Bonitete kot ugodnosti in način nagrajevanja zaposlenih

Nekatera podjetja pri nagrajevanju delavcev ali zaradi zagotavljanja boljšega delovnega okolja zaposlenemu namenijo nekatere službene ugodnosti. Takšne ugodnosti se davčno imenujejo bonitete.
Bonitete na delovnem mestu (Vir: Pixabay)

Bonitete na delovnem mestu (Vir: Pixabay)

Boniteta je torej vsaka ugodnost v obliki proizvoda, storitve ali druge ugodnosti v naravi, ki jo delavcu ali njegovemu družinskemu članu zagotovi delodajalec ali druga oseba v zvezi z zaposlitvijo.

Bonitete se kažejo predvsem v naslednjih oblikah:

  • uporaba službenega vozila v zasebne namene;
  • nastanitev v službenem stanovanju;
  • posojilo, dano s strani delodajalca, ki je brez obresti ali z obrestno mero, ki je nižja od tržne;
  • popust pri prodaji blaga in storitev, kadar delodajalec proda blago ali storitev delavcu;
  • plačilo za izobraževanje delavca ali njegovega družinskega člana (če izobraževanje ni povezano z njegovim dejanskim delom);
  • darila, ki jih zagotovi delodajalec na podlagi ali zaradi zaposlitve nekdanjemu, sedanjemu ali bodočemu delavcu ali njegovemu družinskemu članu;
  • pravica delavca do nakupa delnic.

Zakon o dohodnini, ki ureja bonitete, pa izrecno opredeljuje, katere ugodnosti se ne štejejo za bonitete. Te so:

  • ugodnosti manjših vrednosti, ki jih delodajalec pod enakimi pogoji zagotavlja vsem delavcem (npr. regresirana prehrana med delom, uporaba prostorov za oddih in rekreacijo, pogostitve ob praznovanjih ipd.);
  • plačila delodajalca za izobraževanje delavcu, kadar je izobraževanje povezano s poslovanjem delavca;
  • plačila za zdravstvene preglede in cepljenja delavcev;
  • plačila za zavarovanje delavca za nesreče pri delu;
  • uporaba parkirnega prostora, ki ga delavec zagovori delodajalcu;
  • uporaba računalniške in telekomunikacijske opreme, ki jo delodajalec zagotovi delavcu.

Iz definicije bonitete so izvzeta tudi darila, ki jih delodajalec v mesecu oktobru podari otroku delavca, mlajšemu od 15 let, če vrednost darila ne presega 42 evrov.

Prav tako se za boniteto ne šteje občasna ugodnost dana delavcu, če je vrednost slednje manjša od 15 evrov v mesecu.

Za davčne namene se znesek bonitete običajno določi na podlagi primerljive tržne cene. Če to ni mogoče, pa na podlagi stroška, ki je nastal pri delodajalcu z zagotavljanjem bonitete.

Uporaba službenega vozila v zasebne namene

Pri uporabi službenega vozila v zasebne namene se davčna osnova delavca poveča za 1,5 % nabavne vrednosti vozila (vključno z DDV) mesečno. Nabavna vrednost vozila se s pretekom časa zmanjšuje po naslednji formuli:

  • Do vključno 4. leta starosti vozila se nabavna vrednost vsako leto zniža za 15 %;
  • Od 5. do 8. leta se vsako leto zniža za 10 %;
  • Od 9. leta dalje se šteje, da je nabavna vrednost vozila 10 %;
  • Nabavna vrednost vozila se dodatno zniža za 50 %, če delavec mesečno prevozi manj kot 500 km v zasebne namene;
  • Če delodajalec zagotavlja gorivo za uporabo vozila v zasebne namene, se davčna osnova mesečno poveča za 25 %.

Uporaba službenega stanovanja

Boniteta se v primeru uporabe službenega stanovanja običajno določi glede na višino tržne cene njegove najemnine. Če pri zagotovitvi nastanitve v službenem stanovanju ni možno bonitete določiti v višini tržne vrednosti najemnine ali v višini stroškov delodajalca, se vrednost bonitete določi mesečno v višini 0,6 % tržne vrednosti stanovanja.

Vir: Zakon o dohodnini

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Do bolniškega lista po novem kar elektronsko!

Do bolniškega lista po novem kar elektronsko!

S februarjem 2020 se uvaja obvezna uporaba elektronskega bolniškega lista (eBOL), ki predstavlja pomembno novost za delodajalce in njihove zaposlene. Od 1.2.2020 zaposlenim namreč več ne bo potrebno dostavljati bolniškega lista v papirni obliki, saj bo vzpostavljena obveznost prevzemanja elektronskih bolniških listov. Preberite več >>

Če stanovanje oddajate prek Airbnb-ja ali Bookinga, ste zavezanec za DDV!

Če stanovanje oddajate prek Airbnb-ja ali Bookinga, ste zavezanec za DDV!

Če stanovanje oddajate prek Airbnb-ja, Bookinga ali druge tuje platforme, se morate identificirati za namene DDV. FURS bo v začetku leta 2020 izvajal poostrene nadzore na tem področju in kaznoval tiste, ki tega do takrat ne bodo uredili. Preberite več >>

Register dejanskih lastnikov: FURS že izvaja strog nadzor

Register dejanskih lastnikov: FURS že izvaja strog nadzor

Vpis v Register dejanskih lastnikov je obvezen že od 19.1.2018, v zadnjem času pa je FURS pospešeno pričel z izvajanjem nadzora nad izvajanjem zakonskih določb in izdajanjem plačilnih nalogov pravnim osebam, ki svoje obveznosti niso izpolnile. Preberite več >>

Bliža se rok za oddajo podatkov za četrtletno poročanje

Bliža se rok za oddajo podatkov za četrtletno poročanje

Ponovno bo treba predložiti podatke za četrtletno poročanje o poslovanju poslovnih subjektov. Zavezanci boste morali podatke predložiti do 31. oktobra 2019. Preberite več >>

FURS začel s sankcijami zaradi neizvedbe vpisa v register dejanskih lastnikov

FURS začel s sankcijami zaradi neizvedbe vpisa v register dejanskih lastnikov

Obstoječi poslovni subjekti so morali do 19. 1. 2018 izvesti vpis v register dejanskih lastnikov. Tistim, ki tega niso storili, je FURS začel pošiljati plačilne naloge. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Ali je treba imeti poravnane vse davčne obveznosti, da lahko zapremo s.p.?

Odgovor strokovnjaka: Ali je treba imeti poravnane vse davčne obveznosti, da lahko zapremo s.p.?

Samostojni podjetniki na SPOT točkah ob postopku zapiranja s.p. referentom pogosto zastavljajo vprašanje, ali morajo vse obveznosti imeti poravnane že ob samem postopku zapiranja s.p. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje