki sporočila o zaprtju s.p. na AJPES. Preberite več >>

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Večina komunikacije, ki jo imamo s svojimi potencialnimi kupci, poslovnimi partnerji in zaposlenimi, gre prek elektronskih sporočil. V svoje nabiralnike prejmemo tudi sporočila, ki po dolžini bolj spominjajo na članke kot pa sporočila z nujnimi informacijami. Preberite več >>

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Podjetništvo je nepredvidljivo, če pa ste začetnik, se stvari hitro lahko odvijejo v napačno smer. Kako preprečiti, da ne bi delali napak kot začetnik? Rešitev je predvsem v učenju na (tujih) napakah. Preberite več >>

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

Če si želite uspeti, sledite nasvetom tistih, ki so uspeh že doživeli. Predstavljamo šest trikov, ki jih uporabljajo milijonarji, ki so začeli iz nič. Vključite jih v delovanje svojega podjetja in hitro se boste znašli na poti do uspeha. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje