KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Kako uspešno upravljati s terjatvami?

Številna podjetja se soočajo s finančnimi skrbmi, saj za opravljene storitve ne dobijo obljubljenega plačila. Tako iz meseca v mesec izgubljajo dragocen čas, denar in živce, saj se namesto s poslovanjem ukvarjajo z izterjavo terjatev.
SAOP, Spletni seminar, Davčni inšpektor

Kaj moramo urediti pred prihodom davčnega inšpektorja? (Vir slike: Pixabay)

Na srečo obstaja kar nekaj načinov, ki vam lahko pomagajo pri uspešnemu upravljanju terjatev – na kratko vam bomo predstavili nekaj rešitev.

Najbolj uspešna je še vedno preventiva

Za uspešno finančno poslovanje podjetja še vedno obstaja preverjen recept, ki bi se ga morali držati pred sklenitvijo kakršnega koli poslovnega odnosa: preverjanje bonitetne ocene.

Ne glede na finančno zaledje se je dobro pred začetkom poslovanja pozanimati, s kom pravzaprav poslujete. Če ste dosledni in si vzamete nekaj minut časa, da preverite boniteto podjetja, morebitne blokade računov in ostale podatke, ki so prosto dostopni na spletu, si lahko naredite ogromno uslugo in se elegantno izognete nadaljnjim zapletom pri poslovanju.

V kolikor pa se v celotni zgodbi vseeno kaj zalomi, smo v nadaljevanju pripravili 5 korakov do učinkovite rešitve za upravljanje s terjatvami.

5 korakov za učinkovito upravljanje s terjatvami

Pri zapiranju terjatev je najbolj pomembno, da se držite omenjenih korakov, saj boste s tem povečali učinkovitost unovčenja terjatev.

1. Odkup terjatev

Ena izmed možnih odločitev za podjetja, ki želijo zapreti odprte terjatve, je odkup terjatev brez regresne pravice. Ena izmed glavnih prednosti tega načina poplačila terjatev je, da sredstva v višini od 80 do 90 odstotkov nakupne vrednosti terjatve prejmete takoj, preostalo pa prejmete izplačano, ko kupec poravna terjatev.

V kolikor odkup terjatev brez regresne pravice prevzame za to usposobljeno podjetje, vam ni potrebno več skrbeti za izterjavo, saj je to skrb prevzela institucija, ki vam je terjatev odkupila.

2. Odkup terjatev na podlagi verižne kompenzacije

Verižna kompenzacija je postopek, ki omogoča unovčevanje posredno odkupljenih zapadlih terjatev. V proces izterjave je namreč vključenih več členov, kjer se na podlagi zbranih informacij oblikuje kompenzacijska veriga, na podlagi katere imajo vsi udeleženci verige koristi, saj se izvede medsebojni pobot odprtih postavk. Ta postopek je najpogosteje uporabljen v Sloveniji, saj je eden najcenejših.

3. Konvertiranje terjatev

Konvertiranje terjatev je eden od novejših načinov zapiranja zapadlih terjatev, ki se je v mnogo primerih izkazal za učinkovitega. Konventiranje odprtih terjatev poteka s pomočjo pobota v sklopu AJPES-a (Agencija za javno pravne evidence in storitve), kjer sodeluje večje število gospodarskih subjektov, ki v sistem prijavljajo svoje obveznosti do dobaviteljev.

Tovrstni način upravljanja s terjatvami je še posebej primeren za uvozna in storitvena podjetja ter družbe, ki imajo težave z zagotavljanjem tekoče likvidnosti. Glavni prednosti tovrstnega unovčevanja terjatev sta hitro poplačilo ter nizki stroški pobota.

4. Mediacija – izvensodna izterjava

Mediacija oziroma izvensodna izterjava je proces, kjer med upnika in dolžnika vstopi tretja oseba. Izvensodna izterjava omogoča obsežne možnosti pogajanja in profesionalec lahko dolžnika ponavadi že z nekaj strokovnimi in s premišljenimi potezami prepriča, da v najkrajšem možnem času izvede plačilo zapadlih terjatev.

Preberite tudi: Kolumna: 5 nasvetov, ko ne morete plačati dolgov

V primerjavi s sodno izterjavo je izvensodna izterjava mnogo cenejša, saj ni potrebno plačati sodnih taks ter drugih sodnih stroškov, medtem ko so učinki pogosto enaki. Najpomembnejša pridobitev izvensodne izterjave je podpisana izjava o prepoznavi dolga, ki se lahko kasneje v primeru sodnega postopka uporabi kot verodostojna listina in znatno skrajša sodni postopek.

5. Sodna izterjava

Sodna izterjava je zadnja postaja in je prava odločitev v primeru, da so bili vsi koraki do tedaj neuspešni. Na podlagi verodostojne listine, pridobljene v izvensodni izterjavi, se bo zadeva rešila hitreje. Sodno izterjavo vedno spremlja ustrezen sodni postopek.

Zaradi pritožbe dolžnika se v večini primerov ta postopek konča v sodni dvorani, zato je smiselno, da ga vodi podjetje, ki ima za to usposobljene pravnike. Na ta način si namreč zagotovite, da bo celoten postopek potekal čim hitreje in boste v najkrajšem možnem času prejeli ustrezno plačilo. Sodna izterjava je kljub vsemu postopek, ki ga je smiselno uporabiti šele, kadar izčrpate vse ostale možnosti dogovora.

Avtor prispevka je Nejc Apšner, Achilles d.o.o.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Znamka imetniku služi kot sredstvo identifikacije, hkrati pa omogoča tudi razločevanje njegovih proizvodov in storitev od tistih, ki jih trži njegova konkurenca. Ko se podjetnik odloči pričeti s postopkom registracije znamke, naj prej poskrbi, da se izogne nekaterim najpogostejšim napakam, ki so opisane v nadaljevanju. Preberite več >>

Zdravstveni napotki pri delu z računalnikom

Zdravstveni napotki pri delu z računalnikom

Čedalje več dela se opravlja s pomočjo računalnika. To za zaposlene pomeni, da vse več ur na dan preživijo pred zasloni, kar lahko zelo negativno vpliva na zdravje. Kako si lahko posameznik pomaga pri tem, da bi bile posledice takega dela kar najmanjše? Preberite več >>

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

To, kar smo postali, je rezultat našega ponavljajočega ravnanja, vzorcev in navad. Že Aristotel je ugotovil, da uspeh ni stvar dejanj, ampak stvar navade. Nekaj uspešnih podjetnikov je zaupalo, katere so tiste navade, ki so njim najbolj pomagale na poti do uspeha. Preberite več >>

Lastnosti ljudi z visoko stopnjo čustvene inteligentnosti

Lastnosti ljudi z visoko stopnjo čustvene inteligentnosti

Ste se kdaj spraševali, zakaj so nekateri ljudje izjemno uspešni tako v zasebnem kot v poklicnem življenju? Morda so visoko čustveno inteligentni. Če vas zanima, kaj je čustvena inteligentnost in kako jo razvijati, berite naprej. Preberite več >>

7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

Naj gre za bolj ali manj poznano ime, za podjetnika se registracija znamke lahko izkaže kot ključna investicija na njegovi podjetniški poti in mu prihrani marsikatero nevšečnost. Zato je pomembno, da podjetnik še pred podajo v podjetniške vode razume, zakaj so znamke pomemben element pri rasti in razvijanju njegovega poslovanja. Preberite več >>

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

Med inovativnimi izdelki, ki so na voljo na policah megamarketov INTERSPAR v sklopu 3. sezone Štartaj Slovenija, je La Popsi – sadni zamrznjeni desert – prejemnik naziva hit produkt leta 2018. O ideji, poteku poslovanja in izzivih na poti do uspeha smo se pogovarjali s podjetnicama in prijateljicama Nežo in Karmen. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje