Kako uspešno upravljati s terjatvami?

Številna podjetja se soočajo s finančnimi skrbmi, saj za opravljene storitve ne dobijo obljubljenega plačila. Tako iz meseca v mesec izgubljajo dragocen čas, denar in živce, saj se namesto s poslovanjem ukvarjajo z izterjavo terjatev.
SAOP, Spletni seminar, Davčni inšpektor

Kaj moramo urediti pred prihodom davčnega inšpektorja? (Vir slike: Pixabay)

Na srečo obstaja kar nekaj načinov, ki vam lahko pomagajo pri uspešnemu upravljanju terjatev – na kratko vam bomo predstavili nekaj rešitev.

Najbolj uspešna je še vedno preventiva

Za uspešno finančno poslovanje podjetja še vedno obstaja preverjen recept, ki bi se ga morali držati pred sklenitvijo kakršnega koli poslovnega odnosa: preverjanje bonitetne ocene.

Ne glede na finančno zaledje se je dobro pred začetkom poslovanja pozanimati, s kom pravzaprav poslujete. Če ste dosledni in si vzamete nekaj minut časa, da preverite boniteto podjetja, morebitne blokade računov in ostale podatke, ki so prosto dostopni na spletu, si lahko naredite ogromno uslugo in se elegantno izognete nadaljnjim zapletom pri poslovanju.

V kolikor pa se v celotni zgodbi vseeno kaj zalomi, smo v nadaljevanju pripravili 5 korakov do učinkovite rešitve za upravljanje s terjatvami.

5 korakov za učinkovito upravljanje s terjatvami

Pri zapiranju terjatev je najbolj pomembno, da se držite omenjenih korakov, saj boste s tem povečali učinkovitost unovčenja terjatev.

1. Odkup terjatev

Ena izmed možnih odločitev za podjetja, ki želijo zapreti odprte terjatve, je odkup terjatev brez regresne pravice. Ena izmed glavnih prednosti tega načina poplačila terjatev je, da sredstva v višini od 80 do 90 odstotkov nakupne vrednosti terjatve prejmete takoj, preostalo pa prejmete izplačano, ko kupec poravna terjatev.

V kolikor odkup terjatev brez regresne pravice prevzame za to usposobljeno podjetje, vam ni potrebno več skrbeti za izterjavo, saj je to skrb prevzela institucija, ki vam je terjatev odkupila.

2. Odkup terjatev na podlagi verižne kompenzacije

Verižna kompenzacija je postopek, ki omogoča unovčevanje posredno odkupljenih zapadlih terjatev. V proces izterjave je namreč vključenih več členov, kjer se na podlagi zbranih informacij oblikuje kompenzacijska veriga, na podlagi katere imajo vsi udeleženci verige koristi, saj se izvede medsebojni pobot odprtih postavk. Ta postopek je najpogosteje uporabljen v Sloveniji, saj je eden najcenejših.

3. Konvertiranje terjatev

Konvertiranje terjatev je eden od novejših načinov zapiranja zapadlih terjatev, ki se je v mnogo primerih izkazal za učinkovitega. Konventiranje odprtih terjatev poteka s pomočjo pobota v sklopu AJPES-a (Agencija za javno pravne evidence in storitve), kjer sodeluje večje število gospodarskih subjektov, ki v sistem prijavljajo svoje obveznosti do dobaviteljev.

Tovrstni način upravljanja s terjatvami je še posebej primeren za uvozna in storitvena podjetja ter družbe, ki imajo težave z zagotavljanjem tekoče likvidnosti. Glavni prednosti tovrstnega unovčevanja terjatev sta hitro poplačilo ter nizki stroški pobota.

4. Mediacija – izvensodna izterjava

Mediacija oziroma izvensodna izterjava je proces, kjer med upnika in dolžnika vstopi tretja oseba. Izvensodna izterjava omogoča obsežne možnosti pogajanja in profesionalec lahko dolžnika ponavadi že z nekaj strokovnimi in s premišljenimi potezami prepriča, da v najkrajšem možnem času izvede plačilo zapadlih terjatev.

Preberite tudi: Kolumna: 5 nasvetov, ko ne morete plačati dolgov

V primerjavi s sodno izterjavo je izvensodna izterjava mnogo cenejša, saj ni potrebno plačati sodnih taks ter drugih sodnih stroškov, medtem ko so učinki pogosto enaki. Najpomembnejša pridobitev izvensodne izterjave je podpisana izjava o prepoznavi dolga, ki se lahko kasneje v primeru sodnega postopka uporabi kot verodostojna listina in znatno skrajša sodni postopek.

5. Sodna izterjava

Sodna izterjava je zadnja postaja in je prava odločitev v primeru, da so bili vsi koraki do tedaj neuspešni. Na podlagi verodostojne listine, pridobljene v izvensodni izterjavi, se bo zadeva rešila hitreje. Sodno izterjavo vedno spremlja ustrezen sodni postopek.

Zaradi pritožbe dolžnika se v večini primerov ta postopek konča v sodni dvorani, zato je smiselno, da ga vodi podjetje, ki ima za to usposobljene pravnike. Na ta način si namreč zagotovite, da bo celoten postopek potekal čim hitreje in boste v najkrajšem možnem času prejeli ustrezno plačilo. Sodna izterjava je kljub vsemu postopek, ki ga je smiselno uporabiti šele, kadar izčrpate vse ostale možnosti dogovora.

Avtor prispevka je Nejc Apšner, Achilles d.o.o.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Disneyjev recept za uspeh: »Presezite pričakovanja svojih strank!«

Disneyjev recept za uspeh: »Presezite pričakovanja svojih strank!«

Izjemen uspeh Walta Disneyja nikakor ni naključje. Človek, ki je veliko prispeval k razvoju animacije in tematskih parkov, je imel jasno vizijo, ko se je loteval posla. Poseben poudarek je dajal na kupčevo izkušnjo in se trudil, da pričakovanj svojih strank ne bi le dosegel, ampak jih tudi presegel. Preberite več >>

5 skrivnosti učinkovite prodaje, ki odprejo pot do poslovnega uspeha

5 skrivnosti učinkovite prodaje, ki odprejo pot do poslovnega uspeha

Kevin Harrington, ameriški podjetnik in poslovni vodja ter eden najbolj uspešnih učencev Ziga Ziglerja, razkriva 5 načel, kako prek učinkovite prodaje doseči uspeh v podjetništvu. Preberite več >>

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Mladi podjetniki že odpirajo svoja prva podjetja

Mladi podjetniki že odpirajo svoja prva podjetja

Projekt Mladi podjetniki, ki ga razpisuje Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, sofinancirata pa ga Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada, je v polnem zagonu, kar pomeni, da bomo do konca maja leta 2019 dobili skoraj 300 novih nadobudnih mladih podjetnikov. Preberite več >>

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

Principi, ki bi se jih moral držati vsak podjetnik

Principi, ki bi se jih moral držati vsak podjetnik

Uspeh podjetnika je sestavljen iz serije odločitev in poti, ki jo je ubral v času poslovanja. Čeprav univerzalnih navodil za uspeh v podjetništvu ni, vam lahko nekatere smernice pomagajo na poti do uspeha. Preberite več >>

Startup cafe – “Slovenci bi samo razvijali, ne pa prodajali”

Startup cafe – “Slovenci bi samo razvijali, ne pa prodajali”

Junijski Startup cafe je prinesel zanimivo debato o razvoju spletnih platform, ki postajajo pomemben dejavnik v slovenskem podjetništvu. Kako iz njih razviti resen posel sta razkrila uspešna podjetnika Jan Dobrilovič iz start-upa Beeping ter Borut Markelj iz Ehrana.si. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje