Čedalje več start-upov se odloča za zaposlovanje ljudi, ki delo opravljajo na daljavo

Start-upi se čedalje pogosteje odločajo za zaposlovanje ljudi, ki dela ne opravljajo na sedežu podjetja, ampak od doma ali s katere druge lokacije. V nadaljevanju lahko preberete, zakaj ima tak način sodelovanja z zaposlenimi številne prednosti za podjetje.
Delo na daljavo (Vir: Pixabay)

Delo na daljavo (Vir: Pixabay)

Članek povzema izsledke raziskave, ki je preučevala delo na daljavo v letu 2017.

Delo od doma je vse bolj pogosta praksa. Kar 52 % zaposlenih dela izven podjetja vsaj en dan v tednu. Ta delež se razlikuje glede na področje delovanja podjetja. Tako npr. na področju poslovnega razvoja, inženirskih dejavnosti, marketinga in informacijskih tehnologij izven podjetja dela še bistveno večji delež ljudi, medtem ko je na področju storitvenih dejavnosti, financ in upravljanja s človeškimi viri tako delo zastopano v manjši meri.

Delo na daljavo po panogah (Vir: onstartups.com)

Delo na daljavo po panogah. (Vir: onstartups.com)

Tak način dela je še posebej prisoten pri start-upih. Zakaj je tako?

V sklopu študije je bilo ugotovljeno, da je pri majhnih podjetjih možnost, da se bo vodstvo odločilo, da bodo njihovi zaposleni delo opravljali od domakar dvakrat večja kot pri večjih podjetjih. Za majhna podjetja je sodelovanje z oddaljenimi sodelavci bolj praktično, saj so taka podjetja bolj fleksibilna, večja pa je tudi potreba po inovativnosti.

Kakšne so prednosti oddaljenega dela za start-upe?

Prek dela na daljavo do širšega nabora kandidatov

Pri start-upih, za katere je značilno, da si šele utirajo pot do uspeha, je še toliko bolj pomembno, da vodstvo okoli sebe zbere kar najboljšo ekipo. Tako bo uspeh podjetja dosti bolj verjeten. Najti primerne sodelavce je lahko izjemno težka naloga, še posebej če ste omejeni z izbiro ljudi v okolici podjetja. Pri oddaljenem delu geografske meje odpadejo. Tako je nabor kandidatov naenkrat veliko večji, s čimer si vodstvo poveča možnosti, da izbere najboljšo osebo za iskano delovno mesto.

Podjetja, ki so odprta za ljudi, ki bi delo opravljali od doma, imajo toliko širšo izbiro, kar jim omogoča, da lahko najdejo osebo, ki ima vsa potrebna znanja in izkušnje za opravljanje nekega dela, ter pri tem ne sprejemajo kompromisov. V sklopu študije je bilo ugotovljeno tudi, da pri podjetjih, ki se odločijo za sodelovanje z zaposlenimi, ki delo opravljajo izven podjetja, zaposlovanje poteka kar 33 % hitreje kot pri ostalih podjetjih.

Heterogena ekipa

Znano je že, da je za uspeh podjetja ključnega pomena, da so v njem zaposleni ljudje z različnimi znanji, sposobnostmi in načini razmišljanja. Na tak način vsak posameznik prispeva delček k mozaiku in pokriva svoje področje. Ko se podjetje odloči, da se pri zaposlovanju ne bo geografsko omejevalo, pride do tega, da se zaposleni nahajajo na različnih koncih države ali celo kontinenta oziroma sveta.

Londonska poslovna raziskava, ki je izvedena vsako leto, je pokazala močno povezavo med heterogenostjo skupine zaposlenih in možnostjo za razvoj inovacij, ki so gonilo vsakega podjetja. Ugotovljeno je bilo, da je v podjetjih, v katerih so zaposleni ljudje različnih kulturnih ozadij, razvoj novih produktov verjetnejši kot v bolj homogeni ekipi. Različni pogledi na določeno temo so zelo dobrodošli pri snovanju novih idej.

Delo na daljavo gradi zaupanje

Ko se vodstvo podjetja prvič odloči za zaposlovanje ljudi, ki bodo delo opravljali na daljavo, jih upravičeno skrbi, kakšna bo dejanska produktivnost zaposlenih. Ker je tak način dela težje kontrolirati, se delodajalec lahko vpraša, ali zaposleni efektivno izkorišča delovni čas.

Ustavite se pri tej točki za nekaj trenutkov. Kaj je pravzaprav problem? Ali je problem v tem, da zaposleni delo opravlja kilometre stran od podjetja? Ne. V bistvu gre za pomanjkanje zaupanja do sodelavcev.

Ključnega pomena pri delu na daljavo je, da zaupate svojim zaposlenim. Čeprav ne morete vedeti, da zaposleni ob dogovorjenem času dejansko opravlja delo, so pri delu na daljavo pomembni rezultati, ki jih zlahka preverite. Ko najdete ustrezne mehanizme za komunikacijo z oddaljenimi zaposlenimi in načine za preverjanje njihove produktivnosti, je zadeva rešena. Sploh pa je v novonastalih podjetjih toliko dela, da časa za nadziranje svojih zaposlenih vodstvo niti nima na pretek.

Večja fleksibilnost

Raziskava na področju oddaljenega dela je pokazala, da se 51 % ljudi, ki delo opravljajo od doma, za tak način dela odloči, da lažje usklajujejo poslovno in zasebno življenje. Delo na daljavo v življenje zaposlenega prinaša večjo fleksibilnost, kar večini predstavlja pomembno prednost. Zaposleni, ki so zadovoljni z načinom dela, ki ga opravljajo, so še toliko bolj pripravljeni trdo delati za podjetje.

Razlogi za odločitev za delo na daljavo (Vir: onstartups.com)

Razlogi za odločitev za delo na daljavo. (Vir: onstartups.com)

Razvoj kulture v podjetju

Kultura podjetja se začne razvijati na samem začetku poslovanja. Večje kot postane podjetje, težje jo je spreminjati. Za podjetja, ki razmišljajo o oddaljenem delu, je najbolje, da se tega lotijo že na samem začetku. Tako bo lahko vodstvo tak način dela razvijalo in spreminjalo najprej v okviru manjšega števila ljudi, z rastjo podjetja pa bo sistem že tako utečen, da tudi pri velikem številu zaposlenih to ne bo predstavljalo problema. S tega vidika je start-up odlično izhodišče za delo na daljavo. Kasneje je takšne spremembe veliko težje izpeljati.

Znižanje stroškov

Še posebej pri start-upih, ki še nimajo veliko prihodkov, šteje vsak evro, zato je stroške treba oklestiti, kjer je to možno. Tudi v tem je prednost dela na daljavo, saj bo podjetje na ta račun prihranilo pri stroških nakupa oziroma najema pisarn, kjer bi sicer delali zaposleni, privarčevalo pa bo tudi pri vsej opremi in pisarniških potrebščinah, ki bi jih moralo zagotoviti zaposlenim pri delu na sedežu podjetja.

Obdržati zaposlene v podjetju

V sklopu raziskave, opravljene na področju dela na daljavo, je bilo ugotovljeno tudi, da zaposleni pri takem načinu dela delovno mesto zapuščajo kar v 25 % manjši meri. Fleksibilnost, ki jo s sabo prinaša delo na daljavo, ustreza številnim zaposlenim. Zadovoljni zaposleni pa se redkeje odločajo za odhod z delovnega mesta.

Kot lahko vidimo, ima odločitev za sodelovanje z zaposlenimi na daljavo številne prednosti za podjetje. Podjetja, ki slonijo na fleksibilnosti, heterogenosti in zaupanju zaposlenim, pa imajo zelo dobro izhodišče za uspeh.

Vir: onstartups.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Z veganskim čokoladnim moussom v Pariz!

Z veganskim čokoladnim moussom v Pariz!

Štirje študentje Univerze v Ljubljani so ustanovili podjetje Z žlico na pot in serijo izdelkov Mousse-have. S svojim veganskim čokoladnim moussom so pred kratkim zmagali na tekmovanju Ecotrophelia Slovenija 2018. Preberite več >>

Koncept, ki prinaša korist kupcem in prodajalcem

Koncept, ki prinaša korist kupcem in prodajalcem

Projekt Nakupujmo skupaj v organizaciji Društva Eko tim deluje kot vmesni člen med slovenskimi pridelovalci hrane in kupci, ki si želijo na svoji mizi sveže in lokalno pridelane izdelke. S skupnim nakupom živil člani projekta pri prodajalcih za nakup v večini primerov plačajo manj. Preberite več >>

“V ZDA stokrat lažje do kredita kot v Sloveniji”

“V ZDA stokrat lažje do kredita kot v Sloveniji”

Čarobna dolina reke Soče ponuja podjetnikom obilo priložnosti, a tudi takšnih in drugačnih omejitev. Tudi mladi slovensko - ameriški zakonski par Meinel se ob vodenju hostla in pivovarne Thirsty River sooča s pozitivnimi in negativnimi učinki poslovanja v turističnem biseru. Preberite več >>

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

Leto 2018 je za Domžalčana Roka Stariča, lastnika blagovne znamke Rok’s nut butter, v poslovnem smislu zagotovo prelomno. Naziv Mladi podjetnik leta 2018 je le ena izmed pozitivnih zgodb, ki mu napovedujejo svetlo prihodnost v zahtevnem podjetniškem svetu. Preberite več >>

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Podjetje Bitnik že od leta 2014 deluje na področju kriptovalut in tehnologije veriženja blokov. Njihova osnovna dejavnost je povezana z menjavo in nakupovanjem kriptovalut, obenem pa želijo širši javnosti čim bolje predstaviti svet kriptovalut in povezanih tehnologij. Preberite več >>

Česa se lahko naučimo iz izkušenj propadlih podjetij?

Česa se lahko naučimo iz izkušenj propadlih podjetij?

Predstavljamo vam 7 podjetij, začetki poslovanja katerih so bili obetavni, potem pa se je zaradi napačne odločitve vodstva oziroma neprimernega poslovnega modela zgodba končala s propadom. Česa se lahko naučimo iz zgodb teh podjetij? Preberite več >>

Postavljanje smernic z “out of the box” razmišljanjem

Postavljanje smernic z “out of the box” razmišljanjem

Po uspešni pevski in bančniški karieri se je Hajdi Korošec Jazbinšek odločila, da se preizkusi še v svetu podjetništva. Z odprtjem otroške trgovine Hajdi.si je nadaljevala svojo uspešno kariero. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

06.09.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje